National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Modern three-dimensional art in Ulaanbaatar in broader consequences of the art scene
Miškaňová, Ľudmila ; Oberfalzerová, Alena (advisor) ; Zikmundová, Veronika (referee)
The bachelor's thesis deals with systematic description of contemporary three dimensional art in Ulaanbaatar and specializes in sculpture and installation. At first it shortly describes the history of mongolian sculpture. The following chapter focuses on the characterization of art scene in Ulaanbaatar through selected artists. It portrays the main topics and processes of creation of contemporary works of art. The conclusion of the thesis summarizes the main characteristics of contemporary three dimensional art, influences on the creation and current tendencies. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Otto Gutfreund: Breaking Point
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Bod zlomu je pomyslná hranice mezi dvěma tvůrčími fázemi jednoho z nejtalentovanějších hybatelů české moderny sochaře Otto Gutfreunda. Autor se ve svém předválečném období zabýval aplikací metod malířského kubismu do sochy, což byl z podstaty nelehký úkol. Při jeho promýšlení se nechal inspirovat plošnými tendencemi v dějinách sochařství, jako byly například pozdní Donatellovy sochy, a především formou reliéfu, který je bytostně založen na postupech, kdy se hmota, kompozice i děj vepisují do plochy na základě úsporných objemových vztahů. Gutfreund šel ještě dál a principy reliéfní determinace do objemu sochy paradoxně převedl, respektive vytvořil iluzi objemu, a to na základě paradigmatu, že „objem je výsledek pohybu plochy“. Tyto analytické postupy konstrukce nové kubistické sochy jsou kontrastním protipólem Gutfreundova poválečného civilismu. Bodem zlomu se pro něj stala otřesná zkušenost první světové války, která založila cestu k jeho vnitřní transformaci směrem k civilismu. Gutfreund cítil nové úkoly a chtěl být angažován v budování republiky. Toužil po sdělnosti, poetické a civilní výpovědi, ovšem nikoliv v duchu banální popisnosti. Sochařův povalečný civilismus je tak radikálním odklonem od předchozí kubistické fáze. Jeho charakteristickými rysy jsou kompaktní objem, kultivovaná uhlazenost, věcnost a civilní výraz bez vyhrocené emocionality. Záměrem výstavy je obě tyto Gutfreundovy osobité polohy konfrontovat.
Fulltext: Download fulltextPDF
Modern three-dimensional art in Ulaanbaatar in broader consequences of the art scene
Miškaňová, Ľudmila ; Oberfalzerová, Alena (advisor) ; Zikmundová, Veronika (referee)
The bachelor's thesis deals with systematic description of contemporary three dimensional art in Ulaanbaatar and specializes in sculpture and installation. At first it shortly describes the history of mongolian sculpture. The following chapter focuses on the characterization of art scene in Ulaanbaatar through selected artists. It portrays the main topics and processes of creation of contemporary works of art. The conclusion of the thesis summarizes the main characteristics of contemporary three dimensional art, influences on the creation and current tendencies. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.