National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Analysis of the Selected Company by Using the Selective Methods
Karnišová, Adriana ; Štěpánková, Markéta (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
This Master’s thesis deals with an analysis of the cosmetic company Mary Kay (Czech Republic), s.r.o. In the theoretical part, basic terms and analyses are described and afterwards used in the analytical part. To determine the current functioning state of the company, the Porter five forces analysis, the SLEPTE analysis, SWOT analysis, and analyses 7S are used. Results of the mentioned analyses provide suggestions and recommendations regarding improvement of the functioning of Mary Kay (Czech Republic), s.r.o. company.
Strategy of Entering to New Markets
Posoldová, Michaela ; Nechuta, Aleš (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
V diplomové práci je představena strategie vstupu na geograficky nový trh pro nedávno založenou společnost. Misí společnosti je skrze ukázky pražení kávy, ochutnávky kávy přiblížit svět kávy, a zároveň poskytnout zákazníkům kvalitní čerstvě upraženou kávu. Cílem práce je na základě kritické analýzy nového trhu navrhnout strategii na jeho vstup. Diplomová práce obsahuje teoretické poznatky, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí (Porterovu analýzu pěti sil, PEST analýzu, SWOT analýzu a marketingový výzkum) a návrhy řešení.
Strategy of Entering to New Markets
Posoldová, Michaela ; Nechuta, Aleš (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
V diplomové práci je představena strategie vstupu na geograficky nový trh pro nedávno založenou společnost. Misí společnosti je skrze ukázky pražení kávy, ochutnávky kávy přiblížit svět kávy, a zároveň poskytnout zákazníkům kvalitní čerstvě upraženou kávu. Cílem práce je na základě kritické analýzy nového trhu navrhnout strategii na jeho vstup. Diplomová práce obsahuje teoretické poznatky, analýzu vnějšího a vnitřního prostředí (Porterovu analýzu pěti sil, PEST analýzu, SWOT analýzu a marketingový výzkum) a návrhy řešení.
Analysis of the Selected Company by Using the Selective Methods
Karnišová, Adriana ; Štěpánková, Markéta (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
This Master’s thesis deals with an analysis of the cosmetic company Mary Kay (Czech Republic), s.r.o. In the theoretical part, basic terms and analyses are described and afterwards used in the analytical part. To determine the current functioning state of the company, the Porter five forces analysis, the SLEPTE analysis, SWOT analysis, and analyses 7S are used. Results of the mentioned analyses provide suggestions and recommendations regarding improvement of the functioning of Mary Kay (Czech Republic), s.r.o. company.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.