Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení brownfields v rámci České republiky - Tepna Náchod
Kalvoda, Vít ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Urbanistická studie se zabývá návrhem nové městské čtvrti na území, kde dříve stála textilní továrna Tepna Náchod. Celková plocha řešeného území (včetně stávající zástavby) je 10,35 ha. Mým záměrem bylo vytvořit novou městskou čtvrť, která využije obrovských výhod tohoto území. Těmi jsou konfigurace terénu a bezprostřední blízkost historického centra města a vlakového i autobusového nádraží. Protože území se nachází na rovině a je to jedno z mála ve městě, které není ve svahu, rozhodl jsem se zde umístit kompaktní blokovou zástavbu a co nejvíce využít plochu území. Snahou bylo navrhnout novou městskou čtvrť, v podstatě moderní centrum města, která však nebude konkurovat tomu historickému, naopak ho spíše podpoří. Nově navržené veřejné prostory nejsou zásadní svoji velikostí, ale jejich náplní a rozmanitostí. Hlavní myšlenkou návrhu bylo využít blízkost nádraží, historického centra a terénu a vytvořit pro obyvatele bezbariérovou městskou čtvrť, která propojí okolní městské části a zároveň sama o sobě nabídne dostatek bydlení, míst pro podnikání a také prostředí pro trávení volného času. A vše je v komfortní pěší docházkové vzdálenosti od nádraží i centra.
Budova současného vlakového nádraží v Brně
Kalvoda, Vít ; Tichomirov, Vladimír (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován v letním semestru 2.ročníku bakalářského studia. Předmětem zadání práce je obnova historické budovy, která je v současnosti využívána jako nádražní budova vlakové stanice Brno - Hlavní nádraží. Projekt tedy řeší obnovu objektu a možnosti jeho nového využití ve variantě odsunu hlavního vlakového nádraží cca 800 metrů jižním směrem (o nové poloze hlavního nádraží by mělo rozhodnout Ministerstvo dopravy ČR na základě studie proveditelnosti v blízké budoucnosti). Hlavním cílem projektu je prokázat možnost nového využití historické budovy po odsunu vlakového nádraží a řešení lepšího prostupu tímto územím pro pěší ve směru z historického centra města na jih. Proto tento návrh uvažuje s demolicí křídla historické budovy sousedící s budovou České pošty právě z důvodu prostupu pro pěší, ale také kvůli optickému propojení těchto území. Na části půdorysu tohoto křídla vznikne nová výšková budova s vyhlídkovou terasou a komerčním využitím, která také slouží jako orientační bod v prostoru pro dálkové pohledy. Dále dojde k moderní dostavbě věže historické budovy, která byla zdemolována za 2. světové války, demolici staré a výstavbě nové pasáže při vstupní podélné fasádě západního křídla budovy a rekonstrukci západní stěny po demolici křídla budovy sousedící s budovou České pošty. Všechny tyto nové dostavby jsou řešeny moderní formou, která respektuje hodnoty historické budovy a genius loci tohoto místa. V prostoru bývalého kolejiště vznikne park, který v této části města velice chybí. Přes něj je umožněn bezbariérový pohyb z centra města přes lávku k OD Tesco a NG Vaňkovka v úrovni 2NP těchto budov. Pod parkem je parkoviště pro cca 700 aut.
Řešení brownfields v rámci České republiky - Tepna Náchod
Kalvoda, Vít ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Urbanistická studie se zabývá návrhem nové městské čtvrti na území, kde dříve stála textilní továrna Tepna Náchod. Celková plocha řešeného území (včetně stávající zástavby) je 10,35 ha. Mým záměrem bylo vytvořit novou městskou čtvrť, která využije obrovských výhod tohoto území. Těmi jsou konfigurace terénu a bezprostřední blízkost historického centra města a vlakového i autobusového nádraží. Protože území se nachází na rovině a je to jedno z mála ve městě, které není ve svahu, rozhodl jsem se zde umístit kompaktní blokovou zástavbu a co nejvíce využít plochu území. Snahou bylo navrhnout novou městskou čtvrť, v podstatě moderní centrum města, která však nebude konkurovat tomu historickému, naopak ho spíše podpoří. Nově navržené veřejné prostory nejsou zásadní svoji velikostí, ale jejich náplní a rozmanitostí. Hlavní myšlenkou návrhu bylo využít blízkost nádraží, historického centra a terénu a vytvořit pro obyvatele bezbariérovou městskou čtvrť, která propojí okolní městské části a zároveň sama o sobě nabídne dostatek bydlení, míst pro podnikání a také prostředí pro trávení volného času. A vše je v komfortní pěší docházkové vzdálenosti od nádraží i centra.
Budova současného vlakového nádraží v Brně
Kalvoda, Vít ; Tichomirov, Vladimír (oponent) ; Myslín, Jiří (vedoucí práce) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce vychází z ateliérového projektu, který byl vypracován v letním semestru 2.ročníku bakalářského studia. Předmětem zadání práce je obnova historické budovy, která je v současnosti využívána jako nádražní budova vlakové stanice Brno - Hlavní nádraží. Projekt tedy řeší obnovu objektu a možnosti jeho nového využití ve variantě odsunu hlavního vlakového nádraží cca 800 metrů jižním směrem (o nové poloze hlavního nádraží by mělo rozhodnout Ministerstvo dopravy ČR na základě studie proveditelnosti v blízké budoucnosti). Hlavním cílem projektu je prokázat možnost nového využití historické budovy po odsunu vlakového nádraží a řešení lepšího prostupu tímto územím pro pěší ve směru z historického centra města na jih. Proto tento návrh uvažuje s demolicí křídla historické budovy sousedící s budovou České pošty právě z důvodu prostupu pro pěší, ale také kvůli optickému propojení těchto území. Na části půdorysu tohoto křídla vznikne nová výšková budova s vyhlídkovou terasou a komerčním využitím, která také slouží jako orientační bod v prostoru pro dálkové pohledy. Dále dojde k moderní dostavbě věže historické budovy, která byla zdemolována za 2. světové války, demolici staré a výstavbě nové pasáže při vstupní podélné fasádě západního křídla budovy a rekonstrukci západní stěny po demolici křídla budovy sousedící s budovou České pošty. Všechny tyto nové dostavby jsou řešeny moderní formou, která respektuje hodnoty historické budovy a genius loci tohoto místa. V prostoru bývalého kolejiště vznikne park, který v této části města velice chybí. Přes něj je umožněn bezbariérový pohyb z centra města přes lávku k OD Tesco a NG Vaňkovka v úrovni 2NP těchto budov. Pod parkem je parkoviště pro cca 700 aut.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.