Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam postav v moderní filmové pohádce Oty Hofmana
Pařízková, Tereza ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; DUTKA, Edgar (oponent)
V předkládané práci se zabývám anylýzou významu nadpřirozených postav v díle Oty Hofmana. Hofman je zakladatelem moderní filmové pohádky v Československu a jeho práce filmová i literární je známá celosvětově. Mým cílem je jeho svět popsat a kategorizovat v jeho vlastních vývojových fázích a zvratech a ukázat na míru autorství v jeho dílech. Propojením dětské psychologie s chováním a motivací jeho hrdinů chci poukázat na dětský svět viděný očima Oty Hofmana.
Kongresový cestovní ruch v prostředí České republiky a Německa
Dufek, Jiří ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o kongresovém cestovním ruchu na území ČR a Německa. Cílem práce je na jedné straně obecný popis KCR jako takového a na straně druhé jeho analýza v ČR a v Německu. V první části práce, která je ryze teoretická, jsou vysvětleny pojmy, jakými jsou kongresový cestovní ruch či segment MICE, do něhož patří i KCR. Stejně tak je v této části k dispozici popis kongresových zařízení či druhy akcí typických pro tento druh cestovního ruchu. Další část se zabývá významem KCR ve světě. Nechybí zde statistiky asociace ICCA, nejvýznačnější zainteresované mezinárodní asociace či současné trendy v oblasti KCR ve světě. Třetí a čtvrtá část jsou co do struktury totožné, neboť obě pojednávají o KCR v konkrétní zemi. V případě třetí kapitoly se jedná o ČR a v případě čtvrté kapitoly o Německo. U obou části jsou nejprve představena veřejně dostupná statistická data z oblasti KCR, následuje analýza předpokladů pro rozvoj KCR v dané zemi a poté jsou popsány nejvýznamnější národní organizace působící v této oblasti cestovního ruchu. Mimoto obsahují tyto dvě části analýzu nejvýznamnějšího kongresového města v rámci obou zemí. Za ČR je tak zanalyzována Praha a v části Německa rovněž hlavní město, tedy Berlín. Na konci každé z kapitol je vypracována SWOT analýza pro danou oblast KCR
Nalezený čas
Koubek, Petr ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá v první řadě používáním času v hororovém subžánru found footage filmů. Krátce se zabývá některými teoriemi vnímání času ve filmovém umění, historií vzniku tohoto subžánru a také se snaží hledat kořeny, ze kterých tento žánr povstal. V závěrečné části se pokouší získané informace aplikovat v rozborech několika zástupců found footage žánru.
Scénář
Titka, Štefan ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; JARCHOVSKÝ, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá vznikem, vývojem a následnou standardizací formy amerického scénáře. Velká část práce je pak věnována konkrétní analýze jednotlivých formálních prvků, především jejich vysvětlení a názorné demonstraci způsobu užití v běžné scenáristické praxi.
Maska a tvář komedie po italsku
Toul, Martin ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; DOHNAL, Lubor (oponent)
Snahou práce bylo pokusit se nahlédnout na plodné období italské kinematografie šedesátých let jiným zorným úhlem - přes žánr komedie po italsku. Zaměřit se na ty, kteří tvořili souběžné s Velikány a kteří, mnohdy zaslouženě, mizí v jejich stínu. Přesto je však mezi těmi menšími možné najít autory osobité a díla výrazná. To že jsem se nakonec dostal i na území Velikánů není nic překvapivého, žánr komedie po italsku je tak široký, že se do něj vejde leccos a tak mnohdy zpracovává táž témata jako oni, pouze vypráví v lehčím duchu. Pokusit se v ryze italských souvislostech vystopovat její specifikum, a vytvořit přehled sloužící k lepší orientaci na území, kde ještě žijí lvi.
Dvacet jedna gramů. Modulární vyprávění
Úšela, Jan ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou Iňárritova filmu Dvacet jedna gramů z hlediska stavby. Speciální narativní metoda je zkoumána formou hloubkového čtení motivů, rozboru fragmentů vyprávění, jejich chronologického a tematického řazení. Postupováno je podle pětice částí dramatického oblouku. Každý dramatický akt je pojat a vysvětlen zvlášť. Následuje srovnání s dvojicí jiných Iňárritových snímků vyznačujících se experimentální skladbou.
Symbolická cesta hrdiny v kruhu, smrt a zmrtvýchvstání
Chwistková, Martina ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
Téma symbolické cesty hrdiny v kruhu mě zajímá již delší dobu. Domnívám se, že téměř ve všech příbězích, v kterých se objevuje motiv cesty hrdiny v kruhu se jedná vlastně o příběh smrti a zmrtvýchvstání. Ne ve smyslu fyzickém, ale duševním. Jedná se o znovunalezení sebe sama, očištění a zmoudření na základě hlubokého ponoru do temnot svého nevědomí, podstoupení těžkých zkoušek, které je nutno překonat aby se hrdina stal lepším. Příběh se odehrává " v kruhu" aby se mohl znovu a znovu opakovat. V některých příbězích tyto nesčetné kruhové cesty hrdiny vedou až ke ztrátě Ega, smíření a vyvanutí - nirváně - čímž dochází k vystoupení z kruhu. V jiných příbězích naopak hrdina cestu nedokončí, nechce se již vrátit do "reality" a předat své vědění dál, nebo se navrátí, ale již neumí učit. Pak je zde řada příběhů, kdy hrdina splní všechny "zastavení" a úspěšně projde celým kruhem. "Smyslem všeobecného mýtu o cestě hrdiny je skutečnost, že může sloužit jako všeobecně platný vzor pro kohokoli a v jakékoli životní situaci. Proto je mýtus formulován v nejobecnějších výrazech. Jednotlivec musí pouze zjistit vlastní postavení ve vztahu k všeobecně platnému lidskému vzorci a potom ho nechat, aby mu pomohl překonat omezující zdi. Kdo jsou jeho obři a kde se nalézají? Jsou to odrazy nevyřešených záhad jeho lidské existence. Co jsou jeho ideály? Jsou to příznaky jeho chápání života... " (Tisíc tváří hrdiny, Joseph Campell, str. 115 ) Příběhy mají léčivý účinek na lidskou psychiku - tím, že člověk spoluprožívá všechny peripetie s hrdinou, spoluprožije s ním i jeho cestu se všemi psychologickými efekty. Clarissa Pinkola Estés se celý svůj život zajímá o léčivou moc pohádek, zmiňuje se o tomto tématu ve své knize Ženy, které běhaly s vlky. Příběhy byly od věků - a stále jsou - v lidské společnosti velmi důležité.
Uplatnění celovečerního scénáře na českém trhu
Hrdý, Lukáš ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; JARCHOVSKÝ, Petr (oponent)
Předmětem bakalářské práce je uplatnění celovečerního scénáře na českém trhu z produkčního i scenáristického pohledu.
Návod na příběh úvahy nad knihami, které radí s psaním scénáře
Mašinová, Milada ; VAJCHR, Marek (vedoucí práce) ; DUFEK, Jiří (oponent)
V této práci uvažuji nad knihami, jejichž cílem je pomoci scenáristům napsat kvalitní scénář. Pokouším se hlouběji zkoumat dvě knihy na toto téma, které se od sebe značně odlišují. Jedná se o titul Story: Substance, Structure, Style and the Principles of Screenwriting jehož autorem je Robert McKee a titul Save the cat! The Last Book on Screenwriting You'll Ever Need, který napsal Blake Snyder. Ve srovnání se světem anglosaským není tento typ literatury v českém prostředí nijak běžný, proto se věnuji knihám zahraničním. Představuji nejen tituly samotné, ale také jejich autory; analyzuji kapitoly věnované postavám a struktuře scénáře, aplikuji metody McKeeho i Snydera na vybrané celovečerní filmy. V závěru pak shrnuji klady i zápory jednotlivých knih a jejich přínos pro potenciálního čtenáře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Dufek, J.
6 Dufek, Jakub
7 Dufek, Jan
8 Dufek, Jaroslav
7 Dufek, Jiří
5 Dufek, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.