Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Effects of Widescreen on the Aesthetic of the Film Image
Sassetti Correa, Lourenco ; PECÁK, Josef (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
The objective of this thesis is to explore in what way the implementation of widescreen technology affected the way films are made and perceived.
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Beneš, Marcel ; ŠOFR, Jaromír (vedoucí práce) ; KOBLOVSKÝ, Petr (oponent)
V této práci jsem se zaměřil na profesní život a kreativní tvorbu italského kameramana Vittoria Storara. Pojednává o jeho celoživotní pouti jako tvůrce obrazu, porozumění energii barev a barevných tonů, světla a stínu, jejich nepostradatelný význam a souhru v jeho dílech. Prostředníctvím těchto dvou hlavních výrazových prostředků, kterými je film tvořen, se snaží divákovi interpretovat emoce a charakter postav v příběhu.
Collaboration between the Cinematographer and Actor
Morales, Andrés Felipe ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
The objective of this thesis is to understand in depth the collaboration between the cinematographer and actor.
Zdroje světla a jejich využití v kameramanské praxi
Adam, Daniel ; MYSLÍK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Teorie světla- fotometrické jednotky, teplota chromatičnosti; Konstrukce filmových lamp- open face, fresnell; Světelné zdroje- žárovka, HMI, fluorescenční zdroje, LED, halogenové zdroje, keramic, Dedolight, Jemmball; Mobilní aplikace, PocketLD, Helios
Natáčení hraného filmu bez použití filmových svítidel
Milota, Lukáš ; ŠOFR, Jaromír (vedoucí práce) ; MACÁK, Jiří (oponent)
Práce popisuje problematiku natáčení hraného filmu bez použití filmových svítidel. První část popisuje téma v jeho obecnějších obrysech a definuje jednotlivé pojmy související s natáčením v přirozeném světle. Na konkrétních projektech dále zkoumá motivaci jiných tvůrců k výběru tohoto způsobu práce a jejich následné postupy při natáčení. Zmíněna jsou i některá filmová hnutí, která se k tématu vztahují. Druhá část práce je popisem přípravy, realizace a postprodukce mého absolventského filmu ?Příliš mladá noc?, při jehož natáčení jsem zvolil metodu bez použití filmových svítidel.
Noc ve filmu
Marek, Lukáš ; MACÁK, Jiří (vedoucí práce) ; ŠOFR, Jaromír (oponent)
Noc je jedním ze způsobů, jak se dozvědět o přítomnosti světla. Tato práce je stejně tak jedním z mnoha zdrojů, jak se o noci a její přítomnosti kolem nás něco dozvědět. K samotnému tématu noci je zde přistupováno na základě jejího působení jak na lidský zrak, tak na filmový materiál či v podstatě na jakýkoli jiný světlocitlivý element. Práce je zpracovávána a rozdělena do několika částí. První se věnuje samotným vymezením pojmu z hlediska encyklopedického, pojednává obecně o noci, obrací se k mytologii a v závěru technicky i psychologicky k nočním výjevům. V další části je pojednáno o nejtypičtějších adaptacích a interpretacích noci na plátně. Jedná se o výčet návodů jak postupovat v přípravách takové atmosféry, jak nejlépe a za pomoci jaké techniky natáčet, čemu se věnovat až v postprodukci v laboratoři. Vše je doplněno o četné ilustrace ve formě grafů, fotografií, exportovaných políček z filmů a obrazových návodů ?jak na to?.
Psychologické působení barev a jeho využití v barevné kinematografii
Strnad, Jan ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Brabec, Jaroslav (oponent)
Práce pojednává o základních fyzikálních vlastnostech barev, principu jejich vnímání z hlediska fyziologie vidění, poukazuje na psychosomatické vlivy jednotlivých barev na lidskou osobnost. Podrobněji sleduje barvy jako nástroje obrazové skladby, a jejich využití v kinematografii, barevnou harmonii a barevnou kompozici. Jejím závěrem je psychologický, psychofyziologický a symbolický rozbor některých vybraných barev.
Umělecké tendence filmové kamery v českém meziválečném a protektorátním filmu
Polčák, Martin ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Předmětem této práce je analýza tvůrčích postupů kameramanů ve vybraných umělecky významných celovečerních hraných filmech v raném období zvukové éry natočených na území tehdejší československé republiky. Bylo vybráno celkem sedm filmů zastupujících nejvýraznější tvůrčí počiny téměř všech kameramanů, kteří v té době na našem území působili. Filmy jsou podrobovány analýze jejich vizuální stránky postupně dle jejich premiérového uvedení do kin. Jednotlivá díla jsou nejprve všeobecně zhodnocena s využitím názorů dobové kritiky a poté jsou již plynule podrobeny samotnému kameramanskému rozboru. V obrazové příloze na konci práce je pak možné si prohlédnout reprodukce vybraných dochovaných fotosek, včetně reklamní grafické prezentace.
Ženy České Kamery
Kostková, Jaroslava ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent)
Tato práce pojednává o ženách, které se do České kinematografie zapsaly jako její kameramanky. Poskytuje jmenný výčet všech absolventek Katedry Kamery na FAMU a pomocí osobních rozhovorů a osobní korespondence mezi autorkou a kameramankami odhaluje hlavní témata, která pro tyto ženy v jejich profesních životech rezonují nejsilněji. Zároveň nabízí, v podobě medailonků, nejnovější informace o karierách kameramanek a o tom, kde se v současnosti uplatňují.
Kameraman Jiří Macák
Mazúrek, Ferdinand ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Šlapeta, Ivan (oponent)
Práce pojednává o tvorbě Jiřího Macáka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Šofr, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.