Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Best Practices pro xUnit testování
Matoušek, Lukáš ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Hlavním cílem práce je osvětlit studentům praktiky jednotkového testování. V práci se vyskytuje mnoho anglických pojmů, které se nedají přeložit nebo nebyly dosud přeloženy. Teoretická část na začátku rozebírá co je to testování softwaru, následně upozorní na několik způsobů testování při vývoji softwaru. Vysvětlí základní pojmy jako je softwarová chyba, verifikace, validace, kvalita a spolehlivost při testování. Po krátkém úvodu do testování se práce zanořuje hlouběji do praktik JUnit testování. Prochází jednotlivé dílčí části jednotkového testování, které po spojení tvoří klíčové praktiky k tvorbě jednotkového testu. Výstupem této části je malá příručka pro psaní jednotkových testů. Práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Praktická část se zabývá vytvořením rozšíření do IDE BlueJ, který slouží jako jednoduchá kontrola jednotkových testů pro studenty. Studenti mohou toto rozšíření použít při plnění školních projektů v kurzech 4IT101a 4IT115.
Jabber robot pro opakování slovíček
Maršíček, Lukáš ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem testovacího automatu, který uživatele zkouší z jím zadané slovní zásoby cizího jazyka, a doplňkové webové aplikace, která přihlášenému uživateli zobrazuje informace o jeho výsledcích v testech. Analýzou, návrhem a implementací obou aplikací se zabývá praktická část práce, která dále obsahuje podrobnou uživatelskou příručku. Teoretická část práce se věnuje stručnému představení Leitnerova systému, který je v testovacím automatu využit pro zefektivnění procesu učení, a technologie Jabber/XMPP, která je použita pro komunikaci mezi uživatelem a vyvinutým testovacím automatem. Hlavním výstupem práce jsou obě vyvinuté aplikace, které jsou určené všem studentům, bez ohledu na úroveň jejich jazykové znalosti, jako pomůcka při studiu cizího jazyka.
Vývoj systému pro správu a evidenci požadavků
Verner, Jan ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Sajal, Martin (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vyvinout nový systém pro správu a evidenci požadavků (tzv. tiketů) pro společnost Etnetera. Zvolenou platformou je Java. Vedlejším cílem práce je vyzkoušet vhodnost nasazení pravidlového systému (rule engine) pro tento typ aplikací. První část práce obsahuje teoretický úvod k pravidlovým systémům, na který navazuje část, ve které jsou podrobněji představeny a hodnoceny tři takovéto systémy. Pro nasazení ve vyvíjené aplikaci byl zvolen systém JBoss Drools. V následující části je představeno projektové prostředí, popis současné situace a důvody k vývoji nového systému. Poté následuje kapitola zabývající se analýzou požadavků. V předposlední kapitole je popsán návrh a implementace. Poslední kapitola obsahuje dokumentaci. Mezi hlavní přínosy práce patří nově vyvinutý systém, který optimálně podpoří proces zpracování požadavku a další na něj navázané procesy ve společnosti Etnetera, čímž se sníží množství zbytečné administrativní práce. Dalším přínosem je praktická ukázka a zhodnocení nasazení pravidlového systému pro vývoj podobných aplikací.
Tvorba webových aplikací pomocí frameworku Play
Kadlec, Petr ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Práce se zabývá srovnáním webového frameworku Play v kontextu frameworků Grails, Zend, Nette a Node.JS popsaných v pracích Odehnala [1] a Kočárka [2]. Cílem dokumentu je teoreticky i prakticky popsat práci s frameworkem a zařadit jej do předchozího srovnání. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, ve které je popsána obecná práce s frameworkem a praktickou část, kterou představuje ukázková aplikace vytvořená ve frameworku Play podle původních požadavků definovaných v [1]. Jednotlivé frameworky jsou porovnávány v několika oblastech na základě míry implementace návrhových vzorů podle knihy Martina Fowlera [3]. První oblastí jsou základní odlišnosti frameworků, druhou je oblast architektury jednotlivých platforem. Třetí oblastí je porovnání možností frameworků při vývoji webových aplikací a osobní hodnocení práce s danými nástroji. Poslední oblast srovnává frameworky podle jejich podpory a dostupné literatury. Výsledkem práce je srovnání pěti webových frameworků na základě jednotných kritérií včetně ukázkové aplikace vytvořené podle stejných požadavků pokaždé s pomocí jiného nástroje. Čtenáři by tak práce měla pomoci utvořit obraz o použitelnosti a základních rysech jednotlivých frameworků.
Framework pro rozšiřování funkcionality komponent uživatelského rozhraní v Javě
Herain, Vít ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
V rámci platformy Java existuje množství snadno dostupných GUI knihoven, mezi nimiž si mohou vývojáři zvolit, kterou použijí pro GUI vlastní aplikace. Tyto GUI knihovny mají určité společné rysy, díky nimž lze nad použitím konkrétní knihovny v aplikaci do určité míry abstrahovat. Práce popisuje framework, který byl s touto ideou vyvinut. Framework poskytuje vývojářům možnost rozšíření aplikace obsahující textové komponenty, menu a toolbary o univerzální extenze usnadňující práci s textem. V teoretické části jsou krátce rozebrány knihovny Swing, JavaFX2, Apache Pivot a Google Web Toolkit. Dále jsou rozebrány návrhové vzory, které s frameworkem souvisí, a abstrakce nad GUI knihovnami a aplikacemi.
Aplikace pro odhalování sledování aktivit uživatelů na internetu
Ďopan, Lukáš ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Sledování uživatelů v prostředí internetu je jedním z nejkontroverznějších a nejvíce rozebíraných témat poslední doby, kdy kromě užší veřejností známého sledování reklamními agenturami pro marketingové účely vypluly na povrch například i tajné praktiky plošného sledování populace v USA. Jelikož, jak se v této práci ukáže, mnohé existující nástroje na obranu proti sledování spolupracují s reklamními agenturami, cílem této práce je vyvinout nezávislý nástroj, který by sledování odhalil a dokázal mu zabránit. Po krátkém úvodu, kdy práce stručně rozebírá motivaci a vývoj sledování uživatelů na internetu, jsou shrnuty všechny známé a v současnosti používané techniky sledování. V dalších dvou sekcích se práce zabývá největšími světovými společnostmi provádějící sledování a jejich nástroji, po nichž následuje rozbor možnosti obrany proti jednotlivým technikám sledování a také přehled nástrojů zajišťujících tuto obranu. Praktická část práce obsahuje popis, ukázku použití a manuál k vyvinutému nástroji, který uživatele brání proti nejrozšířenějším způsobům sledování tím, že zabraňuje přístupu k podezřelým serverům třetích stran.
Analytický nástroj pro získávání statistik ze sytémů správy verzí
Chromický, Václav ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Práce se zabývá získáváním informací ze systémů pro správu verzí. Jejím cílem je implementace softwarové aplikace, která získávání informací usnadňuje, se zaměřením na verzovací systém Git. V teoretické části identifikuje a přináší rozbor dat uložených v repozitářích verzovacích systémů a dále hodnotí na trhu dostupné nástroje na základě stanovených kritérií. V praktické části specifikuje požadavky na vývoj, popisuje návrh výsledné softwarové aplikace a obsahuje návod, jak aplikaci rozšířit a implementovat vlastní metriky, které k získání informací vedou. Aplikace je vyvinuta v jazyce CoffeeScript v prostředí Node.js, obsahuje několik příkladových metrik a výstupem je grafické rozhraní v podobě interaktivních grafů postavené na zabudovaném HTTP serveru nebo strojově čitelný export do souboru.
Porovnejte vývojová prostředí NetBeans × Eclipse × IntelliJ IDEA
Gazárek, Roman ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním vývojových prostředí NetBeans, Eclipse a IntelliJ IDEA. Cílem je seznámit čtenáře s koncepcemi porovnávaných produktů tak, aby si udělal lepší představu o tom, co tato vývojová prostředí uživatelům nabízejí a v čem se jednotlivé koncepty liší. Závěrem práce jsou uvedena doporučení pro různé skupiny uživatelů, na jaká kritéria se při výběru zaměřit a k jakému prostředí se přiklonit.
Programovací jazyk Scala a účelnost jeho zařazení do výuky
Brič, Michal ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Tato práce se zabývá programovacím jazykem Scala a účelností jeho zařazení do výuky. Je rozdělena do čtyř částí. První z nich popisuje historii jazyka a jeho zařazení do kontextu ostatních programovacích jazyků. Druhá část se zaměřuje na samotný jazyk Scala. V této části je kladen důraz na představení konceptů funkcionálního programování, jako jsou neměnné kolekce, absence vedlejších účinků či funkcí jako plnohodnotných objektů. Třetí část obsahuje shrnutí hlavních prvků funkcionálního paradigma a jejich podpory v jazyce Scala. Poslední část se zabývá možnými přínosy, ale i problémy, spojenými se zařazením tohoto programovacího jazyka do výuky na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Systém pro správu úkolů na platformě Android navržený podle metodiky Material Design
Haubert, Marek ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat vývoj uživatelského rozhraní aplikace na platformě Android. V úvodu práce je krátce představen operační systém Android a popsána architektura aplikací. V dalších kapitolách následuje popis komponent uživatelského rozhraní včetně praktických ukázek jejich použití v aplikaci. Důraz je kladen na vývoj v souladu s grafickou specifikací Material Design a se zásadami správného návrhu a vývoje Android aplikací. V praktické části práce je popsán postup při vývoji uživatelského rozhraní na ukázkové aplikaci. Práce je určena začínajícím vývojářům mobilních aplikací pro výuku vývoje uži-vatelského rozhraní, ale může být užitečná i pro pokročilejší vývojáře, kteří se ještě neseznámili se specifikací Material Design.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.