Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 961 záznamů.  začátekpředchozí936 - 945dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v Programu Pět P
NOHEJLOVÁ, Pavla
Problematika vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P je velmi citlivou oblastí. Dosud nebyl v České republice proveden výzkum, který by se zabýval vývojem vztahu dobrovolníka a dítěte. Práce zkoumá vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka na základě mapování změn v osmi dimenzích vztahu dle teorie Hindeho (1988). V teoretické části se práce nejprve zabývá programem Pět P jako takovým, jeho stručnou historií, principy a přínosy. Dále je v teoretické části pojednáno o vztazích obecně a vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P a jeho vývoji. Cílem práce je zmapovat vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P na základě změn ve výše jmenovaných osmi dimenzích vztahu. V praktické části bylo použito metody dotazování, techniky strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, metoda zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Výzkumný soubor tvořilo 15 respondentů (5 dobrovolníků, 5 dětí, 5 zákonných zástupců dětí). Výzkum probíhal v regionálním centru programu Pět P ve městě Písek. Výsledky práce tvoří analýzy rozhovorů vedených s dobrovolníky, dětmi a zákonnými zástupci po prvních třech měsících a po deseti měsících vztahu, dále pozorování na třech společných akcích u každé dvojice, analýzy zápisů ze supervizí a zápisků ze schůzek. Z výsledků vyplynuly dvě hypotézy. První z nich zní: Vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí v osmi dimenzích dle teorie Hindeho (1988). Druhá hypotéza zní: Každý vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí jiným způsobem. Práce obsahuje také doporučení pro praxi zvláště začínajícím koordinátorům programu Pět P. Tato doporučení se týkají příkladů otázek, pomocí kterých je možné zjišťovat změny v jednotlivých dimenzích vztahu a lépe tak sledovat, jakým způsobem se vztah vyvíjí. Práce může být užitečná jak koordinátorům, kteří v programu Pět P začínají, tak i těm koordinátorům, kteří již mají dlouhodobější zkušenosti s prací s dvojicemi v programu.
ZKUŠENOSTI DĚTÍ S DIAGNOSTIKOU A TIŠENÍM BOLESTI PŘI HOSPITALIZACI NA DĚTSKÝCH ODDĚLENÍCH
ZELLEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce {\clqq}Zkušenosti dětí s hodnocením a tišením bolesti při hospitalizaci na dětských odděleních`` se věnuje tématu dětské bolesti a jejího řešení. Tato problematika je hlavním tématem teoretické i praktické části práce, které se obě zaměřují na skupinu dětí v předškolním a školním věku. Teoretická část práce popisuje současný stav problematiky, psychologii dítěte v předškolním a školním věku i bolest jako takovou i její specifika u dětí. Je jasné, že bolest u dítěte má své odlišnosti nejen v diagnostice a léčbě. Dítě reaguje jinak i při prožívání bolesti, a také se velmi uplatňují mýty, které přetrvávají o bolesti u dětí i v dnešní době. Je nutné si uvědomit, že dítě není zmenšenina dospělého a proto se musí péče o něj lišit. Zároveň však je třeba brát dítě jako celistvou bytost, která prožívá bolest, a hodnotit ji vždy objektivně na základě škál a dalších objektivních metod zvolených vhodně podle věku dítěte. Výzkumná část práce je zaměřena na rozhovory s dětmi hospitalizovanými na dětských odděleních na téma jejich bolesti a rozhovory se sestrami. Porovnává informace získané z obou skupin respondentů a hledá odpovědi na otázky prožívání bolesti dítětem, hodnocení sestrou a léčbě. Z výsledků tohoto výzkumu vyplynulo, že děti vnímají rozdíly v hodnocení a tišení bolesti v domácím prostředí a v nemocnici, hlavně ve změně osoby, na kterou se mají obracet a dále v používání nefarmakologických metod, které jsou matkou využívány doma více. Co se týká frekvence a způsobu hodnocení bolesti, děti si nejsou vědomy pravidelnosti hodnocení, ani neznají škály, které sestry uváděly jako nejčastěji používané. Léčba bolesti v nemocnicích je hlavně farmakologická. Děti však při podávání léku ne vždy dostávají informaci o účinku léku. Zároveň tato část práce hledá možnosti a potřebu vzniku standardu pro hodnocení a tišení bolesti u dětí i nejdůležitější součásti, které by tento standard měl obsahovat. V souvislosti s tím je v práci vytvořen návrh standardu ošetřovatelské péče u dítěte s bolestí, který je součástí příloh.
Problematika patologického chování dětí a dospívajících z pohledu sociálních pracovníků
BARTOŠOVÁ, Lenka
Problematika patologického chování dětí a dospívajících je v současné době dosti ožehavé téma. Na základě své bakalářské práce jsem proto chtěla zjistit dva cíle. Prvním hlavním cílem práce bylo zmapování nejčastěji se vyskytujícího patologického chování u dětí a dospívajících z pohledu sociálních pracovníků a druhý dílčí cíl zjišťoval, co způsobuje patologické chování dětí a dospívajících. Teoretická část této práce vysvětluje pojem slova dítě, dospívající, sociální pracovník. Rozděluje sociální pracovníky na kurátory pro děti a mládež, sociální kurátory, protidrogové koordinátory, romské poradce a probační pracovníky. Dále podrobně popisuje problematiku patologického chování a jeho druhy. Nechybí zde ani příčiny, léčba a prevence patologického chování dětí a dospívajících. Informace potřebné pro zpracování bakalářské práce byly získány metodou kvalitativního výzkumu a technikou polořízeného rozhovoru se sociálními pracovníky. Celkem mi poskytlo rozhovor šest sociálních pracovníků. Interview probíhaly v listopadu a prosinci roku 2009. Výsledky výzkumu ukazují, že nejčastější patologické chování u dětí a dospívajících, dle sociálních pracovníků, jsou krádeže a záškoláctví. Výsledky práce dále ukazují, že nejčastější příčinou patologického chování u dětí a dospívajících je špatné rodinné prostředí a vliv party. Výsledky práce mapují současnou situaci v oblasti patologických jevů. Jsou cenným zdrojem informací o prevenci a léčbě. Mohou být také podkladem pro další studie a výzkumy v této oblasti. Kromě toho jsou vhodné k použití jako studijní materiál v rámci výuky této problematiky.
Vliv alkoholismu rodičů na budoucí život jejich dítěte
BANIAROVÁ, Petra
Pokud se jedinec stane závislým na alkoholu, postupem času dochází k destrukci jeho osobnosti a to má negativní vliv na výchovu dětí i partnerský vztah. Proto je cílem této práce analyzovat blíže problematiku dětí alkoholiků. Nástrojem realizace je kvalitativní výzkum. Výzkum byl proveden na souboru dvaceti respondentů, ze kterých bylo 10 dětí alkoholiků, kteří se samy staly alkoholiky, druhou část tvořily děti alkoholiků, kteří alkoholu nepropadly. Otázky směřovaly především ke konstrukci rodinné anamnézy, dále ke zjištění charakterových vlastností a vztahu k alkoholu. Výsledky byly následující: Jedinci, kteří vyrůstali v alkoholické rodině mají nízké sebevědomí, i při dobré inteligenci nedosahují odpovídajícím školním výsledkům, mají problémy v důvěrných vztazích, neumějí přijímat pochvalu od druhých, jsou přehnaně sebekritičtí, pomáhající, impulzivní, společenští, odpovědní, loajální, nejistí, podezíraví a upřímní, často jsou nespokojeni se svým životem
Spolupráce rodič, sestra, dítě v ošetřovatelském procesu
PAPOUŠKOVÁ, Kateřina
Tato práce se věnuje problematice spolupráce sester s rodiči hospitalizovanými společně se svými dětmi v nemocnici. Popisuje faktory ovlivňující prožitek nemoci dítětem, aspekty společné hospitalizace rodičů se svým dítětem a v neposlední řadě také specifika ošetřovatelského procesu na dětském oddělení a možnosti spolupráce sester s rodiči v jednotlivých oblastech péče o dítě. Dále zjišťuje kvalitu spolupráce sester s rodiči hospitalizovaných dětí, odhaluje nedostatky této spolupráce a určuje a zároveň porovnává zapojení rodičů do ošetřovatelského procesu z pohledu sester a rodičů hospitalizovaných dětí.
Čemu slouží babyboxy?
TOMÁŠKOVÁ, Pavla
Práce se zabývá především zřizováním babyboxů v České republice. Interpretuje pro i proti argumenty odborníků, které popisují morální, právní a technické aspekty těchto zařízení. Část je věnována historickému vývoji postoje společnosti k otázce nechtěných dětí, v Čechách a Evropě. Práci pak uzavírá kapitola o dalších alternativách k babyboxům. Hlavním cílem je pomoci čtenáři vytvořit si z poskytnutých informací ucelený názor na probíranou problematiku.
Význam a vliv prostředí na formování osobnosti dítěte
CHODOROVÁ, Alena
Práce srovnává podmínky pro vývoj dítěte v rodině, která má problémy se zvládáním péče s prostředím v dětských domovech, kde děti po odejmutí z původních rodin vyrůstají.Vydefinovala jsem rodinu obecně, její velký význam pro rozvoj jedince. Popsala jsem změny současné rodiny oproti klasickému modelu a s tím související problémy působící při výchově dětí. Dále jsem se zaměřila na možnosti sociální práce s problematickými rodinami při snaze o co nejkvalitnější sanaci rodin. Poukázala jsem na přednosti i problémy náhradní rodinné péče. V další části jsem popsala aspekty ústavní péče.
MOŽNOSTI OVLIVNĚNÍ VÝSKYTU ZUBNÍHO KAZU VÝŽIVOU U DĚTÍ V OKRESE BLANSKO
VAŠÍČKOVÁ, Pavlína
Zubní kaz je nejrozšířenější chorobou. Významným obdobím pro předcházení vzniku a vývoji zubní kazu je předškolní a školní věk. Jedna z nejvýznamnějších rolí v ovlivnění výskytu zubního kazu je výživa dětí, nezbytná je také péče o chrup ve vztahu k používání chemických a mechanických prostředků. Velmi důležitá je proto informovanost dětí o prevenci zubního kazu. Výzkumem bylo zjištěno, že výživa dětí v předškolním a školním věku neodpovídá prevenci zubního kazu, celkově jim není zabezpečena správná, kvalitní výživa, přičemž v horší pozici se v tomto směru nachází starší skupina respondentů. V problematice péče o chrup ve vztahu k mechanickým a chemickým prostředkům lze kladně hodnotit jen některé zjištěné skutečnosti - např. používání zubní pasty a fluoru, dostatečná doba čištění zubů, žvýkání žvýkačky, ale ostatní výsledky v této oblasti ukazují na dosti velké procento dětí, u nichž není péče o chrup plně zabezpečena. Informovanost dětí o prevenci zubního kazu ve vztahu k výživě není postačující. Vcelku pozitivní je zájem a podíl rodičů a stomatologa na předávání informací dětem o chrupu, úloha školy je však velmi malá a ze strany pediatra není žádná. Pro zlepšení dané situace, ve věci výživy, péče o chrup, prevence a informovanosti dětí, je nezbytné zvýšit nejen aktivní přístup samotných dětí, ale současně zvýšit odpovědnost rodičů, učitelů a ředitelů škol, stomatologů, pediatrů a sdělovacích prostředků. Význam práce spočívá v získání informací o výživě dětí, péči o jejich chrup a jejich informovanosti ve vztahu k prevenci vzniku zubního kazu.
Trestní soudnictví ve věcech dětí mladších patnácti let
MILNAŘÍKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá specifiky trestního soudnictví pro děti mladší patnácti let v ČR, vymezuje základní pojmy, nastiňuje historii samostatného systému trestní justice pro mládež v USA a v Evropě (zejm. v ČR) a také přibližuje některé související právní předpisy. Mapuje průběh a okolnosti soudního řízení, možnosti a smysl postihů dětských delikventů. Dokumentuje vývoj kriminality dětí a mladistvých v ČR od roku 2000 do roku 2008 a přináší důkazy o tom, že počet činů jinak trestných spáchaných dětmi do 15 let věku má klesající tendenci. Pozornost je zaměřena i na problematiku vzniku trestní odpovědnosti a diskusi o snížení její dolní hranice s argumenty zastánců a odpůrců. Výsledky výzkumu a ankety ukazují, že česká veřejnost je spíše pro snížení této hranice. Práce se snaží také přiblížit činnost některých organizací a stávajících i plánovaných zařízení určených pro práci s rizikovou mládeží. Srovnává též situaci delikventní mládeže ve vybraných zemích Evropy a Severní Ameriky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 961 záznamů.   začátekpředchozí936 - 945dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.