Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana na odborném učilišti
PEŠOVÁ, Olga
Téma předkládané bakalářské práce {\clq}qŠikana na odborném učilišti`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jako jeden z hlavních důvodů se jeví neutuchající mediální zájem o předmětnou problematiku. Některé případy šikany a agresivity vůbec jsou velmi často prezentovány jak v televizních a novinových zprávách, tak i na internetu. Za vysoce alarmující je považován hlavně fakt, že věková hranice dětí, projevujících se značně agresivně, se posouvá stále níže. Domnívám se, že stejně jako u většiny mezilidských problémů, i zde platí pravidlo hledat počátek negativních projevů v rodinné výchově. Dle mých zkušeností vyrůstali pachatelé šikany zpravidla v neúplných či nefunkčních rodinách, přičemž důsledkem tohoto poznání je obsah předložené bakalářské práce. V teoretické části jsem se zaměřila na přesné definování šikany, agresora, oběti, na zvláštnosti u dětí a mládeže a rovněž tak na přesné definování rodiny a její funkce. V praktické části bylo mým cílem zmapovat problematiku šikany na Odborném učilišti v Třešti a ověřit si její přímou souvislost s výchovou v rodině. K výzkumu byl v praktické části využit kvantitativní dotazník pro žáky odborného učiliště, polostandardizovaný rozhovor s učiteli a vychovateli odborného učiliště. Pro názorný příklad je v závěru praktické části uvedena jedna kasuistika žáka Odborného učiliště v Třešti. Z výzkumu vyplynulo, že jedním z nejdůležitějších předpokladů pro harmonický vývoj dítěte je správná výchova v rodině bez nadbytečného trestání a bez patologických projevů v rodině.
Institut vykázání v kontextu domácího násilí
MIHOLA, Ludvík
Diplomová práce se zabýva Institutem vykázání v kontextu domácího násilí. Úvodní část práce je věnována stručné historii domácího násilí a vymezení jednotlivých pojmu domácího násilí. Dále jsou zde uvedeny orgány zabývající se pomocí a řešením případů domácího násilí. Práce je zaměřena na řešení případu domácího násilí prostřednictvím vykázání násilné osoby ze společného obydlí. Dále jsou v práci popsány věci, které přímo souvisejí s vykázáním nasilné osoby ze spoečného obydlí a s domácím násilím. Podstatná část práce je zaměřena na přesný a nejnovější postup a činnost Policie České republiky v případě vykázání.
Dětská šikana z pohledu sociálního pracovníka ve vybraných zařízeních
ĎURKOVOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je upozornit na problematiku dětské šikany, která je dnes často avšak většinou jen povrchně publikována v médiích. Práce obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část. Teoretická část charakterizuje pojem šikana, její aktéry, následky, které může mít pro další život zúčastněných, znaky, podle kterých je možné ji rozpoznat a samozřejmě (i když jen okrajově) také způsoby jejího řešení. Praktická část by pak měla ukázat na konkrétních odpovědích 10 sociálních pracovnic, které jsou zaměstnány ve vybraných zařízeních v Českých Budějovicích a Písku, jaké jsou jejich praktické zkušenosti s dětskou šikanou, jak se liší jejich názory na tento problém, jaká je jejich role při prevenci, odhalování a řešení šikany, a také zda jsou schopni šikanu rozpoznat, když se s ní setkají.
Šikana na středním odborném učilišti v okrese Plzeň - město
KULHÁNKOVÁ, Renata
Šikana na středním odborném učilišti v okrese Plzeň {--} město Problematika šikanování je v dnešní době stále aktuálním tématem. Jedná se především o vzrůstající počet případů šikany, snižování věkové hranice agresorů, respektive aktérů šikany, zvýšenou brutalitou, agresí a rafinovaností šikany. Šikanování je nebezpečný sociálně patologický jev, při němž je zejména omezována osobní svoboda, svoboda rozhodování, je ponižována lidská důstojnost a čest, mnohdy je obětem ubližováno na zdraví či majetku. Jedná se o agresivní jednání, pomocí kterého si šikanista způsobováním fyzických nebo psychických útrap zjednává či udržuje převahu nad svou obětí. Cílem agresora je získat nad druhými osobami pocit převahy, moci, určité výhody. Cílem mé práce je zmapování problematiky šikany na Středním odborném učilišti elektrotechnickém ve Vejprnické ulici č.56 v Plzni. Pro výzkum byla použita kvantitativní metoda dotazování formou předem připravených anonymních dotazníků, které byly náhodně rozdány mezi studenty druhých a třetích ročníků čtyřletých oborů s maturitou. Výzkumný vzorek tvořilo 162 studentů. Výsledky ukazují, že převažuje verbální forma násilí nad tělesnou. Především se jedná o slovní napadání, zesměšňování, nadávky, ponižování, pomluvy, intriky. Z toho vyplývá, že jsou na škole realizována první tři stádia šikany. Práce dokládá, že je důležité se zabývat šikanou na středních školách, jelikož již jde o žáky, kteří jsou trestně odpovědní a jsou tedy způsobilí rozpoznat nebezpečnost svého činu a jsou schopni ovládat svoje jednání.
Šikana a její souvisloti
HRABĚTOVÁ, Iva
Bakalářská práce analyzuje agresivní chování dětí základní školy, k němuž dochází formou šikany. Cílem je postižení projevů šikany, včetně jejích souvislostí zvláště ve vazbě na atmosféru ve třídě, danou charakteristikami sociopreferenčních vztahů mezi dětmi. Pozornost je věnována osobním zkušenostem s šikanou v roli oběti, svědka nebo agresora, povědomí o způsobech šikanování a dalším jevům. K získání dat o šikaně byl použit dotazník vlastní konstrukce a dále sociometrický dotazník (autora J.Morena) k postižení některých charakteristik skupinové dynamiky, v rámci školní třídy. Výzkum byl proveden na základní škole v Českých Budějovicích, kde se ho zúčastnily čtyři třídy druhého stupně. K základním výsledkům patří zmapování šikany ve vybraných školních třídách u dětí staršího školního věku, typických projevů, charakteristik a souvislostí.
Agresivita dětí a mládeže
FICALOVÁ, Barbora
Téma mé bakalářské práce {\clqq}Agresivita dětí a mládeže`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je zcela jistě stále větší mediální zájem o tuto problematiku. Případy dětské agresivity jsou velmi často prezentovány v televizních a novinových zprávách i na internetu. Za alarmující je považováno hlavně to, že věková hranice dětí, které se projevují agresivně, se posouvá stále níž. Teoretická část práce je zaměřena převážně na patologickou formu agresivity, na její dělení, druhy, příčiny a teorie vzniku. Neopomenutelná forma dětské agresivity je samozřejmě šikana, které je věnována celá jedna kapitola. S nově příchozími technologiemi se dnes šikana transformuje i do nových podob jako je například kyberšikana, která je v práci také okrajově zmíněna. Zjištění základních příčin dětské agresivity a vliv agrese na sociální adaptaci agresivního jedince, popřípadě problémy a důsledky, které agresorovi jeho jednání způsobuje, jsou cíli mé práce. Výzkum proběhl ve výchovném ústavu, kam jsou umisťovány dívky od 15 do 18 let se závažnými poruchami chování a výchovnými problémy. Právě agresivita bývá u těchto dívek jedním z typických prvků chování. Nejedná se tedy o výzkum v běžné populaci. Pro zachování anonymity byla namísto rozhovoru použita dotazníková metoda a následné kvalitativní zpracování. Vzhledem k malému počtu dívek, které byly schopné nebo ochotné dotazník vyplnit, bylo kompletně vyplněno 10 dotazníků. Nejvýznamnějším výsledkem výzkumu bylo zjištění, že všechny dotazované dívky, které v současnosti uplatňují agresivní chování, byly v dětství samy vystaveny agresivitě, a to nejčastěji ve formě domácího násilí v primární rodině, ale i v ústavu nebo ve škole ze strany svých vrstevníků. Tyto rané zážitky ovlivňují pozdější aplikované vzorce chování a uznávané hodnoty. Lze tedy říci, že jedním z předpokladů pro harmonický vývoj dítěte, je správná výchova bez nadbytečného trestání a bez patologie v rodině.
Prevence domácího násilí
ŠAFÁŘOVÁ, Radmila
ŠAFÁŘOVÁ Radmila. Prevence domácího násilí. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity a Jindřichův Hradec: Fakulta managementu Vysoké školy ekonomické, 2009. 79 s. Bakalářská práce Cílem bakalářské práce je přispět ke zmapování problému domácího násilí a analyzovat možnosti prevence v oblasti domácího násilí nejen na úrovni jednotlivce, rodiny, pracovního kolektivu a sociální skupiny, ale i neziskových organizací a státních institucí a státních orgánů zabývající se ochranou a pomocí obětem domácího násilí a působících na teritoriu města České Budějovice. Teoretická část bakalářské práce vymezuje základní pojmy a příčiny vzniku domácího násilí, charakteristiky osobnosti oběti a pachatele, instituce, které poskytují pomoc obětem a možné způsoby prevence domácího násilí. V praktické části je podle výsledků zjištěných vyhodnocením dotazníků od respondentů malého průzkumu k problematice prevence domácího násilí zjištěna povědomost o dané problematice a na základě statistických údajů je provedena analýza výskytu a charakteru domácího násilí v jednotlivých skupinách obyvatel města České Budějovice. Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru vymezeny způsoby využití možných preventivních opatření k zabránění vzniku či pokračování domácího násilí vůči jeho obětem.
Problematika šikany na základní škole
HOLOUBKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku agresivity a šikany mezi dětmi na druhém stupni základních škol a její prevence v Plzeňském kraji. Dále se zabývá i pohledem učitelů a jejich informovanosti v tématu šikany. V teoretické části se budu zabývat rozborem základních pojmů tohoto tématu. Pozornost zaměřím na osobu agresora a oběti šikanování, spolupráci školy a rodičů, autoritu učitele nebo třídní a školní klima. Zvláštní kapitolu věnuji popisu systému prevence proti šikaně. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření pokusím zjistit, jak a jakou formou jsou žáci o šikaně informováni. Tyto výsledky porovnám s teoretickými poznatky.
Preventivní programy zaměřené na šikanu
PULTAROVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce Preventivní programy zaměřené na šikanu obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s šikanou a prevencí tohoto jevu. Dále informuje o nebezpečnosti jednotlivých forem a stupňů šikany, zásadách diagnostiky a preventivního působení. Seznamuje také s konkrétními preventivními programy a projekty, které byly nebo jsou v České republice realizovány, jsou zde uvedeny informace a základní ideje těchto programů. Zmíněny jsou i jednotlivé organizace zabývající se problematikou šikany. V praktické části jsou předkládány výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil na základních školách v Českých Budějovicích, Třeboni, Zlivi a Nových Hradech. Jako technika sběru dat byla použita analýza volných písemných slohových prací. Respondenty byli žáci 2. stupně zmiňovaných základních škol, kteří vypracovávali výše uvedené volné písemné slohové práce. V těchto pracích měli vylíčit zážitky s šikanou. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti žáků 2. stupně základní školy s šikanou a analyzovat jejich spontánní písemné výpovědi o šikaně, a to pomocí výzkumných otázek, které se zabývaly jednak zkušeností, ale také informovaností žáků o formách šikany a míře nebezpečnosti těchto jednotlivých forem. Vycházeli jsme z předpokladu, že žáci při psaní prací používali projekci, tedy promítali do svých příběhů skutečné zkušenosti. Z výzkumu vyplynuly následující závěry. Respondenti ve svých pracích nejčastěji uváděli jako oběť šikany žáka, po kterém agresor požadoval peníze. Nejčastěji zmiňovaná je smíšená forma šikany, tedy kombinace fyzické a verbální formy. Respondenti popisují, že oběť se s problémem svěřila sama, nebo šikanu nahlásil spolužák, který o ní věděl, a poté se řešila. Pokud byla nahlášena v brzké době, vše dobře dopadlo, avšak jako v pořadí druhá zmiňovaná varianta je uváděno řešení šikany až po zjevném zranění oběti. Výsledky práce poukazují na míru informovanosti žáků 2. stupně základní školy o jednotlivých formách šikany a jejich nebezpečnosti. Poznatky plynoucí z prací by mohly být návodem, jak v podobných situacích postupovat, předcházet jim.
Šikana
BURIANOVÁ, Kateřina
Cílem této práce bylo zmapovat zkušenosti, názory žáků a jejich orientaci v problematice šikany. Dále jsem se snažila podchytit ty části problematiky, ve kterých se žáci špatně orientují či jim chybí základní informace. Výzkum byl prováděn na dvou rozdílných základních školách, jedné z města a jedné z vesnice, tudíž mým záměrem bylo i porovnat názory dvou z části rozdílných skupin žáků. První část této práce obsahuje základní teoretické informace o problematice šikany, zahrnující poznatky nejen o šikaně samotné a jejích zákonitostech, ale i o prevenci a řešení. Druhá část práce je zaměřena na zpracování dotazníků získaných od dětí 7. a 8. tříd dvou základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.