Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 880 záznamů.  začátekpředchozí845 - 854dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení
KREJČÍ, Miroslav
Stále se zhoršující chování mládeže v naší současné společnosti je velmi často diskutovaným problémem v odborných kruzích i masmédiích.Téma této bakalářské práce Etopedické problémy žáků ubytovaných na internátě odborného učiliště a jejich řešení se tímto vážným společenským problémem rovněž zabývá. Běžná, pouhá neukázněnost dětí a mladistvích je dávno minulostí. Nespolečenské a nepřiměřené chování dnes mnohdy vystřídalo chování, které je v rozporu se společenskou morálkou a projevy, jenž zahrnují veškeré protispolečenské jednání. Velmi alarmující je klesající věková hranice postižených. Společným specifikem žáků odborného učiliště je lehká mentální retardace. Nabízí se otázka, zda příčiny poruch chování souvisí s lehkou mentální retardací, která i ubytované žáky odborného učiliště v internátě provází, či se ukáží jiná specifika, souvislosti, příčiny. Osobní zkušenosti mě přesvědčily, že většina lidských problémů této kategorie a oblasti je ve špatné rodinné výchově. Myslím si, že většina dětí a mládeže s poruchami chování vyrostla a byla vychována v prostředí s patologií rodiny, dysfunkcí rodiny, neúplné rodiny, s absencí rodiny. Výsledek zjištění je obsahem práce. V teoretické části definuji školská výchovná ubytovací zařízení, období dospívání {--} adolescenci, specifika osobnosti a psychologické zvláštnosti žáka odborného učiliště, speciální vzdělávání, speciální pedagogiku a zaměřuji se na etopedii. V praktické části bylo mým cílem zjistit přítomnost a vyhledat u ubytovaných žáků odborného učiliště poruchy chovaní, určit a klasifikovat je a ověřit vazbu mezi poruchou chování a specifikem žáka odborného učiliště.Vedený výzkum v praktické části byl realizován prostřednictvím hromadných dotazníků pro ubytované žáky odborného učiliště, dotazníků pro pedagogický personál školy a internátu. Výzkumem jsem dospěl k závěru, že pro bezproblémový život mladistvého, a pro minimalizaci možných poruch chování, je nejvýznamnější správná a náležitá výchova v rodině, která vede k jeho harmonickému rozvoji.
Výchovou k opravdovému lidství: Důležitost rodiny pro utváření charakteru člověka
STIFTEROVÁ, Jaroslava
Práce se zabývá utvářením lidské osobnosti a jejího charakteru, zejména v průběhu dětství, a faktory, které tento vývoj provázejí a ovlivňují.
Alimentární infekce a intoxikace v okrese České Budějovice
PRAŽMOVÁ, Zuzana
Výskyt alimentárních nákaz souvisí s životní úrovní a životním stylem populace. Přestože by se zdálo, že v dnešní době je hygiena a zdravotní výchova na vysoké úrovni, každoročně se i v České republice setkáváme s výskytem alimentárních nákaz. Bakalářské práce ve své teoretické části shrnuje pomocí dostupné literatury základní informace o problematice alimentárních onemocnění. Je zaměřena na rozdělení alimentárních nákaz a jejich stručnou charakteristiku. Popisuje základní pravidla prevence alimentárních nákaz, jež byla Světovou zdravotnickou organizací shrnuta do tzv. 5 klíčů. Cílem praktické části je zjistit informovanost spotřebitelů v okrese České Budějovice a zásadách bezpečného zacházení s potravinami a dále zjistit jaké je povědomí veřejnosti o rizicích infekce při nesprávném zacházení s nimi. K dosažení výzkumného cíle byly stanoveny 3 hypotézy. Byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu - technika dotazníku. Výzkum probíhal v okrese České Budějovice a výzkumný soubor byl tvořen náhodně vybranými respondenty a to z řad laické veřejnosti a z řad studentů ZSF. Souhrn zahrnoval celkem 300 respondentů. Na základě získaných a statisticky vyhodnocených dat byly všechny hypotézy potvrzeny. Výsledky výzkumu však prokázaly, že znalosti zásad bezpečného zacházení s potravinami a informovanost o alimentárních nákazách nejsou u obyvatel okresu České Budějovice na uspokojivé úrovni. Bakalářská práce může sloužit jako podpora při zdravotní výchově obyvatelstva ze strany orgánů státní správy, dále může být využita i jako studijní materiál pro studenty i širokou veřejnost.
Edukace těhotných žen s gestačním diabetes mellitus
NEČINOVÁ, Jaroslava
První teoretická část práce se zabývá problematikou nemoci gestačního diabetes mellitus z pohledu sociologie a medicíny. Druhá část teorie obsahuje charakteristiku edukace a edukační proces u těhotných žen v jednotlivých fázích gravidity, v době porodní a poporodní. Empirická část práce, která je založena na kvantitativním výzkumu a anonymním dotazníkovém šetření, prověřuje podle daných hypotéz kvalitu vědomostí a formu současné edukace respondentek v souvislosti s onemocněním, poskytuje informace o jejich věkovém složení, životním stylu a úrovni kompenzace gestačního diabetu.
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Současný způsob života mladistvých a kriminalita mládeže.
ZADINA, Libor
V mé práci jsem se chtěl zamyslet nad tím, jak v dnešní době žijí mladí lidé, s čímž bezprostředně souvisí i kriminalita mládeže. Obecně chování dětí a mládeže, které v mnoha případech bohužel překračuje normy společnosti (jak sociální, tak i normy trestní), je podmíněno multifaktoriálními vlivy, neexistuje jedna jediná příčina, ale všechny možné příčiny se doplňují a kumulují. Svojí prací jsem chtěl poukázat na tento ohromný problém dospívající mládeže. Mladí lidé ne jenom že se čím dál tím více oddalují od zdravého životního stylu, ale také více rozšiřují okruh osob potenciálních nositelů nebezpečí páchání trestné činnosti v budoucnosti. Toto téma je mi velice blízké a to z důvodu mého pracovního zařazení, či osobního života jako otec dvou dětí, jejichž vývoj a budoucnost mi není lhostejný. Můj výzkum pouze potvrdil současný trend vývoje dětí a mládeže. Mladiství žijí v převážné většině zcela nezdravě a jsou často aktéry sociálně-patologických jevů. Svojí prací jsem poukázal na tento obrovský problém a jen uvítám, kdyby nad mým zjištěním ne jen někdo zapřemýšlel, ale třeba i pokračoval v pozdějším výzkumu týkající se této problematiky.
Muž na rodičovské dovolené
KILIÁNOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá muži na rodičovské dovolené. Teoretická část práce vysvětluje základní pojmy týkající se rodiny, popisuje, jaké role ve výchově dítěte mají rodiče, práce se též zabývá samotnou rodičovskou dovolenou, právní stránkou této problematiky i rozdíly mezi muži a ženami, kteří na rodičovské dovolené jsou. Výzkum v rámci této studie zjišťuje, jaké názory mají na úlohu mužů na rodičovské dovolené mladí lidé do třiceti let svého věku. Tento výzkum následně srovnává názory respondentů ve sledované věkové kategorii s názory osob starších čtyřiceti a šedesáti let; v neposlední řadě je nasnadě zjišťování motivace, která vede muže k rozhodnutí starat se o dítě v době, kdy je jejich partnerka výdělečně činná.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.
Primární prevence sociálně patologických jevů u dětí v předškolním věku
SEMERÁDOVÁ, Dagmar
Práce se věnuje problematice primární prevence sociálně patologických jevů v souvislosti s rozvojem osobnosti dítěte předškolního věku. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu primární prevence sociálně patologických jevů a přibližuje význam vhodných činností a výchovných postupů u předškoláků, jak v mateřské škole, tak i v rodině. V praktické části jsou pak zkoumány postoje rodičů dětí do šesti let věku k primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikové faktory, které v současnosti charakterizují rodinné zázemí předškoláka.
Role vybraných prvků výchovy prožitkem v profilaci pedagoga volného času
CEEOVÁ, Justina
Práce se zabývá přínosem výchovy prožitkem pro osobnostní rozvoj pedagoga volného času v rámci jeho profesní přípravy. Na základě teoretického zkoumání některých zásadních prvků výchovy prožitkem (dobrodružství, sebe-zkušenostního učení, cílené zpětné vazby) a klíčových kompetencí osobnosti pedagoga volného času potvrzuje přínos výchovy prožitkem pro rozvoj osobnosti. Zároveň charakterizuje, v čem tento přínos konkrétně pro pedagoga volného času spočívá. Ve svém závěru se práce zabývá otázkou, proč by měl být prostor pro rozvoj osobnosti také na vysokých školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 880 záznamů.   začátekpředchozí845 - 854dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.