Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 905 záznamů.  začátekpředchozí836 - 845dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Germánské osídlení Čech na přelomu doby římské a doby stěhování národů (stupeň D1)
ŠŤASTNÁ, Soňa
Tato bakalářská práce se věnuje osídlení Čech na přelomu doby římské a období stěhování národů. Podává stručný nástin historických událostí spjatých s tímto obdobím a toho, jak se dané období projevilo v rámci archeologických nálezů, stejně tak jako poskytuje přehled českých a moravských sídelních lokalit a pohřebních areálů. Ve své další části se zabývá pojmy typu archeologická kultura, etnicita, identita a jejich vztahem k ostatním vědním disciplínám, na základě čehož se zamýšlí nad možnostmi a limitacemi archeologických výzkumů v oblasti objasnění etnické příslušnosti a poukazuje na některé z nich.
Percepce přechodu z adolescence do dospělosti u vysokoškolských studentů
VALIŠOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce pojednává o problematice přechodu do dospělosti u vysokoškolských studentů. V teoretické části je vymezeno období adolescence a jednotlivé změny a úkoly, ke kterým v tomto období dochází. Dále je popsána problematika přechodu do dospělosti, jeho výzvy, koncepce vynořující se dospělosti a vymezení mladé dospělosti. Kvalitativní výzkum vedený formou polostrukturovaných rozhovorů ukázal, že problematika přechodu do dospělosti se stává u vysokoškolských studentů nelehkým úkolem kvůli svobodě přicházející se studiem na vysoké škole, ale zároveň i jisté zavázanosti dokončit studium a určité závislosti na rodičích. Se studiem na vysoké škole se tak stává nelehkým úkolem být plně samostatným, vytvořit si vlastní zázemí, a tím dosáhnout důležitých kritérií dospělosti. Přesto se ale ukazuje, že proto, aby se mladý člověk cítil být dospělým, musí přijmout alespoň určité závazky do budoucna a být samostatným.
Nejsvětější Trojice jako základ totožnosti stvořených osob
HANKE JAROŠOVÁ, Světla
Podle svědectví Písma Bůh stvořil člověka, "aby byl naším obrazem podle naší podoby". Tato podobnost bývala spatřována v rozumové přirozenosti, již člověk vlastní. Nověji se ukazuje, že se člověk podobá Bohu spíše tím, že je osoba, že svou totožnost přijímá ve vztazích od druhých a zároveň druhým jejich totožnost zprostředkuje. Autorka představuje dějinný vývoj pojmu osoby a vybraná současná pojetí, která hodnotí ve světle osobního života Trojjediného Boha, jak je dosvědčen v Písmu a stále se sděluje v liturgickém slavení církve. Představuje také pojetí stvořené osobovosti, k nimž v tomto světle dospěla. Stvořené osoby jsou stvořeny, aby mohly přijímat Boží sebesdělování a aby se na Božím sebesdělování mohly také podílet. To mohou v závislosti na tom, který je pravým zjevitelem Boha, jako podíl na jeho zjevitelské činnosti. Tím, že svou závislost přijímají, stávají se schopnými jednat svobodně skrze sebe a naplnit úkol, který je jim svěřen tím, že jsou stvořeny.
Identita sociální práce a sociálních pracovníků
HANTOVÁ, Libuše
Diplomová práce se zabývá identitou sociální práce a sociálních pracovníků. Cílem diplomové práce je popsat současný stav vnímání identity sociální práce a sociálních pracovníků v České republice sociálními pracovníky a laickou veřejností. Obsahem diplomové práce je tudíž reflexe současného stavu této identity, také zmínění různých vlivů, které na ni působí, stejně jako dopadů, které z dané situace vyplývají. V souvislosti s touto problematikou jsou poté uvedeny i základní dokumenty a instituce důležité pro sociální práci a sociální pracovníky, dále významné současné osobnosti české sociální práce či typologie sociálních pracovníků. Součástí diplomové práce je i výzkum, jehož cílem je rovněž popsat současný stav vnímání identity sociální práce a sociálních pracovníků, a to opět jak sociálními pracovníky, tak laickou veřejností, což následně umožňuje i srovnání těchto dvou pohledů.
DĚTI ZE SEKULARIZOVANÉHO RODINNÉHO ZÁZEMÍ V PŘEDMĚTU NÁBOŽENSTVÍ PRO 1. STUPEŇ ZŠ JAKO DIDAKTICKÝ PROBLÉM
PETRÁŠKOVÁ, Jiřina
V první části je popisováno rodinné edukační a socializační prostředí, jako nejdůležitější a nejpodstatnější činitel v utváření předpokladů pro dobrý rozvoj dítěte. Zde se setkává dítě s pocitem radosti, bezpečí, lásky, zakouší rituály, získává důvěru a utváří své já. Druhá část se věnuje škole s jejími obory, kde se setkává dítě nyní již v roli žáka s učebními obsahy školní edukace s náboženstvím mezipředmětově. Třetí kapitola se zaobírá nepovinným předmětem náboženství v náboženské edukaci a nahlíží na obsahy výuky pohledem nejen věřících, ale i sekularizovaných subjektů edukace. Poslední čtvrtá kapitola přináší anketní pohled na motivace žáků, které přivádějí děti ze sekularizovaných rodin k výuce náboženství.
INTEGRACE ROMŮ V RÁMCI VOLNÉHO ČASU JAKO PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ
BENDOVÁ, Renáta
Práce se zabývá problematikou integrace Romů do výchovně vzdělávacích procesů v rámci prevence sociálně patologických jevů. Poukazuje na problematiku, která souvisí s vyčleňováním minoritní romské komunity. Teoretická část se zabývá původem a historii Romů a jejich migrací v Evropě a na území České republiky. Charakterizuje identitu Romů a rozvoj pozitivní identity, která je důležitým faktorem pro integraci. Práce poukazuje na vhodně zvolené aktivity ve volném čase. Praktická část představuje projekt městské části Prahy 14, který se zabývá volnočasovými aktivitami pro neorganizované děti a mládež romského původu v rámci prevence sociálně patologických jevů.
Zdroje tvorby identity adoptovaných dětí
KLOUDOVÁ, Hana
Osvojení neboli adopce je nejvyšším a z hlediska právního postavení dítěte nejvýhodnějším typem náhradní rodinné péče, protože právní postavení osvojeného dítěte je stejné jako postavení dítěte vlastního. V současné době se dává přednost informování dítěte o faktu adopce už od útlého věku. Žadatelé o adopci se v přípravných kurzech učí, jakou formou situaci dítěti vysvětlit. Cílem práce je zmapovat, jaký význam přikládají adoptované děti faktu adopce, jakou roli hraje tento fakt při tvorbě jejich identity, jakou roli hrají osoby z okolí, které o faktu adopce ví. Pro výzkum jsem zvolila kvalitativní výzkumnou strategii. Metodou získávání dat byly polostrukturované rozhovory s adoptovanými dospělými dětmi, a to vedené ?face to face? nebo e-mailem. Dál jsem využila internetové diskuze. Zkoumanou skupinou bylo 5 adoptovaných dospělých dětí ve věku 20 až 40 let, včetně mě. Respondenty jsem získala metodou sněhové koule. Metodou zpracování dat byl biografický výzkum, tedy rekonstrukce a interpretace života jedince někým druhým, a kvalitativní obsahová analýza výpovědí. Výsledky jsou uvedené jednak jako: biografie adoptovaných dětí, jednak jako souhrnné odpovědi výzkumné otázky. Z výsledků vyplývá, že základní vliv na tvorbu identity adoptovaných dětí má fungující rodinné zázemí, tedy lidé, kteří je mají rádi. Zjistila jsem, že fakt adopce, neznamenal v životě respondentek nic zásadního. Ani vliv lidí z okolí na mě neměl nějaký zásadní vliv, mají fungující rodinu a to je to hlavní.
Romská kultura a výtvarný projev v rámci NZDM v Českém Krumlově
TEMIAKOVÁ, Ivana
Tato práce pojednává o identitě Romů. O jejím vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života, atd. Praktická část uvádí teoretické poznatky do praxe přípravou a realizací projektu Z Indie do Českého Krumlova.
Konzumerismus a konstrukce identity současných obyvatel České republiky
JOCHMANNOVÁ, Lucie
Tématem této bakalářské práce je vliv a role konzumerismu na vytváření identity a hodnot současných obyvatel České republiky. V první části této práce vysvětluji charakteristiky ?společnosti produkce ? producer society? a ?společnosti spotřeby ? consumer society? a roli etiky práce v těchto společnostech podle teorie Prof. Zygmunta Baumana, kterou se zabývá ve své knize Work, Consumerism and the New Poor. Dále se pokouším o vysvětlení role práce a konzumního chování na tvorbu identity. V další části této práce zkoumám převážně proměny a vývoj konzumerismu a významu práce pro občany České republiky a jejich identitu od doby plánovaného hospodářství až po současnost. Na závěr se pokouším odpovědět na otázku, zda se Česká republika více přibližuje k Baumanovo pomyslné ?společnosti produkce? nebo ?společnosti spotřeby?.
Období vzdoru v životě člověka
KLOZOVÁ, Andrea
Práce se zabývá obdobím vzdoru, je rozdělena do tří kapitol, které jsou teoretického charakteru. První kapitola se zabývá obdobím vzdoru obecně, druhá kapitola se věnuje období vzdoru u batolat a třetí kapitola se věnuje období vzdoru u pubescentů. Ve druhé a třetí kapitole je časové vymezení daného období, důvody vzdoru, emoční vývoj jedince, vývoj identity a výchovné styly, které mohou pomoci ovlivnit chování dítěte. V praktické části jsou tři kazuistiky, kde je s rodiči rozebírána jejich rodinná situace. Rodiče zde uvedli příklady vzdoru dítěte, jejich řešení a společně jsme určili, který z výchovných stylů, popsaný v teoretické části, rodiče při výchově používají. Bylo zjišťováno, zda se teorie prolíná s praxí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 905 záznamů.   začátekpředchozí836 - 845dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.