| |
| |
| |
| |
| |
|
Buckling of shells by FEM
Krásný, I. ; Leština, J. ; Plešek, Jiří
V příspěvku jsou analyzovány způsoby numerických výpočtů elastické stability skořepin a shrnuty jejich výhody i nevýzody. Alternativy výpočtových postupů jsou ilustrovány na případě jednoduché válcové nádoby s torosférickými dny , zatížené vnějším pře**ts: linear calculation of static nominal stress, comparisons of these values with proper code allowable stress determine the real stability limits. Applications are illustrated by alternative solutions of a cylindrical vessel loaded by external pressu
|
| |
|
Numerical calculation of natural frequencies of an elastic sphere containing a compressible fluid
Zolotarev, Igor
The numerical calculation of natural frequencies of a spherical shell with an acoustical medium is studied in this paper as an approximation of the human skull. The elastic sphere is described by using thin shell theory and, in general, a compressible inviscid fluid, that is considered in the inside of the vibrating shell. The dynamic characteristics such as the natural frequencies and the modes of vibration are analysed as functions of the geometrical and physical parameters of the studied system. The problem of numerical calculations of the multiple natural frequencies of an elastic sphere and the coupling effect of the sphere and compressible fluid are discussed.
|
|
Modelování lokálního zboulení trubky
Micka, Michal ; Jíra, J.
Lokální zboulení (vmáčknutí) stěny trubky ovlivňují stav napětí a deformace ve stěně trubky. Stav napětí a deformace v okolí místního zboulení stěny trubky lze modelovat numericky metodou konečných prvků. Model je vytvořen z výřezu trubky s přesně definovanou vadou vmáčknutím (s využitím symetrie čtvrtina defektu s okolím).
|
|
Kontaktní síly mezi lebkou a přilbou zatíženou vnějšími silami
Micka, Michal ; Jírová, Jitka
Na numerickém modelu v programu ANSYS je simulována jednoduchá zkouška cyklistické přilby zatížené statickými silami na temeni. Jako model hlavy je použit normovaný model, používaný pro zkoušky přileb v laboratoři. Cílem projektu je získat podklady o kontaktních silách či napětích mezi lebkou a přilbou, které budou využity pro další vývoj ochranných pomůcek a modelování poranění lebky při nehodě.
|