Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí702 - 711dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.
Vytvoření týdenního rámcového programu prožitkových pohybových aktivit v přírodě v letním období pro studenty středních a vysokých škol.
ROTTNEROVÁ, Petra
Práce je zaměřena na vytvoření týdenního rámcového programu prožitkových pohybových aktivit v přírodě v letním období pro studenty středních a vysokých škol.Kapitoly v teoretické části se zabývají popsáním základních pojmů související se zážitkovou pedagogikou, jejími metodami a prostředky, dále charakteristikou zážitkové akce a skladbou instruktorského týmu. Praktická část obsahuje vytvořený týdenní rámcový program pohybových prožitkových aktivit v přírodě a jeho ověření v praxi. Program absolvovalo 12 studentů v rámci týdenní zážitkové akce. Stanovené odborné otázky směřovaly k ověření realizovatelnosti vytvořeného programu v praxi a získané informace byly vyhodnoceny.
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.
Realita a Virtualita hry v postmoderně
BENEŠ, Luděk
Práce je zaměřena na realitu a virtualitu hry v dějinách kultury člověka a na její současnou pozici. První kapitola je rozvedením tradičních definic hry. Druhá a třetí kapitola je o vývoji hry v kultuře a umění od počátku lidstva až do součastnosti. Čtvrtá kapitola je shrnutím definic hry v postmoderně. Výsledkem práce je zjištění, že hra sice mění své formy, ale ne svojí fenomenální podstatu. Tedy, že hra má účel jen sama v sobě a je prostorem pro imaginaci.
Filozofování s dětmi jako způsob výchovy zážitkem ve volném čase
MACKŮ, Richard
Práce představuje možnosti a rizika, která vyplývají z kombinace metod výchovy zážitkem a filozofování s dětmi. Po vymezení použitých termínů postupně seznamuje s cíli, charakteristikou a základními metodami výchovy ve volném čase z nichž podrobně představuje výchovu zážitkem a její základní prvky - dramaturgii, dobrodružství, reflexi a hru. Poslední dva jmenované jsou v práci pojaty jako pojící prvky mezi výchovou zážitkem a programem Filozofie pro děti, jehož cíle i metody jsou rovněž podrobně představeny. Následné zamyšlení nad styčnými plochami filozofování s dětmi a zážitkových činností je stěžejní částí práce. V této oblasti jsou řešeny filozofické aspekty hry a reflexe jako možné cesty zážitkově pojatého filozofování. V závěru je naznačeno také možné propojení filozofie a zážitku samotného.
Význam hry pro rozvoj jedince
HADRAVA, Martin
Práce je zaměřena na hru a její možnosti v rozvoji jedince. První kapitola se zabývá otázkou, co je to hra a popisuje základní znaky hry. Dále vymezuje podstatné pojmy související s hrou: zážitek a prožitek, hraní rolí a hračka. Druhá kapitola zjišťuje jaký význam má hra pro člověka. Především pak, jaké jsou možnosti působení hry na rozvoj psychických i fyzických vlastností a schopností. Třetí kapitola popisuje specifika hry ve vývojových fázích jedince. Zabývá se tím, jak se mění osobnost a spolu s ní i role hry.
Inspirace landartem ve volnočasových aktivitách
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá uměním landartu a uplatněním jeho prvků v práci s dětmi ve volném čase. Mým cílem je v praxi ověřit a dokázat, že do volnočasových činnos-tí pro děti lze vnést prvky landartu. Teoretická část charakterizuje výchovu ve volném čase převážně ve vztahu k estetickým zájmovým činnostem a cílovou skupinu dětí v období pubescence. Popisuje samotný landart, jeho historii a nejvýznamnější zástupce. Dále se sou-středí na propojení landartu a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje zrealizovanou akci, která byla landartem inspirovaná. Je zde zaznamenána její motivační část, průběh i zhodnocení.
Výběr vhodných volnočasových aktivit s ohledem na psychický a fyzický vývoj jedince
VAŠINOVÁ, Marie
Práce se zabývá výběrem činností pro děti mladšího školního věku na základě vývojových charakteristik. V teoretické části jsou uvedeny kapitoly vybrané oblasti volného času, které jsou pro tuto práci důležité, dále instituce zabývající se výchovou ve volném čase, a také již zmíněné charakteristiky mladšího školního věku. Praktická část obsahuje návrh týdenního plánu činností pro školní družinu, přizpůsobenou mladšímu školnímu věku. Při plánování a přípravě činností pro děti je důležité dbát na zvláštnosti a charakteristiky příslušného věku.
Volnočasové aktivity dětí na letních táborech a zotavovacích akcích.
PLÁNSKÁ, Magdalena
Tato práce se zabývá, volnočasovými aktivitami na letních táborech. Konkrétně zkoumá jejich výskyt na Chaloupkách pořádaných Salesiánským střediskem mládeže v Českých Budějovicích. Hlavním bodem zkoumání je výskyt pohybových aktivit a aktivit podporujících kreativitu. Z výsledků vyplývá, že pohybová aktivita a aktivita podporující kreativitu se v programech objevují nejčastěji. Další poznatky tato práce nabízí v oblasti zařazení noční hry a vyváženost aktivit v místnosti a venku. Teoretická část se věnuje pojmům volný čas, hra a aktivita.
Dětská tvořivost
HYBRANTOVÁ, Jana
Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí702 - 711dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.