Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Interakce v prostoru
Křivák, Petr ; Písaříková, Jana (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je vztah prostoru a sochy a snaha o jednotné vyjádření pomocí 3D digitálního sochařství
Metody dramatické výchovy a jejich použití u dětí mladšího školního věku
RANFTLOVÁ, Tereza
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce charakterizuje mladší školní věk, tělesný a emocionální vývoj s ním spojený. Zabývá se dramatickou výchovou, klasifikací jejích metod a uvádí některé z dalších metod dramatické výchovy. Seznamuje s pojmem lekce, s jejím plánováním a uspořádáním. Popisuje pojmy výtvarná výchova, rozvoj intelektuálních schopností dítěte ve výtvarné výchově, vývoj výtvarného projevu u dětí mladšího školního věku. Vymezuje barvu ve výtvarné výchově, základní barvy a popisuje práci s barvou. Definuje pojem zdraví, pohybovou aktivitu, pitný režim, sociální zdraví, duševní hygienu a ekologii. Tato část práce čerpá z odborné literatury a využívá teoretických poznatků o této problematice. Praktická část se zaměřuje na projekt s využitím metod dramatické výchovy a přesahem do výchovy ke zdraví, praktikovaný s dětmi mladšího školního věku. Klade si za úkol probudit zájem o spontánní pohybové aktivity dětí, podpořit jejich fantazii, probudit nadšení pro herní činnost a motivovat je k dalším samostatným a kolektivním aktivitám ve škole i v přírodě. Vytváří prostor pro cvičení empatie ve skupině, pro rozvoj kreativity, komunikace a sebevyjádření dětí.
Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.
Ticho a zvuk
MICHÁLKOVÁ, Olga
Tato diplomová práce na téma ticha a zvuku je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje informace a poznatky např. z oblasti fyzikálních jevů, teorie barev, psychologie a teorie výtvarného umění (zejm. práce W. Kandinského), které vytvářejí teoretickou základnu pro praktickou část, tedy pro realizovaný výtvarný záměr. Realizace praktické části je autorská interpretace plastického ztvárnění ticha a zvuku. Snaží se o výtvarné vyjádření těchto dvou pojmů kombinací keramiky a skla v barevných kompozicích.
Okouzlení světlem
MÁČOVÁ, Nina
Úvodní teoretická část obsahuje pasáže o různých teoriích pojetí světla a barev v návaznosti na historické souvislosti. Zabývá se i tématy, které se světlem přímo souvisejí, např. stíny, světla apod. a jejich projevy v umění, malbě, skle, mozaice a vitrajích. Praktická část se získanými poznatky snaží zúročit v souboru autorských knih v podobě světelných objektů. U těch se pozornost zaměřuje hlavně k charakteristickým vlastnostem různých materiálů a jejich působení na člověka ve spojení se světlem.
Reakce na zbarvení ruměnice pospolné (\kur{Pyrrhocoris apterus}) a jeho varianty u lidí
VAŇKÁTOVÁ, Martina
Zatím nikdo nezkoumal lidskou reakci na aposematické signály. Použila jsem zbarvení ruměnice pospolné a modifikace jeho barvy a vzoru pro testování reakcí lidí. Lidé prokázali odmítavou reakci na bílou barvu a na některé typy očních skvrn. Existuje velký rozdíl v reakcích na červenou a černou barvu u různých skupin lidí. Toto téma vyžaduje další výzkum.
Reakce na zbarvení ruměnice pospolné (\kur{Pyrrhocoris apterus}) a jeho varianty u lidí
VAŇKÁTOVÁ, Martina
Zatím nikdo nezkoumal lidskou reakci na aposematické signály. Použila jsem zbarvení ruměnice pospolné a modifikace jeho barvy a vzoru pro testování reakcí lidí. Lidé prokázali odmítavou reakci na bílou barvu a na některé typy očních skvrn. Existuje velký rozdíl v reakcích na červenou a černou barvu u různých skupin lidí. Toto téma vyžaduje další výzkum.
Výběr výtvarných technik v předškolním věku
KŘÍŽOVÁ, Petra
Bakalářská práce ?Výběr výtvarných technik v předškolním věku? pojednává o praktickém užití vhodných výtvarných technik u věkově smíšené skupiny předškolních dětí. První kapitola se soustředí na charakteristiku předškolního období (předškolního dítěte) po stránce vývojové a dále na potřeby dítěte. Druhá kapitola se zaměřuje na Rámcový vzdělávací program pro předškolní výchovu z hlediska cílů předškolního vzdělávání a na vzdělávací oblasti ve vztahu k výtvarným činnostem. Třetí kapitola je věnována dětskému výtvarnému projevu a symbolice dětské kresby. Tato část zahrnuje názory několika osobností na dětský výtvarný projev a zaměřuje se na očekávané výtvarné dovednosti na konci předškolního období. Čtvrtá kapitola seznamuje s členěním výtvarných technik a jejich popisem. Uvedené přílohy doprovází praktická část, která zároveň slouží jako inspirace pro další výtvarné tvoření s dětmi.
Preference barev u dětí předškolního věku
JINDROVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá tím, jaké barvy předškolní děti spontánně volí pro svůj výtvarný projev. V teoretické části je charakterizován rozvoj výtvarných dovedností v průběhu předškolního věku a základní významy barev (zejména z pohledu psychologického, ale též v jiných kontextech). Výzkumná studie popisuje, jaké barvy děti spontánně nejčastěji volí ve věku cca 3 až 4 let pro své výtvarné projevy. Cílem práce je mimo jiné postihnout, zda lze vysledovat u dětí tohoto věku inklinaci k volbě určité barvě (či barev).
Korekce zkreslení barevného podání fotoaparátu Olympus C-750 UZ s odstraněným IR filtrem
Hošek, Jan
Cílem práce je vyhledat vhodné a dostupné typy předsádkových filtrů, jejichž spektrální propustnost odpovídá propustnosti IR filtru umístěném na krycím skle originálního snímacího čipu fotoaparátu Olympus C-750 UZ. Dále pak vytvoři numerický algoritmus zajišťující barevnou korekci fotoaparátu bez přítomnosti mechanických filtrů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.