Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nebezpečná metoda 19
Staněk, Jiří ; Kowolowski, František (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Pracuji s fotografiemi bytu Sigmunda Freuda a vytvářím jeho pseudo rekonstrukci. Snažím se pomocí techniky linorytu odkrývat světlo ze záběru černobílých fotografii pořízených ve Vídni roku 1938 dokumentaristou Edmundem Engelmanem. Odkrývám objemy jednotlivých fragmentů, na které ještě světlo dopadá. Odkryté světlo si z jisté melancholie nechávám a uchovávám jej ve sklenicích. Je to pro mne negativ a výsledný linoryt znázorňuje pozitiv. Má na mě vliv atmosféra fotek z knihy Edmunda Engelmana i Longův cyklus Freud Drawings. Jejich atmosféra je pro mě katalyzátorem mého vlastního výtvarného řešení.
Dialog psychoanalýzy a literatury de-konstrukce a re-konstrukce učení Sigmunda Freuda v románech Susan Taubesové Divorcing (1969) a Marie Rybakovové Anna Grom i jeje prizrak (1999).
Ulbrechtová, Helena
Studie analyzuje reflexi psychoanalytického učení v obou románech jako příklad transferu „vědění“ do textů krásné literatury. Freudův intertext je v obou případech výsledkem vlastní badatelské práce obou autorek. Taubesová jej důsledně dekonstruuje, psychoanalýza je pro ni součástí složitého vztahu k otci-psychoanalytikovi. Rybakovová se jím naopak inspiruje a používá některé výroky Freuda ve funkci intertextu. V závěru je pak vyslovena hypotéza o skrytém vlivu učení C. G. Junga na Susan Taubesovou.
Obraz matky v díle Tomáše H.
HRUBÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá vztahem matky a dítěte v raném dětství s následnými dopady tohoto vztahu v dospělosti. Je postavena na hledání paralel mezi neuspokojivým vztahem syna s matkou v dětství a latentním významem zjištěné symboliky orální frustrace či separační úzkosti ve výtvarné produkci syna, profesionálního výtvarníka. Je zde zahrnut výklad pojmu matka ve všech dostupných symbolických modifikacích. Teoretická část se věnuje vztahu matky a dítěte z hlediska psychoanalýzy a analytické psychologie, stručně pak zmiňuje základní názory předních psychoanalytiků na tuto problematiku. Druhou oblast teorie tvoří psychologie umění, kde jsou opět předloženy základní otázky vztahu mezi výtvarným dílem a umělcem, případně divákem, nelze opomenout ani teoretický a filozofický přístup k výtvarnému umění. Stěžejní část práce již věnuje pozornost osobnosti umělce Tomáše H., sestává z umělcovy biografie, analýzy a interpretace třech artefaktů, na kterých jsou aplikovány poznatky z oblasti psychoanalýzy a arteterapie. Cílem práce je konfrontace latentního a manifestního obsahu zkoumaných artefaktů, a propojení těchto zjištění se vztahem umělce s matkou v raném dětství. Závěr patří hledání odpovědí na klíčové otázky týkající se vztahu matky, syna a výtvarné produkce. Přínosem této práce je seriózní potvrzení významu oboru arteterapie, jeho úzká souvislost s psychoanalýzou a aplikace arteterapeutické metodiky v praxi s relevantními výsledky.
Teoretická východiska a jejich reprezentace v surrealistické tvorbě Vítězslava Nezvala
SVOBODA, Tomáš
Období vzniku Surrealistické skupiny v Československé republice a období, v němž tvořil svá surrealistická díla Vítězslav Nezval, mělo několik teoretických opěrných bodů v psychologii a filozofii. Cílem diplomové práce bude tato východiska pojmenovat a interpretovat v souvislosti s Nezvalovou surrealistickou tvorbou. Při psaní budu jako zdroj využívat primární literaturu beletristickou a teoretickou, a také dobový tisk s publikacemi týkající se surrealismu.
Specifika arteterapeutické praxe asistenta pedagoga
SUKOVÁ, Jana
Bakalářská práce "Specifika arteterapeutické praxe asistenta pedagoga". Práce se zamýšlí nad problematikou integrace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami ADHD a ADD. Z pozice asistenta pedagoga uvažuje o možném využití arteterapie ve školním prostředí. Praktická část je zaměřena na arteterapeutickou práci s dětmi ve školním prostředí. Obsahuje kazuistiky, analýzu výtvarných produktů, zobecnění zkušeností a závěrečné vyhodnocení.
Portrét-Alter ego
BUČKOVÁ, Michaela
. Bakalářská práce se zabývá problematikou alter ega ve výtvarném umění, především v portrétu a autoportrétu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první části se zabývám alter egem a tím, kde se nachází, a to z pohledu historického (šamanismus), ale i z pohledu moderního (body modification). V druhé polovině se věnuji osobnosti jako celku, psychologii a psychoanalýze. V závěru teoretické části připomínám autora, který pracuje s podobným námětem. V praktické části popisuji techniku malby, použité materiály a postupy k vytvoření bakalářské práce.
Sen a snový obraz v dílech surrealistických umělců
LEXOVÁ, Petra
Tématem diplomové práce je zaměření na fenomén snu, snového obrazu a jejich promítnutí do tvůrčího procesu vzniku uměleckých děl surrealistů. Práce se snaží o interdisciplinární propojení základních poznatků z psychoanalýzy a dějin umění. Práce se zároveň pokouší řešit otázky, do jaké míry se liší snová obraznost v dílech surrealistů od imaginativního umění předchozích staletí a jakým způsobem se snová tématika do uměleckých děl promítá. Jedno z hlavních východisek umělecké práce spatřoval surrealismus v psychoanalýze a poznatcích Sigmunda Freuda. Tomuto tématu je věnována i první část práce, blíže zaměřená na Freudův Výklad snů a snovou symboliku. Následující část se věnuje již samotnému surrealistickému hnutí, jeho vzniku, myšlenkovým východiskům a odrazu ve výtvarném umění. Závěrečná část využívá předešlých poznatků při představení práce Jindřicha Štýrského a snaží se naznačit, jakým způsobem se snová obraznost promítla v díle tohoto významného surrealistického malíře.
Surrealismus - Válka mého světa
DOLEJŠÍ, Klára
Bakalářská práce se zabývá především tématikou a srovnáním francouzského surrealismu a českého surrealismu po jeho vrchol, tedy 70 léta 20. století. Zároveň zpracovává problematiku surrealismu po psychologické stránce, tedy volné asociace Freuda, které byly pilířem pro celé odstartování surrealismu v jeho podobě, jakou dnes známe. V praktické části pak zpracovává předeslanou tématiku, protože obrazy jsou v duchu surrealismu.
Cesta do hlubin Švankmajerovy tvorby
RYBÁŘOVÁ, Adriana
Bakalářská práce pojednává o díle českého výtvarníka, animátora a režiséra Jana Švankmajera a o možnosti interpretace jeho tvorby. Zprvu se zabývá problematickou otázkou interpretace uměleckého (surrealistického) díla optikou psychoanalýzy, při ohledu na vývoj disciplíny. Dále sleduje vybraná východiska a aspekty umělecké tvorby vzhledem k dílu Švankmajera. Teoretické modely jsou aplikovány v další části bakalářské práce, při analýze filmů Jana Švankmajera a jejich ústředních motivů prolínajících celou tvorbou. Cílem studie je nalézt pokud možno adekvátní způsob interpretace a náhledu na tvorbu konkrétního umělce- Jana Švankmajera (s důrazem na rozdílnost pohledu na dílo uznávaného umělce oproti tvorbě laika, či klienta v terapii)ve shodě s úhlem pohledu rožnovské školy arteterapie.
Prostorová vitráž z tabulového skla na téma SEN
SOMMEROVÁ, Zuzana
Tato diplomová práce se zabývá tématem snu. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretickou část tvoří základní poznatky o vzniku snu z hlediska fyziologického a psychologického. Dále je zde zmíněn fenomén snu jakožto zdroj či námět v historickém vývoji výtvarného umění. Teoretická část také pojednává o autorčině osobním vztahu ke snům, volbě materiálu, technik a zdůvodnění výběru prostoru pro instalaci do interiéru. Praktickou část tvoří autorská realizace prostorové vitráže z tabulového skla kombinovaného s betonem. Pracovní postup je doplněn kresebnými návrhy a fotodokumentací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí69 - 78  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.