Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí682 - 691dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ROZVOJ VÝTVARNÉ TVOŘIVOSTI DĚTÍ A MOŽNOST APLIKACE VÝTVARNÉ HRY V RÁMCI PVČ (zaměřeno na předškolní věk)
HOIDEKROVÁ, Hana
Práce se zabývá tvořivostí dětí předškolního věku, s využitím výtvarné hry v rámci pedagogiky volného času. Teoretická část se zaměřuje na tvořivost, její prvky a úrovně. Popisuje tvořivý proces a faktory ovlivňující tvořivost. Zabývá se tím, proč je důležité tvořivost rozvíjet, jaké jsou metody a postupy rozvoje tvořivosti. Charakterizuje vývoj tvořivosti dětí, a co posiluje jejich tvořivé myšlení a vnímání. Dále vymezuje výtvarnou výchovu, dětský výtvarný projev a předmět dětského kreslení. Zmiňuje se o osobnosti výtvarného pedagoga a vedení výtvarné činnosti. Charakterizuje hru a její důležitost, výtvarnou hru a její využití. Popisuje volný čas, základní lidské činnosti ve volném čase a zmiňuji se o výtvarných zájmových činnostech dětí. Zaměřuje se na předškolní věk dětí, jejich tělesný vývoj, vývoj základních schopností a dovedností, socializaci a samozřejmě hru. Praktická část je orientovaná na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Projekt proběhl s dětmi v mateřském centru, jeho téma bylo MOŘE. Projekt měl přirozenou cestou ? hrou, rozvíjet jejich osobnost, vztah k přírodě, vnímání všemi smyly, podpořit tvořivost a fantazii, naučit naslouchat ostatním lidem.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase (Výtvarný projekt - Voda)
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase, pomocí výtvarného projektu - voda. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako tvořivost, výtvarná tvořivost, různá hlediska tvořivosti, charakteristika tvořivé osobnosti, zejména dětské, a celkový rozvoj a výchovu k tvořivosti. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí předškolního a mladšího školního věku, didaktické zásady, plánování a přípravu na výtvarnou činnost. V poslední kapitole je nastíněn fenomén volný čas, zejména pak volný čas dětí, osobnost pedagoga volného času a význam hry, hrové a zájmové aktivity dětí. V praktické části bakalářské práce jsou popsány jednotlivé výtvarné činnosti, které jsem s dětmi realizovala během výtvarného projektu. U každé činnosti je rozepsán cíl, motivace, pomůcky, samotný průběh činnosti, závěr a reflexe činnosti. Hry jsou prokládány pohybovými aktivitami.
Možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání
HAKLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce pojednává o praktickém využití dramatické výchovy v mateřské škole. Zabývá se základními teoretickými otázkami jako jsou cíle, principy a metody dramatické výchovy. Blíže se věnuje hře, která je pro děti v mateřské škole důležitou činností, a vývojovým zvláštnostem dětí předškolního věku. Cílem bylo také poukázat na souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, který je obecně závazný a dává nám základy pro další práci s dětmi. V praktické části se zabývá realizací projektu dramatické výchovy s dětmi v mateřské škole.
Gambling u mladistvých
VÍŠKOVÁ, Michaela
Téma bakalářské práce {\clq}qGambling u mladistvých`` jsem zvolila pro svoji aktuálnost a závažnost. Patologické hráčství, nazývané gambling, se stále více promítá do populace mladistvých, kde stejně jako u dospělé populace způsobuje stále vyšší problémy v socioekonomické rovině. Tento závažný sociálně patologicky jev je možno přirovnat k závislosti drogové, ač tak fatálně nepoškozuje tělo člověka. Zasahuje totiž jak oblast lidské psychiky, tak také oblast sociálních vztahů člověka. A stejně jako drogové závislosti má v řadě případů na život člověka osudové dopady. Úkolem mé bakalářské práce je zjistit rozsah a spouštěče gamblingu v populaci středoškolské mládeže na Havlíčkobrodsku. V teoretické části své práce se věnuji specifikům hazardní hry u dětí a mladistvých a možné prevenci proti tomuto jevu, popisuji diagnostická kritéria patologického hráčství, charakterizuji zde osobnost gamblera, definuji stadia rozvoje patologického hráčství a též se zabývám příslušnou legislativou. Pro dosažení vytyčených cílů jsou kvantitativním výzkumem formou anonymních dotazníků sbírána data na šesti školách středního školství (gymnázia, střední odborné školy, střední odborná učiliště), kterými jsou zjišťovány zkušenosti studentů s hrou na výherních automatech a jejich důvody pro hazardní hru. Dále dotazníky také zjišťují informovanost studentů o této problematice spolu s prevencí prováděnou na škole, kde právě studují. Na základě svého výzkumu si také ověřuji tři předpokládané hypotézy. Hypotéza 1 zní: {\clq}qGamblingu podléhají více studenti středních odborných učilišť než studenti ostatních středních škol a gymnázií.`` Tato hypotéza byla verifikována. Hypotéza 2: {\clq}qGamblingu podléhají více chlapci než dívky.`` I tato hypotéza byla verifikována. Hypotéza 3: {\clq}qMladiství se k výherním automatům a následnému patologickému hráčství uchylují častěji pod vlivem druhé osoby než z vlastních pohnutek.`` Tato hypotéza byla falzifikována. Výsledky mé bakalářské práce mohou být využity pro potřeby dalšího výzkumu, pro potřebu výuky a preventivního dění ve školských zařízeních a také pro větší míru informovanosti o problematice gamblingu u mladistvé populace.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
Geocaching - volnočasová aktivita současnosti
KOČEROVÁ, Martina
Práce se zabývá hrou Geocaching. Teoretická část charakterizuje dobu a okolnosti vzniku hry a hru a její význam. Dále následují popis hry Geocaching a hypotézy o tom, proč lidé Geocaching hrají. Praktická část obsahuje vyhodnocení ankety a porovnání těchto výsledků s vyslovenými hypotézami. Ukázalo se, že lidé hrají Geocaching kvůli naplňování některých jejich potřeb. Konkrétně se jedná především o potřeby společenské a potřebu seberealizace, ale také o základní potřebu pohybu, bezpečí (jistoty) nebo svobody. Neuspokojené potřeby jsou vnitřní motivací k takovému jednání, které vede k jejich naplnění. Hra Geocaching svým hráčům poskytuje možnost naplnění potřeby společenské a potřeby seberealizace, které jsou uspokojovány navázáním vztahů přátelství, pobytem v přírodě obohaceným hledáním keší, poznáváním nových míst, získáváním nových vědomostí, zkušeností a jejich sdílením s druhými lidmi. Dále pak základních potřeb pohybu a bezpečí (jistoty), které jsou naplňovány především pohybem v přírodě, pocitem sounáležitosti se skupinou a možností anonymity a svobodného rozhodování se.
Člověk a hra
ZACHOVAL, David
Práce se zabývá mezioborovým pohledem na fenomén hry a jejím významem v lidském životě. První kapitola se v úvodu věnuje problému obecné definice pojmu hra. Zabývá se také psychologickými teoriemi původu hry. Ve stěžejní části podrobně seznamuje se třemi nejvýznamnějšími autory teorií hry - J. Huizingem, E. Finkem, R. Cailloisem a jejich dílem. Ve druhé části sleduje vývoj hry v různých obdobích lidských dějin až po současnost. V poslední kapitole je v úvodu krátká zmínka o hře zvířat a je zde popsán význam a smysl hry v jednotlivých fázích života jedince.
VÝCHOVA VE VOLNÉM ČASE A RODINA
BEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výchovou, volným časem a rodinou. Tyto pojmy jsou vysvětleny a navazuje na ně část, ve které jsou vypsána zařízení tzv. střediska volného času, která nabízejí řadu možností, jak trávit volný čas prostřednictvím zájmové činnosti. Pojem zájmová činnosti je zde upřesněn a je popsán její plán, obsah a cíl. Střediska volného času jsou rozdělena na školská a komerční zařízení. V příloze jsou uvedeny statistiky o těchto zařízeních. Dále jsou v práci popsány možnosti využití volného času, vlivy na využití volného času a faktory, které volný čas ovlivňují. Další část práce se věnuje rodině, výchově ve volném čase, rodinnému prostředí a roli rodiny ve volném čase. Tato část je v celé práci nejdůležitější, neboť role rodiny má velký význam v životě každého jedince. Hlavním úkolem této práce bylo sepsat souhrn možností, které se nám nabízejí pro využití volného času.
Tvořivá hra v mateřské škole
KLEJDUSOVÁ, Jana
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zabývala tvořivou hrou v mateřské škole, vymezením pojmů hra, znaky, etapy hry, tvořivost, znaky tvůrčího žáka a jaký by měl být pedagog podporující tvořivost žáka. V praktické části jsem pozorovala skupinu dětí v mateřské škole při tvořivých hrách, projevy tvořivosti u dětí a pedagoga, zda děti v tvořivosti podporuje a vhodně motivuje. Dále jsem sledovala, zda pedagog děti nekritizuje za jejich práci a výtvory.
Problematika začlenění korfbalu do vyučovacího procesu tělesné výchovy na středních školách v okresu České Budějovice\\
BERNÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřená na zjištění, jak je korfbal začleněn do vyučovacího procesu na středních školách v okrese České Budějovice. Výzkum byl proveden hlavně pomocí dotazníkové metody a rozhovoru. Experimentálně byla výuka korfbalu vyzkoušena na zvolené škole. Teoretická část obsahuje informace o tomto sportu: popsání a vysvětlení pravidel, herní systém, historii a rozšíření korfbalu po světě, klubové a reprezentační úspěchy. Při výzkumném šetření se zjišťovalo rozšíření sportu v okrese, druhy hřišť na školách. Dále byl zkoumán možný zájem škol o korfbal a příčiny, proč není na jejich školách vyučován, dále hodnocení z různých hledisek a úhlů pohledu, a to jak od žáků tak vyučujících např. zájem o společnou hodinu tělesné výchovy chlapců a dívek a jeho vyhodnocení a efektivita. Výsledky jsou graficky znázorněny a uvedeny v diskusi a závěrečné části práce včetně postřehů samotné autorky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí682 - 691dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.