Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 674 záznamů.  začátekpředchozí658 - 667další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu.
MÁCHALOVÁ, Lenka
Abstrakt Problematika rizikového chování u dospívajících se stále častěji dostává do popředí sledovanosti široké veřejnosti. Problém rizikového chování u dětí, dospívajících či mládeže je velmi aktuální, a to nejen v České republice, ale na celém světě, je tedy celosvětovým problémem, a představuje v dnešní době závažný společenský problém, kterým se zabývá mnoho odborníků z řad psychologů, psychiatrů, pedagogů, zdravotníků, politiků a dalších zúčastněných institucí, WHO. Zveřejňované výsledky výzkumů poukazují na neklesající výskyt rizikového chování, posouvání do nižší věkové hranice a nabývání na četnosti. V současné době je stále patrnější výskyt rizikového chování, kde dochází k základním posunům z hlediska genderové rovnosti, kdy se dívky a chlapci zapojují do rizikového chování s rozdílnými okolnostmi a výskytem. Na toto téma existuje řada výzkumů, avšak nepostihuje plně rizikové chování například v návaznosti na informační technologie, mobilní telefony a užívání návykových látek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsané vybrané formy rizikového chování u dětí a genderová problematika. V praktické části je zvolena kvantitativní metoda výzkumu, metoda dotazování, technika sběru dat pomocí dotazníku. Výzkumný soubor pro dotazníkové šetření tvořili žáci navštěvující 7. {--} 9. třídy základních škol v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu a zmapovat rozdíly z hlediska problematiky genderu. Byly stanoveny 4 hypotézy. H1: Chlapci jsou více ohroženou skupinou ve výskytu rizikového chování v souvislosti s alkoholem než dívky. H2: U chlapců je vyšší riziko v souvislosti s užíváním nelegálních drog než u dívek. H3: Chlapci jsou ohroženější ve výskytu rizikového chování v souvislosti s návykovým chováním vztahujícímu se k virtuálnímu prostředí. H4: Dívky jsou více ohroženy v návaznosti na komunikační technologii. Diplomová práce může být využita jako informační přehled vybraného rizikového chování u dětí a genderové problematiky. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako informační materiál pro laickou veřejnost, pro děti a dospívající, pro rodiče a další odborníky (protidrogové koordinátory, metodiky školní prevence, aj.) a v neposlední řadě pro potřeby výuky či jako podklady pro další výzkumnou činnost. Dále mohou výsledky výzkumu posloužit k bližšímu určení vhodných preventivních programů. Z tohoto důvodu byly výsledky výzkumu předány školám, kde měření probíhalo za účelem zkvalitnění primárně preventivního dění.
Rozbor vnitroorganizačních směrnic v podmínkách vybrané základní školy
PŘEVRÁTILOVÁ, Alena
Podstatou bakalářské práce bylo analyzovat vnitroorganizační předpisy příspěvkové organizace. Ke zpracování tohoto tématu bylo velmi důležité si nejprve ujasnit základní informace o neziskových organizacích se zaměřením na organizace příspěvkové, tzn. jejich vznik, existenci, hospodaření apod. V první části je práce zaměřena na teoretické předpoklady vzniku vnitřních předpisů, zejména po stránce formální podoby a věcné náplně. Byla snaha vytvořit srozumitelný podklad pro následné vyhodnocování již existujících směrnic vybrané základní školy. Při praktickém hodnocení se prokázalo, že vnitřní předpisy vybrané základní školy jsou na vysoké úrovni, i když k nějakým doporučením a návodům k vylepšení by zajisté došlo.
Výchova ke zdravému životnímu stylu se zaměřením na prevenci rakoviny tlustého střeva a konečníku.
BARTONĚK, Jaroslav
Práce se zabývá problematikou rakoviny tlustého střeva a konečníku, jelikož úmrtnost osob s touto diagnózou je v ČR vyšší než v ostatních státech Evropské unie. Těžištěm práce je prevence a diagnostika tohoto onemocnění, protože správné životní návyky a včasné zachycení značně snižují riziko úmrtí. Součástí práce je projekt ,,Prevence rakoviny tlustého střeva a konečníku, kapka krve zachraňuje život.``určený pro žáky druhého stupně základních škol. Cíl této práce je shodný s prvním úkolem Národního onkologického programu České republiky, jímž je odborná podpora výuky prevence nádorů na školách, popularizace primární prevence nádorů na veřejnosti, snížení výskytu kouření zejména u mládeže a žen a napomáhání kladným změnám ve výživě a životním stylu.Tento cíl byl splněn, avšak na výsledky projektu, pokud by se jeho výuka na ZŠ ujala, si budeme muset několik let počkat.
Pohybová aktivita a inaktivita dětí mladšího školního věku v městě Klatovy \\
LUŽNÁ, Simona
Byla sledována pohybová aktivita chlapců a dívek 5. tříd vybraných základních škol v Klatovech. Pohybová aktivita byla zaznamenána pomocí dotazníků IPAQ (krátká verze) a pomocí krokoměrů YAMAX SW-700. Následně provedené analýzy dotazníků prokázaly vyšší pohybovou aktivitu u chlapců. Výsledky z krokoměrů však ukázaly vyšší pohybovou aktivitu u dívek, pouze ve víkendových dnech měli větší pohybovou aktivitu chlapci. Analýzou výsledků z krokoměrů bylo zjištěno, že většina chlapců neplnila požadovanou normu spálené energie za den, zatímco u dívek to bylo naopak. Hodnoty provedených kroků u chlapců se také většinou pohybovaly pod úrovní doporučené denní dávky, avšak dívky normu pro jejich kategorii plnily opět o něco lépe.
Motivační aspekty waldorfské pedagogiky v praxi mateřské školy
DOSTÁLOVÁ, Michala
Praktická část je věnována historii a počátku vzniku waldorfské pedagogiky. Zabývá se převážně aplikací waldorfské pedagogiky v mateřské škole, požadavky na vznik mateřské školy a profesní kvality učitelů. Práce obsahuje i přehled základních škol waldorfského typu. Teoretická část se věnuje přímo konkrétní waldorfské mateřské škole. Součástí práce je videozáznam, který obsahuje souhrnný přehled o specifické práci na tomto typu školy.
Přírodní zajímavosti okolí Moravských Budějovic a jejich využití v přírodovědném učivu na 1. stupni ZŠ.
FEDROVÁ, Stanislava
ANOTACE Stanislava Fedrová, 2009: Přírodní zajímavosti okolí Moravských Budějovic a jejich využití v přírodovědném učivu na 1. stupni ZŠ. Pro zpracování tématu diplomové práce byly připraveny dvě vycházky, jedna exkurze a beseda s odborníkem. Cílem diplomové práce je navrhnout aktivity vedoucí k poznání regionu v okolí Moravských Budějovic s vhodným zařazením do přírodovědně orientovaných předmětů na prvním stupni (zejména přírodověda ale i prvouka a vlastivěda).
Respektování práv jedinců s mentálním postižením a školní integrace
CZINEGOVÁ, Eva
Postoj společnosti k jedincům se zdravotním postižením a respektování jejich práv a důstojnosti je důležité hodnotící hledisko. Společnost v České republice navazuje na evropské moderní trendy, které zajišťují lidem s postižením účast ve všech aktivitách ve stejné míře jako lidem bez postižení. Jako téma diplomové práce jsem si vybrala z práv dětí respektování práva na vzdělání pro děti s mentálním postižením. Řeším postoje ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogických center pro děti a mládež s mentálním postižením k integraci žáků s mentálním postižením do běžné základní školy. V teoretické části diplomové práce se věnuji významným dokumentům, které zajišťují práva jedinců s mentálním postižením. Popisuji nejen mentální postižení a jeho stupně, ale především možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením ve školách zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami i možnosti integrace těchto žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Na teorii navazuji praktickou částí. Cílem diplomové práce bylo zjistit postoj ředitelů základních škol a pracovníků speciálně pedagogického centra pro mentálně postižené k integračnímu procesu dětí s mentálním postižením do běžných základních škol a plnění práva na vzdělání dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn metodou dotazování, technikou byl zvolen anonymní dotazník. Z výsledků vyplývá, že většina ředitelů základních škol v Jihočeském kraji podporuje právo na vzdělání pro žáky s mentálním postižením v podobě integrace mezi intaktní žáky. Všichni dotazovaní, jak ředitelé základních škol, tak pracovníci speciálně pedagogického centra, upřednostňují při vzdělávání individuální schopnosti každého dítěte s mentálním postižením. Při integraci žáka s mentálním postižením do běžné základní školy převyšuje sociálně zdravotní motivace nad motivací ekonomickou. Diplomovou práci lze využít jako přehled současných postojů a názorů ředitelů základních škol i pracovníků speciálně pedagogických center na možnost integrace žáků s mentálním postižením do hlavního vzdělávacího proudu.
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.
Příčiny záškoláctví, prevence a řešení záškoláctví na ZŠ
LUKEŠOVÁ BARTÁKOVÁ, Hana
Teoretická část předkládané práce popisuje problém záškoláctví. Zabývá se příčinami vzniku záškoláctví a pojednává o rodinném a školním prostředí. Uvádí také nejdůležitější právní předpisy, kterými se škola a instituce musí řídit při řešení tohoto problému. V praktické části se v práci popisují dvě základní školy, které se záškoláctvím potýkají. V kapitolách se diskutuje o prevenci a řešení záškoláctví přímo v daném prostředí. Pro dokreslení je uváděno i několik kasuistik. V závěru nejdůležitější otázky a zjištění jsou komentovány a konfrontovány se zkušenostmi z praxe a literaturou.
Přirozená čísla pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
JURAŠOVÁ, Hana
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku přirozených čísel pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se věnuje zpracování historického vývoje čísel a číselných soustav, a psychologickému procesu osvojování si číselných představ u dětí na počátku školní docházky. Druhou částí diplomové práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia, jakožto srovnání stavu dovedností v oboru přirozených čísel před a po probírání daného učiva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 674 záznamů.   začátekpředchozí658 - 667další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.