Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 598 záznamů.  začátekpředchozí580 - 589další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Edukace pacienta s atopickou dermatitidou
ČERVENÁ, Jana
Bakalářská práce na téma {\clqq}Edukace pacienta s atopickou dermatitidou`` se zabývala edukací pacientů z hlediska sester pracujících v dermatologických ambulancích. Pro práci byly stanoveny cíle a předpokládané hypotézy, k jejichž ověření bylo použito kvalitativního výzkumu. Bylo použito techniky dotazníku pro pacienty navštěvující dermatologické ambulance v kraji Vysočina a Středočeském kraji. Dále byla použita technika strukturovaného rozhovoru, kde byly výzkumným souborem sestry pracující v dermatologických ambulancích v kraji Vysočina a Středočeském kraji. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, zda jsou pacienti s atopickou dermatitidou spokojeni s edukací sester a zjistit formy edukace pacientů s atopickou dermatitidou. Po rozdání dotazníků byly zpracovány informace a následně potvrzeny nebo vyvráceny hypotézy. Z výzkumného šetření vyplynulo, že pacienti jsou spokojeni s edukací sester o atopické dermatitidě. První hypotéza byla výzkumným šetřením potvrzena. Zjistili jsme, že sestry edukují pacienty o atopické dermatitidě formou informačních letáků. Druhá hypotéza byla také potvrzena. Výzkumné šetření potvrdilo, že pacienti aktivně vyhledávají informace o atopické dermatitidě, čímž byla potvrdili i třetí hypotéza. Nemoc patří mezi emocionálně a psychicky náročné životní situace. Úkolem sestry je podílet se svým empatickým, holistickým přístupem a vhodnou edukací na zkvalitnění zdraví nemocného. Během edukace sestra aktivně doplňuje a ovlivňuje vědomosti, dovednosti, postoj a chování pacienta, aby on sám vyvíjel úsilí vedoucí ke zlepšení svého zdravotního stavu.
Problematika informovanosti klientů o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně
PRŮŠOVÁ, Vendula
Problematika informovanosti klientů o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně. Vady srdečních chlopní jsou nevyzpytatelná onemocnění, která mohou dlouho zůstávat bez příznaků. Operace srdečních chlopní představují druhou nejpočetnější skupinu po bypassových operacích a tvoří téměř polovinu ze všech kardiochirurgických zákroků u dospělých pacientů. Cílem práce bylo zjistit informovanost klientů o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně, zjistit, jaké informace klienti po náhradě srdeční chlopně potřebují od sester, a zjistit, jaký edukační materiál je při edukaci klientů po náhradě srdeční chlopně používán a zjistit, kdo klienty po náhradě srdeční chlopně edukuje o pooperační a následné péči. Byly stanoveny dvě hypotézy: 1 - Klienti jsou spokojeni s poskytovanými informacemi o pooperační péči po náhradě srdeční chlopně; 2 - Klienti mají informace o následné péči po náhradě srdeční chlopně. Byly stanoveny tři výzkumné otázky: 1 - Jaké nejčastější informace klienti po náhradě srdeční chlopně potřebují od sester? 2 - Jaký způsob edukace je u klientů po náhradě srdeční chlopně využíván? 3- Kdo edukuje klienty po náhradě srdeční chlopně? Sběr dat byl proveden kvantitativně - kvalitativní metodou výzkumu. Kvantitativní výzkum byl proveden metodou dotazování za použití techniky dotazníku, kvalitativní výzkum byl proveden metodou dotazování, technikou polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumným souborem byli hospitalizovaní klienti kardiochirurgického oddělení po operaci srdeční chlopně Fakultní nemocnice Motol, Fakultní nemocnice Plzeň, Nemocnice České Budějovice a.s. a sestry pracující na těchto odděleních. Celkem bylo rozdáno 80 dotazníků pro klienty, vrátilo se 74 dotazníků. Pro výzkumné šetření bylo osloveno také 10 sester. Cíle 1, 2, 3, 4 byly splněny. Hypotézy H1 a H2 byly potvrzeny. Na výzkumné otázky 1, 2, 3 byly na základě analýzy odpovědí sester stanoveny hypotézy: 1. Klienti po náhradě srdeční chlopně potřebují nejčastěji od sester informace o pohybové aktivitě, o bolesti, o rehabilitaci, o napojení na přístroje, o možných komplikacích, o vykonávání domácích prací, o možnosti pobytu v lázních, o návratu do zaměstnání, o zásadách užívání Warfarinu, o pravidelných kontrolách u kardiologa. 2. Klienti po náhradě srdeční chlopně jsou edukováni pomocí rozhovoru a informační brožury. 3. Klienty po náhradě srdeční chlopně edukuje lékař a sestra. Výsledky této práce budou poskytnuty managementu výše jmenovaných nemocnic jako podklad k zamyšlení nad doplněním informační příručky o informace, které klientům chyběly o pooperační a následné péči po náhradě srdeční chlopně. Domnívám se, že tímto způsobem by mohlo dojít k zefektivnění a zvýšení informovanosti klientů po náhradě srdeční chlopně.
Edukace matek o plavání s kojenci
POTUŽNÍKOVÁ, Lucie
Jednou z profesí, které mají přímo v popisu práce vychovávat, tedy edukovat ostatní lidi v oblasti zdraví, je i profese zdravotníka. Mělo by se vždy a za každých okolností jednat o zcela profesionální činnost mající své charakteristiky, postupy, metody a cíle. V současné době se do našich životů včetně období, kdy vychováváme potomky, promítá stále se zvyšující zájem a zodpovědnost k vlastnímu zdraví a snahy aktivně se starat o kvalitu života. Možná i proto se v posledních letech začalo důrazněji prosazovat plavání s předškolními, ale i mladšími dětmi tzv. {\clqq}kojenecké plavání``. Teoretická část je věnována edukačnímu procesu, jeho pravidly a podmínkami a posléze {\clqq}kojeneckému plavání`` jako takovému. Výzkum byl proveden na bázi kvaziexperimentu a dotazníkového šetření. Probíhal od ledna do dubna 2008. Rozdáno bylo celkem 100 dotazníků, návratnost tvořila 99 %, z čehož byl jeden pro neúplnost vyřazen. Byly stanoveny následující cíle: Vytvořit pro matky s kojenci efektivní edukační materiál o {\clqq}plavání`` s kojenci. Zjistit informovanost matek o plavání s kojenci. Zjistit, zda vytvořený edukační materiál motivuje matky s kojenci začít s {\clqq}kojeneckým plaváním``. Zjistit informovanost sester v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost o {\clqq}kojeneckém plavání``. Bylo stanoveno 5 hypotéz. Hypotéza 1 Matky s kojenci nemají informace o {\clqq}kojeneckém plavání`` byla potvrzena. Hypotéza 2 První informace o {\clqq}kojeneckém plavání`` nezískávají matky s kojenci od sester pracujících v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost byla potvrzena. Hypotéza 3 Edukační materiál budí zájem u matek s kojenci o {\clqq}plavání`` s kojenci byla potvrzena. Hypotéza 4 Sestry pracující v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost nemají informace o {\clqq}kojeneckém plavání`` potřebné pro edukaci matek s kojenci se taktéž potvrdila. Hypotéza 5 Sestry pracující v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost mají zájem o tento edukační materiál o {\clqq}kojeneckém plavání`` určený matkám s kojenci byla potvrzena. Výsledkem práce bylo zjištění, že sestry v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost needukují matky s kojenci o {\clqq}kojeneckém plavání`` (důvod spočívá v nedostatečných informacích a znalostech sester o této problematice). Dále zjištění, že matky by informace o {\clqq}kojeneckém plavání`` od sester pracujících na těchto místech přivítaly. V rámci práce byl vytvořen edukační materiál o {\clqq}kojeneckém plavání``, který by mohl v praxi napomáhat k šíření informací mezi dětskými sestrami i matkami s kojenci. Mimo jiného může tento edukační materiál posloužit za podklad pro tvorbu dalších materiálů na toto téma.
Problematika edukace pacienta s pankreatitidou
LOUDOVÁ, Veronika
Edukace je důležitou a nezastupitelnou součástí léčby a ošetřovatelského procesu. Cílem edukace pacienta s pankreatitidou je, aby pochopil, že změna životního stylu a stravovacích návyků povede ke zlepšení celkového zdravotního stavu a zkvalitnění dalšího života. Cílem práce bylo zjistit, zda sestry provádí edukaci pacientů s pankreatitidou, jakým způsobem ji provádějí, zda-li přizpůsobují edukační plán individuálním potřebám pacientů a co považují za největší problém edukace pacienta s pankreatitidou.
Informovanost laické veřejnosti o službách poskytovaných agenturami domácí péče
LENKOVÁ, Klára
Domácí péče je moderní forma zdravotní a sociální péče poskytovaná v České republice od roku 1990. Je zaměřena na klienty, kteří by jinak byli hospitalizováni, a je poskytována v jejich vlastních domovech. Na základě indikace ošetřujícího lékaře je plně hrazena zdravotními pojišťovnami. Potřebnými klienty pro účely domácí péče jsou občané všech věkových kategorií, indikačních i diagnostických skupin. Domácí péče je zaměřena zejména na udržení a podporu zdraví, navrácení zdraví a rozvoj soběstačnosti, zmírňování utrpení nevyléčitelně nemocného člověka a zajištění klidného umírání a smrti. Cílem této práce je zjistit především informovanost laické veřejnosti o službách poskytovaných agenturami domácí péče. Dalším cílem je zjistit, zda sestry pracující v agenturách domácí péče informují laickou veřejnost o službách poskytovaných těmito agenturami. Sběr dat probíhal technikou dotazníku a ankety. První výzkumný soubor tvořila laická veřejnost ve věku od 18 do 49 let v Jihočeském kraji. Druhý výzkumný soubor tvořila laická veřejnost ve věku od 50 let v Jihočeském kraji. Pro tyto soubory byl určen dotazník. Třetí výzkumný soubor tvořily sestry pracující v agenturách domácí péče v Jihočeském kraji, pro který byly určeny anketní lístky. H1 {\clqq}Laická veřejnost nemá informace o službách poskytovaných agenturami domácí péče`` byla potvrzena. H2 {\clqq}Existují rozdíly v informovanosti laické veřejnosti o službách poskytovaných agenturami domácí péče v závislosti na věku`` byla potvrzena a H3 {\clqq}Sestry pracující v agenturách domácí péče informují o službách jimi poskytovaných pouze své pacienty`` nebyla potvrzena. Požadavek je, aby se léčení v nemocnici omezilo pouze na případy, kdy to doma není možné. Naší snahou bylo zmapovat, jak je laická veřejnost informovaná o službách poskytovaných agenturami domácí péče a na základě výsledků navrhnout řešení, jakým způsobem a do jaké míry je potřeba laickou veřejnost informovat.
Dítě s obezitou - Edukace rodičů
MRZENOVÁ, Jindra
Dítě s obezitou {--} edukace rodičů Dětská obezita v posledních letech nabývá charakteru celosvětové epidemie. Tento trend je mimo jiné zapříčiněn změnou stravovacích návyků a změnou složení stravy, která je bohatá na tuky a sacharidy. Dále se na vzniku obezity podílí genový základ dítěte a životní styl, kdy se snižuje fyzická aktivita dětí a děti tráví svůj volný čas zejména u televize a počítače. Obezita jako taková zhoršuje zdravotní stav a kvalitu života dítěte, které následně trpí zdravotními i psychickými problémy. Tyto děti jsou často vystavovány výsměchu a šikaně od svých vrstevníků, což vede k jejich stahování do ústraní, pocitům úzkosti, z dětí se stávají samotáři a vše kompenzují ještě větším příjmem potravy. Obezita u dětí je velmi těžce léčitelná diagnóza. U celé řady z nich není boj s obezitou úspěšný a obezita přetrvá i v dospělosti. S tímto onemocněním souvisí i zdravotní komplikace, jako jsou onemocnění kloubů, diabetes mellitus, vysoký krevní tlak nebo různé srdeční potíže. Nezastupitelnou roli v péči o děti s obezitou hraje sestra. Pracuje spolu s lékařem na včasném odhalování dětí s obezitou a její preventivní zásahy mohou vést ke snižování rizik a komplikací spojených s dětskou obezitou. Sestra edukuje děti i rodiče o problematice obezity, o možných následcích a komplikacích spojených s touto diagnózou a poskytuje rady a emoční podporu při změnách životního stylu obézního dítěte a jeho rodiny. Bakalářská práce byla zpracována za využití kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou dotazníku. Zkoumaným souborem byli děti s obezitou - nadváhou a jejich rodiče. Dotazníky byly rozdány v ambulancích praktického lékaře pro děti a dorost a dětem hospitalizovaným ve Fakultní nemocnici Plzeň. Pro svou bakalářskou práci jsem zvolila dva cíle. Zjistit informovanost rodičů o problematice obezity a zjistit životní styl v rodině s obézním dítětem. Výzkumem jsme došli k závěru, že rodiče jsou informováni o problematice a komplikacích obezity, ale bohužel nedodržují zdravý životní styl. Dále jsem zvolila tři hypotézy. Rodiče jsou informováni o problematice obezity, která se potvrdila. Rodiče nejsou informováni o komplikacích v souvislosti s obezitou u svých dětí, tato hypotéza byla vyvrácena a děti s obezitou nedodržují zásady zdravého životního stylu, tato hypotéza se také potvrdila. Výsledky výzkumu bakalářské práce mohou sloužit jako studijní materiál a jsou nabídnuty rodičům, kteří se podíleli na výzkumu
Úloha sestry v prevenci a léčbě recidivující a chronické rýmy a možných komplikacích v dětském věku
OSADČÍ, Jana
Abstrakt Diplomová práce zjišťuje úlohu sestry v prevenci a léčbě recidivující a chronické rýmy a možné komplikace u dětí. Ve skupině dětí a adolescentů patří rýma k nejčastějším onemocněním s chronickým průběhem. Počet nemocných, zejména mezi dětmi žijícími ve městě, stále stoupá, a proto je důležité, aby děti i rodiče byli sestrou dostatečně a co nejvhodněji edukováni. V této práci byly stanoveny čtyři cíle. Prvním cílem bylo zjistit úlohu sestry v prevenci recidivující a chronické rýmy. Druhým cílem bylo zjistit úlohu sestry v léčbě recidivující a chronické rýmy. Třetí cíl se zaměřil na to, s jakými komplikacemi se sestry nejčastěji setkávají. Čtvrtým cílem bylo vypracovat edukační standard pro sestry pracující v nemocnici na dětských odděleních a v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. K cílům se vztahovaly tři hypotézy. První hypotéza předpokládala, že sestry edukují rodiče a děti o prevenci recidivující a chronické rýmy. Druhá hypotéza se zajímala o to, zda sestry edukují rodiče a děti o léčbě a možných komplikací recidivující a chronické rýmy. Třetí hypotéza tvrdila, že mezi nejčastější komplikace recidivující a chronické rýmy patří záněty středního ucha, záněty vedlejších dutin nosních a záněty spojivek. K naplnění cílů byl použit kvantitativní výzkum realizovaný dotazníkovou metodou. Dotazník byl vytvořen pro sestry a pro rodiče a byl anonymní. Dotazník pro sestry i pro rodiče obsahoval 24 otázek. Sestrám na dětském oddělení bylo rozdáno 70 dotazníků, vráceno jich bylo 50. Návratnost byla 71 %. Sestrám v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost bylo rozdáno 60 dotazníků, vráceno jich bylo 40. Návratnost byla 66 %. Rodičům bylo rozdáno 50 dotazníků, vráceno bylo 30. Návratnost byla 60 %. Sběr dat probíhal v měsíci únoru a březnu 2011. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že většina sester rodiče dostatečně edukuje v prevenci i léčbě recidivující a chronické rýmy. Rodiče potvrdili, že edukace je pro ně přínosná. Za nejvhodnější formu edukace označili osobní pohovor se sestrou v ordinaci. Edukace sestrou má velký vliv na rodiče i na děti, které trpí recidivující a chronickou rýmou. Sestra jim pomáhá poznat a pochopit toto onemocnění, učí je najít nový životní styl, seznamuje je s prevencí a poskytuje informace ohledně léčby. Z výzkumu jsme také zjistili, že neexistuje edukační standard, který by se zabýval péčí o děti trpící recidivující a chronickou rýmou. Tento standard jsme vypracovali a poskytli ho sestrám v ordinacích PLPDD a na dětském oddělení.
Edukační cíle pro práci s uprchlíky v azylových zařízeních Ministerstva vnitra
ZAJÍČKOVÁ, Agáta
Práce se zabývá uprchlíky v azylových zařízeních v České republice. Jejím cílem je popsat a navrhnout pro ně výchovné a vzdělávací cíle. Teoretická část přibližuje problematiku migrace v ČR, azylová zařízení, psychické problémy, které jsou typické pro jeho obyvatele. Uvádí edukační cíle z hlediska obecné pedagogiky a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje život uprchlíků v pobytovém středisku v Kostelci nad Orlicí, jejich trávení volného času a vztahy mezi zaměstnanci a klienty centra. Dívá se na uprchlíka jako na klienta sociálních pracovníků a pedagogů volného času. Snaží se o kvalitativní analýzu rozhovorů se zaměstnanci pobytového střediska, věnuje pozornost jejich působení i osobním cílům v práci a formuluje edukační cíle pro pedagogy, kteří pracují s uprchlíky.
Dodržování práv pacientů ve vybraných nemocnicích České republiky.
KORTUSOVÁ, Jana
Hospitalizace je pro každého člověka změnou, která je doprovázená různými omezeními. Nesmí ale znamenat změnu práv. Každý pacient je jedinečný {--} má specifické potřeby, neměnné zásady, vlastní hodnotový systém. Pacienta můžeme definovat jako osobu v lékařské péči, jako léčícího se nemocného člověka. Termín {\clq}qpacient`` je odvozen od latinského slova {\clq}qpatiens`` {--} trpělivý, trpící.Pacienti mají svá práva sepsána v kodexu Práv pacientů, který v České republice vstoupil v platnost v roce 1992. Znalost práv je důležitá především pro posílení rovnocenného vztahu mezi lékařem a pacientem. Důsledným dodržováním práv pacientů se snižují rizika, která hrozí během hospitalizace a zvýší se spokojenost pacienta s poskytovanou péčí.Mezi základní individuální práva pacientů patří právo na zachování mlčenlivosti o skutečnostech, které se zdravotnický pracovník dozvěděl v souvislosti s ošetřováním nebo léčbou, právo na informace o svém zdravotním stavu, právo získat od lékaře potřebné informace na rozhodnutí před zahájením nového diagnostického či terapeutického postupu. Dalšími právy jsou odmítnutí léčby a informování o důsledcích rozhodnutí, právo na soukromí při ošetřování nebo léčbě a na ohleduplný, citlivý a důstojný přístup při léčbě. Práva pacientů jsou obsažena i v Národních akreditačních standardech. Diplomová práce se skládá ze současného stavu dané problematiky, cíle práce, stanovení hypotéz, metodiky, výsledků výzkumu, diskuze, závěru, seznamu použitých zdrojů, klíčových slov a příloh.Současný stav zachycuje historii etických kodexů, právní normy a problematiku medicínského práva, práva pacientů, individuální práva pacientů, akreditační standardy práv pacientů.Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou pacienti při přijetí do nemocnice seznámeni se svými právy, zda jsou informováni o povaze onemocnění, navrhované léčbě a možných alternativách léčby. Zmapovat, zda u každého pacienta je posouzena potřeba edukace a zda sestry provádějí záznam do dokumentace a zjistit znalosti sester v oblasti imobilizace pacienta.V diplomové práci bylo stanoveno 7 hypotéz a 5 hypotéz statistických.K výzkumu byla zvolena strategie kvantitativního výzkumu, metodou bylo dotazování, technikou dotazník. Dotazník pro pacienty byl anonymní a skládal se z 26 otázek. Zaměřoval se na seznámení pacienta se svými právy, na informovanost o zdravotním stavu, povaze onemocnění a navrhované léčbě, na edukaci pacienta sestrou a na respektování intimity pacienta. Obsahoval otázky uzavřené a polouzavřené. Na závěr dotazníku měli pacienti možnost vyjádřit své případné připomínky, návrhy, podněty k dané problematice. Dotazník určený pro sestry byl anonymní a obsahoval 32 otázek. Zaměřoval se na dodržování práv pacientů, informovaný souhlas pacientů, jejich edukaci, na problematiku omezování pacienta v lůžku a na respektování intimity. V dotazníku byly použity uzavřené, polouzavřené a otevřené otázky.Výzkumný soubor tvořili pacienti a sestry z nemocnice v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Táboře, Písku a Strakonicích. Reprezentativní soubor tvořilo 218 pacientů a 205 sester.Výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a následně pak programem SPSS.V diskuzi jsou shrnuty poznatky výzkumu v komparaci s použitou literaturou. Závěr pak shrnuje celou výzkumnou část. Diplomová práce by mohla být použita k dalšímu vzdělávání, ke studijním účelům a v přednáškové činnosti pro zdravotnické pracovníky, v rámci jejich celoživotního vzdělávání. Výsledky výzkumu budou nabídnuty zúčastněným i ostatním organizacím, které se danou problematikou zabývají a mohly by je využít v praxi.
Problematika standardů ošetřování zevních genitálií u dětí od narození do 3 let
KURUCOVÁ, Monika
Hygienická péče je jedním z nejdůležitějších pilířů péče o zdraví dítěte. Získání správných hygienických návyků v dětství a jejich dodržování po celý život má pro zdraví zásadní význam. Bohužel informace týkající se hygieny zevních genitálií dětí jsou mnohdy rozporuplné a vyskytují se jak na straně rodičů, tak i na straně zdravotníků. Diplomová práce se zabývala problematikou ošetřování zevních genitálií u dětí od narození do tří let, přičemž hlavní důraz byl kladen na edukaci matek. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda sestry znají své kompetence z oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, dále zda sestry dovedou své kompetence plně aplikovat. Třetím cílem bylo zmapovat informovanost rodičů o ošetřování zevních genitálií dětí ve věku od narození do tří let. Byly stanoveny 3 hypotézy. Hypotéza číslo 1 zněla: Sestry znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období. Hypotéza 2: Sestry, které znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, je nedovedou plně aplikovat. Hypotéza 3 byla definována: Rodiče novorozenců, kojenců či batolat mají nedostatečné informace o správné hygienické péči zevních genitálií svého dítěte. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno metodou dvou anonymních dotazníků, přičemž jeden dotazník byl určen zdravotním sestrám, které pracují s dětmi ve věkové kategorii od narození do tří let. Druhý dotazník byl vytvořen a určen pro matky dítěte ve věkové kategorii od narození do tří let. Dotazníkové šetření bylo provedeno na území Jihočeského kraje. První hypotéza {\clq}qSestry znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období`` byla potvrzena. Druhá hypotéza {\clq}qSestry, které znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, je nedovedou plně aplikovat`` byla zamítnuta. Třetí hypotéza {\clq}qRodiče novorozenců, kojenců či batolat mají nedostatečné informace o správné hygienické péči zevních genitálií svého dítěte`` byla potvrzena. Na základě zjištěných skutečností jsme se rozhodli vypracovat edukační standard intimní hygieny děvčat a chlapců ve věku od narození do tří let pro sestry, dále pak edukační materiál o ošetřování zevních genitálií pro rodiče malých dětí. Věříme, že tyto materiály povedou ke zvýšení informovanosti o této problematice a ke zkvalitnění péče o děti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 598 záznamů.   začátekpředchozí580 - 589další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.