Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam hry v mladším školním věku
MALEČKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na dětskou hru, její vývoj, charakteristiku, význam a přínos pro rozvoj dítěte v období mladšího školního věku, tedy po nástupu na ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje pojmy jako hra, hračka, význam hry, mladší školní věk, vývoj a rozvoj osobnosti dítěte. Dále popisuje charakteristické zvláštnosti dětí mladšího školního věku, zejména při hrové a volnočasové činnosti. Praktická část diplomové práce navazuje na předchozí teoretickou, kde hodnotím výsledky sledování hry předem vybraných dětí. Jedná se o empirický výzkum kvalitativní, kde formou pozorování předem vybraných dětí budu provádět podrobnou analýzu činnosti jejich hry, která bude zaznamenávána do dotazníků formou odpovědí na předem dané otázky.
České gotické výtvarné umění a jeho význam pro osobní rozvoj člověka
ŠTOCHL, Michal
Bakalářská práce se zabývá popisem výtvarného umění v českých zemích za období gotiky. Představuje vývoj tohoto umění a chce poukázat na možný rozvoj osobnosti prostřednictvím pozorování vývoje ve výtvarného umění. První kapitola se zaměřuje na dějinné události v době gotiky na území českých zemí. Druhá kapitola se zaobírá samotným uměním a poukazuje na vnitřní svět lidí, umělců i ostatního obyvatelstva. Třetí kapitola se věnuje popisu vývoje výtvarného umění v českých zemích. Představuje na velké množství vzniklých památek a dává jejich vznik do historického kontextu. Čtvrtá závěrečná kapitola směřuje k významu výtvarného umění pro výchovu dětí a výkladu symbolických hodnot.
Rozvoj osobnosti manažera a řízení lidských zdrojů
KOREŠOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je zkoumání nových přístupů a pohledů na rozvoj osobnosti manažera a osobnost manažera v současném řízení lidských zdrojů. V teoretické části této práce byla shrnuta problematika řízení lidských zdrojů, managementu znalostí, osobnosti manažera a jejího rozvoje. Zvolená metodika byl výzkum pomocí dotazníkového šetření. Výzkum byl zaměřen jak na vlivy, které působí na osobnost manažera, tak i na jeho vlastní názory a preference. Dotazník vyplnilo celkem 73 respondentů. V úvahu přišlo členění do čtyř kategorií, podle toho, v jakém podniku se oslovení manažeři nacházeli. Těmito kategoriemi byli organizace veřejné správy, podniky finančních služeb, podniky dopravních a ubytovacích služeb, podniky výrobní.Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou kategorii a zpracována do tabulek a grafů. Následovaly dílčí výsledky a diskuze k jednotlivým otázkám. Na základě výsledků lze říci, že se posouváme ke stavu, kdy se na vedoucích pozicích bude objevovat vyrovnané zastoupení mužů a žen převažujícího vysokoškolského vzdělání a dobrého jazykového vybavení. Většina manažerů cítí potřebu dalšího vzdělávání a aktivně na něm pracuje. Nejvíce preferovaná forma vzdělávání je vzdělávání pomocí vzdělávacích kurzů, od ostatních manažerů a z vlastních zkušeností. Dále je zřejmé, že vedoucí pracovníci upřednostňují práci v týmu, konzultativní a týmový styl řízení, seberealizaci, přiměřený výdělek a přátelské vztahy na pracovišti. Za předpoklad úspěšného řízení považují manažeři zejména organizační a komunikační schopnosti, schopnost motivovat lidi a nést odpovědnost za svá rozhodnutí. Většina vedoucích pracovníků má možnost přicházet s tvůrčími podněty a víc než polovina je prosadí do praxe. Po souhrnu zjištěných informací vychází najevo tendence manažerů nebát se nových přístupů v oblasti vzdělávání a rozvoje osobnosti, jež je na velmi dobré úrovni. Dnešní vedoucí pracovníci jsou si vědomi významu vzdělání pro znalostní společnost a snažní se ho aktivně rozvíjet. Do budoucna lze předpokládat stále dokonalejší styly manažerské práce a vzestupný trend zavádění novinek personálního řízení ve všech sledovaných odvětví.
Předškolní děti a divadelní představení
HLAVSOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o předškolních dětech a divadelním představení. Cílem mé práce je zjistit, zda je pro děti přínosnější divadelní představení, které samy hrají, či které sledují. Bakalářská práce se zaměřuje též na oblékání a chování dětí v divadelních prostorech. Teoretická část bakalářské práce se soustřeďuje na vymezení pojmu divadlo a jeho součástí. Dále se zabývá historií a vznikem samotného divadla a divadelních spolků. V této části je divadlo rozděleno do dvou oblastí a to na divadlo hrané a loutkové. Praktická část zkoumá pomocí výzkumných metod pozorování a rozhovoru, reakce a chování dětí při představení, které hrají či sledují. Dále se zaměřuje na chování dětí v prostorách mateřské školy a divadla, kde se představení odehrává.
Typy výchovy
MRABET KRAJÁNKOVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá výchovou, především výchovnými typy, procesy a metodami, které se uplatňují v rodinách s dětmi. Podle jednotlivých autorů popisuji a srovnávám typy výchovy podle kritérií a dopadu na rozvoj osobnosti dítěte. Dále tyto typy podrobněji popisuji nejen co se týče jejich obecné charakteristiky, ale také pozitivních a negativních stránkách. V historické části hledám kořeny typů výchovy, které do dnešní doby ovlivňují samotný proces. Po té se poukouším vytvořit vlastní novou typologii, podle srovnání jednotlivých typů výchovy. Nakonec popisuji podle vybranných příruček ideální přístupy ve výchově v rodinách a pozitivní faktory pro formování osobnosti dítěte. Mým cílem je zmapovat jednotlivé typy a přístupy a určit nejvhodnější z nich pro výchovu dětí, aby se z nich vyvinul dobrý a silný jedinec.
Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.
ČADA, Jakub
Práce se zabývá porovnáním rozdílů vývojových zvláštností mezi dospívajícím jedincem, (pubescentem) a dospělým jedincem při aplikaci učení prožitkem (zážitková pedagogika). Popsané rozdíly jsou vztaženy k principům zážitkové pedagogiky. Cílem práce je podat základní představu o výhodách, ale i rizicích užití zážitkových metod u jedinců obou vývojových stupňů. První kapitola pojednává o učení prožitkem se zaměřením na obecně platné cíle a principy. Druhá kapitola se zabývá obdobím dospívajícího jedince (pubescenta). Zaměřuje se na rozvoj osobnosti, poznávací procesy, identitu, socializaci, prožívání, vrstevnickou skupinu. Třetí kapitola se zabývá stejnými vývojovými aspekty u dospělých. V poslední kapitole jsou uvedeny rozdíly ve vývojovém stupni obou období v aplikaci na zážitkovou pedagogiku.
Loutka a její vliv na utváření osobnosti dítěte
ZADÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá vlivy loutkového divadla na osobnostní rozvoj předškolního dítěte. Cílem práce je zjistit jaké loutky předškolní děti upřednostňují a co jejich výběr ovlivňuje - materiál, barvy, souměrnost. Práce zkoumá také reakce dětí na určitý typ loutkového divadla. Teoretická část vymezuje pojmy z oblasti loutkového divadla, seznamuje čtenáře s druhy loutek, historickými souvislostmi vývoje loutkového divadla. Zabývá se vývojovými zvláštnostmi dítěte v předškolním věku a využitím loutky jako výchovného prostředku. V praktické části je formou pozorování a rozhovoru zkoumáno působení loutky a loutkového divadla na dítě.
Využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací
ŽENOŽIČKOVÁ LIBÁNSKÁ, Eliška
Diplomová práce je věnována možnostem využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. Teoretická část je uvozena charakteristikou mentální retardace, přičemž větší pozornost je soustředěna na specifika jedince s lehkým stupněm mentálního postižení v oblasti psychických procesů a struktury osobnosti. Vedle pedagogicko-psychologických východisek objasňujících podstatu a smysl dramatických činností ve výchovně-vzdělávacím procesu  osob se sníženými rozumovými schopnostmi jsou v textu představeny principy nepřímé dramaticko-výchovné práce a vedení dramatických aktivit. Popsány jsou zde i některé metody a techniky dramiky reflektující možnosti a schopnosti jedinců s mentální retardací. Praktická část obsahuje návrh projektu, jenž se opírá o literární předlohu a je primárně orientován na osobnostní a sociální rozvoj cílové skupiny.
Vliv terapeutických činností na rozvoj klienta s mentálním postižením v Domově Petra
VIKTOROVÁ, Štěpánka
Terapeutické činnosti jsou chápány jako cílevědomé aktivity zaměřené na uspokojování a rozvíjení individuálních potřeb a zájmů jedince s mentální retardací. Účelem je zaměstnat klienta smysluplnou činností, rozvíjet jeho schopnosti, dovednosti a umožnit mu určitou formu seberealizace. Člověk s mentální retardací je sociální bytost a stejně jako kdokoli jiný potřebuje v rámci svých možností žít plnohodnotný život a udržovat sociální kontakty. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit rozsah, posoudit význam a možnosti využití terapeutických činností k rozvoji klienta s mentálním postižením v Domově Petra v Mačkově.
Stabilita nebo změna?
Hřebíčková, Martina
V přehledové studii jsou diskutována tři stanoviska týkající se vývoje osobnosti v průběhu života. 1) V kontextuálním přístupu se dochází k závěru, že nejlepší způsob porozumění vývoji osobnosti je analýza chování v různých kontextech. 2) Dále jsou uvedeny důvody pro tvrzení, že osobnostní charakteristiky jsou v dospělosti stabilní a individuální odlišnosti v osobnostních rysech se nemění do 30 let. 3) Jsou zmíněny důvody pro tvrzení o změně a kontinuitě vývoje osobnosti. Osobnostní rysy neukončují svůj vývoj v určitém věku v dospělosti, ale mohou se měnit až do stáří.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.