|
Analýza marketingové činnosti dané firmy
KUBÍK, Ondřej
Cílem této diplomové práce bylo nejdříve posoudit efektivnost stávající marketingové činnosti společnosti FCD s.r.o. v Kosmonosích u Mladé Boleslavi a poté se pokusit najít a navrhnout řešení na zlepšení situace v dané oblasti. Společnost podniká ve velmi specifické oblasti, poradenství v automobilové diagnostice. V první části práce můžete najít analýzu současných marketingových aktivit. Společnost, která vstoupila na trh v roce 2005, si za krátkou dobu působení získala respekt mnoha odborníků pro kvalitu a šíři poskytovaných služeb. Síla podniku je dle mého názoru především v zajímavě koncipované vizi a rozumné strategii. Velmi dobrým příkladem je portál FCD jehož fungování je velmi dobře načasováno. Na druhou stranu je třeba podotknout, že úroveň marketingových aktivit společnosti je nedostatečná a to především díky absenci marketingového plánování. Stejně tak má společnost velké rezervy v marketingovém výzkumu a využívá špatnou horizontální komunikaci uvnitř společnosti. Ve druhé části navrhnu svou vlastní alternativu fungování marketingových aktivit. Byly navrženy změny v těchto oblastech: 1. Je nezbytné vypracovat marketingový plán. 2. Je třeba jmenovat osobu, která bude zodpovědná za marketingové aktivity. 3. Je třeba zefektivnit marketingový informační systém {--} sběr dat. 4. Je nezbytné zlepšit horizontální komunikaci uvnitř společnosti. 5. Využít a vylepšit firemní Intranet s ohledem na zlepšení provázanosti marketingu napříč společností.
|
|
Rozvoj grafomotoriky dětí ve třídě zřizované pro žáky se zdravotním postižením a v běžné třídě na základní škole
KARLOVCOVÁ, Petra
Anotace Grafomotorika je celé spektrum psychomotorických činností, které jedinec vykonává při psaní. Odborné rozpoznání grafomotorických obtíží vyplývajících z odchylek ve vývoji jemné motoriky mohou potvrdit zkušení odborní pracovníci pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center na základě komplexního vyšetření. U dítěte s grafomotorickými obtížemi je nutná aktivní práce, pozorování dítěte při práci a používání rozmanitého materiálu. Intenzivní procvičování motoriky a grafomotoriky a odstraňování grafomotorických obtíží pomocí zaměření specifické reedukační činnosti vede k podstatnému zlepšení úrovně grafomotorických dovedností. Celá výzkumná část diplomové práce je postavena na kvantitativním typu výzkumu. Podklady pro výzkum byly získány z dotazníků a anamnéz dětí. Byly dotazováni rodiče a učitelé žáků z druhého a třetího ročníku základní školy ve Všerubech. Informace o dětech ze specializované třídy byly získány ve spolupráci s pracovníkem Pedagogicko psychologické poradny. Výběrový soubor čítal 24 dětí z druhé třídy základní školy a 21 dětí ze třetí třídy základní školy a 15 dětí z druhé a 10 dětí z třetí specializovaných tříd pro žáky se zdravotním postižením. Cílem teoretické části diplomové práce bylo nastínit obecné informace a vytvořit ucelený náhled na problematiku specifických poruch učení a především grafomotoriky. Cílem výzkumné části bylo vlastní porovnání grafomotorických projevů u dětí navštěvujících běžnou třídu základní školy s projevy u dětí ze třídy specializované. Před výzkumem byly stanoveny dvě hypotézy, které se měly na základě výzkumu potvrdit nebo vyvrátit.
|
|
Šikana z pohledu učitelů ZŠ na venkově a v hlavním městě Praze (srovnávací studie)
VORLOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá sociálně patologickým jevem šikanování na základních školách. Šikanování je velmi komplikovaný systém, který lze zkoumat z mnoha úhlů pohledu. Zde mě zajímaly názory pedagogů ZŠ a především jejich připravenost na řešení šikany. Jedná se však zároveň o komparaci výsledných dat z dvou naprosto odlišných prostředí {--} z venkova a z hlavního města Prahy. V teoretické části jsem se snažila přiblížit celkový mechanismus šikanování s jeho aktéry, vývojem, diagnostikou a prevencí. V praktické části jsem zpracovala získané výsledky z výzkumu a snažila se najít jisté souvislosti v postojích respondentů k danému tématu. V práci byla využila citace z literatury předních odborníků na šikanu v ČR i v zahraničí.
|
|
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |