Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zkoumání vlivu oxidu titaničitého na životnost olověných akumulátorů s aplikovaným přítlakem
Řihák, Pavel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Hybridní elektrická vozidla používají olověné akumulátory pracující v režimu částečného nabití. Životnost těchto akumulátorů je závislá na rychlosti vývoje síranu olovnatého (PbSO4) na záporných elektrodách. Různými příměsemi dochází k ovlivnění životnosti akumulátoru. Tato práce se zabývá vlivem oxidu titaničitého na zápornou aktivní hmotu v olověném akumulátoru. Především se věnuje vlivu aplikovaného přítlaku.
Koncepce elektromotorů používaných v dopravních prostředcích
Polnický, Vít ; Repka, Martin (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem koncepcí elektrických pohonů využívaných v současných vozidlech. V první části je vysvětlen základní princip fungování elektromotoru a jednotlivé druhy elektromotorů jsou následně podrobně popsány. V další části práce jsou elektrifikovaná vozidla rozdělena do tří skupin podle podílu výkonu elektrického motoru na pohon vozidla. Skupiny jsou dále rozděleny podle uspořádání pohonné jednotky ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod jednotlivých koncepcí. Ve třetí část jsou uvedena a porovnána konkrétní vozidla z jednotlivých skupin z hlediska výkonu, dojezdu a ceny. V závěru jsou koncepce zhodnoceny a je zde nastíněn možný vývoj do budoucna.
Zkoumání příčin předčasné ztráty kapacity v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Vystrčil, Marek ; Bilko, Radek (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány výsledky dvou na sebe navazujících experimentů. První byl zaměřen na vliv příměsí v aktivních hmotách záporných elektrod v režimu PSoC (Partial State of Charge), který simuluje podmínky nastávající v HEV (hybrid electric vehicles). V druhém experimentu byly články se stejnými aditivy vystaveny optimálnímu přítlaku 4N/cm2, čím jsme si chtěli ověřit vliv přítlaku na životnost článků VRLA (Valve Regulated Lead Acid) pracujících v podmínkách provozu HEV.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami s příměsí skelných vláken
Fryda, Daniel ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o olověných akumulátorech, jež jsou alternativními zdroji elektrické energie. Olověné akumulátory jsou nejstarším typem článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel – HEV, kde pracují v různých režimech provozu vozidla. Těmto režimům odpovídají příslušné reakce při vybíjení a nabíjení akumulátoru. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC. Praktická část diplomové práce zkoumá, jak jsou vlastnosti olověných akumulátorů modifikovány vlivem příměsi skelných vláken do záporné aktivní hmoty a aplikací přítlaku na elektrodový systém.
Vliv skelných vláken v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klojda, Viktor ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje nežádoucí vlivy nazývané PCL, vznikající během režimu PSOC, které jsou spojené s délkou životnosti baterie. Možností, jak tyto jevy odstranit, je použití příměsí v aktivní hmotě záporné elektrody, ve formě skelných vláken. Projekt uvádí parametry aditiva a reakce, které vedou ke zlepšení vlastností akumulátoru. Cílem této práce je ověřit pozitivní vliv aditiva na životnost olověného akumulátoru.
Zkoumání vlivu přítlaku na životnost olověných akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla
Čech, Tomáš ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je prostudovat literaturu a seznámit se s problematikou akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV). Nastudovat problematiku možného vlivu přítlaku na systém olověného akumulátoru. Sestavit experimentální články s nespojitým systémem rovnoběžných žeber a podrobit je různým režimům provozu. Tyto výsledky dále vyhodnotit.
Použití olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Klojda, Viktor ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití bezúdržbových olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje paralelní i sériový koncept hybridních vozidel, jejich funkci, výhody a nevýhody. Porovnává olověné akumulátory s ostatními druhy primárních, sekundárních i palivových článků. Cílem této práce je zlepšení životnosti olověných baterií v režimu PSOC a s tím spojené použití příměsí, jakožto aktivní hmoty záporné elektrody.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Zabloudil, Ondřej ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, které se využívají u hybridních elektrických vozidel. U těchto vozidel akumulátory pracují v režimu částečného nabití (PSoC), při kterém dochází k degradačním mechanismům u záporných elektrod. Tyto degradační mechanismy mají za následek nižší životnost akumulátorů. Praktická část popisuje výrobu a sestavení experimentálních článků a experimentální část zkoumá vlastností olověných akumulátorů při přítlaku na elektrodový systém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí5 - 14dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.