Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití projektového vyučování při výuce Biogeografie na 2. stupni ZŠ
LOUDOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce biogeografie na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a praktických forem výuky. Návrh výukového materiálu je v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým biogeografickým projektům. K pracovní učebnici byla také vytvořena metodická příručka pro učitele, která má pomoci pedagogům v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část se věnuje zhodnocení významu učiva biogeografie a biosféry v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly jsou věnované funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Projektová metoda v hodinách občanské výchovy
ČÍHALOVÁ, Dana
Magisterská diplomová práce se zabývá projektovou metodou v hodinách občanské výchovy. Cílem práce bylo nalézt místo této metody ve výuce občanské výchovy na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem se zaměřila na teoretická východiska projektové metody, její historický vývoj a současné pojetí, přičemž jsem se pokusila nastínit i postavení občanské výchovy na základní škole. Ve druhé části práce se zabývám již možnostmi, jak lze uspořádat učivo občanské výchovy podle projektové metody. V této části jsou tedy uvedeny návrhy vlastních projektů a vlastní realizace jednoho vybraného projektu.
Využití projektové metody v mateřské škole
KODIMOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá využitím projektové metody, která obohacuje život v mnoha mateřských školách. Teoretická část je zaměřena na její charakteristiku, původ a historii, seznamuje se znaky a strukturou projektu a upozorňuje na klady i zápory této metody. V praktické části je provedeno výzkumné šetření, které zkoumá současný názor pedagogů na využití projektů v mateřských školách pomocí dotazníku a vlastním pozorováním je vyhodnocován projekt v mateřské škole.
Projektová výuka se zaměřením na informovanost žáků 1. stupně v oblasti ochrany volně žijících zvířat
MLČOCHOVÁ, Nela
Tato diplomová práce se zabývá problematikou ochrany volně žijících zvířat před obchodováním. Téma je zpracované pro využití na 1. stupni základních škol v rámci projektového vyučování. Dle obsahu je práce rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je postihnuta problematika CITES, popsána vzdělávací činnost zoologických zahrad (včetně konkrétní vzdělávací nabídky Zoo Ohrada) a jsou vymezeny základní pojmy pro didaktickou povahu práce. Praktická část obsahuje dotazník, zkoumající přístup žáků ke zvířatům obecně; zhodnocení vzdělávacích aktivit nabízených zoologickou zahradou Ohrada (včetně zhodnocení dojížďky); a samotný projekt. Výsledkem práce je ověření využitelnosti projektu v praxi.
Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky
ŽAHOUREK, Martin
Diplomová práce ?Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky? pojednává o možnostech využití projektové metody ve výuce fyziky na 2. stupni základních škol. Obsahuje jak teoretická východiska projektové výuky, tak i praktickou sondu v podobě realizace vybraného projektu ?Fyzika a tělocvik?. Ta měla za úkol ověřit efektivitu projektové výuky po stránce znalostí žáků i po stránce didaktické a organizační. V první části se zabývá možnostmi projektové výuky u nás, jejím historickým vývojem a pedagogicko-psychologickým rozborem. V druhé části jsou uvedeny náměty vlastních projektů, včetně vlastní realizace jednoho z nich a podpůrné didaktické materiály.
Pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu na středních školách ve městě Příbram
BLAŽKOVÁ, Hana
Diplomová práce se zaměřuje na pojetí regionálních dějin ve výuce dějepisu ve městě Příbram. Přináší současný pohled na regionální dějiny z pohledu didaktiky a snaží se ukázat stávající stav regionálně historického bádání. Celá práce je rozdělena na tři velké celky. První část se zabývá pojmem region, jeho významem a pojetím. Dále mapuje významné regionální historiky a badatele, stručně přibližuje jejich díla a seznamuje nás s významnými osobnostmi příbramského regionálního bádání. Též se zabývá dějinami města Příbram a jeho nejbližšího okolí. Ve druhé části diplomové práce jsou zpracována data získaná při empirickém výzkumu, který proběhl na sedmi středních školách ve městě Příbram, kde se vyučuje dějepis v maturitních oborech. Zjištěná fakta o stavu regionální historie ve výuce dějepisu jsou konfrontována s původními cíli a hypotézami. Třetí část se zaměřuje na konkrétní metodické možnosti, jak využít regionální dějiny ve výuce dějepisu na středních školách. Předkládá dva návrhy na projektovou výuku, které mohou učitelé ve svých hodinách využít.
Rozvoj tvořivosti studentů gymnázia během letního tábora
ČEJKOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá oblastí tvořivosti a jejího rozvoje u studentů během letního tábora. Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak lze rozvíjet tvořivost při volnočasové aktivitě. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly. První nastiňuje problematiku tvořivosti a jejího rozvoje. Další kapitola se zabývá teoretickým vymezením volnočasových aktivit. Praktická část obsahuje ucelený týdenní program využívající různé metody na rozvoj tvořivosti, aplikovaný u studentů gymnázia při letní táborové činnosti. Použité metody pro rozvoj tvořivosti jsme porovnali z pohledu jejich vlivu na rozvoj jedince, týmové spolupráce, komunikace a míry rozvoje tvořivosti. Naše výsledky prokázaly, že rozvoj tvořivosti ve skupinové práci při volnočasové aktivitě přináší svá výrazná pozitiva. Jedná se o míru kooperace, inspirace a humoru, který při činnosti jedinci společně prožívají. Přesto různé metody pro rozvoj tvořivosti působí na jednotlivé složky kreativity v odlišné míře.
Rozvoj výtvarné tvořivosti prostřednictvím projektové metody
MACHÝČKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá tvořivostí obecně a rozvojem tvořivosti dětí v období dospívání prostřednictvím projektové metody. Teoretická část popisuje pojem tvořivost, její faktory a úrovně. Dále charakterizuje pojmy: tvůrčí činnost, tvorba, tvůrčí myšlení, tvůrčí potenciál a tvůrčí zkušenost. Poté rozebírá význam tvořivosti pro život jedince i pro celou společnost. Charakterizuje také typ tvořivého člověka, popisuje tvořivost pedagogickou a nabízí možnosti, jak tvořivost podporovat. Následující část shrnuje možnosti rozvoje tvořivého myšlení a rozvoje vlastností důležitých pro rozvoj tvořivé osobnosti. Další kapitola se věnuje charakteristice projektové metody. Popisuje její historii a poté se zaměřuje na vztah projektu a problému, vyzdvihuje efekty projektové výuky a její základní principy. Zaměřuje se také na fáze průběhu projektu a přehled typů projektů. V dalších kapitolách je popsán předmět výtvarná výchova, její charakteristika, hlavní cíle předmětu, metody a formy vyučování výtvarné výchovy. Je popsán také vývoj výtvarného projevu a tzv. krize výtvarného projevu. Dále práce popisuje volný čas, výchovu mimo vyučování a její instituce, souvislost volného času s životním stylem a hodnotovou orientací. Poslední kapitola se zaměřuje na období dospívání, zejm. na pubescenci. Praktická část obsahuje popis výtvarného projektu, který je rozdělen do několika tvořivých aktivit. Tato část je zaměřena hlavně na podporu spontánního vyjádření skupiny.
Využití projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené
BEJDÁKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá využitím projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené. V teoretické části bakalářské práce je charakterizována projektová metoda, její historie, znaky, hlavní kroky, klady a nedostatky. Popisuji psychomotorický vývoj dítěte se zrakovým postižením a mateřskou školu pro zrakově postižené. V praktické části je popsán vlastní projekt, vytvořený s dětmi z mateřské školy pro zrakově postižené, jeho průběh a hodnocení.
Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky
VEVERKOVÁ, Klára
Tato diplomová práce se snaží poskytnout čtenáři základní informace o projektové metodě. Je možné nalézt zde historii projektové metody, její nejvýznamnější osobnosti, náležitosti projektu a způsob zpracování projektu. Z této diplomové práce je možné čerpat jak teoretický popis projektu, tak motivaci k zapojení projektů do výuky. V závěru práce jsou navíc ukázky konkrétních dvou projektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.