Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sponzoring a reklama v činnostech CESA
Suchý, Marek ; Lepková, Hana (oponent) ; Nová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku reklamy a sponzoringu neziskové organizace zaměřené na poskytování sportovních aktivit pro studenty Vysokého učení technického v Brně a širokou veřejnost. Práce obsahuje teoretické otázky problematiky, analýzu konkurence a vhodných zájemců a návrh jednotlivých řešení sponzoringu a reklamy.
Projekt - Sportovní činnosti pro studenty se zdravotním postižením na Vysokém učení technickém v Brně
Lamáčková, Klára ; Vaškovičová, Jana (oponent) ; Engelová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce vytváří speciální sportovní nabídku postiženým studentům na Vysokém učení technickém v Brně. Tvoří návrhy sportovní činnosti, půjčovného a pronájmů pro zdravotně postižené jedince. Práce obsahuje analýzy, manažerské návrhy a finanční plán. V závěrečné části je vytvořen plán projektu pro postižené studenty.
Řízení služeb cestovního ruchu v oblasti Lipenska
NOVOTNÁ, Jana
Cílem bakalářské práce bylo zhodnocení současného stavu cestovního ruchu v oblasti Lipenska, provedení analýzy současného stavu nabídky doplňkových služeb cestovního ruchu, porovnání Lipenska s dalšími regiony a na základě provedených analýz, komparací a primárního výzkumu navrhnout vhodná opatření za účelem udržení a zlepšení konkurenceschopnosti Lipenska. V závěru práce byly vyhodnoceny stanovené hypotézy.
The Influence of Social Class on Perception of Sport Activities among Czech Consumers
Fišera, Marek ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vlivu sociální třídy na výběr a frekvenci sportovních aktivit v kontextu českého spotřebitele. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako spotřební chování, modely chování spotřebitele a uvádí nejvýznamnější stratifikační teorie společně se socioekonomickými klasifikačními schématy. V analytické části, prostřednictvím kvalitativního výzkumu, definuje vybrané sociálně podmíněné aspekty ovlivňující výběr a intenzitu sportovních aktivit. Výsledkem je analýza těchto aspektů využitelná pro marketingové účely a zkoumání spotřebního chování.
Motorická výkonnost a somatické znaky dospívajících ve věku 17 a 19 let
PŘÍLEPKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá posouzením změn motorické výkonnosti, vybraných somatických znaků, tělesného složení a vybraných funkčních zkoušek u dospívajících chlapců a dívek ve věku 17 a 19 let. Motorická výkonnost byla posouzena na základě výsledků těchto motorických testů: sedy-lehy s otáčením, předklony a vzpřimy, skok daleký z místa, výdrž ve shybu a člunkový běh. Ve všech testovaných skupinách bylo zjištěno zkrácení délky skoku. Tento rozdíl byl vyhodnocen jako statisticky vysoce významný. U 17letých respondentů byl zjištěn statisticky vysoce významný pokles počtu předklonů a vzpřimů. U ostatních motorických testů byl posuzován vztah mezi motorickými testy a funkčními zkouškami. V práci jsou zpracovány výsledky těchto funkčních zkoušek: vitální kapacita plic, modifikovaná Ruffierova zkouška a dynamometrie. Ze somatických znaků byly posuzovány tělesná výška a tělesná hmotnost. U všech testovaných skupin bylo zjištěno zvýšení tělesné výšky i tělesné hmotnosti. Ve srovnání s některými předchozími výzkumy bylo zvýšení tělesné výšky vyhodnoceno jako statisticky vysoce významné. Tělesné složení bylo zhodnoceno pomocí těchto údajů: BMI, obsah tuku, aktivní tělesné hmoty a vody v těle. Byl zjištěn statisticky významný nárůst obsahu tuku v těle ve všech testovaných skupinách. Součástí bakalářské práce bylo i dotazníkové šetření. Probandi a jejich rodiče vyplňovali dotazníky, které se týkaly jejich vztahu ke sportovním aktivitám. Všechny zjištěné hodnoty byly zpracovány v podobě tabulek a grafů a byly porovnány mezi sebou, anebo srovnány s údaji z předchozích výzkumů.
Význam volného času pro kvalitu života osob s postižením zraku.
HESSOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá významem volného času pro kvalitu života osob s postižením zraku. Volný čas má pro cílovou skupinu shodný význam, jako standardně pro majoritu. Přínosem je tak relaxace, fyzické a psychické uvolnění, odbourávání stresu. Dále hraje volný čas významnou roli v oblasti nenásilné a neformální integrace. Ideálním prostředkem pro zapojení a začlenění jedinců se zrakovým postižením do společnosti jsou sportovní aktivity. Tyto aktivity jsou velkým přínosem pro prevenci sekundárních dopadů u jedinců se zrakovým postižením. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol. První část práce se zabývá vymezením pojmu ?kvalita života.? Druhá stať teoretické části se věnuje vymezení termínu ?zrakové postižení.?Závěrečná část teoretického bloku se věnuje vymezení pojmu ?volný čas.? Praktická část bakalářské práce obsahuje výzkumné cíle a výzkumné otázky. Ke sběru dat byl použit kvalitativní postup, technikou strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili čtyři respondenti se zrakovým postižením z regionu Českobudějovicka. Cílem bakalářské práce je kvalitativním šetřením představit sportovní aktivity jako možný nástroj prevence sekundárních dopadů zrakového postižení. Výše uvedený cíl je rozpracován na dva dílčí cíle. Pro naplnění cílů praktické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní postup. Výzkumné šetření proběhlo pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Sběr dat s dotazovanými respondenty mi dopomohl zodpovědět níže uvedené výzkumné otázky. Výzkumná otázka č. 1: Jaký je význam sportovních aktivit z pohledu jedince se zrakovým postižením? Za hlavní význam sportovních aktivit u všech dotazovaných respondentů lze označit zlepšení psychiky, fyzické kondice, pohody, možnost odbourávání stresu. Tyto aktivity mají pozitivní vliv v oblasti odreagování, zábavy a slouží k pocitu naplnění dne. Výzkumná otázka č. 2: Jaké sportovní aktivity realizují dotazování respondenti se zrakovým postižením? U dotazovaných respondentů bylo kvalitativním šetřením jednoznačně zjištěno, že nejčastěji realizovanou sportovní aktivitou je plavání. Dále turistika a jízda na tandemovém kole. Výzkumná otázka č. 3: Proč dotazovaní respondenti se zrakovým postižením nerealizují sportovní aktivity ve svém volném čase? Jaké jsou příčiny? Kvalitativní analýzou sebraných dat se projevilo, že překážky k realizování sportovních aktivit ve volném čase jsou vnějšího charakteru. Důvod je buď organizačního rázu nebo absence podpory asistence či průvodcovské služby. Ze závěrů souvisejících s vymezením prvního dílčího cíle vyplynulo, že podle analyzovaných jedinců je nejčastější překážkou při realizování sportovních aktivit limitovaná nabídka asistence. Další překážkou při realizaci aktivit je jejich finanční náročnost a dále jejich dopravní dostupnost. Výstupy, které souvisejí s vymezením druhého dílčího cíle u sledovaného souboru, prokázaly, že velmi přínosnou a preferovanou aktivitou je plavání. Další využívanou sportovní aktivitou je turistika a jízda na tandemu. Analýza ukázala, že tyto aktivity mají pozitivní vliv zejména na pohybový aparát. Všechny tyto aktivity mají velký přínos pro prevenci sekundárních dopadů u jedinců se zrakovým postižením. Preferované aktivity nejsou jen sportovního typu, ale jsou to i aktivity uměleckého rázu. Především návštěvy divadla, koncertů, zábav a pořádání poznávacích výletů. Bakalářskou práci lze využít jako studijní materiál pro studenty souvisejících oborů, z důvodu úzce vyprofilované práce v rámci oboru oftalmopedie.
Sportovní skupinové aktivity mladých jako prevence negativních sociálních jevů
PLŠKOVÁ, Alice
Práce se zabývá prevencí negativních sociálních jevů u dětí mládeže pomocí sportovních aktivit. Zkoumá vliv sportu a pohybových aktivit na člověka a společnost, na volný čas dětí mládeže a jeho smysluplné využití. Popisuje vývoj dítěte a s tím související negativní či patologické jevy. Charakterizuje delikvenci a rizikové faktory, které ovlivňují chování dětí a mládeže a mohou vést až ke kriminalitě. Mezi hlavní vlivy na dítě můžeme řadit rodinu, vrstevníky, média. Praktická část přibližuje některé prostředky prevence a preventivních programů. Popisuje tři organizace: Aerobic Centrum Pardubice, Kulturní dům Dubina a Základní školu Horní Jelení, kde jsou pro děti a mládež připraveny sportovní aktivity, které kromě smysluplného využití volného času podporují rozvoj osobnosti, zdravý životní styl a socializaci a interakci dětí a mládeže. Celkově jsou sportovní a pohybové aktivity jedním z hlavních prostředků využití volného času dětí preventivním způsobem a snižování rizika negativních sociálních jevů.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.
Příprava a realizace zimního týdenního rekondičního pobytu pro osoby s tělesným a mentálním postižením.
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice osob s tělesným a zdravotním postižením. První část teoretické práce se zabývá typologií a etiologií zdravotního postižení v obecné rovině. Další část práce popisuje praktické využití uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích při péči o osoby se zdravotním postižením. Poslední kapitola je zaměřena na konkrétní formy rekreace a aplikované pohybové aktivity na podporu integrace osob se zdravotním postižením. Praktická část bakalářské práce je věnována přípravě a realizaci zimního týdenního rekondičního pobytu pro klienty centra ARPIDA. V práci jsem jako základní výzkumnou metodu použila kvantitativní výzkum. Hlavní technikou sběru dat byl anonymní dotazník
Vliv úrovně tělesné zdatnosti na kvalitu zdravého životního stylu
KOUBA, Marek
Tato práce nám přibližuje životní styl dětí současné generace, jejich zájmy, volnočasové aktivity a tělesnou úroveň. Popisuje životní styl dětí se sportovní průpravou na specializovaných školách se zaměřením na pohybové aktivity a porovnává s životním stylem na standardních základních školách bez zaměření. Cílem práce je popsat jaký vliv mají sportovní aktivity na zdraví a zdravý životní styl u dětí na základních školách. Ukazuje, jakým způsobem lze vhodnou výchovou a pohybovou aktivitou přispět k aktivnímu přístupu k životu a životním stylu. Praktická část práce porovnává úroveň tělesné zdatnosti trénovaných dětí ve srovnání s dětmi bez aktivní pohybové aktivity. Porovnává u těchto dvou skupin dětí naměřené hodnoty BMI a výsledky další determinantů ovlivňujících celkový zdravotní stav a životní styl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.