Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana lidských práv uživatelů v domovech pro osoby se zdravotním postižením
MATĚJKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá ochranou lidských práv uživatelů sociálních služeb, konkrétně uživatelů domovů pro osoby se zdravotním postižením. Teoretická část charakterizuje osoby s mentálním postižením, které jsou cílovou skupinou práce. Dále popisuje uváděné zařízení sociálních služeb a způsob a mechanismy zajištění ochrany a kontroly lidských práv uživatelů tohoto zařízení. Součástí diplomové práce jsou také příklady možného porušení práv těchto osob. V poslední praktické části se práce zaměřuje na možnosti zlepšení situace v oblasti naplňování lidských práv v domovech. Identifikuje situace, ve kterých k porušení práv může dojít, zabývá se vzděláváním v sociálních službách a konkrétními postupy shrnuje, jak jednat v případě, kdy k porušení práv už došlo.
Plnění vybraných standardů kvality sociálních služeb ve středisku Diakonie ČCE BLANKA v Písku
VESELÁ, Iveta
Tématem bakalářské práce je plnění vybraných standardů kvality sociálních služeb vzhledem keklientům, ale i k jejich rodinným příslušníkům v konkrétním zařízení sociálních služeb - ve středisku Diakonie ČCE v Písku. Cílovou skupinou tohoto zařízení jsou senioři a ti se stávají stále výraznější skupinou, která potřebuje sociální pomoc, nechtějí být vyloučeni ze společnosti svých vrstevníků, chtějí žít důstojný a plnohodnotný život i v této etapě svého života. Proto dodržování standardů kvality péče, obzvláště k seniorům v pobytových zařízeních, je velmi důležitým aspektem při poskytování kvalitní sociální služby. V teoretické části definuji základní pojmy v oblasti sociálních služeb, šířeji se zaměřuji na zákon o sociálních službách a následně na z něho vyplývající standardy kvality sociálních služeb a inspekci poskytování sociálních služeb. Cílem práce bylo zjistit, zda dochází k plnění vybraných standardů vzhledem ke klientům, ale i k jejich rodinným příslušníkům. Byly stanoveny dvě hypotézy. K dosažení cílů této bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byl v teoretické části zvolen kvantitativní výzkum. Sběr dat byl prováděn metodou dotazování, u klientů technikou řízeného rozhovoru, u rodinných příslušníků technikou dotazníku. Jako pomocná metoda byla využita analýza dokumentů, technika sekundární analýza dat. Po zpracování výzkumné části a následném zhodnocení se domnívám, že v domově pro seniory střediska BLANKA jsou standardy kvality plněny, jak ve vztahu ke klientům, tak i rodinným příslušníkům. Přestože z těchto dosažených výsledků můžeme usuzovat, že jsou standardy v domově pro seniory plněny a dodržovány, je důležité zdůraznit, že při hodnocení standardů kvality nejde jen o pouhé sledování plnění jednotlivých standardů kvality a z nich zpracovaných metodik. Je to dlouhodobý, neustále se rozvíjející a měnící se proces, kdy je třeba hledat vzájemné vhodné možnosti, jak ze strany uživatele, ale i poskytovatele tak, aby byla respektována individualita uživatele, jeho práva a potřeby.
Dodržování standardů kvality sociálních služeb v rezidenčních zařízeních pro osoby se zdravotním postižením v Jihočeském kraji.
MIKULENKOVÁ, Iveta
Tato diplomová práce se zabývala dodržováním standardů kvality sociálních služeb v rezidenčních zařízeních pro osoby se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Cílem této práce bylo zjistit, jak jsou dodržovány standard 2 a standard 3. Bylo zjištěno, že, Standard 2 {--}Ochrana práv osob, není nejvíce porušovaným standardem. Hypotéza 1 se tedy nepotvrdila. Standard 3 {--} Jednání se zájemcem o sociální službu není nejvíce dodržovaným standardem. Hypotéza se tedy také nepotvrdila. Všechna zařízení, která byla účastna výzkumu, dodržují standardy kvality sociálních služeb.
Využití supervize v sociálních službách
BARNETOVÁ, Martina
Diplomová práce je zaměřena na zmapování a analýzu současného stavu fungování supervize v oblasti sociálních služeb v Libereckém kraji. Výzkum hledá odpovědi na otázky, v jaké míře v současnosti existuje supervize v sociálních službách v daném regionu a jaká supervize v těchto zařízeních převažuje. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na shromáždění a utřídění běžně dostupných pramenů o supervizi v České republice. Zabývá se vymezením pojmu supervize a historickým kontextem jejího vzniku se zaměřením na oblast sociálních služeb. V této části práce jsou popsány druhy supervize, její základní funkce a struktura supervizního procesu. Teoretická část nastiňuje základní podmínky úspěšného zavádění supervize v organizacích a v této souvislosti se dotýká aktuálního tématu supervize jako součásti standardů kvality sociálních služeb. Cílem teoretické části je vytvořit teoretická východiska pro praktický výzkum a stanovení hypotéz. Praktická část se snaží o zmapování současné situace v supervizním dění v oblasti sociálních služeb. Výzkum proběhl v Libereckém kraji v zařízeních sociálních služeb. Součástí praktické části byl předvýzkum, který byl proveden formou řízeného rozhovoru s pěti supervizory. Vlastní výzkum měl podobu dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit, zda supervize v zařízeních funguje, co je nejčastějším předmětem probíhající supervize, jak pracovníci supervizi pojímají a jaký druh supervize v organizacích převažuje. Sekundárně se výzkum zaměřuje na rozbor využívaných forem supervize, frekvenci supervizních sezení a hodnocení supervize pracovníky. Dílčím cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem se vedoucí pracovníci vyrovnávají se zaváděním supervize na svých pracovištích a jak motivují zaměstnance k účasti na supervizi. Z výzkumu v Libereckém kraji jednoznačně vyplývá, že supervize se postupně dostává do povědomí pracovníků v oblasti sociálních služeb. V dané oblasti převažují instituce se zavedenou supervizí na pracovišti, stále však existuje řada organizací, kde supervize z různých důvodů neprobíhá. Ukazuje se, že v zařízeních, kde supervize funguje, je zpravidla vnímána jako jeden z možných způsobů podpory pracovníků v oblasti pomáhajících profesí a její přítomnost v organizaci je hodnocena jako přínos. Výzkum dále mapuje postoje respondentů a jejich názory na osobnost {\clqq}dobrého`` supervizora a na etické zásady při supervizi, v této souvislosti obsahuje rovněž praktické návody a doporučení.
Vybrané procedurální standardy kvality sociálních služeb v domově pro seniory
TRACHTOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce hodnotí vybrané standardy kvality sociálních služeb určených domovům pro seniory. Práce shrnuje nové požadavky na výkon práce sociální pracovnice s ohledem na naplňování standardů. Zároveň analyzuje, jak jsou vybrané standardy zaváděny do praxe v konkrétním zařízení sociálních služeb pro seniory a navrhuje řešení k odstranění slabých míst a zkvalitnění nabízených služeb.
Zavádění standardů kvality sociálních služeb v domově pro seniory.
SEDLÁKOVÁ, Šárka
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se realizovalo zavádění nových standardů kvality sociálních služeb do praxe, zjistit názor pracovníků v přímé obslužné péči na zavádění standardů kvality sociálních služeb a možnosti jejich naplňování v praxi v Domově důchodců Humpolec. Na počátku byly stanoveny dvě hypotézy: H1) Standardy kvality sociálních služeb zvýší podle názoru zaměstnanců v přímé obslužné péči úroveň péče o klienty v domově pro seniory. H2) Zavedením standardů kvality sociálních služeb se zvýší odborná úroveň v přímé obslužné péči. Pro sběr informací a ověření stanovených hypotéz jsem zvolila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku řízeného rozhovoru. Řízený rozhovor se rozvíjí na základě pevně stanovených otázek, které měly pevně stanovené pořadí a většinou se zde uváděly i varianty odpovědí. Rozhovor byl veden s vybraným vzorkem zaměstnanců Domova důchodců Humpolec v průběhu července a srpna 2009. Z celkového počtu 53 pracovníků přímé obslužné péče jsem vybrala náhodným systematickým výběrem 42 pracovníků přímé obslužné péče. Řízeného rozhovoru se zúčastnilo 30 zaměstnanců, 10 zaměstnanců rozhovor odmítlo a 2 zaměstnanci byli v době výzkumu v pracovní neschopnosti. V rozhovoru bylo účastníkům položeno 7 polootevřených otázek. Z mého výzkumu vyplynulo, že standardy kvality sociálních služeb jsou dobrou cestou za vyšší kvalitou sociálních služeb a s tím i související ochranou práv jejich uživatelů. Je nutné naučit se s těmito standardy pracovat ve prospěch uživatelů sociálních služeb. S tím souvisí také řádné zaškolování pracovníků přímé obslužné péče, jejich profesní rozvoj a důkladné seznámení s problematikou týkající se zavedení nových standardů kvality do běžné praxe v zařízeních sociálních služeb. Výsledky bakalářské práce mohou být použity ke zjištění stavu zavádění standardů v Domově důchodců Humpolec a mohou pomoci při odstranění nedostatků v proškolování pracovníků přímé obslužné péče, zvýšení jejich informovanosti v rámci standardů kvality sociálních služeb a tím ke zvýšení odborné připravenosti.
Důsledky přijetí zákona o sociálních službách na činnost konkrétního zařízení
NOVOTNÝ, Miroslav
Tato práce si klade za cíl zmapovat, jaké změny přinesl zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v praxi konkrétního zařízení. A to z pohledu personálu domova pro seniory. V teoretické části se nejdříve práce soustředí na vymezení samotných sociálních služeb, jaké faktory je ovlivňují a jejich význam pro širokou veřejnost. V další kapitole s názvem Vývoj legislativy systému sociální ochrany obyvatelstva, je objasněn přechod od sociálního zabezpečení k sociální ochraně obyvatelstva. Další kapitola se věnuje legislativní snaze o vytvoření ucelené právní úpravy, která by nahradila, již v té době nevyhovující systém sociální péče. Následující kapitoly podrobně charakterizují jednotlivé části nového zákona o sociálních službách, co všechno tento zákon ovlivňuje, jako například standardy kvality sociálních služeb, jejich kontrolu formou inspekce Ministerstva práce a sociálních věcí nebo krajského úřadu. Rovněž se zde práce postupně zaměřuje na novou sociální dávku, její účel, výši, pro koho je určena a kdy vzniká nárok na její vyplacení. Ke konci teoretické části práce je zákon o sociálních službách podroben kritickému hodnocení formou SWAT analýzy. Pro naplnění cíle této práce jsou v praktické části stanoveny dvě hypotézy. Při samotném výzkumu bylo použito dotazníkové šetření a nestandardizovaný rozhovor. Výzkumným vzorkem byl ošetřovatelský a sociální personál domova pro seniory ve Sněženkové ulici v Praze. Dotazníkové šetření a nestandardizované rozhovory potvrdily hypotézu č. 1, ve které je zastáván názor, že vlivem zákona o sociálních službách vzrostou pracovní nároky na management jednotlivých zařízení sociálních služeb. Výzkum rovněž potvrdil hypotézu č. 2, v níž je předpokládán nárůst ošetřovatelské péče z důvodu změny systému financování sociálních služeb a následné změny struktury klientů. Dále se potvrdilo, že zákon dokáže naplnit své hlavní poslání a tím je preventivní působení proti sociálnímu vyloučení.
Kvalita v sociálních službách a její kontrola
Šišperová, Veronika ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Průša, Ladislav (oponent)
Nový zákon o sociálních službách, který je účinný od 1. ledna 2007, přinesl do systému sociálních služeb v České republice řadu změn, které mají přispět k modernizaci a zkvalitnění poskytovaných sociálních služeb. Zvyšování kvality probíhá zaváděním Standardů kvality sociálních služeb, které jsou souborem měřitelných a ověřitelných kritérií. Kontrola naplňování standardů se děje v místě poskytovatele a nazývá se inspekce kvality. Diplomová práce analyzuje 3 běhy cvičných inspekcí, které v České republice probíhaly v letech 2002, 2004 -- 2005 a 2006 -- 2007. Analýza vyhodnocuje nejlépe a nejhůře naplňované standardy, regionální rozložení poskytovatelů, u kterých byla inspekce provedena, a celkovou úspěšnost zařízení při inspekci. Jsou zde uvedena doporučení, která z rozboru inspekcí vyvstala.
Standardy kvality sociálních služeb ve vybrané instituci
Matoušková, Ivana Bc. ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vacková, Lenka (oponent)
Práce charakterizuje standardy kvality v sociálních službách a proces jejich zavádění v souvislosti s reformou veřejné správy. Dále hodnotí připravenost vybrané instituce na zavádění 17 standardů kvality sociálních služeb a zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou v této instituci v současné době naplňovány. Daná problematika je zde řešena na příkladu Výchovného ústavu pro mládež na OP (odloučeném pracovišti) v Janštejně. Jedná se o zařízení pro výkon ústavní výchovy mládeže od 15 do 18 let.
Sociální služby ve vybraném městě
Šabatková, Martina Bc. ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Práce hodnotí na vybrané skupině ohrožené sociálním vyloučením (senioři, zdravotně postižení, etnikum, mládež s rizikovým chováním,..) nabídku sociálních služeb pro tuto skupinu v konkrétním městě, uvádí SWOT analýzu vybraných institucí sociálních služeb a doporučuje změny v kvalitě a financování vybraných institucí sociálních služeb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.