Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 425 záznamů.  začátekpředchozí409 - 418další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vertikály krajiny
HORYNOVÁ, Alžběta
Tato diplomová práce je zaměřena prakticky, tvoří jí malířský cyklus osmi krajin s motivy vertikál. Jedná se o olejomalby větších formátů. V teoretické části se práce zabývá současným vnímáním vztahu člověka a krajiny, z kterého vychází i dnešní pojetí krajinomalby. Na příkladech současných českých krajinářů jsou ukázána některá témata, která jsou v krajinomalbě posledních čtyřiceti let aktuální. Je to například krajina jako rozhraní konkrétní a abstraktní malby, krajiny uvnitř nás, krajina naší civilizace. Dále je rozebírán motiv vertikály, která vyznačuje prostor mezi dvěma hlavními prvky krajiny - nebem a zemí, což je základní prostor lidské existence.
Propojení duchovních proudů východu a západu a křesťanský aspekt v učení O.M. Aivanhova.
AVRAMOVA, Radka
Tato práce pojednává o učení bulharsko-francouzského filosofa, pedagoga a duchovního učitele Omraama Mikhaëla Aivanhova. Je rozdělena na několik tématických kapitol, zaobírajících se vždy určitým filosoficko - duchovním tématem tak, jak je o něm pojednáváno v Aivanhovově učení. Mezi těmito tématy jsou například: Stvoření, Dobro a zlo, O Bohu, Ježíš a Kristus, Reinkarnace, Duše, Vzkříšení, Svatá Trojice. Aivanhov přistupuje k těmto tématům neotřele, nedogmaticky a vždy klade důraz na to, aby mohlo jeho učení být prakticky využito k práci člověka na sobě samém. Nesnaží se držet nějaké tradice ani uměle synkretizovat, spíše vidí různé úrovně stvoření a jeho Stvořitele jako realitu, jejíž zákony a principy jsou univerzální. A posláním člověka je podle Aivanhova tyto zákony a principy objevovat a žít s nimi v souladu.
Volnočasové pohybové aktivity mládeže a dětí
SLÁDKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá volnočasovými pohybovými akivitami mládeže a dětí. V teoretické části jsou popsány věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie, tělesný vývoj, psychický vývoj a sociální vývoj, zdravotní a výchovný význam pohybových aktivit, teorie a didaktiky her v přírodě. Praktická část obsahuje zásobník kondičních her a cvičení v přírodě rozdělený na 4 části ? hry a cvičení zaměřené na rozvoj rychlosti, koordinace a rovnováhy, síly a vytrvalosti.
Inspirace landartem ve volnočasových aktivitách
FILIPOVÁ, Pavla
Práce se zabývá uměním landartu a uplatněním jeho prvků v práci s dětmi ve volném čase. Mým cílem je v praxi ověřit a dokázat, že do volnočasových činnos-tí pro děti lze vnést prvky landartu. Teoretická část charakterizuje výchovu ve volném čase převážně ve vztahu k estetickým zájmovým činnostem a cílovou skupinu dětí v období pubescence. Popisuje samotný landart, jeho historii a nejvýznamnější zástupce. Dále se sou-středí na propojení landartu a pedagogiky volného času. Praktická část popisuje zrealizovanou akci, která byla landartem inspirovaná. Je zde zaznamenána její motivační část, průběh i zhodnocení.
Využití naučných stezek pro aktivizaci dětí
PŘÍHODOVÁ, Adéla
Tato práce se zabývá využitím naučných stezek pro aktivizaci dětí ve volném čase. Stěžejním cílem práce je vytvoření fiktivní naučné stezky, která by mohla sloužit při vycházce nejširší veřejnosti. Tímto způsobem je možné zajímavými a dostupnými formami posílit a upevnit dobrý vztah dětí a dospělých k přírodě. Cyklistická naučná stezka je navržena v severní části chráněné krajinné oblasti Třeboňska a je přibližně 30 km dlouhá s šestnácti zastaveními. Tato stezka je doplněna pracovními listy pro děti mladšího školního věku, které by případně mohly být využity ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části jsou zpracovány a zhodnoceny výsledky dětí, které prošly naučnou stezku a plnily předložené úkoly. Navržená naučná stezka bude nabídnuta CHKO Třeboňsku k realizaci
Drobná architektura v táborské krajině a její nové poslání
JÍRŮ, Petra
V diplomové práci jsme uchopili méně výrazné prvky krajiny, jež se nachází ve vybraných oblastech Táborské krajiny. Naší snahou bylo najít další možnosti využití destinace, i přesto že se zvolená oblast na počátku našeho snažení jevila jako turisticky nezajímavá. Nejdůležitějším úkolem práce bylo analyzovat historické, kulturní a přírodní zajímavosti. Po podrobnějších průzkumech jsme zjistili, že je v oblasti mnoho skrytých zajímavostí, které by si zasloužili obnovu a více pozornosti. Na základě zjištěných poznatků byly vytvořeny návrhy a doporučení, jež by vedly k rozvoji zvolené oblasti.
Volnočasové aktivity zaměřené na výchovu v přírodě v různých výchovných organizacích
MUSILOVÁ, Renata
Práce se zabývá výchovou, zejména výchovou ve volném čase. Popisuje přírodu a její vliv na pozitivní růst člověka. Jaký vztah má člověk k přírodě, proč ji vyhledává, co mu přináší, čím ho obohacuje. Popisuje prostředí, kterými člověk prochází během svého života {--} rodinné, školní a různých organizací, které si volí dle svých zájmů. Za použití tří výchovných organizací Junáku - svazu skautů a skautek ČR, Pionýru a Sokolu, popisuje různé výchovné přístupy a metody práce s dětmi i dospělými členy svých organizací. Stručně je popisuje a porovnává s ohledem na jejich preferované prostředí, kde se odehrává většina jejich aktivit. Jaká volí místa pro uskutečňování svých cílů, zda prostředí přírody, nebo prostředí, které si vybudovali lidé.
Turistika a sporty v přírodě na 1. stupni ZŠ\\
HOLÍKOVÁ, Edita
Smyslem diplomové práce je snaha proniknout do oblasti turistiky a sportu na 1.stupni ZŠ.Zjistit míru zájmu, schopností a dovedností týkající se tohoto tématu. Diplomová práce nabízí hlavní úkoly, obsahy a cíle turistiky a zejména jednotlivé projekty, vhodné k využití v praxi na základních školách. Výzkumná část obsahuje několik vyhodnocených dotazníků, mapující situaci v oblasti turistiky a sportu. Jako přílohy jsou přidány fotky, mapy a obrázky.
Od sókratovského logu k parmenidovskému: Jak číst dialog Euthydémos
Hobza, Pavel
Klíčovým úkolem při interpretaci dialogu Euthydémos je zjistit, proč se chce Sókratés stát žákem obou bratrů. Je to kvůli "logice", na níž je založen diskurs či způsob myšlení obou bratrů, přičemž tato "logika" vposled tkví v Parmenidově myšlení. Pokud uvážíme, že Sókratés je vylíčen jako někdo, kdo není schopen dojít k pozitivnímu závěru, pak Sókratovou motivací pro učení se u obou bratrů je snaha překonat vyvracející negativitu své moudrosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 425 záznamů.   začátekpředchozí409 - 418další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.