Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lokalizace pomocí aplikace určené pro platformu Java ME využívající GPS
Figurny, Radek ; Morávek, Patrik (oponent) ; Růčka, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření MIDletu schopného přijímat data z externího GPS modulu připojeného k mobilnímu telefonu přes rozhraní Bluetooth a tato data ve vhodné podobě prezentovat uživateli. V teoretické části práce je popsán navigační systém GPS, jeho historie, parametry a jednotlivé části. Dále je zde popsán systém Bluetooth, protokol NMEA 0183, geodetický systém WGS 84 a programovací jazyk Java a jeho část Java ME. Data jsou z GPS modulu přijata ve formátu NMEA 0183 a jsou dále zpracovávaná tak, že z nich vyčteme relevantní údaje, jako jsou aktuální zeměpisná poloha, nadmořská výška, rychlost, počet viditelných satelitů a přesnost určení zeměpisné polohy a nadmořské výšky. Uživateli bude umožněno uložit si svoji aktuální polohu a k ní přidat krátký popis. MIDlet rovněž bude umožňovat uložení polohy hledaného bodu a k tomuto bodu bude uživatele navigovat. MIDlet byl vyvíjen ve vývojovém prostředí aplikace Netbeans s vývojovým balíčkem (SDK) od firmy Nokia určené pro platformu Symbian OS s60 3. edice FP1, který obsahuje s60 emulátor a s60 MIDlet pro kompilaci v telefonu. Vytvářený MIDlet se bude skládat ze tří hlavních částí. První část bude zobrazovat základní parametry polohy, jako jsou zeměpisná poloha, nadmořská výška, rychlost, přesnost určení polohy a nadmořské výšky, datum a čas. Druhá část bude uživatele informovat o směru severu a jeho aktuální zeměpisné poloze. Třetí část bude zobrazovat směr k zadanému bodu a vzdálenost k němu.
Porovnejte vývojová prostředí NetBeans × Eclipse × IntelliJ IDEA
Gazárek, Roman ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním vývojových prostředí NetBeans, Eclipse a IntelliJ IDEA. Cílem je seznámit čtenáře s koncepcemi porovnávaných produktů tak, aby si udělal lepší představu o tom, co tato vývojová prostředí uživatelům nabízejí a v čem se jednotlivé koncepty liší. Závěrem práce jsou uvedena doporučení pro různé skupiny uživatelů, na jaká kritéria se při výběru zaměřit a k jakému prostředí se přiklonit.
Vytvořte editor kopenogramů
Fiala, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Cílem této práce je analýza používaných způsobů grafického záznamu algoritmů a prostředků pro jejich tvorbu, návrh nástroje, který by umožnil zobrazit zadaný program prostřednictvím kopenogramů, a konečně realizace navrženého nástroje, který bude pracovat jako součást většího pluginu v prostředí NetBeans. V úvodní části práce budou popsány principy strukturovaného programování, zmapovány a zhodnoceny používané způsoby zobrazení zdrojového kódu modelovací jazyk UML a další možnosti grafického zobrazování programů, jako jsou vývojové diagramy, Nassi-Shneidermanovy diagramy, Jacksonovy diagramy a především představen méně rozšířený způsob zobrazování, kterým jsou kopenogramy. V druhé části práce je pak popsáno vytvoření nástroje sloužícího k zobrazování kopenogramů. V jednotlivých kapitolách je popsána struktura vytvářené aplikace, nástroje, které jsou pro jeho tvorbu k dispozici, jednotlivé fáze vytváření nástroje i závěrečné testování, zda vyhověl zadání práce. Součástí práce je i uživatelská příručka mající usnadnit práci s editorem kopenogramů. Program, který na základě této práce vznikl, je součástí pluginu BJ2NB a bude sloužit pro podporu výuky programování a algoritmizace na Vysoké škole ekonomické v Praze.
Doplnění pluginu BJ2NB o další funkce editoru
Zrůst, Vojtěch ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vylepšením funkčnosti pluginu BJ2NB pro NetBeans. Plugin vznikl za účelem usnadnění, resp. odstranění bariéry přechodu z programu BlueJ, který se používá především k výukovým účelům programování pro začátečníky, na program NetBeans IDE -- komplexní vývojové prostředí pro profesionální vývoj aplikací. Plugin se skládá ze 4 modulů: Mediatoru, Interactoru, Executoru a Editoru. Editor je modul obstarávající tvorbu diagramu a práci s ním. Cílem práce je upravit některou funkčnost tohoto modulu. Jedním z hlavních cílů je úprava formátu souboru XML, do kterého se ukládají informace o diagramu. Dále se především jedná o usnadnění práce s grafickým prostředím tak, aby bylo vhodné pro začátečníky a o úpravu vykreslování diagramu.
Zprostředkování funkčnosti NetBeans pro rozšiřující moduly
Bobuskyy, Serhiy ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Při seznamování se s principy objektově orientovaného programování v začátečnických pro-gramovacích kurzech se můžou studenty potýkat se značnými nesnázemi. Jedním ze způsobů, jak jim proces učení usnadnit, je využití vhodného vývojového prostředí. Jedním z takových nástrojů, který se stal v akademické sféře velice oblíbeným a k jehož využívání se veřejné hlásí téměř 1000 univerzit z celého svět, je BlueJ. Zařazení BlueJ do výuky však představuje pouze částečné řešení výše zmíněného problému. Jsme zde totiž svědky typické situace, kde řešením jednoho problémů vzniká několik jiných. BlueJ sice může výborně posloužit při osvojování si základů OOP, pro práci profesionálního programátora je však zcela nedostačující. Studenti se tedy dříve či později musejí potýkat s přechodem na profesionální vývojové prostředí -- např. NetBeans IDE, Eclipse. Tento přechod nebývá vždy snadný. Některé zdroje dokonce kladou obtížnost tohoto přechodu na roveň obtížnosti, která je spjata s učením se nového jazyka. Námětem pro toto bakalářskou práci byla myšlenka umožnit výuku programovacích jazyků s použitím profesionálního nástroje od samého začátku. Aby to bylo možné, je nezbytné nejprve najít/vybrat vhodný nástroj. Dle našich informací však žádný v současné době neexistuje. Za této situace se jediným řešením jeví úprava nějakého stávajícího. Jako aplikace, kterou budeme přizpůsobovat našim požadavkům, byla vybrána NetBeans IDE. Cílem této práce bylo zanalyzovat strukturu aplikace NetBeans IDE, navrhnout a implemen-tovat API, které umožní získávat informace o vnitřní struktuře Java projektů, provádět změny ve zdrojovém kódu a integrovat novou funkcionalitu do stávající aplikace. Cíle bylo úspěšně dosáhnuto a práce dokumentuje poznatky, které jsem získal během analýzy, a postup implementace API
Vývoj grafického editoru pro zásuvný modul BJ2NB do NetBeans
Müller, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce je součástí projektu, jehož cílem je vytvořit zásuvný modul BJ2NB do NetBeans. Tento zásuvný modul si klade za cíl přinést do vývojového prostředí NetBeans některé přístupy a možnosti prostředí BlueJ, hojně využívaného k výukovým účelům, a zjednodušit tak začínajícím programátorům přechod od jednoduchého IDE BlueJ k rozsáhlejšímu a profesionálnímu NetBeans. Cílem této práce je pro zásuvný modul BJ2NB navrhnout a implementovat grafický editor, který by zobrazoval diagram tříd aktuálního projektu a umožňoval uživateli s projektem prostřednictvím diagramu pracovat. V práci je nejprve provedena analýza grafických editorů volně dostupných UML nástrojů. Na základě této analýzy jsou navrženy optimální vlastnosti grafického editoru a posléze i jeho podrobná architektura. Na závěr jsou zde vypracovány příručky pro uživatele. Tento modul může být používán jak programátory, kteří ho mohou použít jako nástroj k zobrazení diagramu tříd projektu, tak samotnými uživateli, kteří pracují s diagramy. Implementovaný modul je součástí příloh této práce.
Debugování a ladění programů
Tlučhoř, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky vstupních kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Celá práce se věnuje ladění programů nebo také debuggingu, jak se tato činnost rovněž označuje. Teoretická část práce přibližuje vznik různých druhů chyb ve zdrojovém kódu včetně procesu jejich odhalení a opravy, který se označuje jako ladění programu. Jsou představeny různé přístupy k odhalení chyb a pozornost je věnována především pomocnému ladícímu programu zvanému debugger, který je dnes součástí prakticky každého programovacího vývojového nástroje. Teoretická část práce poslouží jako vhled do problematiky ladění programů stejně dobře jak studentům kurzu 4IT101, tak kurzu 4IT115. Praktická část práce se věnuje detailnějšímu popisu fungování debuggeru ve vývojovém prostředí BlueJ a posléze také NetBeans. Popsané funkce a způsoby jejich použití se dají použít i v prostředí Eclipse, jehož debugger funguje podobným způsobem. Výstupem této části je příručka, která pomůže studentům debugger plnohodnotně používat, bez čehož se v dnešní době žádný programátor neobejde.
Editor textového ekvivalentu mentálních map
Hazuza, Petr ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz Ahmad (oponent)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit praktický editor textového ekvivalentu mentálních map. Nejprve ve stručnosti seznamuje s konceptem mentální mapy a jejího textového ekvivalentu. Na základě těchto znalostí je vybrán vhodný textový formát, který umožní uchovat všechny potřebné informace. Před samotnou realizací bude provedena i analýza prostředků, které budou při řešení použity. Zejména se jedná o vývojové prostředí Netbeans IDE a jeho modul XML MultiView Editor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.