Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 681 záznamů.  začátekpředchozí359 - 368dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné psací písmo v písankách 1. ročníku ZŠ
ČERVENKOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá současnými metodami psaní psacího písma v 1. ročnících základních škol. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, doplněnou řadou tabulek a grafů. Teoretická část práce se zaměřuje na historické a současné metody psaní (klasická metoda, alternativní metoda, písmo Comenia Script, nevázané písmo nakladatelství Fraus, tiskací písmo nakladatelství Nová škola, s.r.o. a nevázané písmo Alter Script nakladatelství Alter) a na současné pojetí písanek. Výzkumná část práce analyzuje rozhovory oslovených učitelů a zkoumá jejich názory na současné písanky pro 1. ročník základní školy a na alternativní způsoby psaní. Diplomová práce je doplněna přílohovým materiálem.
Využití klasické a současné dětské literatury k rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni ZŠ
KLEINOVÁ, Andrea
Diplomová práce se zabývá využitím klasické a současné literatury k rozvoji čtenářské gramotnosti na 1. stupni základních škol. Zaměřili jsme se v ní zejména na výzkum oblíbené literatury žáků 3.-5. ročníků ZŠ. Dále jsme zjišťovali, jakou mimočítankovou četbu volí učitelé k rozvoji čtenářské gramotnosti svých žáků a jak s touto četbou pracují. V teoretické části uvádíme krátký vhled do problematiky čtenářské gramotnosti, současných výsledků výzkumu, metod, strategií a faktorů ovlivňujících čtenářskou gramotnost. Ve výzkumné části uvádíme výsledky dotazníkového šetření rodičů žáků, kde byla hlavní pozornost věnována preferenci titulů, autorů a žánrů jejich dětí. V praktické části jsme navázali na výsledky těchto šetření a z uvedené literatury metodicky zpracovali pracovní listy, jejichž průvodní aktivity směřují k rozvoji čtení s porozuměním a k nácviku čtenářských strategií. Zaměřili jsme se převážně na jejich motivační a zábavný charakter. Pracovní listy s aktivitami byly ověřeny ve vybraných třídách ZŠ a doplněny o bohatou reflexi z praxe.
Financování základní školy jako příspěvkové organizace
JAKUBCOVÁ, Barbora
Cílem bakalářské práce je analyzovat finanční zdroje vybrané příspěvkové organizace, zhodnotit současnou situaci školy a navrhnout opatření pro zlepšení této situace. V práci se nalézá literární rešerše objasňující základní pojmy a procesy, které souvisejí s financováním neziskových organizací. Poté je v práci představena vybraná příspěvková organizace, Základní škola a Mateřská škola Chrášťany. Dále jsou detailněji rozebrány příjmy a výdaje rozpočtu vybrané školy v letech 2014-2018. Bakalářská práce je zaměřena převážně na analýzu finančních zdrojů organizace, proto jsou velmi podrobně rozebrány jednotlivé příjmy organizace. Příjmy byly posuzovány z hlediska poskytovatelů těchto příjmů a také z hlediska podílu jednotlivých příjmů na celku. Hodnocena a popsána byla jak činnost hlavní, tak činnost doplňková. Byly rozebrány i jednotlivé výdaje rozpočtu školy a jejich podíl na celkových výdajích. Následně byly vyhodnoceny výsledky hospodaření vybrané příspěvkové organizace v jednotlivých letech a byla posouzena příčina vzniku těchto výsledků hospodaření. Pro zhodnocení současné situace školy byla na závěr provedena SWOT analýza, která hodnotí silné a slabé stránky, a zároveň uvádí příležitosti a hrozby. V diskuzi jsou uvedeny návrhy na zlepšení současné situace školy a jejich bližší specifikace.
Porovnání morfologie vulkanických tvarů v ČR a ve vulkanicky aktivních oblastech
POKORNÁ, Věra
Hlavním cílem bakalářské práce bylo porovnání morfologie vulkanických tvarů v České republice a ve vulkanicky aktivních oblastech. Práce poskytuje ucelený přehled vulkanických tvarů vyskytujících se na území ČR, popisuje jejich morfologii na základě distančních metod a porovnává je s tvary aktivního vulkanismu ve světě. Srovnáno bylo celkem 29 vulkanických těles, 16 z České republiky a 13 struktur ze světa. Zaznamenány byly určité shody i odlišnosti. Vulkány jsou si podobné svou vnější morfologií, ale u mnohých můžeme sledovat odlišnosti v horninovém složení či původu vzniku. Užití distančních metod se jevilo jako vhodný způsob, ale při psaní práce se objevily určité limity týkající se např. odlišného rozlišení jednotlivých DMR modelů nebo nedostatečného množství informací o genezi jednotlivých vulkánů. Účelným řešením může být terénní výzkum. Dalším cílem bakalářské práce bylo vytvoření populárně-naučné příručky s ohledem na specifika učiva geologie na ZŠ a víceletých gymnáziích, která by zábavnou formou přibližovala vulkanické procesy a tvary. Publikace skládající se ze čtyř stran obsahuje teoretické seznámení se sopečnou činností, zadání dvou pokusů a pracovní list na procvičení látky.
Chov psa domácího - výukový a osvětový program na sekundárním stupni základních škol
KOSOVÁ, Kamila
V rámci bakalářské práce byl navržen výukový a osvětový program na téma Chov psa domácího. Zároveň byly ověřeny znalosti tohoto tématu u žáků 9. tříd základních škol. Otestováno bylo celkem 157 žáků z pěti škol a jednoho víceletého gymnázia v Jihočeském kraji. Účastníci byli testováni prostřednictvím nestandardizovaného didaktického testu. Účinnost výukového programu byla navíc ověřena ve dvou devátých třídách základních škol a v jedné třídě víceletého gymnázia pomocí systému pretest - posttest, kdy žáci dostali stejný test před absolvováním výukového programu, a přibližně dva týdny po něm. Z výsledků práce je patrné, že žáci mají základní povědomí o chovu psa domácího, ale absolvováním výukového programu došlo k viditelnému prohloubení znalostí.
Využitelnost geocachingu ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ na příkladu SO ORP Třeboň
MLČÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití hry geocaching ve výuce zeměpisu na druhém stupni základních škol na příkladu SO ORP Třeboň. Hlavním cílem práce je vytvoření vlastních výukových aktivit s pracovními listy a metodickými listy pro učitele v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Součástí práce je také stručná charakteristika zájmového území, hry geocaching a vzdělávacího potenciálu hry geocaching.
Inovativní metody vyučování frazeologie na druhém stupni ZŠ
VEDRALOVÁ, Martina
Tato diplomová práce v teoretické části nahlédne na pojem frazém, se kterým dále pracuje a teoreticky pojednává o obsahu frazeologie. Šíře definuje pojem frazeologie a frazém z pohledu několika odborných publikací. Práce popisuje složky frazeologie a udává názorné příklady. Nahlíží na různá teoretická východiska týkající se české frazeologie, která jsou potřebná jako základ pro praktickou část. V další části rozkrývá podstatu lidové slovesnosti, vymezuje folklor a složky lidové slovesnosti, jež obohacují český jazyk a jsou součástí výuky na základní škole. Dále tato práce poukáže na to, jakým způsobem je frazeologie představena v učebnicích základních škol a jakými metodami je přiblížena dětem. Praktická část navrhuje různé způsoby práce s frazémy a přináší ukázku několika hodin připravených pro žáky základních škol. Výstupem a přínosem diplomové práce je především obohacení výukových materiálů o pracovní listy a připravené hodiny týkající se frazeologie.
Případová studie malotřídní základní školy
SÝKOROVÁ, Johana
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání na malotřídní základní škole. Jedná se o případovou studii konkrétní základní školy, která není plně organizována. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je členěna do tří kapitol. V úvodní kapitole je popsáno současné pojetí českého školství, se kterým úzce souvisí kurikulárním systém vzdělávání v České republice. Tato část se zaměřuje zejména na jeho kurikulární dokumenty - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (tzv. Bílá kniha). Druhá kapitola se věnuje učiteli, s cílem popsat jeho úlohu ve výchovně vzdělávacím procesu žáků základních škol. Dále definuje profesi učitele, charakterizuje jeho osobnost a vymezuje jeho role. Poslední kapitola se zabývá vzděláváním na malotřídních základních školách a zaměřuje se zejména na charakteristiku specifických vlastností malotřídního vzdělávání. Na teoretickou část úzce navazuje část praktická, která má kvalitativní charakter. Praktická část je detailní prezentací případové studie konkrétní malotřídní školy, která popisuje výchovně vzdělávací působení školy na její žáky, zároveň charakterizuje zdejší učitele, žáky a jejich rodiče. Pro výzkumné šetření byly použity metody pozorování, hloubkového rozhovoru a dotazníku.
Fauna lokálních tekoucích a stojatých vod z hlediska využití pro regionální výuku přírodopisu na Základní škole v Suchdole nad Lužnicí (jižní Čechy)
MLNAŘÍKOVÁ BINTEROVÁ, Helena
Mlnaříková Binterová H. 2019: Fauna lokálních tekoucích a stojatých vod z hlediska využití pro regionální výuku přírodopisu na Základní škole v Suchdole nad Lužnicí (jižní Čechy). Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice, 60 s. Tato práce se zaměřuje na využití lokálních vod ve výuce přírodopisu na druhém stupni v Základní škole Suchdol nad Lužnicí. Školní vzdělávací program umožňuje učitelům vytvořit si vlastní vzdělávací plán a zařadit do oblasti vzdělávání učivo, které souvisí s okolím školy. Práce se zaměřuje na analýzu učebnic, zběžný faunistický průzkum a na návrh trasy pro terénní výuku. Zároveň poskytuje stručný přehled vodních živočichů, kteří se v lokálních vodách blízkého okolí školy nacházejí. Výsledky nabízí možnost využití návrhu trasy pro případnou přírodovědnou vycházku.
Origami ve výuce na 1. stupni ZŠ
MIKULÁŠOVÁ, Veronika
Diplomová práce Origami ve výuce na 1. stupni ZŠ je zaměřena na praktické využití Origami a to především v hodinách pracovních činností a matematiky. Součástí práce jsou vypracované přípravy na hodiny, která jsou zaměřena na různá témata. Závěr práce obsahuje reflexi příprav na základní škole a celkové shrnutí průběhu hodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 681 záznamů.   začátekpředchozí359 - 368dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.