Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Lesní mateřské školy a jejich vliv na vývoj předškolních dětí
KORBOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá lesními mateřskými školami a jejich vlivem na vývoj dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá pojmy, které se vztahují k lesním mateřským školám. Dále je uvedeno několik oblastí vývoje dítěte, ve kterých lze zaznamenat vliv přírodního prostředí. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu. Kde bylo zvoleno dotazníkové šetření. Respondenti byli učitelé ze standardních mateřských škol a učitelé z lesních mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly mezi lesními mateřskými školami a standardními mateřskými školami. Dále pak, existuje-li souvislost mezi typem mateřské školy a jejím vlivem na vývoj dítěte.
Svět očima předškoláka
IURISTA, Maria
Bakalářská práce se zaměřuje na dětskou interpretaci světa v předškolním období. Teoretická část popisuje kognitivní vývoj se zaměřením na zvláštnosti a specifika, objevující se u předškolního dítěte. Pozornost je také věnována předškolnímu vzdělávání, jakožto významnému činiteli ovlivňující poznání dítěte v předškolním věku. V souvislosti se vzděláváním se zabývá pedagogickým konstruktivismem. Praktická část zjišťuje prostřednictvím rozhovorů konkrétní dětské prekoncepty.
VÝUKA ANGLIČTINY U PŘEDŠKOLNÍCH DĚTÍ
SPIŠÁKOVÁ, Mária
Práce se zabývá výukou anglického jazyka u předškolních dětí. První část práce rozebírá vývojové předpoklady, které mají děti v předškolním věku pro učení se cizímu jazyku. Dále srovnává dva různé pohledy vědců, Piageta a Vygotského, na vztah vývoje a učení. Druhá část práce charakterizuje nejznámější metody jazykové výuky předškolních dětí v České republice. Všech pět uváděných jazykových škol používá přímou metodu, která je úspěšným a přirozeným způsobem jazykového vzdělávání dětí do sedmého roku života. Práce vyzdvihuje přednosti jednotlivých metod a představuje konkrétní příklad využití jejich kombinace v praxi.?
Zjištění úrovně základních schopností a dovedností předškolních dětí v obci s méně než 2000 obyvateli - Radomyšl
KOCOUREK, Petr
Záměrem bakalářské práce je zjistit úroveň základních motorických schopností a dovedností u dětí předškolního věku v obci s méně než 2000 obyvateli. Výzkum proběhl v červnu 2011 v mateřské škole v obci Radomyšl. Měření se zúčastnilo 48 dětí. Z toho bylo 29 děvčat a 19 chlapců. Dále byly rozděleny podle věku na děti mladší čtyř let, čtyřleté, pětileté a děti starší šesti let. U dětí byla zjišťována data o jejich tělesné výšce a hmotnosti. Následně byly vypočítány hodnoty BMI. Při motorickém testování byly použity vybrané testy: běh na 20 metrů, hod míčkem z místa pravou i levou rukou a skok do dálky z místa snožmo. Zjištěné výsledky byly vyhodnoceny a následně porovnány s projektem ?Růst a motorická výkonnost předškolních dětí? z roku 2010 a dále pak s výzkumem z roku 1977 s názvem ?Tělesný a pohybový vývoj dětí od 4 do 6 let v Čechách, na Moravě a ve Středoslovenském kraji?.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí předškolního věku
SKUHROVCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí dětí předškolního věku ve Warteggově kresebném testu. V teoretické části práce je prostřednictvím analýzy odborné literatury podán pohled na problematiku projektivních metod, grafických projektivních metod, výtvarného projevu dětí, předškolního období v ontogenezi člověka a školní zralosti. Jádrem této části je charakteristika Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace. V empirické části jsou analyzovány kresby předškolních dětí získané pomocí Warteggova kresebného testu, a to z pohledu obsahového a formálního. Cílem bakalářské práce bylo popsat charakteristické znaky kresby předškolních dětí ve Warteggově testu a vytvořit typologii pro tuto věkovou kategorii. Snahou bylo také zjistit odlišnosti zpracování školsky zralých a nezralých dětí v tomto testu pomocí porovnání výsledků s Jiráskovým Orientačním testem školní zralosti.
Výtvarný projev dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ
MATOUŠKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ. Teoretická část popisuje celkový vývoj předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje podrobnou analýzu kreseb lidské postavy a domu pořízených na základě dvou návštěv příslušných institucí. Kresby jsou analyzovány dle předem stanovených kritérií a následně vyhodnocovány. Jsou zkoumány také rozdíly vývojového pokroku mezi dívkami a chlapci.
Dítě s odkladem školní docházky
VODÁKOVÁ, Martina
VODÁKOVÁ, Martina. Dítě s odkladem školní docházky. České Budějovice: Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, 2010. 61 s. Bakalářská práce. Bakalářská práce"Dítě s odkladem školní docházky" pojednává o problematice odkladů školní docházky dětí předškolního věku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je dále členěna do pěti kapitol, ve kterých je definováno předškolní období a vývoj dítěte v oblastech somatického, motorického a kognitivního vývoje. Taktéž je tato část zaměřena na vývoj kresby, řeči a emočního prožívání dítěte předškolního věku, včetně jeho socializace. Současně jsou zde definovány pojmy školní zralost, školní připravenost a školní nezralost. Teoretickou část uzavírá kapitola týkající se odkladu školní docházky dítěte předškolního věku. Praktická část vychází z výsledků získaných prostřednictvím testu prediktivní baterie čtení, dotazníkového šetření a vlastního diagnostického šetření. Dále analýzou statistických dat v rámci Moravských Budějovic je vyhodnocen nejčastější měsíc narození dětí s odkladem školní docházky, počet odkladů a poměr chlapců a dívek s odkladem za posledních šest let. Tyto výsledky jsou porovnány s odklady školní docházky v kraji Vysočina a v České republice.
Ekologická výchova z hlediska psychického vývoje jedince
NEBESKÁ, Martina
NEBESKÁ, M. Ekologická výchova z hlediska psychického vývoje jedince. Práce se zabývá ekologickou výchovou z hlediska psychického vývoje jedince. Nejprve se věnuje vnímání zvířat v historickém kontextu, charakterizuje ekologickou výchovu, její metody, systém a seznamuje s činností Centra ekologické výchovy OFČR. Navazuje popis jednotlivých vývojových období dětí předškolního věku, mladšího školního věku, dospívání a jejich zvláštností, na jejichž základě jsou sestaveny výukové programy v závěrečné části práce
Sledování vývoje výtvarného zobrazení rodiny v kresbě předškolního dítěte
ŠMAHELOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá sledováním způsobů pojetí rodiny v kresbě předškolních dětí. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy předškolní období, význam rodiny, vývoj kresby, kresba rodiny. Charakterizuje dítě v předškolním věku z hlediska vývoje motorického, kognitivního, sociálního, emočního, morálního a hry. Nastiňuje proměny rodiny, vztahy mezi členy rodiny a její význam. Seznamuje s vývojem a znaky dětské kresby a zaměřuje se na interpretaci kresby rodiny. Praktická část zjišťuje na vzorku 20 dětí, jak se projevují v kresbě rodiny věkové a individuální zvláštnosti dítěte. Pomocí kresby rodiny a rozhovoru mapuje, jak je dítě schopno rodinu vnímat a kresebně znázornit.
Význam anamnézy v ošetřovatelské péči u dětí v jednotlivých vývojových obdobích
KUBIŠOVÁ, Pavla
Bakalářská práce byla vypracována na téma {\clqq}Význam anamnézy v ošetřovatelské péči u dětí v jednotlivých vývojových obdobích.`` Ošetřovatelská dokumentace, v našem případě ošetřovatelská anamnéza, je důležitou součástí pro poskytování ošetřovatelské péče. Sestra musí nejprve nemocného poznat a zjistit informace, aby mohla stanovit nejdůležitější problémy a rozhodnout se pro správnou cestu poskytnutí ošetřovatelské péče. Neméně důležitý je postup a zásady při sběru těchto informací. Stanoveny byly dva cíle a dvě výzkumné otázky. První cíl bakalářské práce se zaměřil na rozdíly získávání ošetřovatelské anamnézy u dětí v různých vývojových obdobích. Druhým cílem práce bylo navrhnout ošetřovatelskou dokumentaci pro sběr anamnézy u dětí v jednotlivých vývojových obdobích. Výzkumná otázka číslo jedna se dotazuje, zda existují rozdíly sběru dat u dětských pacientů v jednotlivých vývojových obdobích. Výzkumná otázka číslo dvě řeší, jaké metody používají sestry ke sběru ošetřovatelské anamnézy u dětí v jednotlivých vývojových obdobích. Šetření bylo prováděno kvalitativním způsobem pomocí nestandardizovaného rozhovoru, analýza dat a pozorování. Výzkumným vzorkem byly sestry, pracující na dětském oddělení nemocnice ve Strakonicích a Písku. Šetření bylo provedeno během dvou týdnů. Šetřením se zjistilo, že sestry na jednotlivých dětských odděleních vybraných nemocnic při shromažďování anamnestických údajů v jednotlivých dětských obdobích postupují rozdílně. Z této výzkumné otázky vyplývá výsledná hypotéza číslo jedna: {\clqq}Získávání anamnestických údajů u dětí je u jednotlivých sester rozdílné``. Hypotéza číslo tři: {\clqq}Podklady pro získávání anamnézy u dětí nejsou ve všech zdravotnických zařízeních stejné.`` Druhou výzkumnou otázkou jsme zjistily, že se u všech dětí ve vývojových obdobích zjišťují antropometrické hodnoty. Dále některé sestry nedodržují zásady vedení rozhovoru a ne všechny sestry používají správné metody při sběru informací. Z výzkumné otázky číslo dvě vyplývají tři hypotézy: Hypotéza číslo dvě: {\clqq}Při odběru anamnestických dat sestry nepostupují dle pravidel vedení rozhovoru s klientem.`` Hypotéza číslo čtyři: {\clqq}Sestry při odběru anamnézy u dětí vždy zjišťují antropometrické znaky dle jednotlivých vývojových obdobích.`` Z tohoto vyplývá že, první stanovený cíl byl splněn a druhý stanovený cíl se podařilo také splnit. V souvislosti se zjištěnými poznatky bychom doporučily navržení dokumentace pro sběr anamnézy pro dětská oddělení nemocnic, která by byla stejná nejlépe celoplošně pro všechny nemocnice v České republice. Důležitá by byla její jednoduchost a přehlednost, která by napomohla k usnadnění práce sester na oddělení. Následně, aby dokumentace usnadnila určení ošetřovatelských diagnóz a tím napomohla k poskytování kvalitní ošetřovatelské péče pro uspokojení potřeb klienta. Rovněž by bylo vhodné uspořádat semináře zaměřené na toto téma pro jednotlivé nemocnice v České republice a zde problémy s anamnestickou dokumentací řešit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.