|
Vlivy působící na složení kozího mléka
PECOVÁ, Lenka
Práce se zabývá složením kozího mléka a vlivy působícími na jejich změnu. Kozí mléko je surovina, jejíž kvalitu ovlivňuje velké množství faktorů. Výsledkem této práce jsou utříděné informace o faktorech působících na množství a složení produkovaného kozího mléka, které jsou rozděleny do tří základních kategorií - biologické vlivy, výživové vlivy a vlivy technologie a managementu. Největší podíl na ovlivnění množství a složení kozího mléka mají vlivy výživové, a to zejména množství, nutriční vlastnosti a kvalita krmiv a vody. Dalším klíčovým faktorem jsou genetické dispozice zahrnující individualitu zvířete, plemennou příslušnost a šlechtění. Z ostatních faktorů podílejících se významně na jakosti kozího mléka lze zmínit zdravotní stav zvířete, věk, průběh laktace, technologii a hygienu dojení, technologii chovu a ustájení a klimatické podmínky. Méně významným faktorem je např. časnost odstavu kůzlat. Všechny faktory jsou vzájemně provázané, proto např. zanedbání několika méně důležitých faktorů může výrazně negativně ovlivnit složení kozího mléka, i když bude věnována nadstandardní péče faktorům, které jsou považovány za klíčové a naopak. Proto je důležité brát na zřetel všechny podílející se faktory od průběhu tvorby kozího mléka až po jeho zpracování.
|
|
"Vzdálené světy"
ČEŠKOVÁ, Martina
Práce pojednává o světech umění přírodních národů. Skrze poznatky kulturní antropologie nahlíží na výtvarný projev spíše jako na sociální proces. Sleduje jeho roli ve společnosti a zásadní vlivy působící na kulturu jejích obyvatel. Praktická část představuje graficky a kresebně zpracované pohledy do každodenní reality, které umožňují lépe si uvědomit jejich rozmanitost.
|
|
Agresivita dětí a mládeže mladšího školního věku
RUIBAROVÁ, Soňa
Bakalářská práce se zabývá problematikou agrese a agresivity dětí mladšího školního věku. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů a charakteristiku agrese a agresivity. Konkrétně se zaměřuje na projevy agrese a faktory ovlivňující agresivitu a konečně na prevenci a nápravu této problematiky. Praktická část analyzuje výskyt agrese mezi žáky 4. a 5. ročníků. Cílem práce bylo, na kolik děti mladšího školního věku vnímají tuto problematiku a na kolik jsou schopny jí usměrňovat.
|
|
Mládež a její morálka ve vztahu k současné společnosti
PAREISOVÁ, Lenka
Práce se zabývá morálním uvažováním mládeže. První část tvoří základní etické pojmy a dějinný přehled vývoje etického myšlení. Dále se diplomová práce vztahuje k determinantám ovlivňujícím vývoj morálního uvažování člověka včetně primární a sekundární socializace a včetně vlivu státu. Teoretickou část uzavírá kapitola o psychologických aspektech vývoje morálního úsudku, kde jsou popsány jednotlivé stupně morálního vývoje podle Lawrenze Kohlberga. Praktická část navazuje na Kohlberga průzkumem ve skupině, který je proveden s ohledem k rodinnému zázemí jedince. Kromě reakcí na Heinzovo dilema jsou zkoumány rozdíly v morálních postojích mužů a žen, mezi jedinci z venkova a města. Cílem této diplomové práce je posoudit, zda lze ze stupně morálního úsudku zkoumaných adolescentů usoudit na nějaký vztah vzhledem ke kontextu jejich zkušeností s rodinou. Průzkum ukázal několik vlivů na morální přemýšlení člověka, ale nemůže jednoznačně stanovit přesvědčivé závěry. Člověk je příliš komplikovaná bytost, jejíž morální kvalitu ukáže až praktická konkrétní situace.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |