Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 336 záznamů.  začátekpředchozí319 - 328další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova ve volnočasových střediscích pro matky s dětmi a její vliv na rozvoj kreativity dítěte
DOMINOVÁ, Lucie
Bakalářská práce pojednává o vlivu dramatické výchovy na tvořivost dítěte navštěvujícího volnočasové zařízení. První část práce je zaměřena na stručnou historii dramatu, jeho složek a žánrů. Práce se také věnuje srovnání dramatu a dramatické výchovy, dramatické výchově a jejím vlivům na osobnost dítěte. Popisuje osobnost pedagoga volnočasového zařízení, rodiče a dítěte. Praktická část je zaměřena na jednu z činností Domu dětí a mládeže v Jindřichově Hradci Baby klub. Baby klub se věnuje aktivitám rodičů a dětí batolecího a předškolního věku a umožňuje jim trávit produktivně jejich společný volný čas. Práce dále popisuje některé z aktivit a jejich vliv na dítě, rodiče a pedagoga. Je zde kladen důraz na důležitost všech volnočasových zařízení a aktivit, které podporují tvořivost dětí a formují jejich osobnost.
Specifika hudebních činností v mateřských školách
ŠVENGROVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi v mateřských školách. Teoretickou část, která seznámí čtenáře s hudbou, Rámcovým vzdělávacím programem a metodikou hudebních činnostmi v mateřských školách, jsem doplnila konkrétními příklady hudebních činností a her, které se dají do mateřské školy zařadit. Cílem bakalářské práce je porovnat hudební činnosti v českých mateřských školách s hudebními činnostmi v rakouských mateřských školách. Pro výzkum jsem zvolila dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozeslány do českých a rakouských mateřských škol. Výsledky jsem pro porovnání doplnila svými poznatky z praxe v českých a rakouských mateřských školách.
Dopad nesezdaného soužití rodičů na dítě z pohledu učitelky MŠ
OKAPALOVÁ, Martina
Bakalářská práce má za cíl zjistit dopad nesezdaného soužití na dítě z pohledu učitelky mateřských škol. Druhým cílem je zjistit, jak samy děti vnímají, že jejich rodiče žijí v manželství či v manželství "bez papíru". Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje nesezdanému soužití, manželství, potřebám dítěte a rodině. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, které je realizováno formou rozhovorů. Hlavní výzkumnou otázkou je: Jak vnímají dopad nesezdaného soužití na dítě učitelky mateřských škol, zda a jak se na dítěti v mateřské škole projevuje nesezdané soužití? Výzkumný soubor tvoří učitelky mateřských škol. Druhý výzkumný soubor tvoří děti z věkově smíšených tříd. Metodou skupinového rozhovoru je zjištěno, co je pro ně svatba, zda a jak vnímají odlišnosti spojené s příjmením. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že předškolní děti z pohledu učitelek vůbec nevnímají, zda jsou jejich rodiče sezdaní či nesezdaní. Důležité pro ně je, že jsou rodiče spolu a chovají se láskyplně jak k sobě, tak i k nim samotným. Tento názor byl potvrzen i z rozhovorů s dětmi.
Osobnost učitelky v MŠ
BROMOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se věnuje otázce osobnosti učitelky mateřské školy, jejímu působení, vlivu a postavení ve společnosti. V první části práce jsou popsány základní pojmy, vymezující osobnost a její strukturu, dále pak faktory ovlivňující vývoj osobnosti jedince. Dále jsou uváděny kompetence potřebné k výkonu tohoto povolání a role, které učitel v mateřské škole zastává. V praktické části bakalářské práce je provedeno a vyhodnoceno výzkumné šetření mezi učitelkami mateřských škol. To zjišťuje, jak samy učitelky mateřských škol hodnotí svoji práci i jak se vyrovnávají se zvláštnostmi, jež jsou typické pro tuto profesi. V neposlední řadě se dotýká tématu psychické hygieny a syndromu vyhoření.
Motivace dětí předškolního věku k výtvarným činnostem
MALLÁKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá odlišnými způsoby motivace k výtvarným činnostem, které jsou více či méně vhodné pro děti předškolního věku. Teoretická část, která je čerpaná z uváděné literatury, je zaměřena na klíčové pojmy vývoje předškolního dítěte, motivace, grafomotoriky, prožitkového učení a v neposlední řadě také výtvarného projevu. V praktické části byla navržena řada dvojic výtvarných činností s odlišným způsobem motivace, která byla aplikována na konkrétním vzorku dětí. Pomocí výzkumných metod ? pozorování a analýza výtvorů, byla následně provedena evaluace výtvarné dvojice. V závěrečné části jsou shrnuty závěry, práce je doplněna fotodokumentací.
Program rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ VUKANOVIČOVÁ, Renáta
Hlavním cílem této práce je navržení vzdělávací nabídky, která se bude týkat rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte v období předškolního věku, objasňuje pojem učení v mateřské škole, věnuje se interkulturní psychologii, interkulturnímu výcviku a roli pedagoga při osvojování interkulturních kompetencí. Praktická část je rozpracována do šesti bloků, které jsou prakticky vyzkoušeny s dětmi předškolního věku. V poslední části práce jsou shrnuty uskutečněné aktivity a je zde uvedena kauzuistika týkající se citlivého vnímání prostředí rozdílných koutů naší planety dětmi v Mateřské škole v Čejeticích.
Matka na rodičovské dovolené a dítě v mateřské škole
KRUPILOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá v současné době se rozšiřujícím fenoménem umísťování dětí matek na rodičovské dovolené do mateřské školy. Práce představuje základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje současnou rodinu a její proměny, význam a funkce rodiny, změny v pojetí mateřství a roli matky, dítě předškolního věku, současnou mateřskou školu a aktuální legislativní úpravy rodičovské dovolené. Druhá část práce představuje výsledky dotazníkového šetření mezi matkami na rodičovské dovolené a učitelkami mateřských škol. Šetření zjišťuje, jaké jsou skutečné důvody matek na rodičovské dovolené k umístění dítěte do mateřské školy a jak na tento fenomén pohlížejí učitelky mateřských škol.
Režim dne dítěte předškolního věku po příchodu z MŠ domů, a to z pohledu učitele MŠ
SOUKUPOVÁ, Veronika
Bakalářská práce má za cíl zmapovat denní režim dítěte po tom, co opustí mateřskou školu, a to z pohledu učitele mateřské školy. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se krátce věnuje specifikům předškolního období a potřebám dítěte v tomto věku. Dále se zabývá denním režimem, jeho hlavními složkami a také možnými riziky. Dotýká se i tématu dalších aktivit dítěte mimo mateřskou školu a mimoškolní výchovy. Praktická část přináší výsledky kvalitativního šetření, kde byl zjišťován pohled učitelek mateřských škol na denní režim a volný čas dětí mimo mateřskou školu. Výzkum byl proveden formou rozhovorů s 28 učitelkami mateřských škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že u větší části dětí se z pohledu učitelek denní režim alespoň částečně dodržuje. Nedostatky vidí učitelky hlavně v oblasti pohybu, který se podle nich vyskytuje velmi málo. Oproti tomu sledování televize značně převyšuje doporučenou míru.
Možnosti trávení volného času předškolních dětí navštěvujících MŠ v Kamenici nad Lipou
NOVÁKOVÁ, Kristýna
Ústředním tématem bakalářské práce je nastínit možnosti trávení volného času, které nabízí předškolním dětem Mateřská škola v Kamenici nad Lipou. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a praktickou. V teoretické části práce je charakterizováno předškolní dítě, jeho potřeby a stručně je nastíněn jeho vývoj somatický, psychický a sociální. Teoretická část také pojednává o socializačních činitelích (rodině, škole a vrstevnické skupině), které se podílí na utváření vztahu k volnému času. Dále je zde vymezen pojem volný čas, jeho vznik a vývoj. V této části se zmiňuji o volnočasových institucích a různých druzích volnočasových aktivit. Základní myšlenkou je především zmapování pojmů o předškolním dítěti a volném čase. Praktická část je zaměřena na volný čas předškolního dítěte. Cílem bylo, na základě smíšeného výzkumu, zmapovat nabídku volnočasových aktivit pro předškolní děti v Kamenici nad Lipou. Zjištěné informace z dotazníkového šetření jsou znázorněny v grafech s komentáři. V rámci kvalitativního šetření byly vedeny rozhovory s ředitelkou a učitelkami mateřské školy a učitelkami základní školy v Kamenici nad Lipou. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskusi a závěru.
Volná kresba dětí předškolního věku
MORÁVKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá kresbou dětí v předškolním věku. Úvodní kapitola teoretické části je zaměřena na charakteristiku předškolního období, jeho specifika v kognitivním, emočním a sociálním vývoji. V dalších kapitolách je popsán vývoj kresby a jejího tématu a výskyt jednotlivých konkrétních témat v dětské kresbě. Výzkumná část práce je zaměřena na volnou kresbu dětí předškolního věku, které dochází do mateřské školy. Cílem práce je sledovat volbu témat kresby. Zkoumané kresby jsou proto rozděleny podle zvoleného tématu do několika skupin (kategorií) a zkoumány pomocí analýzy kresebného projevu dítěte a rozhovoru s dětmi/autory kreseb. Za účelem dosažení cíle práce jsou položeny jedna hlavní a tři vedlejší výzkumné otázky. Tyto otázky jsou zaměřeny na zjištění výskytu jednotlivých kresebných témat, na závislost výskytu kresebných témat na pohlaví dítěte, na zkoumání pojetí kresby dětí a na volbu barev v dětské kresbě. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že děti nejčastěji kreslí to, co je obklopuje. Jejich kresby jsou zaměřeny na témata týkající se lidí a všeho, co je s nimi spojené. Nejčastějšími tématy pro kresbu jsou příroda a dům. Závěry práce potvrzují existenci závislosti tématu kresby na pohlaví dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 336 záznamů.   začátekpředchozí319 - 328další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.