Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a ověření distanční výuky ve školní družině v době koronavirové krize
LINDLOVÁ, Magdaléna
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice distanční výuky ve školní družině v průběhu koronavirové krize. V teoretické části je přiblížena tematika školní družiny, dítěte mladšího školního věku, dále problematika koronavirové krize a distanční výuky. Je zde také stanoven teoretický základ pro tvorbu pracovních listů, jejichž návrh je stěžejním cílem této práce. Dalším cílem práce je vytvoření metodických listů pro vychovatele. Posledním cílem je ověření srozumitelnosti, funkčnosti a využitelnosti předkládaných materiálů. Praktická část práce je založena na vlastní tvorbě pracovních a metodických listů. Tyto vytvořené materiály byly pak dále podrobeny výzkumu. Pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na vychovatele byla zjišťována zejména funkčnost a využitelnost pracovních a metodických listů během distanční i prezenční výuky. Pro zjištění srozumitelnosti byl pro skupinu dětí mladšího školního věku navrhnut jednodušší typ dotazníku ve formě zpětné vazby na konci každého pracovního listu. Z výsledků dotazníkového šetření pak vyplynulo, že jsou pracovní listy pro děti mladšího školního věku srozumitelné a podle oslovených vychovatelů i využitelné a funkční jak pro distanční výuku, tak i v rámci činností školní družiny během klasické docházky. Vytvořené pracovní a metodické listy mohou být přínosem pro jiné vychovatele a mohou sloužit jako inspirace pro jejich další práci.
Vliv distanční výuky na závislost dětí a mládeže na internetu
JANOUŠKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problémem, jak dlouhodobá online výuka ovlivnila děti a mládež v trávení času na internetu. V teoretické části jsou uvedeny poznatky o samotné závislosti, sociálních sítích a dalších typických činnostech trávení času na internetu i o samotné distanční výuce. Obsah praktické části je zaměřen na kvantitativní výzkumné šetření. Zvolenou metodou sběru dat je dotazníkové šetření zaměřené na základní a střední školy. Ze získaných odpovědí je vyvozeno, jak moc distanční výuka ovlivnila trávený čas na internetu předtím a nyní při distanční výuce.
Postavení učitele očima rodičů žáků 2. stupně ZŠ
BECHYNĚ, Roman
Bakalářská práce se zabývá postavením učitele očima rodičů žáků 2. stupně ZŠ. V teoretické části je stručně popsán vývoj pedagogické profese od starověku po současnost. Dále se teoretická část věnuje současnému školství, jeho problematice v otázkách platů, statusu a respektu pedagogických pracovníků. Samostatnou kapitolu tvoří distanční výuka, která popisuje její průběh od března 2020 po její oficiální ukončení v březnu 2022, představuje pozitiva i negativa, se kterými se muselo školství vypořádat. Teoretickou část uzavírá krátké představení Strategie 2030+ a její vize do budoucnosti v oblasti školství. Praktická část interpretuje názory rodičů žáků na 2. stupni ZŠ na distanční výuku, zaznamenává jejich změnu názoru na učitele jejich dítěte a celkové změny ve vzdělávacím procesu z jejich pohledu.
Generace Alfa a její vztah k médiím
KUBŮ, Monika
Práce se zabývá Generací Alfa s důrazem na její vztah k médiím. Celá práce vychází především z průzkumů a výzkumů provedených v České republice i ve světě. První část práce se zabývá generacemi všeobecně, definuje je, uvádí různé způsoby dělení generací a důvody, proč tomu tak je. Také porovnává generace, které Generaci Alfa předcházely. Druhá část obsahuje popis konkrétních vlastností Generace Alfa, jejich hodnot, přístupu ke vzdělávání a zaznamenává psychosociální vývoj této věkové kategorie. Zaměřuje se na distanční výuku a její vliv na tuto generaci, která se s ní kvůli pandemii Covid-19 setkává více, než tomu bylo kdykoliv předtím. Okrajově je zde zaměřena pozornost také na Marka McCrindla, pojmenovatele této generace. Třetí část se zabývá médii, jejich vlivem na osobnost člověka a zvlášť na Generaci Alfa. Tato část se pokouší také rozlišit vztah této generace k médiím u nás a ve světě.
Role asistenta pedagoga při distanční výuce
REISINGEROVÁ, Alena
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké role zastávali asistenti pedagoga v průběhu distanční výuky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a zabývá se dvěma pro ni stěžejními pojmy - asistent pedagoga a distanční výuka. První kapitola se věnuje tématu asistenta pedagoga a zaměřuje se na historický vývoj této profese v ČR, asistenta pedagoga v rámci inkluzivního vzdělávání, předpoklady asistenta pedagoga a jeho náplň práce. Závěr první kapitoly je věnován spolupráci a komunikaci asistenta pedagoga s pedagogy a zákonnými zástupci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na distanční výuku, její historický vývoj, specifika a e-learning. Závěr této kapitoly i celé teoretické části se zabývá distanční výukou jako fenoménem koronavirové doby. Praktická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumného šetření, v rámci nějž je použita metoda dotazování. Cílem praktické části je plošné zjištění rozdílných rolí a činností asistentů pedagoga při distanční výuce.
Pohled žáků, rodičů a učitelů na distanční výuku spojenou s uzavřením škol v nouzovém stavu
JANOUŠKOVÁ, Pavla
Tato diplomová práce se zabývá vlivem distanční výuky, která byla zavedena v návaznosti na uzavření škol v době nouzového stavu, na edukační proces, a to z pohledu žáků, jejich rodičů a učitelů. Sdělují, s jakými problémy se během distanční výuky setkali a kde vidí její mezery. Výzkumné šetření je zaměřeno na období uzavření škol na jaře 2020 a na podzim 2020. Práce se dále věnuje kompenzacím, které byly žákům v souvislosti s distanční výukou nabídnuty.
Vzdělávací potřeby pedagogů na 1. stupni ZŠ v distanční výuce
HORÁKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zaměřuje na připravenost pedagogů prvního stupně na distanční výuku. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na distanční výuku z jejich pohledu. V teoretické části je práce zaměřená na pojetí klasické i novodobé výuky, na rozdíly mezi různými formami výuky, na distanční výuku ve světě a v České republice, na komunikaci mezi žákem a učitelem. Praktická část práce bude zjišťovat, jak se cítili pedagogové připraveni na distanční výuku, jaké mají zkušenosti a jakou získali podporu.
Distanční výuka v hodinách německého jazyka
ŠIMEČKOVÁ, Anna
Tato diplomová práce reaguje na nově vzniklou potřebu distanční výuky v době koronavirové krize. V teoretické části jsou prezentována specifika distanční výuky cizích jazyků, přičemž zároveň byly provedeny rešerše odborných textů a závěrečných zpráv ČŠI k distanční výuce němčiny a dále je podán přehled o počítačových aplikacích, které mají učitelé cizích jazyků k dispozici k přípravě vlastní výuky. Hlavní důraz je kladen na empirickou část práce. V ní je velmi detailně analyzována učebnici Team Deutsch včetně všech materiálů, které jsou k dispozici online, a to zejména z hlediska možností jejich využití v distanční výuce. Selektivně, na základě vlastní metodologie, jsou vybrány vhodné texty a vhodná cvičení, na tomto základě je navrhnut konkrétní postup při práci s nimi ve výuce. Tyto materiály jsou testovány, monitorovány a vyhodnocovány na základě evaluačních formulářů. Na základě získaných poznatků a za využití specifického softwaru a vybraných počítačových aplikací jsou navrhnuty vlastní texty a cvičení vhodné pro distanční výuku němčiny a jejich použití je ověřeno ve vlastní pedagogické praxi.
Souvislost vybraných podmínek ovlivňující školní přípravu žáků druhého stupně základní školy
KUPCOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá různými vnitřními i vnějšími faktory z oblasti psychologie, pedagogiky i sociologie, které mohou mít přímý vliv na školní úspěšnost nebo neúspěšnost žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části si klade za cíl zmapovat základní pojmy. Důležitá část literární rešerše je tvořena vlastním popisem vybraných vnitřních i vnějších faktorů, které se podílejí na míře kvality školní přípravy. Do diplomové práce je včleněn také aktuální oddíl zabývající se školní úspěšností a neúspěšností v období distanční výuky. V empirické části je v návaznosti na daná zjištění realizován kvantitativní výzkum mezi žáky 2. stupně základních škol na Táborsku ve věkovém rozmezí 11-15 let věku. Na dotazník navazují výzkumné otázky, kombinující jednotlivé vybrané faktory se školní úspěšností/neúspěšností. Součástí dotazníkového šetření uskutečněného mezi žáky je také rozbor problému školní přípravy z hlediska pedagogů, jež tvoří druhou stranu vzájemného recipročního vztahu učitel-žák.
Manažerská komunikace ve školství
BLÁHOVÁ, Dagmar
Cílem této diplomové práce bylo provést analýzu a zhodnocení komunikace ve školním prostředí. Metodou pro zjištění stavu komunikace ve vybraných základních školách bylo použití dotazníků pro ředitele školy, učitele a studenty. Dotazníky byly zaměřeny na kvantitativní výzkum a obsahovaly otevřené a uzavřené otázky v písemné a elektronické podobě. Výzkumu se zaměřil na manažerskou komunikaci, tok informací ve školách, porady, vztahy a konflikty na pracovišti mezi učiteli, konflikty mezi studenty, kritiku a pochvaly. Výstup z výzkumu dotazníků analyzuje problémy komunikace a jejich příčiny. Závěr práce popisuje návrhy a řešení komunikačních problémů, které mohou školy využít pro zlepšení současného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.