Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 358 záznamů.  začátekpředchozí305 - 314dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ženy ve věku střední a pozdní dospělosti, kterým se nepodařilo mít děti.
NEVORALOVÁ, Edita
Bakalářská práce pojednává o ženách, ve věku střední a starší dospělosti, kterým se nepodařilo mít děti. Práce se zabývá ženami, které si vždy přály mít děti, ale odkládaly své rozhodnutí založit rodinu do věku střední dospělosti. Některé z těchto žen se stále snaží mít děti a některé z nich se postupně smiřují nebo už dokonce smířily s faktem, že zůstanou bezdětné. Má práce bude zaměřena na zjišťování životních okolností žen, které jim nedopřály mít děti. Zaměřím se na zjišťování postojů žen k rodičovství. Rovněž se pokusím popsat náročnou situaci vyrovnávání se s faktem, že nebudou moci mít dítě.Práce se člení na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na psychiku ženy, v souvislosti s poruchami plodnosti. Dále se zabývá odpovědným plánováním rodičovství, motivací k rodičovství, ale také problematikou interrupcí, využitím umělého oplodnění, či formami náhradního rodičovství. V neposlední řadě se zmiňuje o změnách života v rodině, s čímž úzce souvisí fenomén singles a život bez dětí. Praktická část se věnuje kvalitativnímu výzkumu, který je podložen čtyřmi polostrukturovanými rozhovory se ženami ve věku nad 38 let, které nemají děti. Dále použiji psychodiagnostický test projektivního typu - chromatický asociační experiment od Doc. PhDr. Vadima Ščepichina CSc. Cílem výzkumného šetření je zachytit a přiblížit náročnou situaci žen, kterým se nepodařilo mít dítě. Dílčími cíly práce je odhalit příčiny, které vedou ženy k odkládání rozhodnutí založit rodinu do středního věku jejich života. Jaké faktory ovlivňují ženy pro rozhodnutí stát se rodičem ve věku střední dospělosti. Rovněž se pokusím zjistit, jakou roli hraje stres ve snaze o otěhotnění a jak se ženy následně vyrovnávají s možným neúspěchem ve snaze o početí.
Moc a odpovědnost v pomáhajících profesích
KRUBA, Jiří
Práce se zabývá problematikou moci a odpovědnosti v pomáhajících profesích. Popisuje vnější aspekty moci a odpovědnosti jako je veřejné mínění, legislativu, pracovní skupinu, klienty a vnitřní aspekty moci a odpovědnosti, které představují osobnostní nastavení pomáhajícího. Dále se práce zabývá komparací moci a odpovědnosti v sociální práci vykonávané státními institucemi a nestátními neziskovými organizacemi s ohledem na získané poznatky o uvedené problematice.
Otázka sociální spravedlnosti v současném systému státní politiky sociálního zabezpečení
SUCHÁNKOVÁ, Ilona
Práce se zabývá analýzou obsahu pojmu sociální spravedlnost se zapojením do širších souvislostí s uplatňováním principů sociální politiky státu aplikovaných v oblasti sociálního zabezpečení občanů. Úvodní část práce je věnována významným teoriím spravedlnosti minulého století a jejich analýze z pohledu hodnotících kritérií dvou nejvýraznějších myšlenkových směrů liberalismu a komunitarismu. V práci je popsána názorová rozdílnost na utváření spravedlivé společnosti s důrazem na obtížnost volby spojené s preferencí základních myšlenek liberalismu a komunitarismu. Závěr práce obsahuje argumentační postoje, které se vážou na odlišné pojetí pojmu sociální spravedlnost v kontextu míry uplatňování principů solidarity, subsidiarity a tržního mechanismu v oblasti sociální politiky státu. Žádoucím se v dnešní společnosti stává nutnost legislativních změn, ale především změna v chování a přístupu občanů ke svému vlastnímu životu.
Proces rozhodování v etickém kontextu jako výchovný úkol u žáků 8. a 9. tříd
RAZIMOVÁ, Veronika
Práce představuje proces rozhodování v etickém kontextu jako úkol výchovy a zohledňuje při tom především žáky 8. a 9. tříd. Dílčí otázky, na které se práce postupně soustředí při sledování hlavního cíle, můžeme formulovat takto: Jakým způsobem je pubescent schopen uvažovat o možnostech svého jednání a co může jeho uvažování ovlivňovat? Jakým způsobem mu v tom můžeme jako vychovatelé pomoci? Do jaké míry je naše konkrétní rozhodování opravdu svobodné? Existují nějaká pravidla, která je nutné při rozhodování dodržovat? Jaké problémy při rozhodování vyvstávají v současném "kompetenčním přístupu" ve vzdělávání? Na základě shrnutí poznatků z vývojové oblasti, filosofie výchovy a etiky dochází práce k závěru neudržitelnosti současného vzdělávacího systému, zejména v oblastech mravních hodnot a postojů.
Koučink jako nástroj sociální práce a jeho etické aspekty ve vztahu k jednotlivci
VÁGAIOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá koučinkem jakožto nástrojem sociální práce ve vztahu k jednotlivci spolu s jeho etickým rozměrem. Je rozdělena na tři oddíly. V prvním oddíle je definován koučink, jeho východiska a modely. Koučink je zde odlišen od jiných nástrojů sociální práce, jako je poradenství a terapie a zároveň je zasazen do rámce pomáhání v sociální práci. Druhý oddíl se zaměřuje na vztah pomáhajícího pracovníka a klienta při využití koučinku. Jsou zde uvedena paradigmata vztahu, dále rovina pomáhajícího pracovníka s důrazem na kompetence a osobnostní dispozice a rovina klienta se zaměřením na jeho pojetí a vnitřní svět. Pojednává také o tématu pomoci a kontroly. Třetí oddíl se věnuje etickým aspektům, které jsou ve vztahu pomáhajícího pracovníka a klienta klíčové a které vyplývají z definování tohoto vztahu v druhém oddíle této práce. Mezi tyto aspekty patří svoboda, lidská důstojnost, respekt, autonomie, sebeurčení, osobnost pomáhajícího pracovníka, hodnoty, odpovědnost, svědomí a moc.
Etické aspekty náhradní výchovy v kontextu změn právního systému ČR
KŮRKOVÁ, Dagmar
Práce se zabývá změnami legislativního pořádku sociálně-právní ochrany dětí posledních dvou let v ČR. Upozorňuje na důsledky, které novely zákonů přinesly do praxe při procesu svěřování dětí do náhradní výchovy a zároveň na etické aspekty s tímto procesem přímo související. Pro pochopení právní situace dítěte jsou zákony upravující sociálně-právní ochranu dětí porovnávány. Důsledky legislativních změn dopadají i na procesy svěřování dětí do náhradní výchovy. Práce se zabývá nejen praxí, ale i etickými souvislostmi, které byly, vzhledem k tématu práce, identifikovány jako nejpodstatnější. Celou problematiku dokreslují kazuistiky z vlastní praxe, které mají za cíl posloužit čtenáři lépe pochopit umisťování dítěte do náhradní výchovy a to jak procesně, tak i na poli etických aspektů, které proces doprovází.
Etické aspekty užívání sociálních sítí u žáků II. stupně základních škol v Českých Budějovicích
BUSINSKÁ, Václava
Práce se zabývá monitoringem užívání sociálních sítí žáky II. stupně základních škol neboli dětmi ve stadiu pubescence. Reflektuje možná rizika při užívání sociálních sítí (konkrétně Facebooku) ze strany samotných uživatelů, ale i poskytovatelů a firem zabývajících se monitoringem sociálních sítí kvůli marketingu. Diskutuje otázku užití etiky u těchto subjektů. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako sociální síť, Facebook a definována cílová skupina žáků II. stupně základních škol podle vývojové psychologie. Výzkum je zaměřen na konkrétní oblast Českých Budějovic, záměrně byly vybrány základní školy na sídlišti a v centru města, jež zahrnují různá etnika a sociální třídy. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které potvrzuje statistická fakta o Facebooku v ČR, dále monitoruje časovou náročnost užívání sociálních sítí u cílové skupiny a snaží se reflektovat, zda míra nabízené svobody odpovídá míře odpovědnosti. Dále se zabývá otázkami ohledně informovanosti cílové skupiny o zabezpečení profilů a dalším osudu sdílených dat.
Odpovědnost a ručení za jednání podnikatele
TVRDÍKOVÁ, Šárka
Cílem této diplomové práce je podat výklad k tématu odpovědnost a ručení statutárních orgánů obchodních společností, jelikož výkon funkce statutárního orgánu znamená řadu práv a povinností, jejichž opomenutí či nesprávné plnění může mít pro společnost i jednotlivce dalekosáhlé důsledky. Součástí práce je též analýza zákona č. 418/2011 Sb. o trestní odpovědnosti právnických osob a řízení proti nim, vymezení modelů trestní odpovědnosti právnických osob v Evropě a porovnání české a slovenské právní úpravy. Ná zavěr práce jsou zařazeny návrhy de lege ferenda vztahující se k ustanovením zákona č. 418/2011 Sb.
Návrh volnočasového projektu pro děti středního školního věku se zaměřením na ekologickou výchovu a výchovu k hodnotám
MATLACHOVÁ, Petra
Práce se zabývá návrhem projektu pro děti středního školního věku. Teoretická část charakterizuje děti středního školního věku. Dále popisuje morální myšlení a vnímání hodnot z pohledu dějin. Další kapitoly se věnují výchově k hodnotám a ekologické etice. Praktická část obsahuje didaktický návrh projektu. V návrhu jsou aktivity, které podporují ekologické vědomí a s ním spojený hodnotový žebříček jedince. Základní myšlenka celého projektu je ztotožnění s přírodou jako se sebou samým. Dále jsou použity nedirektivní metody morální výchovy, které pomáhají jedinci uvědomit si zodpovědnost za své chování na Zemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 358 záznamů.   začátekpředchozí305 - 314dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.