Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  začátekpředchozí293 - 302další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kresba dítěte předškolního věku
STAŇKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s vývojem dětské kresby, s jejím obsahem, pedagogickými a psychologickými přístupy při interpretaci dětské kresby. Sleduje a porovnává celkem 74 dětských kreseb od 19 dětí z mateřské školy. V časovém rozmezí osmi měsíců. První část byla realizována v červnu, kdy děti nakreslily dům a postavu. Realizace druhé části proběhla v únoru, kdy s odstupem osmi měsíců děti znovu kreslily dům a postavu. Zkoumá kresbu, jako vodítko k poznání osobnosti. Sleduje se individuální posun jednotlivce, vývoj grafomotoriky za uplynulé období, odlišnost výtvarného projevu dívek a chlapců.
Postava otce ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku
DUŠKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá postavou otce ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte mladšího školního věku s důrazem na socializaci, kresebným vývojem, významností postavy otce pro vývoj dítěte a výzkumnými metodami použitými v praktické části. Praktická část zkoumá způsob znázornění otce a jeho vztahu k dítěti ve výtvarné produkci dvaceti žáků prostřednictvím interpretace kreseb na témata spojená s touto problematikou.
Veduty a detailní kresby Prahy v tvorbě Václava Hollara. Porovnání těchto pohledů s kresbami Prahy jiných grafiků a kreslířů.
KROPÁČKOVÁ, Jitka
Tato bakalářská práce je zaměřena na dva problémy. V první řadě se zaobírá vývojem pražských vedut, a to v časovém rozmezí zhruba pětiset let (od počátku jejich vzniku až po nástup fotografie). V této sekci jsou představeni umělci zabývající se Prahou a jejich díla. Tyto kresby a grafiky jsou dále detailně popsány po stylové stránce, stejně jako po stránce jejich účelu. Druhou zde rozebíranou problematikou je osobnost Václava Hollara. V první kapitole je představen životopis Václava Hollara. V následujících kapitolách je dále probírána jeho pražská tvorba, jsou zde zmíněny jak jeho celkové pohledy na město, tak detailní záběry z interiérů pražských ulic. K dílu Václava Hollara jsou následně vztahovány ostatní pražské veduty jiných umělců.
Intimní osvětlení
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Práce se v první polovině zabývá světelnou teorií, odpovídá na otázku co je to světlo. Zahrnuje tedy fyzikální studii světla. Nemalá část práce je také věnována optice a její historii. V druhé polovině práce lze nalézt kapitoly, jež řeší problematiku světla v umění, tedy světla jakožto výrazového prvku umění a také vývoj světelné kompozice v dějinách výtvarné kultury. Nebylo opomenuto ani téma světla ve fotografii, jež je spolu s kresebnou technikou základem praktické části této bakalářské práce. Práci uzavírá případová studie, která pojednává o světelné kompozici v médiu kresby.
Detaily z přírody (technika: suchá jehla, kresba)
BARTÁKOVÁ, Dominika
Tato diplomová práce je složena ze dvou částí. Praktická část sestává ze souboru 6 kreseb formátu A3 a 6 grafik (technika suchá jehla) formátu A4 a přípravných skic. Práce jsou propojeny tématem detailů z přírody a zobrazují můj vlastní pohled a uchopení tématu. V teoretické části se pojednává o významu přírody pro člověka a o tom, jak důležitou roli v jejím poznávání hraje soustředěnost na detail. Porovnává vlastní zpracování s vybranými českými umělci 20. století, kteří se tématem detailů nebo přírody zabývali. Součástí jsou stručné životopisy a ukázky děl, která sloužila jako inspirační zdroj této diplomové práce. Zároveň nabízí několik návrhů, jak téma diplomové práce použít v pedagogické praxi, a to jak námětu, tak vybrané techniky.
Výtvarný projev dětí na počátku školní docházky
RODOVÁ, Jana
Bakalářská práce pojednává o výtvarném projevu dětí předškolních a dětí raného školního věku. V teoretické části je rozebrán psychický a výtvarný vývoj dětí, diagnostické metody zkoumající kresbu, symbolika kreseb i řeč barev v dětském výtvarném projevu. Praktická část přináší rozbor dětských výtvarných děl po stránce formální i obsahové a následné porovnání těchto děl v závislosti na věku a pohlaví dítěte.
Vývoj kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku
JELÍNKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí kresby lidské postavy u dítěte předškolního věku. Teoretická část se zabývá výtvarným zobrazováním předškolních dětí, jeho souvislostí s vývojem kognice, percepce, grafomotoriky a proměnami ve vývoji výtvarného zobrazování v průběhu předškolního období. Praktická část vychází z předpokladů, že u dítěte v předškolním období dochází k vývojovým posunům v kresbě lidské postavy, v průběhu delšího časového úseku. Výzkumná sonda zjišťuje, co je pro kresbu postavy v tomto věku typické a o jaké prvky je kresba postavy obohacována.
Výtvarný projev dětí předškolního věku - kazuistická studie
ŘEHOŘOVSKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku, konkrétně posun vývoje ve výtvarném projevu v průběhu jednoho roku. Teoretická část se zabývá předškolním obdobím, dítětem a jeho rozvojem v rámci jednotlivých vývojových oblastí, zejména v rámci výtvarného projevu. Praktická část obsahuje kazuistiky pěti dětí, které jsou zaměřeny hlavně na výtvarný projev těchto dětí a jeho rozvoj, doplněné výtvarnými pracemi vybranými z práce tvořené na dané téma a spontánního projevu.
Výtvarný projev dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ
MATOUŠKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na sledování vývoje výtvarného projevu dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ. Teoretická část popisuje celkový vývoj předškolního dítěte a dítěte mladšího školního věku s důrazem na vývoj kresby. Praktická část obsahuje podrobnou analýzu kreseb lidské postavy a domu pořízených na základě dvou návštěv příslušných institucí. Kresby jsou analyzovány dle předem stanovených kritérií a následně vyhodnocovány. Jsou zkoumány také rozdíly vývojového pokroku mezi dívkami a chlapci.
Současná politika hospodářské a sociální soudržnosti EU se zaměřením na ČR
Vodenková, Pavlína ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Tato práce se zabývá politikou soudržnosti v programovacím období 2007-2013. V první části práce jsou definovány zdroje regionálního rozvoje a cíle Evropské unie a České republiky. Ve druhé části je srovnána alokace ČR s ostatními členskými státy EU a zhodnoceno dosavadní čerpání ze strukturálních fondů/Fondu soudržnosti v 17 operačních programech. Poslední kapitola je zaměřena na překážky v úspěšném čerpání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 312 záznamů.   začátekpředchozí293 - 302další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.