Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 296 záznamů.  začátekpředchozí285 - 294další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hnací ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Parchański, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je spočítat pro zadaný čtyřválcový benzínový motor geometrické, termodynamické a provozní parametry a následně vypočtené hodnoty porovnat se skutečným motorem a zhodnotit výsledky. Provést výpočet termodynamického cyklu modelováním pracovního oběhu a nakreslit p-V diagram, stanovení základních rozměrů pístu a pístního čepu, stanovení setrvačných sil působících na pístní skupinu, výpočet měrného tlaku a napětí u pístního čepu, stanovení základních rozměrů ojnice, výpočet napětí v oku ojnice v důsledku ohřevu bronzového pouzdra, stanovení maximálního napětí v oku ojnice v důsledku setrvačných sil a od tlaků plynů a určit bezpečnost vůči mezi kluzu a mezi únavy. V úvodu práce je naznačen princip činnosti zážehového motoru a nastíněn nejčastější princip zvyšování výkonu. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Řídicí systémy řazení reverzace pod zatížením traktorových převodovek
Holub, Přemysl ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem používaných traktorových převodovek řazených pod zatížením. Zahrnuje důvody potřebnosti konstruovat tyto převodovky a požadavky na takovéto převodové ústrojí. Podrobněji jsou zde popsány násobiče točivého momentu, jimiž je řazení pod zatížením realizováno. Za obecným popisem jednotlivých typů převodovek vždy následuje konkrétní příklad jejich použití u současných traktorů. V kapitole o mechanických převodovkách částečně řazených pod zatížením je věnována větší pozornost převodovým ústrojím traktorů tuzemské společnosti Zetor. V jedné z posledních kapitol je věnován větší prostor diferenciálním hydrostatickým převodovkám s plynulou změnou pojezdové rychlosti, neboť ty jsou považovány za nejnovější technologii přenosu točivého momentu u traktorových převodovek.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového zážehového motoru
Hájek, Daniel ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cíl bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového pětiválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Vypočtené hodnoty ověřit, zda odpovídají hodnotám skutečného zážehového motoru. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip, na kterém pracují a konstrukční řešení. Vlastní práce se skládá z popisu výpočtu a přílohy, ve které je výpočet proveden. Výpočet se skládá ze tří částí. V první časti se počítá termodynamický cyklus, v druhé časti, se počítají síly působící na pístní skupinu a ve třetí části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu, uvedeny používané metody výpočtu a trendy, kterými se bude vývoj těchto motorů posouvat.
Klikové ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Cetkovský, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cíl, kterého má být v bakalářské práci dosaženo, je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Následně vypočtené hodnoty porovnat s hodnotami reálného vznětového motoru. Na úvod je vysvětlen základní princip vznětových motorů spolu s charakteristickým konstrukčním řešením. Vlastní práce obsahuje popis výpočtu a přílohu, ve které je výpočet proveden. Výpočet je proveden ve třech krocích. V prvním je řešen termodynamický cyklus, v druhém jsou počítány síly působící na pístní skupinu a ve třetím kroku je proveden pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. Závěr je zaměřen na zhodnocení vypočtených hodnot a na současná řešení vznětových motorů.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 96kW
Josefíková, Kateřina ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat výpočtovým návrhem a konstrukčním řešením pístu pro čtyřdobý zážehový motor. Dále pak stanovením základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Na základě empirických údajů budou stanoveny základní rozměry pístu. Pro navrženou kinematiku klikového mechanismu bude provedena pevnostní kontrola kritických průřezů pístu.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 85kW
Petr, David ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem pístu do čtyřdobého záţehového motoru.Je třeba navrhnout základní rozměry motoru a klikového mechanizmu, tak aby byl píst schopny pracovat v náročných podmínkách kterým je po dobu svého provozu vystavován.Píst se musí také zkontrolovat pevnostními výpočty.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 108kW
Burýšek, Karel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým a konstrukčním návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru pro osobní automobil se zaměřením na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v podmínkách ke kterým je určen, po celou dobu jeho životnosti. Pro tento návrh potřebujeme stanovit pevnostní výpočty které jsou neodmyslitelnou součástí postupu návrhu.
Conrod for 73 kW 4-stroke SI-engine
Blanár, Luboš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with computational and constructional design of conrod for four-stroke four-cylinder SI- engine for passenger vehicle. It is necessary to establish main dimensions of the engine and crank mechanism for this project. Beside the design of the main parameters of conrod, a solidity verification on the critical cross-sections is performed which consists of verification of the conrod eye, verification of the conrod body and the conrod head. The part of calculations is also a review of present conrods for four- stroke engines and their development.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového zážehového motoru
Smetana, Roman ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V úvodu práce je uvedeno základní rozdělení zážehových motorů a fáze činnosti zážehových motorů. Vlastní práce obsahuje výpočet termodynamického cyklu a výpočet maximálního tlaku ve válci, navrhnutí základních rozměrů pístní skupiny a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
Vícebodové vstřikování paliva
Slavík, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat a přiblížit funkci vícebodového vstřikování paliva u zážehových spalovacích motorů, vytvořit přehled jednotlivých komponentů vstřikovacích systemů a popsat jejich funkci a porovnat vstřikovací systémy s ostatními druhy palivových soustav. V závěru budou uvedeny vývojové tendence spalovacích systémů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 296 záznamů.   začátekpředchozí285 - 294další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.