Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ontogeneze výtvarného projevu dle Viktora Lowenfelda a tvorba současných pubescentů
TROJANOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá výtvarnou tvorbou pubescentů a raných adolescentů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část blíže specifikuje období dospívání včetně biologických a psychosociálních změn a vývoj výtvarného projevu dospívajících jedinců. Pozornost je věnována i ontogenezi dětského výtvarného projevu dle stadií C. Burnta, H. H. Luqueta a zejména V. Lowenfelda. Praktická část se zabývá analýzou sebraného výzkumného materiálu od dospívajících žáků ve věku mezi 11-16 lety. Cílem je zjistit, zda výtvarný projev dnešní mládeže odpovídá ontogenetickému modelu popsanému V. Lovenfeldem.
Vývoj kresby předškolního dítěte
VADLEJCHOVÁ, Anna
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a praktická část. Cílem práce bude sledovat vývoj kresby předškolních dětí a nastínit, jak může učitelka mateřské školy tento vývoj podpořit. V teoretické části je charakterizováno dítě předškolního věku s akcentem na vývoj jeho výtvarného a kresebného projevu. Výtvarné činnosti a především rozvoj kresebného projevu je dán do kontextu s plánováním a zařazováním činností v MŠ (v rámci TVP, ŠVP). V praktické části mám sestavený vlastní program zaměřený na rozvoj kresebného projevu, který je prakticky realizován s dětmi v mateřské škole. Provádím pedagogickou diagnostiku kresebného projevu dětí, nejdříve před zahájením a následně po ukončení programu. Sleduji vývoj kresby u jednotlivých dětí. Kvůli nastínění kresby mimo MŠ, jsou rodičům rozdány dotazníky, abych zjistila, jak děti kreslí doma.
Dětský výtvarný projev a jeho zvláštnosti
JANDOURKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na dětský výtvarný projev a jeho vývoj, konkrétně na vývoj dětské kresby. Zaměřím se na posledního rok docházky do mateřské školy. V teoretické části charakterizuji předškolní období s akcentem na mezníky tohoto období nástup dítěte do mateřské školy a vstup do školy základní. V praktické části budu sledovat kresebný projev dvou vybraných dětí a pokusím se zachytit, jakými změnami jejich projev prošel a na jaké úrovni je před nástupem do základní školy. Praktickou část doplním o náměty pro rozvoj dětské kresby předškolních dětí.
Výtvarné techniky a jejich vliv na předškolní děti
BLÁHOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné techniky u dětí předškolního věku, je soustředěna na popis kresby, rozvoje grafomotoriky, správného úchopu tužky a souhrnného popisu nejpoužívanějších výtvarných technik. Praktická část se zabývá vyhodnocením dotazníku vlastní konstrukce za pomocí grafů s vlastním komentářem k pokládaným otázkám v dotazníku.
Panteon heraldických figur jako cesta k logotypu
MACOUN, Ondřej
Anotace Ve své práci se věnuji heraldice jako vědě dvou světů. V první části je představena ve své historizující funkci. Je zde stručně vymezen její původ, vývoj a význam pro současnou společnost spolu s hlavními pravidly pro tvorbu znaků jakožto heraldických artefaktů. V další části je popis heraldiky jakožto specifického druhu výtvarného umění s jasně stanoveným řádem. Součástí práce je také konvolut deseti kresebných prací s tématem heraldických figur, které vycházejí z heraldické tradice, ale svým zpracováním se blíží své modernější podobě ve formě logotypů. Jejich popis a postup práce je obsažen v praktické části spolu s návrhem využití heraldiky jako inspiračního zdroje pro výuku výtvarné výchovy na druhém stupni základních škol.
Soustava a předepisování tolerancí dle ČSN, EN a ISO se zaměřením na přesnost rozměrů a geometrie
JANOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na způsob kontroly rozměrových i tvarových nepřesností, které jsou dány normami. V rámci úvodního výkladu je krátce zmíněna historie a vývoj technické normy u nás. Úvodní část dále obsahuje rešerši problematiky zapisování rozměrovýcha tvarových nepřesností na výkresech podle EN a ISO. V navazující části jsou vysvětleny symboly, základní názvosloví, druhy tolerancí a jejich zápis na výkresech. Další část se zabývá správnou interpretace zápisu výkresu do praxe a soubor obrazných příloh. V závěru práce je uvedena drsnost povrchu.
KRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)
ŠIMKOVÁ ŠTOLCOVÁ, Lenka
Práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.
Příběhy v dětském výtvarném projevu
VLČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ?Příběhy v dětském výtvarném projevu?, je zaměřena na výtvarný projev dětí předškolního věku. V teoretické části se zaměřuji na výtvarný projev, na kresbu a její fáze, na důvody proč dítě kreslí, na zobrazování prostoru a zákonitosti dětské kresby. Dále pak na náměty, na symboly a barvy, které děti využívají ve své kresbě. Jak je v názvu bakalářské práce uvedeno, zaměřuji se na pohádky, příběhy a jejich význam. Poslední dvě kapitoly se týkají námětů pro výtvarnou činnost v mateřské škole a přístupu pedagogů k výtvarným aktivitám. Praktická část je zaměřena na kresbu děje příběhu předškolních dětí, na hledání odlišností a podobností v jejich výtvarném projevu. Část tvoří zásobník příběhů, jako námětů pro výtvarné činnosti.
Kresba dítěte předškolního věku
STAŇKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá dětským výtvarným projevem v mateřské škole. Seznamuje čtenáře s vývojem dětské kresby, s jejím obsahem, pedagogickými a psychologickými přístupy při interpretaci dětské kresby. Sleduje a porovnává celkem 74 dětských kreseb od 19 dětí z mateřské školy. V časovém rozmezí osmi měsíců. První část byla realizována v červnu, kdy děti nakreslily dům a postavu. Realizace druhé části proběhla v únoru, kdy s odstupem osmi měsíců děti znovu kreslily dům a postavu. Zkoumá kresbu, jako vodítko k poznání osobnosti. Sleduje se individuální posun jednotlivce, vývoj grafomotoriky za uplynulé období, odlišnost výtvarného projevu dívek a chlapců.
Postava otce ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku
DUŠKOVÁ, Jana
Tato práce se zabývá postavou otce ve výtvarném projevu dětí mladšího školního věku. Teoretická část se zabývá vývojem dítěte mladšího školního věku s důrazem na socializaci, kresebným vývojem, významností postavy otce pro vývoj dítěte a výzkumnými metodami použitými v praktické části. Praktická část zkoumá způsob znázornění otce a jeho vztahu k dítěti ve výtvarné produkci dvaceti žáků prostřednictvím interpretace kreseb na témata spojená s touto problematikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí282 - 291dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.