Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,731 záznamů.  začátekpředchozí2633 - 2642dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj komunikativních kompetencí v předškolním věku prostřednictvím loutek
VELÍŠKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje s obecnými charakteristikami komunikace. Přibližuje vývoj dětské řeči a konkrétně se zaměřuje na komunikativní kompetence. Pojmenovává možné problémy týkající se řeči i celé komunikace. Dále upozorňuje na specifika loutkového divadla a na možnosti jeho využití v mateřské škole. V praktické části se práce zabývá výzkumem obtížnosti zvládání komunikativních kompetencí u dětí v praxi mateřských škol. Přílohu práce tvoří manuál, který nabízí příklady konkrétní práce s loutkou a tím poskytuje několik praktických nápadů.
Spokojenost pacientů s nemocničním režimem, stravou a přístupem personálu
PAVLÁSKOVÁ, Ilona
Tato bakalářská práce zjišťuje, jaká je spokojenost klientů s nemocničním režimem, stravou a přístupem personálu. Výzkumem bylo zjištěno, že většina pacientů je spokojena s přístupem zdravotních pracovníků a že pohlaví a věk ovlivňuje spokojenost se stravou a nemocničním režimem. Spokojenost může výrazně zlepšit celkové výsledky léčby
POSOUZENÍ ROLE PODNIKOVÉ KULTURY V ORGANIZAČNÍ ARCHITEKTUŘE A ŘÍZENÍ PODNIKU
HRONÍKOVÁ, Šárka
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat podnikovou kulturu ve vybraném podniku a navrhnout možná opatření a změny. První část práce obsahuje souhrn teoretických poznatků o podnikové kultuře a s ní souvisejících oblastech. Druhá - praktická - část je věnována popisu a analýze podnikové kultury v konkrétní firmě. Analýza a výzkum byly prováděny ve společnosti Výstaviště České Budějovice, a. s. Hlavním zdrojem informací pro výzkum kultury podniku byla dotazníková metoda, rozhovory se zástupcem vedení firmy a podniková dokumentace. V závěrečné části jsou navržena opatření, která mohou přispět k posílení podnikové kultury analyzované společnosti.
Role sestry ve využití volného času klientů v rámci hospitalizace na ONP
RATAJOVÁ, Radka
Role sestry ve využití volného času klientů v rámci hospitalizace na ONP Posláním sester ve společnosti je uspokojovat klientovy aktuální potřeby a dosahovat tak jeho maximální tělesné, psychické a sociální spokojenosti. Toho lze dosáhnout holistickým přístupem ke klientovi, který zahrnuje celou osobnost člověka, celistvou bytost a všechny stránky jejího životního stylu. Neméně důležitá je komunikace s nemocným člověkem, ať už verbální či neverbální, protože psychika klienta v nemocnici je zcela změněna. To, jakým způsobem se nemocný s hospitalizací vyrovnává, může z velké části ovlivnit právě sestra svým správným přístupem k nemocnému. Zvláště u dlouhodobě hospitalizovaného klienta je třeba myslet i na spolupráci s jeho rodinou a předcházet negativním důsledkům hospitalizace, zaměstnávat klienta v jeho volném čase a podporovat jeho soběstačnost. K těmto účelům využívají sestry různé techniky, které jsou součástí obsahu této práce. Cílem práce bylo zjistit, zda se sestry ve volném čase klientům dostatečně věnují, zda na to mají prostředky a jaké mají možnosti. Pokud možno zjistit i odezvu klientů na možnosti využití volného času v nemocnici. Potom na základě získaných dat, teoretických znalostí a praktických zkušeností navrhnout zlepšení situace na daných odděleních. K výzkumu byla použita dotazníková kvantitativní metoda sběru dat. Byly vytvořeny dva výzkumné soubory: zdravotní sestry na ONP a klienti ONP. Byly stanoveny dvě hypotézy, které měly potvrdit či vyvrátit nedostatek času na aktivity klientů v rámci volného času v průběhu hospitalizace a nespokojenost klientů s využitím volného času v průběhu hospitalizace. První hypotéza potvrdila, že sestry nemají dostatek času na aktivity klientů v rámci volného času v průběhu hospitalizace. Druhá hypotéza nepotvrdila nespokojenost klientů s využitím volného času v průběhu hospitalizace. Výsledky výzkumu ukázaly, že sestry by se nemocným v jejich volném čase rády věnovaly, ale hlavním problémem je nedostatek personálu. Není proto možné se klientům věnovat podle jejich představ. Dalším problémem je i nedostatek financí. Přesto sestry podávaly různé návrhy, jak klientům pobyt v nemocnici zpříjemnit. Na druhé straně nespokojenost klientů s využitím volného času byla minimální, zejména díky rodinným příslušníkům. Od sester ani vyplnění volného času nečekají pro jejich pracovní vytížení. Bylo by tedy vhodné zajistit dostatek personálu a dobrovolníků na volnočasové aktivity klientů v průběhu hospitalizace. Pokud možno i rozšířit nabídku omezených možností využití klientova volného času a také ho s těmito možnostmi seznámit, protože současný klient něco takového ani neočekává.
Možnosti zkvalitnění komunikace s premedikovaným pacientem
ROHÁČKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce bylo pojmenovat podmínky, za kterých by mohlo dojít ke zkvalitnění komunikace sester, které pečují o pacienty těsně před operačním výkonem. Komunikace tvoří základ veškeré ošetřovatelské péče, při níž dochází ke komunikaci sestry s člověkem.Práce byla zpracována formou kvantitativního výzkumu, metodou anonymních dotazníků pro skupinu pacientů v pooperačním období a skupinu sester, které pracují na operačním sále.Ze tří hypotéz, které byly stanoveny, se dvě nepotvrdily. Hypotéza 3, která byla potvrzena, je důvodem, aby v této oblasti perioperační péče byly vytvořeny podmínky ke zlepšení komunikace s premedikovaným pacientem. Výsledky výzkumu by se mohly použít pro tvorbu standardu pro komunikaci s premedikovaným pacientem a vypracování edukačního plánu pro pacienty před operačním zákrokem.
Motivace a hodnocení pracovníků ve vybraném podniku
MALÁ, Kamila
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaká je motivace pracovníků, jak podnik zajišťuje a podporuje motivaci pracovníků, a jak je hodnotí. Provedla jsem analýzu současného systému hodnocení pracovníků vzhledem k jejich motivaci. Pro analýzu jsem vytvořila dotazník na základě literárního přehledu. V závěrečné části jsem navrhla nový systém hodnocení pracovníků a plán profesního rozvoje.
Styl řízení, etika a jednání managera
PÍCHOVÁ, Jana
Cílem mé diplomové práce bylo prostřednictvím osobního dotazování a dotazníkového šetření zhodnotit stávající stav úrovně motivovanosti obchodních zástupců se zaměřením na styl řízení jejich nadřízeného. Na základě tohoto navrhnout doporučení pro zlepšení motivace ve společnosti.
Příležitost k rozvoji jazykových struktur v matematickém vzdělávání
Roubíček, Filip
Článek pojednává o komunikaci jako součásti matematických aktivit a rozdílech mezi žákovým a učitelovým jazykem, které způsobují vzdělávací překážky. Ilustruje užití specifických reprezentačních prostředí pro rozvoj jazyka v běžném vyučování.
Řeč dospělých v komunikaci s dětmi
Müllerová, Olga
Charakteristika specifických rysů komunikace matky s malým dítětem.
Sociolingvistické aspekty koncepce Korpusu školní komunikace a Korpusu neformální komunikace dětí a mládeže
Goláňová, Hana ; Matějů, K.
Charakteristika obou korpusů budovaných v Ústavu pro jazyk český, sociolingvistické údaje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,731 záznamů.   začátekpředchozí2633 - 2642dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.