Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí262 - 271dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití sportovních aktivit jako prevence rizikového chování na základní škole.
ORANSKÝ, Jaromír
Bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování žáků na základních školách v oblasti šikany, agrese, užívání návykových látek. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které pojednávají o dospívání, projevech rizikového chování, jeho následcích a prevenci. Výzkumná část poskytuje informace o současné situaci na třech konkrétních základních školách a zaměřuje se na popis rizikového chování dětí, které ve volném čase vyvíjejí sportovní aktivity a na děti které nesportují. Cílem je shromáždit a porovnat různé pohledy na riziková chování a prostřednictvím metody dotazníku zmapovat rizikové chování žáků na druhém stupni, primární prevenci a působení metodika prevence v souvislosti s projevy rizikového chování na vybraných základních školách
Volný čas mládeže umístěné ve výchovném ústavu
SIEGERT, Milan
Tato práce s názvem ,,Volný čas mládeže, umístěné ve výchovném ústavu" se zabývá rizikovým chováním dětí a mládeže. V teoretické části nás seznamuje se základní pojmovou terminologií volného času, s primární a sekundární socializací, a pohledem na způsob výchovy všeobecně. Zároveň poskytuje základní legislativní seznámení s dělením systému výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivní výchovnou péčí ve školských zařízeních. V praktické části bakalářské práce je proveden kvalitativní výzkum, v němž se pokusíme odhalit souvislost mezi volným časem a rizikovým chováním klientů výchovného ústavu. Zaměřuje se především na způsob trávení volného času respondentek v době před umístěním do výchovného ústavu, a to analýzou jejich rodinného prostředí prostřednictvím osobní a rodinné anamnézy.
Specifika volnočasových aktivit u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
MORAVOVÁ, Magdalena
Zadaná práce je řešena jako teoreticko-empirická. Teoretická část je cílená na problematiku volnočasových aktivit u dětí. Teoretickým rámcem pro mě byla literatura týkající se problematiky volného času. Zároveň jsem soustředila na problematiku specifických momentů volnočasových aktivit u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, tj. dětí, jež navštěvují praktické školy. S ohledem na to bylo nezbytné sociologickou perspektivu doplnit psychologickou a pedagogickou optikou s tím, že tyto momenty jsem konzultovala s odborníkem na tuto problematiku. Nedílnou součástí práce je samostatný empirický výzkum, jehož cílem je srovnání volnočasových aktivit dětí se speciálními potřebami a dětí navštěvující standardní školy
Role sociálně-právní ochrany při řešení problémového a rizikového chování juvenilní populace ve vychovatelské praxi v aspektu zdravotně edukačního zásahu v lokalitě Prahy.
WDOWYCZYNOVÁ, Zdeňka
Cílem této diplomové práce je ukázat, jakou roli zastává Orgán sociálně-právní ochrany dětí při řešení rizikového chování dětí a dospívající mládeže a analyzovat metody a nástroje, které tento orgán využívá k maximalizaci efektivity intervencí, jež by měly zamezit dalšímu závadovému chování dětí negativně ovlivňujícímu jejich vývoj. Současně práce uvádí, z jaké legislativní úpravy sociálně-právní ochrana dětí vychází. V teoretické části se zabývá jak analýzou faktorů na straně osobnosti jedince, tak i vlivy rodinného, školního a sociálního prostředí, které se na vzniku a pokračování rizikového chování podílejí. Podrobněji se věnuje záškoláctví, patřícímu mezi typy rizikového chování. Ve výzkumné části práce přináší poznatky o tom, jak kurátoři pro děti a mládež hodnotí spolupráci se školami při řešení záškoláctví v průběhu povinné školní docházky, jaké faktory na straně rodiny a školního prostředí vnímají jako rizikové a zda považují současnou zákonnou a metodickou úpravu za dostačující. Z výsledků jsou vyvozeny závěry a doporučení pro pedagogické pracovníky škol, tj. třídní učitele, pracovníky výchovného poradenství i ředitele škol, k prevenci vzniku záškoláctví (případně jeho minimalizaci), se zdůrazněním možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí, a to již při prvních signálech špatné docházky dětí do školy nebo při jiných výchovných problémech, zvláště pak v případech váznoucí spolupráce s rodiči.
Problematika trávení volného času u dětí na 2. stupni základní školy a kompenzace školní zátěže
LEŽÁKOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou trávení volného času u dětí na 2. stupni ZŠ a kompenzací školní zátěže. V dnešní době mají děti nepřeberné množství aktivit, kterým se mohou ve svém volném čase věnovat. Tyto aktivity jim nabízejí střediska volnočasových aktivit, sdružení dětí a mládeže, ale i školní družiny a školní kluby a další zařízení, která se věnují dětem a jejich volnému času. Jedná se především o sportovní aktivity, různé zájmové kroužky, které poskytují dětem možnost výletů, poznávání přírody a řadu jiných činností. Svůj volný čas tráví děti i pasivním způsobem a to většinou u počítače nebo televize. To je důvod, proč bychom se měli touhle problematikou zabývat. Měli bychom dětem pomoci, aby svůj čas naplnily plnohodnotně a efektivně a dokázaly ho využít pro své zájmy a záliby. Je řada faktorů, které jejich volný čas může ovlivnit. Mezi hlavní patří rodina, vrstevníci a v neposlední řadě učitel a škola, kterou dítě navštěvuje a řada dalších, kteří mají na dítě při výběru jeho volnočasových aktivit vliv. Svou práci jsem rozdělila do dvou částí. První část je teoretická.Druhou část mé práce tvoří praktická část. Pro její zpracování jsem si zvolila kvantitativní výzkum. K tomuto výzkumu byla použita metoda dotazníků pro žáky 2. stupně základních škol. Výsledky těchto dotazníků jsou uveřejněny v mé práci. Cílem mé práce bylo provedení monitoringu trávení volného času dnešní mládeže. Pro naplnění daného cíle jsem si zvolila 4 hypotézy. Hypotéza 1: Současné děti dávají přednost spíše pasivnímu způsobu trávení volného času než aktivnímu. Hypotéza 2: U pasivního způsobu trávení volného času dávají přednost počítači před televizí. Hypotéza 3: Sportovním aktivitám se více věnují chlapci než dívky. Hypotéza 4: Žáci dávají přednost kolektivním sportům před sporty pro jednotlivce.
Opodstatněnost programů primární prevence rizikového chování na základních školách v ČR
ŠTORKOVÁ, Andrea
Práce se zabývá opodstatněností programů primární prevence na základních školách v České republice, které jsou prováděné externími pracovníky z neziskových organizací. V první části práce je charakterizována současná mládež v kontextu společnosti. Druhá část je věnována rizikovému chování. V této části jsou popsány jednotlivé formy rizikového chování a činitelé, které ovlivňují jeho vznik. Ve třetí části jsou popsány historické souvislosti primární prevence, zásady efektivní primární prevence a realizace programů primární prevence na českých školách. Čtvrtá část se zabývá zkoumáním etických otázek, a tudíž jsou zde popsány jednotlivé zájmy aktérů, kteří do primární prevence vstupují. Poslední část zpracovává jednotlivé zásady efektivní primární prevence a hodnotí reálnou míru naplnění těchto zásad. Na základě výsledků hodnocení efektivity programů je stanoven závěr. Závěr se věnuje hodnocení a důležitosti zjištěných aspektů a opodstatněnosti programů primární prevence na školách.
Virtuální komunikace a její využití v rámci nízkoprahových zařízení pro děti a mládež
EGERMAIEROVÁ, Václava
Práce se zabývá specifiky sociální služby nízkoprahové zařízení pro děti a mládež a možnostmi využití virtuální komunikace pro práci s klienty této služby. Teoretická část charakterizuje nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, rozsah, zásady a cílovou skupinu této sociální služby. Dále popisuje funkci a účel komunikace, charakterizuje specifika mobilní a virtuální komunikace a hledá možnosti jejího využití v rámci základního i odborného sociálního poradenství. Praktická část je zaměřena na zmapování pokrytí území České republiky zařízeními poskytujícími sociální službu nízkoprahové zařízení pro děti a mládež a obsahuje dotazníkové šetření reflektující dosavadní praxi ve využívání virtuální komunikace jako nástroje pro práci s klientem v rámci těchto zařízení. Stávající zařízení využívají pro komunikaci s klienty zejména e-mail a sociální síť Facebook, v menší míře i aplikaci Skype, ICQ a další sociální sítě. Dosavadní praxe je značně nejednotná, protože stále chybí kompletní odborný metodický základ pro poskytování služby v této formě.
Realizace primární prevence rizikového chování na základních školách
NOVÁČKOVÁ, Magda
Záměrem diplomové práce je v teoretické části shromáždit aktuální náhledy na pojetí primární prevence v prostředí základních škol, analyzovat systém strategického plánování a řízení prevence na celostátní a krajské úrovni a rozebrat úkoly základní školy v této oblasti. Praktická část bude sledovat a komparovat cíle a priority krajských preventivních strategií (na příkladu dvou krajů) a dále autorka provede šetření v prostředí vybraných základních škol těch krajů, jejichž strategie bude předmětem prvotní analýzy. Zaměří se v tomto kontextu na strukturu prevence ve školách a na její návaznost na strategické cíle. Porovná také podoby realizace prevence a vybere vhodné příklady dobré praxe. Na základě výzkumu bude v závěrech práce formulovat doporučení pro realizaci primární prevence na školní úrovni.
Role nízkoprahových zařízení v ovlivňování zájmů návštěvníků
VICHERKOVÁ, Vladimíra
Práce se zabývá mapováním činností nízkoprahových zařízení.Definuje zájmy dítěte, jejich vývoj a rozdělení.Vymezuje faktory,které ovlivňují zájmy dětí a mládeže.Seznamuje nás se základními faktory - rodina,vrstevnická skupina. Definuje rizikové chování v období dospívání. Další otázkou je rozdíl mezi mládeží organizovanou a neorganizovanou, využití volného času a následky negativních činitelů,které ovlivňují vývoj jedince.Seznmuje nás s nabízenými službami v nízkoprahových zařízeních.Praktická část obsahuje rozbory a výstupy z rozhovorů s pracovníky ze tří zařízení: klubu Ostrov,klub pro zájemce od 6 do 26 let Cheiron T,klubu pro zájemce od 14 do 26 let Station 17 Prevent. Všechna tři zařízení jsou velmi přizpůsobivá zájmům jejich klientů. Poskytují vysoce kvalitní komplexní nabídku služeb.
Práce učitele - školního metodika prevence
HENDRICH, Jan
Diplomová práce se zabývá tématem prevence rizikového chování na základních školách. Konkrétně se zaměřuje na učitele, kteří působí na pozici školních metodiků prevence a na úroveň jejich pociťované připravenosti vzhledem k jejich povinnostem specifikovaným v příslušné vyhlášce. Cílem je také identifikovat možnosti pro zlepšení jejich práce na poli školní prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí262 - 271dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.