Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 236 záznamů.  začátekpředchozí221 - 230další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenské a psychologické aspekty péče o dítě s poruchou autistického spektra
SMOLOVÁ, Magdalena
Diplomová práce se zabývá problematikou péče o dítě s poruchou autistického spektra v rodině. První část se věnuje psychologickým aspektům péče a shrnuje klasifikaci poruch autistického spektra, diagnostiku i význam způsobu sdělení diagnózy dítěte rodičům. Dále tato část charakterizuje vliv péče o dítě s autismem na psychiku rodičů, uvádí rizikové a protektivní faktory, které působí při zvládání těžkostí spojených se situací v rodině. Druhá část se zabývá společenskými aspekty, které mohou ovlivňovat rozhodování rodičů o způsobu zajištění péče o dítě s autismem. Jsou zmíněny názory veřejnosti a církve. Zvláštní pozornost je věnována potřebám rodin pečujících o dítě s autismem. Třetí část popisuje dilema rodičů při rozhodování o způsobu zajištění péče o jejich dítě s autismem a zabývá se etickými aspekty této problematiky. Intervenujících faktorů, určujících jednání rodičů je mnoho a stejné faktory mohou na různé rodiny působit zcela odlišně. Po shrnutí teoretických poznatků a praktických zkušeností je možné konstatovat, že rozhodnutí rodičů o způsobu zajištění péče o jejich dítě s autismem nelze objektivně hodnotit, je možné je pouze akceptovat.
Sociální služby pro osoby s autismem
DVOŘÁKOVÁ, Tereza
Abstrakt Sociální služby pro osoby s autismem Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku sociálních služeb pro osoby s autismem. Svůj výzkum jsem zaměřila na osoby pečující o osoby a autismem. V teoretické části se věnuji vysvětlení pojmu autismus, rozdělení autismu, popisuji specifika práce s osobami s autismem, některé druhy terapie, sociální služby pro osoby s autismem a některé organizace pracující s lidmi s autismem. V praktické části práce byly sepsány a vyhodnoceny jednotlivé rozhovory s respondenty. Sběr dat byl proveden kvalitativní formou, metodou dotazování. Jako technika sběru dat byl použit polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor tvořily osoby pečující o osoby s autismem. Hovořila jsem celkem s 8i pečovateli, jednalo se vždy o rodiče dětí s autismem. Výběr byl proveden metodou sněhové koule. Jednotlivé rozhovory byly zpracovány do osmi případových studií. Výsledky rozhovorů byly zpracovány do tabulek a shrnuty v diskuzi. Cílem diplomové práce bylo zmapovat, jaké jsou možnosti sociálních služeb pro osoby s autismem a zda mají možnost těchto služeb využít. Dalším cílem bylo zjistit, které služby jsou těmito osobami nejčastěji využívány a zda jim vyhovují. Dále jsem zjišťovala, zda tyto služby jsou dostupné finančně, svou kvantitou a kvalitou a zda kopírují požadavky rodiny a individuální potřeby osob s autismem. Z rozhovorů s respondenty vyplývá, že možnost využít sociální služby pro osoby s autismem mají rodiny žijící v Praze. Respondenti žijící v menších městech mají ztížený přístup k těmto službám, často nemají možnost žádného výběru. Osoby, které mají přístup ke službám, jsou s nimi většinou spokojeni. Práce by mohla přispět ke zkvalitnění poskytování sociálních služeb pro osoby s autismem. Domnívám se, že je potřeba v této problematice vzdělávat laickou a odbornou veřejnost. Je to cesta k poskytování kvalitnějších služeb odrážejících potřeby osob s autismem. Klíčová slova: autismus, sociální služby, sociální vztahy, komunikace.
Specifika ošetřovatelské péče u dětí hospitalizovaných s autismem
SCHÖNBAUEROVÁ, Andrea
Téma diplomové práce je Specifika ošetřovatelské péče u dětí hospitalizovaných s autismem. V teoretické části práce jsou popsány příčiny autismu, klinické projevy, diagnostika, základní terapeutická opatření a ošetřovatelská péče u takového dítěte. Diplomová práce má stanoveny 3 cíle: Cíl 1. Zjistit problémy provázející hospitalizaci dítěte autisty. Cíl 2. Zjistit specifika ošetřovatelské péče u dětí s autismem. Cíl 3. Vytvořit informační brožůrku, která by pomohla sestrám získat základní informace potřebné k poskytování odborné ošetřovatelské péče dětem s autismem. K dosažení cílů byla použita forma kvalitativního výzkumu a technika standardizovaného rozhovoru. V rámci výzkumu byly použity dva výzkumné vzorky. První výzkumný soubor tvořily sestry, které pracují na oddělení dětské psychiatre a oddělení dětské neurologie. Tyto sestry byly vybrány záměrně, protože ošetřují děti s autismem pravidelně a mají v této oblasti mnoho zkušeností. Dohromady bylo provedeno 10 rozhovorů, které byly zaznamenány na záznamový arch a následně zpracovány. Druhým výzkumným souborem byly matky dětí, u kterých byl diagnostikován dětský autismus a které prodělaly se svým dítětem hospitalizaci v nemocnici v rámci diagnostického pobytu nebo v souvislosti s akutním ošetřením. Zde bylo provedeno také 10 rozhovorů. Po provedení kvalitativního výzkumu byla získána odpověď na stanovené výzkumné otázky: Výzkumná otázka č.1 zjišťuje, jaká existují specifika ošetřovatelské péče o dítě s autismem. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že ošetřovatelská péče u dětí s autismem má jistá specifika v oblasti komunikace, zachování rituálů, nutnosti doprovodu rodiče, psychické zátěži dítěte i personálu. Výzkumná otázka č.2 byla zaměřena na zjištění, jaké problémy provázejí hospitalizaci dítěte s autismem. Zde bylo na základě provedených rozhovorů zjištěno, že největší problémy při hospitalizaci činí agresivita dětí, problematická adaptabilita na změnu prostředí a problémy, které nastávají po prodělané hospitalizaci. Dále bylo zjištěno, že velkým problémem je individualita dětí, kterou je nutné zohlednit při poskytování ošetřovatelské péče. Výzkumná otázka č.3 zjišťovala, jak sestry hodnotí přítomnost rodiče při hospitalizaci dítěte s autismem. Všechny sestry vnímají přítomnost rodiče velmi kladně. Prospěšnost přítomnosti rodičů při hospitalizaci spatřují sestry v tom, že rodiče předávají sestrám důležité informace, doprovázejí dítě po celou dobu pobytu, pomáhají dítěti s adaptací na nové prostředí, zajišťují u dítěte běžnou denní péči včetně trávení volného času a poskytují dítěti pocit bezpečí a jistoty. Výzkumná otázka č.4 řeší problematiku toho, jak se sestry cítí při ošetřování dítěte s autismem. Zjištěné informace jsou individuální. Výzkumné šetření ukázalo, že se sestry cítí dobře, bezproblémově a práce je pro ně rutinou. Negativní pocity u sester jsou ovlivněné okolnostmi v podobě nálady, únavy či náročné komunikaci s rodiči. Dále byl zjištěno, že sestry pociťují nejistotu v době, kdy začínají pracovat s dětmi s autismem a při prvním kontaktu s dítětem. Vzhledem k vysoké prevalenci poruchy v populaci je nutné, aby sestry znaly základní informace o autismu a osvojily si zásady ošetřovatelské péče u dětí s tímto typem postižení. V této souvislosti byla vytvořena informační brožůrka, která má pomoci sestrám získat základní informace potřebné k poskytování odborné ošetřovatelské péče dětem s autismem.
Vliv výchovy dítěte s Aspergerovým syndromem na život ostatních členů rodiny
MUŽÍKOVÁ, Alena
Narození dítěte s těžkým postižením změní dosavadní život celé rodiny v mnoha oblastech. Tématem práce je především, jakým způsobem se rodiče vyrovnávají se samotným faktem postižení jejich dítěte, v jakých oblastech rodinného života pociťují největší dopady, do jaké míry postižení ovlivní jejich výchovné přístupy k dítěti, co usnadňuje zvládání zátěže spojené s péčí o dítě s postižením, jakou roli hraje sociální okolí. Práce je zaměřena na vývoj a výchovu dítěte s postižením v rodině a specifika výchovy dítěte s poruchou autistického spektra, konkrétně s Aspergerovým syndromem. Práce popisuje celý proces vyrovnávání se jednotlivých členů rodiny s danou diagnózou, od prvních reakcí na ni, přes změny v jejich každodenním životě až po vyrovnávání se s tímto faktem.
Barevná modifikace Warteggova kresebného testu u dětí s autismem
KRAFTOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce je zjistit charakteristické zpracování Warteggova kresebného testu a jeho barevné modifikace autistickými dětmi. Teoretická část se podrobně zabývá projektivními technikami, charakteristikou dětské kresby, symbolikou motivů a barev, v neposlední řadě se zaměřuje na Warteggův kresebný test a jeho základní aspekty a na téma autismu. Empirická část se věnuje výzkumu, formální a obsahové stránce zpracovaných polí autistickými dětmi, dále charakteristice a významným zjištěním v polích, která se vztahují k autistickým rysům a projevům.
Dělitelnost pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
HRONOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku dělitelnosti pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného tématu. Druhou částí této práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Tato sbírka bude též využitelná k budoucí praxi učitelů, a to jako zásobník netradičních úloh v zájmové matematice. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia. Na základě provedených testů budeme srovnávat úroveň dovedností v oblasti dělitelnosti před a po probrání daného učiva. Problematiku dělitelnosti jsem pro zajímavost zkoušela testovat i na desetileté autistické žákyni, které asistuji při vyučování. O poznatky z těchto testů jsem rozšířila svou diplomovou práci.
Son-Rise jako nová alternativní metoda v přístupu k dětem s autismem
GÓRNÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá Son-Rise programem a rodinou, která touto metodou vychovává syna s autismem. Předkládá ucelené informace o dané problematice. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních celků. První je věnován historii a současnému pohledu na autismus. Je zde popsána triáda základních charakteristických oblastí, ve kterých se postižení projevuje. V první části je věnována pozornost i terapiím, které se používají v České republice. Druhá část práce je komplexní popis Son-Rise metody v práci s autistickými dětmi. Popisuje historii, vznik, principy a cíle Son-rise metody. Zabývá se terapeutickým týmem, podpůrným systémem pomoci a vzdělávání v Son-Rise programu a nastiňuje situaci v České republice. V praktické části je popsán cíl, metodika, zkoumaný soubor a výsledky výzkumu. Celá práce je zakončena diskusí a závěrem. Cílem práce je seznámit širokou veřejnost s využitím Son-Rise metody v rodině, která její pomocí vychovává syna s autismem. V práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Je zde použita metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru s rodiči dítěte i vlastní zkušenosti z pozorování. Práce by mohla být vhodným materiálem pro rodiče dětí s autismem i odborníky zabývající se problematikou autismu. Práce by měla vyvolat zájem i z řad studentů, potenciálních terapeutů.
Začlenění autisty do vzdělávání
ZAHRÁDKOVÁ, Marie
Bakalářská práce ?Začlenění autisty do vzdělávání? je případovou studií žáka s autismem integrovaného do běžného vzdělávání. Cílem je seznámit s možností začlenění žáka s vysokofunkčním autismem mezi ostatní žáky. Teoretická část práce je zaměřena na dosud zjištěné a prověřené poznatky o poruchách autismu, používané terapie a možnosti integrace z řady dostupných zdrojů. Praktická část je analýzou dat získaných z rozhovorů, dotazníků i pozorování. Podstatná část je věnována kladnému vývoji žáka během vzdělávání.
Vzdělávání dítěte s autismem a děskou mozkovou obrnou v Mateřské škole, Horáčkova v Praze.
SEDLÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje vymezení syndromu autismus a jeho specifické projevy u předškolních dětí s touto diagnózou. V rámci této části práce je také popsáno fungování rodiny dítěte s PAS a s ním související možnosti předškolní péče o děti s PAS v České republice. Zároveň jsou zde uvedeny nejčastější metody užívané v práci s dětmi s PAS v předškolním věku, projevy problémového chování a možné přístupy k jeho řešení. Praktická část bakalářské práce se věnuje stanoveným cílům. K dosažení cílů byla použita metoda kvalitativního výzkumu, a to případová studie. V tomto výzkumu byly užity výzkumné přístupy: pozorování, obsahová analýza dat a strukturované rozhovory s rodiči, pedagogickým personálem ve třídě a osobními asistentkami chlapce. Cílovým vzorkem byl chlapec s autismem a dětskou mozkovou obrnou. Prvním cílem je praktická ukázka fungování předškolního zařízení pro děti s PAS. Konkrétně jde o popis fungování třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Je zde zachycena metoda strukturovaného učení a řešení některých typů problémového chování vyskytujícího se u dětí docházejících do této třídy. Druhým cílem byla kauzuistika chlapce s autismem a dětskou mozkovou obrnou, který dochází do třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Tento cíl se zabývá problematikou zařazování dítěte s vícečetným druhem postižení do institucí speciálně pedagogické péče a ukazuje praktické možnosti všestranného rozvíjejí dítěte s vícečetným postižením, zároveň jsou zde popsána různá úskalí v rámci péče o dítě s vícečetným postižením. Tato kapitola obsahuje i hledání možností pro další pokračování vzdělávání dítěte.
Autista v nespecifické mateřské škole a jeho příprava na základní školu
KOUBKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ,, Autista v nespecifikované mateřské škole a jeho příprava na školu`` se zabývá problematikou vzdělávání autistických dětí v předškolním věku a jejich nástupu do základní školy. Cílem bakalářské práce je seznámit se se strukturovaným učením, jeho prostředky, nejlepším využitím pro dítě, pro rodiče a vyučující. Výsledkem by mělo být najít optimální vyučující metody pro děti s autismem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 236 záznamů.   začátekpředchozí221 - 230další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.