Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 227 záznamů.  začátekpředchozí215 - 224další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje žáků ZŠ k vybraným menšinám
HAMPL, Ladislav
Bakalářská práce se zabývá postojem žáků základních škol ke spolužákům z jiných národnostních a etnických skupin. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena na tři hlavní kapitoly. První je zaměřena obecně na multikulturalismus a multikulturní výchovu v České republice. Zde je popsáno ukotvení multikulturní výchovy do rámcových vzdělávacích programů základních škol. Druhá je zaměřena na postoje, stereotypy a předsudky, jejich vznik a možnosti ovlivňování. Třetí část je věnována vybraným národnostním a etnickým skupinám, žijícím v České republice(Ukrajincům, Vietnamcům, Rusům, Slovákům a Romům). Zde je popsána jejich historie na území České republiky a odlišnosti jejich zvyků. Praktická část je zaměřena na zjištění postojů žáků základních škol ke spolužákům z jiných národnostních a etnických skupin. Podstatou bylo zjistit, zda žáci přistupují ke spolužákům z jiných národnostních a etnických skupin s předsudky, a zda je národnost pro ně důležitá při vytváření přátelských pout.
The Image of Italy and Italians in the works by E. M. Forster and Henry James
JEŘÁBKOVÁ, Silvie
Jako téma své diplomové práce jsem si vybrala "Obraz Italů a Itálie v dílech E. M. Forstera a Henryho Jamese," protože mám velmi blízký vztah k Itálii a protože mi přijde zajímavé porovnat, v čem se liší a v čem shoduje zobrazení Itálie a jejích obyvatel u těchto autorů. V úvodu své práce popisuji, jakou roli sehrála Itálie v průběhu historie, jaký byl její význam a jak ovlivnila ty, kteří se do ní vydali. Vysvětluji důležitou úlohu Itálie během "cesty za zdokonalením," která byla součástí vzdělání mladých anglických mužů především v 18. století a která se nazývala "kavalírská cesta," a také poukazuji na to, že různá italská města byla vnímána rozdílně. Důležitou roli přitom sehrály předsudky a stereotypy, jak také v úvodu své práce zmiňuji. Dále vysvětluji, proč autoři včetně Forstera a Jamese zasazovali děj svých děl do Itálie. Představuji jednotlivá Forsterova a Jamesova díla s touto tematikou a shrnuji nejdůležitější aspekty jejich užití italského prostředí a postav. Srovnání reprezentace Itálie a Italů v dílech těchto autorů je cílem mé práce. Ve své práci se nejprve věnuji vztahu E. M. Forstera k Itálii a jeho dílům s italskou tematikou. Zaměřuji se na role a funkce Itálie a na italské postavy v těchto dílech, přičemž tyto sledované jevy následně porovnávám. Stejný postup volím posléze u H. Jamese, u něhož rovněž nejdříve popisuji jeho postoj k Itálii a poté jeho díla, jejichž děj je zasazený do Itálie nebo v nichž jsou italské postavy. Tato díla srovnávám opět se zřetelem na autorovo zachycení Itálie a jejích obyvatel. V další části své práce porovnávám zmíněnou tvorbu obou autorů. Zaměřuji se přitom na zasazení děje do Itálie a na zobrazení umění, dále na roli Itálie v dílech obou autorů, na podobnosti a rozdíly italských postav, na kulturní předsudky, stereotypy a xenofobii v dílech a také popisuji, do jaké míry se E. M. Forster nechal inspirovat tvorbou H. Jamese, přičemž čerpám z Forsterova kritického díla Aspekty románu a informace konfrontuji s některými kritickými texty jiných autorů, jako například s článkem Kevina J. H. Dettmara a recenzí Edmunda Whitea. V závěru své práce analyzuji filmové adaptace Forsterových a Jamesových děl s italskou tematikou a porovnávám je s předlohami, podle nichž byly natočeny. Všímám si přitom podobností a rozdílů v zachycení Italů a Itálie.
Genderové aspekty v sociální práci
KUBEŠOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce ,,Genderové aspekty v sociální práci" se věnuje otázce výskytu genderových stereotypů a předsudků u sociálních pracovnic a sociálního pracovníka v Českých Budějovicích. Cílem této práce je zjistit možné genderové stereotypy a předsudky sociálních pracovnic a pracovníka v jejich vnímání a praktickém přístupu vůči klientkám a klientům. A jaké okolnosti vedou k jejich vytváření a jakým způsobem se s nimi snaží daní jedinci vypořádat. Teoretická část této práce je rozdělena do čtyř dílčích kapitol. Kapitoly jsou zaměřeny na představení pojmu gender, genderové problematiky na obecné úrovni i v souvislosti s oblastí sociální práce, a především na genderové stereotypy a jejich výskyt v sociální práci. Popisuji zde základní pojmy gender, genderová identita, genderová role, genderový kontrakt a genderová socializace. Zabývám se rozdíly mezi pohlavími, rozdělením mužských a ženských rolí a vytvořenými genderovými stereotypy. Dále se okrajově zabývám tématikou gender studies a diskriminací v souvislosti s tenderem. V teoretické části se zaměřuji především na genderové stereotypy a předsudky v sociální práci, přičemž zde zaměřuji pozornost i na osobnost sociálních pracovníků a pracovnic. Praktická část pak popisuje vlastní kvalitativní výzkum, který zjišťuje názory vybraných sociálních pracovnic a pracovníka na vybrané otázky týkající se genderových stereotypů a předsudků. S ohledem na cíl a kvalitativní strategii práce byly stanoveny tyto dvě výzkumné otázky: 1) Jsou si zkoumané sociální pracovnice a pracovníci vědomi možných genderových stereotypů a předsudků v sociální práci?, 2) Jsou v chování, názorech a postojích zkoumaných sociálních pracovníků a pracovnic přítomny genderové předsudky a stereotypy, případně jak se projevují v sociální práci s klientkami a klienty? Za účelem zjištění požadovaných skutečností bylo vedeno 6 strukturovaných rozhovorů s 5 sociálními pracovnicemi a 1 sociálním pracovníkem, kteří byli záměrně vybráni účelovým výběrem. Všichni zmiňovaní sociální pracovníci působí ve vybraných organizacích v Českých Budějovicích. Vlastní realizace výzkumu probíhala v Českých Budějovicích v měsíci duben roku 2014. Vyhodnocení získaných dat bylo provedeno metodou vytváření trsů. Data byla roztříděna do tří okruhů, dle strukturovaného rozhovoru. V první části rozhovoru se zabývám základními informacemi o zkoumaných sociálních pracovnících v souvislosti s výkonem sociální práce, dále se zabývám průběhem jejich vlastní genderové socializace, a ptám se na představu ideálního rozložení rolí v rodině. V další oblasti jsem se zaměřila na vědomí sociálních pracovníků genderu v sociální práci. Zajímalo mě, zda-li se u zkoumaných sociálních pracovníků projevuje stereotypní chování a utváření postojů vůči klientům. Dále jsem se zaměřila na možnost preference klientů na základě příslušnosti k danému pohlaví. V poslední části výzkumu jsem se krátce zaměřila na reflexi sociálních pracovníků a na nástroje, které k reflektování stereotypů a předsudků používají. Výsledky z rozhovorů pak byly kvalitativním způsobem analyzovány a následně přehledně zpracovány do tabulek. Výsledky ukázaly, že mezi sociálními pracovníky a pracovnicemi se genderové stereotypy a předsudky vyskytují a ovlivňují jejich primární přístup ke klientům a klientkám. Jejich výskyt je ovlivněn především přenášením vzorů role muže a ženy z vlastních rodin. Přesto jsou si jich sociální pracovníci a pracovnice vědomi a snaží se je při své práci eliminovat a zpětně reflektovat. Tím tak dochází ke zlepšování individuálního přístupu pracovníků a pracovnic ke klientům mužského či ženského pohlaví. Předkládaná bakalářská práce může do budoucna představovat zdroj informací pro sociální pracovníky a pracovnice, ale může posloužit i široké veřejnosti, kterou tato oblast zajímá.
Potravní enrichment u vybraných zástupců čeledi Felidae
PINTOVÁ, Radka
Welfare a enrichment jsou významné prvky v chovu zvířat v zajetí. V této studii je nejprve na obecné úrovni řešena problematika chovu zvířat v zoo a enrichment důležitých skupin chovaných zvířat. Praktická část navazuje výzkumem vlivu předkládaného krmení na četnost stereotypního chování. Předpokladem je, že odlišná složitost zpracování potravy vede následně k jinému chování. K potvrzení předpokladu bylo uskutečněno dlouhodobé sledování osmi jedinců tří druhů zvířat v době podávání krmení, postupně osm typů. Chování v době žraní a následně po něm bylo vyhodnoceno pomocí etogramu. Obecné trendy v časové náročnosti byly potvrzeny (nejkratší dobu trvalo zpracování kuřete, naopak nejdéle hlavy kozy). Vyhodnocení vykazovaných stereotypií ukázalo především individualitu chovaných jedinců, přesto nejvíce stereotypií předváděli servalové. Trend závislosti stereotypií na délce zpracování potravy nebyl statisticky potvrzen. Obecně statisticky průkazných výsledků bylo získáno jen omezené množství kvůli malému počtu opakování v souboru.
Kvalitativní výzkum vlivu předsudků, stereotypů na sociální začlenění dětí předškolního věku
PEKÁROVÁ, Lenka
Tématem této práce je zjistit, jaký vliv mají předsudky a stereotypy na socializaci dětí předškolního věku, zejména na jejich začlenění do skupiny vrstevníků v mateřské škole. V teoretické části je popsána problematika předsudků a stereotypů ve společnosti, jejich vliv a přenos na děti předškolního věku. Dále se věnuje adaptaci dítěte, socializaci, a komunikaci dětí předškolního věku, jejich kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji. Výzkum v praktické části je zpracován v osmi kazuistikách dětí z minoritních komunit, a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěr práce shrnuje výsledky výzkumu, objasňuje různé příčiny a důsledky vzniku a vlivu předsudků, stereotypů na socializaci a integraci dětí, i na jejich psychický a sociální vývoj.
Ženy v české politice a názory studentek oboru Výchovy k občanství na politickou angažovanost žen v politice
ZELENKOVÁ, Aneta
Předmětem mé diplomové práce je stručné teoretické zachycení základních pojmů pro porozumění genderové problematiky. V návaznosti na tato zjištění se chci blíže zaměřit na pojmy moderní politické scény a na zmapování teoretických poznatků a faktů ohledně počtu angažovaných žen v české politice. Větší část této práce pak bude náležet samotnému výzkumu, který se bude sestávat ze 2 částí. Původní předpoklad zahrnoval pouze jeden výzkum, ovšem při psaní samotné práce jsem narazila na nové skutečnosti, které jsem chtěla pojmout, a proto namísto vytvoření jednoho výzkumu, jsem provedla dva. Tématem samotné diplomové práce je otázka genderového rozdělení rolí ve sféře politiky v České republice. Na základě úvodního teoretického popisu vývoje emancipačního hnutí usilujícího o aktivní participaci žen na moderní demokratické politice a charakterizování situace v české společnosti, bude vytvořen výzkum rozdělení rolí mezi muže a ženy. Pokus o prezentování důvodů, proč je dnes méně žen v politice, bude založen na aktivní spolupráci se studenty PF JCU, která nám poskytne informace v dotazníkovém šetření. Předpokládaným závěrem bude shrnutí celého zjištění a snaha o navržení řešení pro dosažení optimálního stavu v české politice.
Reflexe etnických a národnostních menšin v učebnicích občanské výchovy.
JIRÁČKOVÁ, Lenka
Magisterská diplomová práce se zabývá reflexí etnických a národnostních menšin v učebnicích občanské výchovy na 2. stupni základních škol. Cílem této práce je jak teoretický výzkum učebnic občanské výchovy, tak praktický průzkum postojů žáků a učitelů základních škol ve vztahu k menšinám. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá problematikou multikulturní společnosti a vysvětluje základní pojmy, které jsou s touto problematikou spojeny. Druhá část obsahuje vlastní reflexi etnických a národnostních menšin v učebnicích občanské výchovy. Závěrečná část práce je věnována výzkumu, ve kterém bylo použito dotazníkového šetření a který mapuje postoje žáků a učitelů základních škol k etnickým a národnostním menšinám.
Obraz etnických a národnostních menšin v českých masmédiích
MINAŘÍK, Michal
Práce se zabývá obrazem etnických a národnostních menšin v českých masmédiích. Teoretická část vymezuje základní teoretické pojmy a stručně charakterizuje vybrané menšiny na našem území. Dále se věnuje problematice společného soužití, problematice stereotypů, postojů a předsudků. Závěr této části je věnován problematice masmédií, mediálního produktu a mediální reprezentaci menšin v kontextu zvoleného tématu. Praktická část vychází z předpokladu, že současná česká média informují o menšinách převážně v souvislosti s negativním obsahem jako například kriminalita, nezaměstnanost apod. Výzkumná část je zaměřena na obsahovou analýzu článků denního tisku, které se týkají vybraných menšin.
Vývoj sociální percepce lidí s handicapem pracovníky Základní školy praktické Milevsko
MITÍSKOVÁ, Jana
Cílem mé bakalářské práce je kvalitativní výzkum založený na grounded teorii, ve kterém se snažím zjišťovat vývoj sociální percepce handicapovaných žáků pedagogy Základní školy praktické Milevsko. V teoretické části definuji pojmy ? sociální percepce, percepční chyby, stereotypy, atribuce příčin, implicitní teorie osobnosti, stereotypy, stigmatizace, labeling, komunikace, paměť, handicap. Cílem metodologické části je objasnit základy zakotvené teorie použitím metody polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Jednotku zkoumání tvořila jedna organizace, jednotkou zjišťování byli čtyři pedagogové. V souladu s metodologií byly získávány údaje pro interpretaci. Po provedení kvalitativního výzkumu sumarizovat zjištěné vzorce sociální percepce (a jejich vývoj) a najít posuny v oblasti sociálních stereotypů v chování odborníků k handicapovaným žákům. V interpretační části se zabývám třemi dílčími výzkumnými otázkami, které vychází z teoretického rámce mé práce a mají přispět k objasnění hlavní výzkumné otázky. Interpretace vychází ze zakotvené teorie Strausse a Corbinové (1999) a bylo při ní užito otevřené a axiální kódování. V závěru
Projevy antisemitismu po roce 2000 v České republice na základě Výročních zpráv o antisemitismu
WERNEROVÁ, Barbora
Práce se zabývá projevy antisemitismu v České republice na základě Výročních zpráv o projevech antisemitismu za konkrétní roky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 227 záznamů.   začátekpředchozí215 - 224další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.