Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí21 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role mládeže v postkonfliktní rekonstrukci
Dillingerová, Šárka ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Mládež je velmi důležitou demografickou složkou společnosti, která hraje dynamickou a aktivní roli. Země procházející post-konfliktní rekonstrukcí se musí potýkat s velkým množstvím závažných problémů a doposud jsme se mohli velmi často setkat s názorem, že jedním z těchto problémů je i práce s mladými lidmi a jejich náchylnost k násilí. Cílem této bakalářské práce je podívat se na roli mládeže v post-konfliktní rekonstrukci z jiného úhlu pohledu. Mládež může být také aktivním a dynamickým prvkem ve vytváření mírové a stabilní společnosti. Analýzou dvou proběhlých post-konfliktních rekonstrukcí v Kosovu a Mozambiku vypozorujeme, jaké faktory nejvíce ovlivňují právě mládež a poté se podíváme na to, jak s mladými lidmi pracovat a jaké jsou jejich potřeby, které pokud budou naplněny, umožní jim stát se katalyzátory míru v post-konfliktních oblastech.
Zapojení České republiky do postkonfliktní rekonstrukce v Afghánistánu
Motýlová, Ivana ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Tato práce pojednává o řešení současného konfliktu v jednom z nejchudších a nejnestabilnějších států světa, v Afghánistánu. Jsou zde připomenuty historické souvislosti tohoto konfliktu probíhajícího v zemi od roku 2001 a determinanty utvářející charakter afghánské společnosti. Dále se práce zabývá vývojem konfliktu samotného a postkonfliktní rekonstrukcí jako nástrojem jeho řešení. Do postkonfliktní rekonstrukce v Afghánistánu se zapojuje mnoho vnitřních i vnějších aktérů a jedním takovým vnějším aktérem v rámci mezinárodního společenství je Česká republika, jejíž přínos je podrobněji rozebrán v případové studii této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí21 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.