Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 201 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spirituální tematika v projektivně intervenční arteterapii
STONE, Kateřina
Bakalářská práce pojednává o spirituální tématice (náměty, aspekty) v projektivně intervenční arteterapii. V teoretické části se věnuje rozpracování konceptu spirituality a jejího vnímání a definuje její vývojové aspekty. Rozlišuje, kde mluvíme o spiritualitě a kde o náboženství. Zkoumá spirituální témata v umění a spirituální témata v terapii. Zde rozpracovává možnost využití biblioterapie a hagioterapie. Praktická část popisuje jednotlivá díla dospělých respondentů dle zadaného námětu s možnou spirituální tématikou (Adam a Eva, Betlém apod.). Na obrázky je nahlíženo dle stanovených kritériíl a následně jsou vyvozovány závěry dle výtvarného projevu a rozhovoru s autory. Dle výstupů rozpracování využitelnosti pro arteterapeutickou praxi na základě potřeby mít v životě další rozměr vzhledem ke spirituálnímu aspektu zadávaných témat.
Odraz sourozeneckého vztahu ve výtvarné produkci
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití prvků arteterapie v oblasti sourozeneckých vztahů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezena specifika sourozeneckého vztahu, sourozeneckých konstelací a pohádek. Práce se podrobněji zabývá pohádkou O perníkové chaloupce, která sloužila jako výchozí bod pro práci s respondenty. Je zde zmíněna historie pohádky a interpretační potenciál, který tato pohádka nabízí. Praktická část shrnuje arteterapeutickou práci s 5 respondenty. Je v ní popsáno, jak probíhal sběr dat a také jsou zde popsána zadání k jednotlivým tématům pro tvorbu. V kapitole případových studií jsou uvedeny 4 případové studie respondentek. Tato kapitola shrnuje informace, které byly získány z rozhovorů s respondenty a porovnává to s obsahy, které lze najít v jejich obrázcích.
Arteterapie v náhradní rodině
ADÁŠKOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce seznamuje s možnostmi začlenění arteterapeutických technik a témat do sociální práce. Autorka přibližuje některá specifika náhradní rodinné péče a nabízí vhled do doprovázení náhradních rodin. Krátce pojednává také o historii a současnosti náhradní rodinné péče, dále zmiňuje problematiku adaptace dítěte a rodiny a zaměřuje se mj. na rané trauma a psychickou deprivaci přijatého dítěte a odraz traumatu a psychického strádání ve výtvarné tvorbě dítěte. Arteterapii autorka užila jako nástroj sociálního pracovníka k podpoře komunikace v rodině a k budování pozitivní identity přijatého dítěte. V praktické části ukazuje konkrétní možnosti včlenění arteterapie do sociální práce s celou rodinou, a především s dětským klientem - inovativní práce s tzv. Knihou života. Práce mj. zjišťuje, zda se rané trauma a psychická deprivace odráží v tvorbě přijatých dětí a zda je patrné zmírňování traumat vlivem rodinného prostředí. Nastiňuje okrajově i problematiku biologických dětí v náhradní rodině a hledá případné zvláštnosti v jejich výtvarném projevu.
Využití metod muzikoterapie a arteterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ŠUSTOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou metody muzikoterapie a arteterapie, které se využívají při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce je rozepsán historický vývoj muzikoterapie i arteterapie. Dále jsou charakterizovány jednotlivé metody práce, využívané ve výše zmíněných terapiích, které se v současné době aplikují. V rámci každé terapie je dále podrobněji popsána jedna metoda, která se využívá při terapii dětí. Teoretická část dále charakterizuje dítě s tělesným a kombinovaným postižením a v návaznosti na to popisuje péči, která je těmto dětem poskytována. Praktická část definuje cíle a výzkumné otázky práce a popisuje její metodickou stránku. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které probíhalo v centru ARPIDA v Českých Budějovicích, prostřednictvím pozorování terapeutických sezení a rozhovorů s terapeuty. V rámci muzikoterapie se jedná o popis struktury skupinového terapeutického setkání, zásad práce s dětmi s tělesným či kombinovaným postižením a jejich následné uvedení do praxe, což je popsáno na příkladu jednoho terapeutického tematického celku. Dále se věnuji práci s harmonizačním lůžkem, což je další muzikoterapeutická metoda, avšak individuální. Z oblasti arteterapie jsou zde představeny příklady specifických pomůcek, využívaných v rámci terapie dětí s tělesným či kombinovaným postižením a jsou zde také popsány jednotlivé arteterapeutické techniky, které se využívají v rámci práce s dětmi.
Využití relaxačních technik učitelem ve výuce na 1. stupni základní školy
EŠNEROVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá využitím relaxačních technik ve výuce na 1. stupni základní školy a konkrétními relaxačními technikami. Cílem práce je zjistit, jaké relaxační techniky využívají učitelé ve výuce na 1. stupni základních škol a jaké existují rozdíly ve využívání relaxačních technik s ohledem na typ školy. Pro výsledky šetření je použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, zúčastněného pozorování a analýzy dat.
Význam pohádek pro děti na základní škole - analýza vybraných příběhů
JÍLKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je zachytit význam pohádek pro dospívající děti na základní škole. Teoretická část se zabývá významem pohádek, symboly, romskou kulturou a dětskou tvorbou. Praktická část zahrnuje zkoumání tvorby dětí na základní škole, její zajímavosti, podobnosti a odlišnosti ve výtvarném projevu dětí. Výzkumu se zúčastnilo dvacet žáků sedmého ročníku ze dvou tříd, přičemž v jedné třídě jsou děti dlouhodobě prospívající a v druhé třídě romské děti se špatnými studijními výsledky, které opakovaly ročník. Závěrem výzkumného šetření je shrnutí výsledků analýzy dětské tvorby.
Spiritualita v arteterapii
KAVKOVÁ, Jitka
Tato práce pojednává především o spiritualitě. Spiritualita je ústředním tématem, které tato práce zpracovává zejména ve vztahu s arteterapií. Pracuje s dalšími spojeními spirituality s terapiemi a pomáhajícími profesemi celkově. Hovoří o tématech jako jsou teologie, religionistika, víra v postmoderní době. Práce obsahuje dvě části, teoretická zpracovává a popisuje výše zmíněné, praktická část se snaží nahlédnout do hlubšího propojení spirituality a arteterapie prostřednictvím výtvarných artefaktů v podobě koláží, které jsou v práci interpretovány a popsány ve smyslu spojení se spiritualitou.
Téma Červené Karkulky ve zpracování studentů arteterapie
GREGOROVÁ, Alena
Práce se věnuje motivu pohádky O Červené karkulce ve tvorbě studentů či absolventů Ateliéru arteterapie PF JČU. Teoretické zázemí stojí na tématu pohádky, symbolu či na analytických možnostech výkladu příběhu. Autorka pracuje s kvalitativními metodami výzkumu. Pohádka je pro účely práce rozdělena do fází podle děje. Dále je zde popsáno, jaké postavy a motivy se v sebraných artefaktech objevují. Výzkum rovněž nabízí možnosti, jak s příběhem interpretačně pracovat, jak jej lze využít v praxi. Práce je dále obohacena o kazuistiku konkrétní autorky.
Koncept rodiny u dětí z rozpadlých rodin
KOUBOVÁ, Martina
Má bakalářská práce Koncept rodiny u dětí z rozpadlých rodin je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je vypracována na základě analýzy odborné literatury a dalších pramenů. Zabývá se psychologickým dopadem rodiny na dítě nejdříve v širším kontextu, následně pouze působením rozvodu na utváření aktuální sociální sítě dítěte. K analýze prožívání dítěte budu vycházet z praktické části, z maleb dětí, které budu rozebírat. Praktická část je zpracována formou nestrukturovaného rozhovoru s dítětem o jeho tvorbě a následné analýze obrázku.
Využití arteterapeutické práce s dětmi na 1. stupně základní školy
ŽABKOVÁ, Klára
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapie s dětmi mladšího školního věku. Je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se dělí do tří hlavních kapitol. První kapitola je zaměřena na specifika mladšího školního věku. Vymezuje období mladšího školního věku dětí a zaměřuje se na jeho charakteristiky. Druhá kapitola se zabývá etapami vývoje výtvarného vyjádření dětí. Třetí část potom arteterapeutickou činností s dětmi mladšího školního věku. Praktická část reflektuje dlouhodobou arteterapeutickou práci se skupinou dětí mladšího školního věku. Posuzuje vybrané výtvarné techniky, vhodná témata a jejich využití. V kazuistické studii se zaměřuje na popis změn ve výtvarném výrazu jednoho dítěte doprovázenými případnými změnami v jeho chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 201 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.