Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 221 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam volnočasových aktivit u dětí předškolního a mladšího školního věku z různých etnických komunit.
VODIČKOVÁ, Alena
Multikulturní výchova je aktuálním tématem našeho školství. Současná etapa transformace našeho školství klade ve svých rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání velký důraz. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy multikulturalita a multikulturní výchova a naznačuje, jaké možnosti pro ni nabízejí volnočasové aktivity. Dále pak jsou charakterizovány hlavní rysy volnočasových aktivit. V praktické části práce je zmapováno, jak tráví volný čas děti z různých etnik a zda se způsob jejich trávení u těchto skupin dětí liší. Dále je zjištěno, jaké jsou přínosy volnočasových aktivit pro jejich lepší socializaci. Poznatky z výzkumu mohou sloužit k zamyšlení rodičů nad volným časem svých dětí a nad různými možnostmi, jak volný čas lépe využít.
Zjišťování kvality klimatu v zařízení neformálního a zájmového vzdělávání
ŽŮRKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematiku zajišťování zdravého klimatu v zájmovém a neformálním vzdělávání, analýzou nástroje, který měří a zjišťuje sociální klima ve školním prostředí. Dále modifikací tohoto nástroje pro potřeby zájmového a neformálního vzdělávání. První část bakalářské práce je zaměřena na termíny volný čas, zájmová činnost, motivace, sociální klima. Je zde věnován prostor zájmovým organizacím, kterých se měření klimatu dotýká. V další části práce je pozornost zaměřena na problematiku pedagogicko-psychologické diagnostiky a na její možné využití v praxi. Praktická část obsahuje modifikaci dotazníku CES a jeho aplikaci do prostředí zájmového a neformálního vzdělávání za pomoci výstupů odborné veřejnosti.
Poptávka po internetu
Zvědělíková, Rebeka ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Breňová, Lubomíra (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je internet a volný čas, který na něm lidé tráví. Cílem práce je poznat, ať už na základě vlastního dotazníku či ověřených studií, jaké věkové kategorie lidí používají internet, jaké výdaje za přístup k internetu měsíčně zaplatí, jaký počet hodin volného času stráví na internetu, které internetové služby preferují, na kolik je pro ně internet bezpečný a nezbytný v každodenním životě. Část práce se věnuje vysvětlení internetu, jeho historii, aplikacím a možnostem připojení. Dále se práce zabývá odrazem internetu v české ekonomice, volným časem, poptávkou a jejími determinantami, které jsou probrány teoreticky i konkrétně.
Vliv užívání PC ve volném čase na studijní výsledky u dětí v prepubertálním období
STRÁNSKÝ, Jan
Práce popisuje nejčastější činnosti prepubertálních dětí na počítači v jejich volném čase. Výzkumem se snaží zjistit, existuje-li nějaký vztah mezi dobou strávenou u počítače a studijními výsledky.
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
Obsah pojmu volný čas pro mladé lidi
KOČEROVÁ, Martina
Volný čas je významnou součástí života mladých lidí. Postoj, který mladí lidé k volnému času zaujímají se odvíjí od jejich subjektivního vnímání tohoto pojmu. V návaznosti na Charlese Osgooda se autor snaží zjistit, pomocí metody sémantického diferenciálu, jaký je konotativní aspekt pojmu volný čas a následně jej porovnat s definicemi volného času v odborné literatuře.
Dětské a mládežnické organizace do roku 1939
MAROUŠEK, Jan
Práce se zabývá vývojem dětských organizací do roku 1939. Jak se chápala výchova v těchto organizacích. Jaké měla cíle a principy. Jak využívaly tehdejší organizace volný čas. V prvních dvou kapitolách popisuji volný čas a výchovu ve volném čase. Třetí kapitola specifikuje dětskou organizaci. Ve čtvrté a páté kapitole jsou uvedeny konkrétní dětské organizace a jejich výchovné působení. Zvlášť vymezuji levicové dětské organizace. Šestá kapitola shrnuje dětské organizace a připomíná počet jejich členů.
Motivace dětí k zapojení do sportovních aktivit ve volném čase
BLECHOVÁ, Markéta
Práce se na začátku zabývá motivací. Dále jsou tyto poznatky použity v kapitole ,,Sport ve volném čase``, protože i ve sportu je nezbytné motivovat děti během tréninku za účelem dosažení maximálních výsledků. Tato kapitola se také zabývá tím, co motivuje děti ke sportovním činnostem a jaké motivy neboli pohnutky je ovlivňují k tomu, aby sportovaly, a jak vnější motivy mohou ovlivnit pozitivně (i negativně) postoj jedince ke sportu. Následuje rozbor metod rozvíjení motivace, které může každý vedoucí využít ve své praxi. Na závěr následují cíle sportovního tréninku a nastínění základních pravidel pro stavbu hodiny sportovního tréninku.
Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině
NAVRÁTIL, Josef
Abstrakt Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na prevenci šikany. Přesný název práce zní: Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině. Cílem práce bylo zmapovat problematiku prevence šikany v organizacích zabývajících se volnočasovými aktivitami dětí a mládeže na Vysočině. V současném stavu je popsána šikana, agresivita, sociálně patologické jevy, prevence šikany, programy primární prevence, volný čas a neziskové organizace. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor S1 tvořily neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží ve volném čase a výzkumný soubor S2 tvořili neziskové organizace nabízející preventivní programy. Z výzkumu vyplynulo, že někteří respondenti nedokáží přesně definovat šikanu a také, že všechny oslovené nestátní neziskové organice (dále jen NNO) se snaží řešit si šikanu samy. Ve většině případů nespolupracují s žádnými odborníky, ani s nikým jiným. O preventivní programy pro děti nemají zájem. Dále z výzkumu vyplynulo, že organizace nabízející preventivní programy nevyvíjí přílišnou snahu v oblasti tvorby programů i pro neziskové organizace. Byly by toho schopny pouze v případě zájmu NNO pracujících s dětmi a mládeží. Dále vyplynulo, že důvodem tohoto jednání je vůle a peněžní prostředky, které dnes hrají největší roli. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nabídka preventivních aktivit je v kraji Vysočina dostačující. Zejména na Třebíčsku, Jihlavsku a Žďársku. Na základě zjištěných výsledků bude vypracován návrh prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině, který bude poskytnut těmto organizacím.
Výhody a nevýhody moderní doby ve vztahu ke vzdělávání, zájmům a chování dětí a mládeže.
VARGOVÁ, Ivana
Problematika chování dětí a mládeže je zásadní ve vztahu k situaci ve společnosti současné, i ve společnosti generací budoucích. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit volnočasové aktivity dětí a mládeže, jejich hodnoty a postoje, které jsou ovlivněny životem v moderní, ekonomicky rozvinuté společnosti a přivést veřejnost, především z řad rodičů, k zamyšlení nad možnostmi ovlivnění této situace. Informace pro zpracování bakalářské práce byly získány obsahovou analýzou sekundárních dat. V praktické části bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování a technika dotazníku. Dotazník obsahoval 34 otázek a byl distribuován výběrovému vzorku dětí a mládeže ve věku od 13 do 19 let na Českobudějovicku. Dotazníkové šetření probíhalo v období od 15. ledna do 15. března roku 2010. Hypotéza H1 - {\clq}qDěti i mládež tráví více jak polovinu svého volného času neefektivně``, byla potvrzena, hypotéza H2 {--} {\clq}qVíce jak polovina dětí staršího školního věku nechce trávit společně s rodiči svůj volný čas`` byla zamítnuta. Výsledky výzkumu ukazují, že více než tři čtvrtiny respondentů, tráví svůj volný čas s rodiči rádo a dobrovolně. Zarážející je však zjištění, že i přes dobrovolnost, tráví 42% respondentů s rodiči o víkendu maximálně 2 hodiny, nebo jen čas po dobu oběda. Nejčastěji vykonávanou činností společně s rodiči je večeře, druhou nejčastější aktivitou je sledování televize, videa a DVD, naopak nejméně častou aktivitou je sport a kulturní aktivity. Domnívám se, že životní způsob dětí a mládeže a tím i budoucích generací je nutné pozitivně nasměrovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 221 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.