Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
ŠKOLSTVÍ V BOROVANECH V LETECH 1918-1948 VE SVĚTLE KRONIK
KLEČATSKÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vývoj školství a vzdělávání v Borovanech mezi lety 1918-1948. Práce je rozdělena do pěti kapitol, které na sebe chronologicky navazují a obsahují popis vývoje školství v Borovanech podle informací, které pocházejí především ze školních kronik. Tyto kapitoly jsou pak dále tematicky členěny. Na začátku práce je popsána historie města a jeho školství, které slouží k obecnému pohledu na toto téma. Následují další kapitoly, které jsou zaměřeny přímo na konkrétní období, ve kterých je zmapováno dění, které ovlivnilo školství v Borovanech. Jde především o období po vzniku samostatného Československa, druhé světové války a období poválečné. Práce by měla přispět ke zmapování vzdělávání v Borovanech v období 1918-1948.
Vytvoření a ověření edukačního projektu zaměřeného na zdravý způsob trávení volného času pro adolescenty žijící v domově mládeže ve vybrané lokalitě
MAREŠOVÁ, Miroslava
Tato diplomová práce má dvě části. V teoretické části se zabývám problematikou volného času, volnočasových aktivit a zdravého způsobu trávení volného času, charakterizuji výchovně - vzdělávací činnost v domově mládeže, profesi vychovatele a popisuji možnosti edukačního působení vychovatele na volný čas adolescentů žijících v domovech mládeže. Cílem empirické části je zmapování edukačního působení vychovatelů na zdravý způsob trávení volného času u adolescentů žijících na domově mládeže ve vybrané lokalitě. Edukační projekt je zaměřený na zdravý způsob trávení volného času.
Česká rodina na počátku 21.století- postoj k trestání dětí
ZADRAŽILOVÁ, Aneta
Téma práce a problematika, kterou se věnuje bakalářská práce zní Česká rodina na počátku 21. století- postoj k trestání dětí. V teoretické části se vyskytuje charakteristika rodiny a její funkce. Součástí je i historický nástin, který poukazuje na vývoj rodiny od středověku, až po současnost. Další kapitola se věnuje výchově, do které patří způsoby a vzory ve výchově. Kapitola poukazující na metody výchovy se rozděluje na dvě částí, kam se řadí odměna, ale i tresty jako je fyzický nebo psychický a s nimi i spojená velmi tenká hranice, která rozlišuje neškodný trest od týrání. Další nezbytná část práce je věnována klíčovým dokumentům a snaze po právní stránce chránit dítě. Poslední kapitola srovnává to, jestli je lepší užívat trest psychického formátu nebo spíše fyzického.Cílem práce je zjistit, jaké jsou postoje vybraných generací (v rámci rodiny) k trestům jako tradičním nástrojům výchovy. V této práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Zkoumaným objektem jsou vícegenerační rodiny (rodiče a prarodiče). Zjišťování informací od respondentů se provádělo za pomoci strukturovaného polostandardizovaného rozhovoru. Dotazováni byli rodiče a prarodiče 3 rodin z okresu Třebíč, na jejich názory týkající se výchovy a postojích k trestání dětí. Rozhovor se skládal z 5 předem připravených otázek, na které odpovídalo celkem 12 zástupců jednotlivých rodin.Výsledky výzkumu potvrdily, že dnešní rodiče svoje výchovné metody od výchovných metod svých rodičů ve větší míře nikterak nepozměnili. Proto nejčastější užívanou praktikou jsou pořád tresty i toho fyzického charakteru. Respondenti ani nesouhlasí s navrhovanou změnou zákona, která by trestání dětí zakazovala, jelikož se obávají, že by to vedlo k přílišné demokracii dětí a rodiče by nad nimi ztratili veškerou kontrolu. Práce by mohla sloužit pro odborníky, kteří se zabývají problematikou trestů dětí.
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.
Role sestry v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou.
JANÍKOVÁ, Radka
Záměrem práce je poukázat na roli sestry v této problematice. Poučit nemocné s koxartrózou o nežádoucích účincích léků a nabídnout jim další metody k mírnění bolesti. V současném stavu připomínáme anatomii a fyziologii kyčelního kloubu, popisujeme problematiku onemocnění koxartrózy a její léčby. Zabýváme se nemocným a rolí sestry v ošetřovatelském procesu se zaměřením na mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou. Bylo stanoveno 5 cílů. Zmapovat způsob vyhledávání informací nemocnými s koxartrózou. Zmapovat informace, kterými nemocní s koxartrózou v oblasti mírnění bolesti disponují. Zmapovat, jakou roli sehrává sestra v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou z pohledu pacientů. Vytvoření edukačního materiálu pro nemocné s koxartrózou. Aplikace edukačního materiálu pro nemocné s koxartrózou. Položily jsme si výzkumné otázky: Jakým způsobem nemocní vyhledávají informace? Jakými informacemi nemocní s koxartrózou v oblasti mírnění bolesti disponují? Jakou roli vykonává sestra v mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou z pohledu pacientů? Využívají nemocní s koxartrózou edukační materiál k mírnění bolesti? K dosažení cílů práce jsme použily kvalitativní výzkum. Technikou sběru dat byl nestandardizovaný rozhovor s 10 nemocnými s koxartrózou, kteří čekají na operaci totální endoprotézy kyčelního kloubu a navštěvují ortopedickou ambulanci v Třebíči. U respondentů proběhl 1. rozhovor, následovala edukace, s předáním edukačního matriálu a 2. rozhovor, který sloužil jako zpětná vazba. Na základě výzkumného šetření jsme nalezly odpovědi na výzkumné otázky, které jsme formulovaly do hypotéz a jedné odpovědi. Z analýzy výsledků odpovědí jsme stanovily hypotézy. Hypotéza 1: Edukační proces ovlivňuje způsob vyhledávání informací o mírnění bolesti nemocnými s koxartrózou. Hypotéza 2: Edukace, zaměřená na mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou, pozitivně ovlivňuje informovanost nemocných. Hypotéza 3: Pacienti s koxartrózou v souvislosti s mírněním bolesti prostřednictvím edukace vnímají roli sestry jako poskytovatelku informací. Z analýzy výsledků formulujeme odpověď na 4. výzkumnou otázku. Odpověď 1: Nemocní využívají k mírnění bolesti edukační materiál a dovednosti naučené prostřednictvím edukace, přesto však upřednostňují osobní kontakt se sestrou před získáváním informací prostřednictvím edukačního materiálu. Z výsledků výzkumného šetření plyne, že role sestry edukátorky i informátorky a samotná edukace jsou v praxi velmi potřebné. Je však třeba mít na paměti, že edukace je proces, který se neustále vyvíjí, a proto je důležité jej neustále přizpůsobovat potřebám edukovaných. Přínosem této práce do klinické praxe a do zdravotně sociální oblasti je zjištění, jak důležitá je role sestry edukátorky a informátorky, a jak potřebná je edukace v oblasti mírnění bolesti u nemocných s koxartrózou. Předpokládané využití práce v praxi je aplikace edukačního materiálu o mírnění bolesti u artrózy kyčelního kloubu pro nemocné s koxartrózou.
Informovanost žen o screeningu v těhotenství
VAŇÁČOVÁ, Tereza
Nejlepší cestou, jak dovést těhotenství k úspěšnému porodu a udržet zdraví matky a plodu je včasná a také pravidelná prenatální péče. U nás zajišťují prenatální péči porodníci, praktičtí lékaři a porodní asistentky. Úkolem porodní asistentky je pomáhat hodnotit fyzické, psychologické i sociální potřeby a naučit ženu, jak má pečovat o sebe samou. Zdravotnický personál musí spolupracovat jako tým, jako jeden celek, aby bylo dosáhnuto co nejlepší péče o ženu. Pro ženu je důležité prožít klidné těhotenství a úlohou asistentky je zmírnit obavy pacientky. Porodní asistentka musí ženě poskytnout dostatečné informace před každým výkonem a musí dostat souhlas těhotné ženy k provedení výkonu. Musí umět těhotné ženě poskytnout správné informace v jednotlivých trimestrech těhotenství. Dalším úkolem je zajistit ultrazvukové vyšetření a odběry krve ve správném gestačním stáří a transportovat vzorky do laboratoře a předtím správně vyplnit žádanku. Velmi důležité je zajistit zpětnou informaci, která se týká výsledku screeningu a následná vyšetření v centru prenatální diagnostiky.
Možnosti mezinárodní spolupráce mateřských škol
CHALOUPKOVÁ, Věra
Závěrečná bakalářská práce se zabývá možnostmi mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích programů a dokladuje konkrétní příklady. Vychází ze současných požadavků na vzdělávání jak dětí, tak pedagogů a potřeby efektivnějšího a atraktivnějšího hraní si a učení, které může položit dobrý vědomostní základ pro život, studium a práci v Evropské unii. Práce obsahuje i vyhotovení dotazníkového šetření, které mapuje současný stav znalostí, postojů a zkušeností pedagogů z této oblasti. Přináší návod pro školy nebo i jednotlivé pedagogy, kteří by chtěli obohatit a rozšířit aktivity svého zařízení i za hranice České republiky. Zdůrazňuje možnost využití moderních informačních technologií k výuce cizích jazyků a k poznávání kultur a tradic jiných zemí.
Současná mateřská škola ve městě a na vesnici
STAŇKOVÁ, Kateřina
Práce rozebírá, zda ještě existují rozdíly mezi městským a vesnickým způsobem života, a jestli mají vliv na chování a projevy dětí a učitelek v mateřských školách. V teoretické části píši o faktorech, které mají na chování dětí největší vliv, v praktické části pozoruji chování dětí při předem vybraných činnostech v pěti vesnických a v pěti městských mateřských školách.
Informovanost laické veřejnosti o službách poskytovaných agenturami domácí péče
LENKOVÁ, Klára
Domácí péče je moderní forma zdravotní a sociální péče poskytovaná v České republice od roku 1990. Je zaměřena na klienty, kteří by jinak byli hospitalizováni, a je poskytována v jejich vlastních domovech. Na základě indikace ošetřujícího lékaře je plně hrazena zdravotními pojišťovnami. Potřebnými klienty pro účely domácí péče jsou občané všech věkových kategorií, indikačních i diagnostických skupin. Domácí péče je zaměřena zejména na udržení a podporu zdraví, navrácení zdraví a rozvoj soběstačnosti, zmírňování utrpení nevyléčitelně nemocného člověka a zajištění klidného umírání a smrti. Cílem této práce je zjistit především informovanost laické veřejnosti o službách poskytovaných agenturami domácí péče. Dalším cílem je zjistit, zda sestry pracující v agenturách domácí péče informují laickou veřejnost o službách poskytovaných těmito agenturami. Sběr dat probíhal technikou dotazníku a ankety. První výzkumný soubor tvořila laická veřejnost ve věku od 18 do 49 let v Jihočeském kraji. Druhý výzkumný soubor tvořila laická veřejnost ve věku od 50 let v Jihočeském kraji. Pro tyto soubory byl určen dotazník. Třetí výzkumný soubor tvořily sestry pracující v agenturách domácí péče v Jihočeském kraji, pro který byly určeny anketní lístky. H1 {\clqq}Laická veřejnost nemá informace o službách poskytovaných agenturami domácí péče`` byla potvrzena. H2 {\clqq}Existují rozdíly v informovanosti laické veřejnosti o službách poskytovaných agenturami domácí péče v závislosti na věku`` byla potvrzena a H3 {\clqq}Sestry pracující v agenturách domácí péče informují o službách jimi poskytovaných pouze své pacienty`` nebyla potvrzena. Požadavek je, aby se léčení v nemocnici omezilo pouze na případy, kdy to doma není možné. Naší snahou bylo zmapovat, jak je laická veřejnost informovaná o službách poskytovaných agenturami domácí péče a na základě výsledků navrhnout řešení, jakým způsobem a do jaké míry je potřeba laickou veřejnost informovat.
Preference zájmových aktivit u studentů středních zdravotnických škol
POLÍVKOVÁ, Radka
V teoretické části diplomové práce se zabývám zájmovými aktivitami studentů a faktory, které je ovlivňují. V empirické části diplomové práce jsem zjišťovala informace o zájmových aktivitách studentů ve volném čase, spokojenost studentů se zájmovými aktivitami pořádaných na zdravotnických školách a jejich účast na těchto aktivitách. Cílem mé práce bylo zjištění, které zájmové aktivity patří mezi oblíbené a neoblíbené. Byly stanoveny tři hypotézy. Jako výzkumnou techniku jsem zvolila dotazník. Výzkum byl prováděn na zdravotnických školách. Cíle mé práce byly splněny. Hypotézy byly potvrzeny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.