Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí151 - 160další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora počítačové výuky pro seniory
Sedláček, Adam ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukové multimediální aplikace pro seniory, která by je seznámila se základními principy práce na počítači a s jeho ovládáním. V první části práce se zaměřuji na současný stav počítačové gramotnosti u seniorů v České republice. Dále se zabývám počítačovou výukou seniorů a možnostmi, které v této oblasti mají. Ve druhé části se zabývám přístupem k vytváření výukové aplikace pro seniory. Popisuji problémy spojené se stářím a na jejich základě vyvozuji doporučení, jak by měl vypadat vzhled, ovládání a výukový text aplikace určené pro seniory. Třetí část práce je věnována samotnému vytváření multimediální výukové aplikace pro seniory. Zbývám se v ní výběrem vývojového prostředí a technologie, vytvářením vzhledu, ovládání a výukového textu aplikace. Dále se zaměřuji na testování aplikace a její konečné publikování. Nakonec se zabývám možnostmi využití aplikace pro počítačovou výuku seniorů.
Využití médií ve výchově dětí a rizika jejich používání
BOUŠOVÁ, Jana
Diplomová práce pojednává o pozitivním a negativním využívání médií - především počítače, počítačových her a internetu dětmi. Cílem této práce je poukázat na to, jak řešit rizika nadměrného používání a internetu dětmi.
Počítač ve světě seniorů
ŠTĚPÁNOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena na seniory, kteří využívají moderní informační technologie v Domově pro seniory Máj. Senioři používají počítač spíše ve výjimečných případech. Počet osob pětašedesátiletých a starších, které začaly využívat počítač, však vzrostl během posledních čtyř let více než čtyřikrát. Teoretická část práce je rozdělena na čtyři základní okruhy. První okruh se zabývá problematikou stáří a stárnutí, druhý okruh je zaměřen na komunikaci se seniory, třetí okruh zahrnuje aktivní využití volného času seniorů a čtvrtý okruh se týká seniorů a informačních technologií. Cílem práce bylo zjistit, k čemu obvykle využívají senioři počítač v Domově pro seniory Máj. K zodpovězení tohoto cíle byly stanoveny dílčí výzkumné otázky. Výzkum byl realizován v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Ke sběru dat byla použitá strategie kvalitativního výzkumu a zvolena metoda dotazování pomocí techniky polostandardizovaného rozhovoru. Respondenti odpovídali na dílčí výzkumné otázky. Výsledky z rozhovorů byly systematicky prohledávány podle jednotlivých rozdílů zachycených v odpovědích. Tyto rozdíly byly porovnány a zpracovány. Práce může být inspirací pro jiné domovy, které by měly zájem o zprostředkování vzdělávacích programů zaměřených na ICT s využitím pro seniory. Dále lze práci využít pro informovanost laické a odborné veřejnosti o počítačové gramotnosti seniorů a o využívání počítačů seniory. Tuto práci lze využít k informovanosti koordinátorů dobrovolníků, kteří pracují se seniory a mají zájem o pomoc ve vzdělávání seniorů v oblasti informatiky.
Komunikace ve sféře výpočetní techniky
SIXTOVÁ, Jana
Anotace Diplomová práce pojednává o komunikaci ve sféře výpočetní techniky, zejména o počítačovém slangu. Teoretická část je věnována pojmu slang a jeho postavení ve struktuře národního jazyka. Představuje nám různé definice slangu a názory lingvistů na vymezení tohoto termínu. Popisuje také jazykové a mimojazykové aspekty slangu. Druhá část diplomové práce podává výklad o historii ve výpočetní technice a také přehled písemných pramenů, které se týkají počítačového slangu. Cílem této práce ale bylo především sestavení slovníku počítačového slangu vzniklého převážně na základě dotazníkového výzkumu v letech 2007 {--} 2009. Jazykový materiál byl podroben analýze; ta je zaměřena na základní rysy slangu, na synonymitu a expresivitu. Zkoumá rovněž počítačové anglicismy a charakter jejich adaptace v českém jazyce.
Vliv mediálních komunikací na vývoj dětí předškolního věku
KOSTROUNOVÁ, Světlana
Bakalářská práce se zabývá samotným vlivem prostředí a médií na vývoj dětí předškolního věku. Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit, jak velký vliv mají média na vývoj dítěte. Řešením této práce je navrhnutí způsob minimalizace či úplného odstranění negativního působení médií. Na základě zjištěných informací jsou formulovány závěry.
Fyzikální experimenty s podporou IKT
JANOUŠEK, Petr
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá popisem zákonů termodynamiky, přiblížením vlastností Stirlingova motoru, jeho funkce a základních principů. V praktické části se pak zabývá návrhem snímačů s možností připojení k PC, jejich realizací a měřením základních charakteristik Stirlingova motoru.
Vzduchová dráha
KAKAŠ, Štefan
Tato bakalářská práce se zabývá vhodností použití počítače při výuce, mechanickou konstrukcí a vývojem hardware i software školní didaktické pomůcky s názvem Vzduchová dráha, jejíž finanční náklady na výrobu, jsem se snažil minimalizovat za cílem opětovného používání ve školních zařízeních, kde by měla nadále sloužit jako pomůcka při výuce kinematiky a dynamiky.
Psychologická problematika užívání počítačů v různých věkových obdobích
ŽIŽKOVSKÁ, Markéta
Práce se zabývá psychologickou problematikou užívání počítačů a to v různých věkových obdobích. Je zaměřena hlavně na výchovně vzdělávací proces. Zmiňuje se o programech a přístupech pedagogů k novým metodám výuky. Pro otázku školního vzdělávání je podstatná rodina a komunikace v ní, proto se zde hovoří o informovanosti rodičů a rodinném prostředí. Vzhledem k tomu, že se práce dotýká také dospělé populace, část práce je věnována ergonomii počítačového pracoviště. Ovšem nejen zdraví lidé potřebují a využívají techniku. Důležitá je složka pomoci pro handicapované jedince. V této práci jsou uvedeny činnosti, které slouží k lepšímu vzdělávání nebo lepší socializaci postižených lidí. Významnou složkou bakalářské práce jsou zdravotní problémy a závislosti, které mohou vzniknout dlouhodobým užíváním počítačové techniky. Z tohoto důvodu je neopomenutelným aspektem volný čas, kterému byl vyhrazen též určitý prostor. Závěr práce utváří internet, jeho specifika u dospívající mládeže a celkové přijímání virtuální reality.
Informační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠ
BATYSTOVÁ, Věra
Anotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných {\clqq}nejlepších zkušeností vyučujících `` navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.
Hraní počítačových her jako specifický problém období dospívání
DOLEJŠÍ, Petr
Cílem diplomové práce je rozbor problematiky počítačových her, vztah mládeže k hraní na počítači a role počítače v životě adolescenta. Teoretická část této práce se věnuje problematice na toto téma obsažené v odborné literatuře. Nabízí nám pohled na pozitivní a negativní jevy, které se váží k užívání počítače a her. Praktická část diplomové práce se orientuje na získání informací týkajících se cílů práce. Vhodnými metodami provádí výzkum na vybraných základních školách a shromažďuje a zhodnocuje kvantitativní a kvalitativní údaje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí151 - 160další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.