Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Kombinovaný vliv skelných vláken a uhlíku jako aditiv záporné elektrody na vlastnosti olověného akumulátoru
Bouška, Marek ; Chladil, Ladislav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na olověný akumulátor pracující v režimu částečného nabití (PSoC) pro hybridní elektrická vozidla (HEV). Rozebrána jsou témata jako zdroje elektrického proudu, hybridní vozidla nebo princip činnosti olověného akumulátoru. Stěžejním úkolem této práce je pak prozkoumat kombinovaný vliv skelných vláken a uhlíku jako aditiv záporné aktivní hmoty a určit tak nejvhodnější kombinaci, jež zlepší vlastnosti olověného akumulátoru v režimu částečného nabití.
Zkoumání teplotních jevů v olověném akumulátoru
Vrba, Marek ; Abraham, Pavel (oponent) ; Neoral, Jiří (vedoucí práce)
Na základě české i zahraniční literatury nás tato práce seznamuje s historií a rozdělením elektrochemických zdrojů, konkrétně pojednává o olověném akumulátoru. U olověného akumulátoru je popsán princip a jeho chování při nabíjení a vybíjení. Dalším tématem je jeho konstrukce a rozdělení. Základní dělení olověného akumulátoru je na akumulátory se zaplavenými elektrodami a akumulátory bezúdržbové tzv. „VRLA“, které se postupně dostávají do popředí a zastávají funkce klasického akumulátoru se zaplavenými elektrodami v náročnějších aplikacích. V současné době VRLA akumulátory se používají pro PSOC režim v hybridních vozidlech. Praktická část této práce se zabývá právě PSOC režimem, který je aplikován na experimentální články s elektrodami s různými příměsemi. Výsledky vlivu příměsí na životnost článků v PSOC režimu jsou shrnuty na konci této práce.
Použití olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Klojda, Viktor ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití bezúdržbových olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje paralelní i sériový koncept hybridních vozidel, jejich funkci, výhody a nevýhody. Porovnává olověné akumulátory s ostatními druhy primárních, sekundárních i palivových článků. Cílem této práce je zlepšení životnosti olověných baterií v režimu PSOC a s tím spojené použití příměsí, jakožto aktivní hmoty záporné elektrody.
Vliv příměsí v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla.
Svoboda, Marek ; Bača, Petr (oponent) ; Bilko, Radek (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
Impedanční měření olověných akumulátorů
Vaculík, Sebastian ; Bača, Petr (oponent) ; Abraham, Pavel (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce bylo přispět k objasnění elektrochemických dějů, ke kterým docházelo ve zkoumaných experimentálních článcích olověných akumulátorů. K tomuto účelu byla použita elektrochemická impedanční spektroskopie. Pro získání výsledků, uvedených v praktické části práce, byly použity dvě metody měření. Pomocí první z nich byla zjišťována impedance celého článku. Druhou byla zkoumána impedanční charakteristika přímo mezi žebry kolektorů uvnitř experimentální elektrody. Data byla vyhodnocována pomocí elektrických náhradních obvodů popsaných v teoretické části. Výsledky jsou shrnuty v závěru práce.
Vliv skelných vláken v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klojda, Viktor ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá využitím olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje nežádoucí vlivy nazývané PCL, vznikající během režimu PSOC, které jsou spojené s délkou životnosti baterie. Možností, jak tyto jevy odstranit, je použití příměsí v aktivní hmotě záporné elektrody, ve formě skelných vláken. Projekt uvádí parametry aditiva a reakce, které vedou ke zlepšení vlastností akumulátoru. Cílem této práce je ověřit pozitivní vliv aditiva na životnost olověného akumulátoru.
Vliv oxidu titaničitého na vlastnosti olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních vozidel
Konečný, Zdeněk ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel, tzn. ve stavu částečného nabití. Nežádoucí jevy, jako například předčasná ztráta kapacity a velký vnitřní odpor, mohou výrazně ovlivnit životnost olověného akumulátoru. Experiment popsaný v této práci má za cíl objasnit, jaký vliv má oxid titaničitý v aktivních hmotách záporných elektrod zejména na životnost těchto olověných akumulátorů.
Vliv přítlaku v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Svoboda, Marek ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou často dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
Investigation pressure effect on lead-acid accumulator lifetime for hybrid electric vehicles.
Kulhány, Andrej ; Bilko, Radek (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The thesis is focused on remitting lead-acid segments of partial charge mode which simulates the conditions in HEV. The experimental cells were submitted to different pressures on the electrode system. The main aim of the thesis was to minimize the irreversible sulphating of the negative electrodes, which are in the PSoC regime limiting in the overall life of lead-acid accumulators. All cells were submitted to measurement of the negative electrode potentials, resistance of active materials, contact resistance of the grid – the active material and measurements of pressure changes during three PSoC cycles.
Zkoumání příčin předčasné ztráty kapacity v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Vystrčil, Marek ; Bilko, Radek (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány výsledky dvou na sebe navazujících experimentů. První byl zaměřen na vliv příměsí v aktivních hmotách záporných elektrod v režimu PSoC (Partial State of Charge), který simuluje podmínky nastávající v HEV (hybrid electric vehicles). V druhém experimentu byly články se stejnými aditivy vystaveny optimálnímu přítlaku 4N/cm2, čím jsme si chtěli ověřit vliv přítlaku na životnost článků VRLA (Valve Regulated Lead Acid) pracujících v podmínkách provozu HEV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.