Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vědomostní úroveň o problematice zdraví u studentů, adolescentů na gymnasiu
BUZKOVÁ, Aneta
Základním cílem práce je zmapovat vědomosti studentů, adolescentů, zahrnující oblast biologie člověka, tělesné výchovy a sportu a výživy a následně porovnat tyto výsledky s podobnými šetřeními v provedenými na území České republiky. Dále jsem se na základě vyhodnocení dotazníků pokusila ověřit, zda se vědomostní úroveň o zdraví a pohybové aktivitě odráží v dodržování zdravého životního stylu dospívajících. Do výzkumu byly zapojeny dvě střední školy - gymnásium v Milevsku a gymnásium Pierra de Coubertina v Táboře. Od studentů se podařilo nashromáždit 132 vyplněných vědomostních testů k problematice zdraví a pohybové aktivity a stejné množství přiložených dotazníků o zdravém životním stylu. Výsledky ukázaly, že úroveň znalostí a vědomostí se významně neliší v závislosti na pohlaví, a že se jejich úroveň odráží v dodržovaní zdravého životního stylu studentů.
Zdravá mateřská škola
JAHNOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se bude zabývat problematikou výchovy ke zdraví v mateřské škole. Zaměří se na současné alternativní projekty podpory zdraví, zejména na program Zdravá mateřská škola. Cílem práce bude analyzovat možné přístupy k podpoře zdraví v mateřské škole, porovnat ŠVP a popsat specifika MŠ pracujících dle rozdílných programů. V teoretické části budou analyzovány základní oblasti tématu: možnosti podpory zdraví a výchovy ke zdraví v kontextu předškolního věku, vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání a jejich specifické cíle, metody a přístupy. Praktická část práce bude zjišťovat případné rozdíly v práci MŠ pracujících dle rozdílných programů. Jako nejvhodnější se jeví kvalitativní přístup, použita bude metoda případové studie.
Literární rešerše pojmu zdraví
ČADKOVÁ, Ladislava
Bakalářská práce je zaměřena na vymezení pojmu zdraví, jeho teorií a definic. Dále se zabývá fyzickým, psychickým, sociálním a duchovním zdravím, jeho determinanty a důležitostí prevence a podpory péče o zdraví. Upozorňuje na negativní vlivy na zdraví a zároveň ukazuje možnosti, jak zlepšit, změnit náš životní styl.
Životní styl u pacientů s jaterní cirhozou
VAVŘINOVÁ, Petra
Abstrakt: Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do čtyř částí. První pojednává o anatomii, fyziologii jater. Ve druhé části je popsána jaterní cirhóza, její definice, etiologie, morfologická klasifikace i prognóza s komplikacemi a léčbou. Třetí část je zaměřena na zdraví, životní styl, determinanty ovlivňující zdraví, důležitost podpory a prevence spojenou s výchovou ke zdraví. Čtvrtá část poukazuje na alkohol a jeho škodlivost, na alkoholové závislosti, na dopady užívání alkoholu v Evropě a nezapomíná zmínit potraviny, které podporují činnost jater. Onemocnění jaterní cirhózou daného jedince limituje, znevýhodňuje a omezuje v mnoha oblastech života. Zasahuje do fyzické, psychické a sociální složky života. Míra a intenzita ovlivnění způsobu života je závislá na různých faktorech a okolnostech, což je blíže popsáno v praktické části. Cílem bakalářské práce je pomocí kvalitativních nástrojů, zjistit v jakých aspektech života došlo ke změnám u pacientů s jaterní cirhózou. V této části jsou interpretovány výsledky zpracování, které mapují problematiku životního stylu formou osobních výpovědí osob s jaterní cirhózou v co možné nejširší komplexnosti. Výzkumná část byla zpracována metodou dotazování, technikou hloubkového polořízeného rozhovoru s narativními prvky, doplněna pokládáním doplňujících otázek s nutností analýzy osobních dat. Z velmi různých úhlů pohledu jsou zde popsáni činitelé, kteří se podílejí na vzniku jaterní cirhózy, kdy bylo zjištěno, že je to převážně nadužíváním alkoholu a infikováním Hepatitidou C např. i u drogově závislých. V tomto smyslu je zdravý životní styl velmi aktuální z důvodu nebezpečí závislosti na alkoholu již u dětí a mladistvých. Tato práce by měla vést k zamyšlení užívání alkoholu a drog a na její negativní dopady v budoucnu.
Zpracování a edukační účinnost webových stránek Akademického centra pro zdravý životní styl při katedře výchovy ke zdraví PF JU.
HELLEBRANT, Ondřej
Katedra Výchovy ke zdraví je jistě instituce, jež se bez možnosti vzájemného dialogu a výměně informací se širší veřejností zkrátka neobejde. Umění správné komunikace je jedním z mnoha předmětů, které se na katedře vyučují. Tato katedra je průvodcem a rádcem mnoha studentů, kteří se rozhodli podrobněji poznat sami sebe, naučit se o sobě a o druhých, naučit se správně odpočívat, efektivně využívat svůj čas, osvojit si principy správné výživy, ovládnout tělesnou i duševní hygienu atd. Mnoho z těchto lidí se pak rozhodne předávat své vědomosti a zkušenosti dalším lidem a právě webové stránky katedry Akademického centra pro zdravý životní mohou k tomuto účelu velice pomoci. Cílem mé bakalářské práce bylo vytvoření funkčních, uživatelsky příjemných stránek. Stránek sestavených jak z podložených a dokázaných poznatků, tak za přispění a aktivního zapojení se širší veřejnosti. K tvorbě stránek jsem využil několik metod. Jednou z těchto metod byla metoda explorativní, formou dotazníku. Ta mi například pomohla vyprofilovat běžného návštěvníka stránek. Touto metodou jsem zjistil, jaký okruh informací bude zajímat širší veřejnost. Výsledkem budou, jak doufám, stránky, které budou efektivně informovat, radit a stanou se příjemným zdrojem inspirace pro všechny, kteří se rozhodnou alespoň trochu vzít život do svých rukou.
Aktivizační metody ve výuce anglického jazyka za pomoci psychomotorických cvičení u cílové skupiny.
KYSELOVÁ, Soňa
Práce se zabývá specifiky a významem výuky cizího jazyka v raném věku dětí za pomoci pohybových cvičení a aktivit, které podporují proces učení. Obsahem teoretické části je charakteristika vývojových předpokladů dětí pro výuku jazyka, některých důležitých principů výuky, kompetencí učitele ale i těch, které si v procesu výuky osvojují samotné děti v propojení s Rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce také obsahuje přehled nejčastějších metod používaných při výuce cizího jazyka v raném věku. Další část práce se věnuje oblasti psychomotoriky, významu pohybu v procesu učení v propojení s výchovou ke zdraví. Výzkumnou část tvoří sborník psychomotorických her a cvičení rozpracovaný do třech základních tematických oblastí výuky ? barvy, tělo, zvířata, které jsou určeny jako inspirace k výuce anglického jazyka pro děti předškolního věku a výsledky ověření tohoto výukového programu pomocí metody pozorování a analýzy videozáznamu u cílové skupiny.
Zpracování a edukační účinnost webových stránek katedry výchovy ke zdraví na PF JU.
VÁVROVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá tématem předávání vědomostí z oblasti vzdělávání ke zdraví pomocí internetových stránek katedry a jejich efektivitou. Výrazným prvkem bakalářské práce je pohled na předávání informací elektronickou cestou za pomoci internetu a obecné hodnocení edukační účinnosti vzdělávacích webových stránek za pomoci stanovených kritérií.Cílem výzkumu je získat názory na vizuální a obsahové zpracování webových stránek katedry výchovy ke zdraví a podněty na jejich vylepšení.
Fenomén zneužívání léků - otázka hodnoty zdraví ve výchově dětí
BARTOŠKOVÁ, Jitka
Diplomová práce se zabývá tématem zdraví jedince, hodnoty zdraví v jeho životě a problematikou zneužívání léků. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá zdravím a různými pohledy na něj, druhá část je věnována hodnotám, a to především vnímání zdraví jako hodnoty a třetí část uvede čtenáře do problematiky zneužívání léků. Praktická část seznámí čtenáře s výsledky kvantitativního výzkumu prováděného v dotazníkové formě mezi žáky 8. a 9. tříd na dvou základních školách ve Veselí nad Lužnicí. Cílem praktické části bylo zjistit povědomí žáků o tom, že užívání léků může za určitých okolností i škodit a dále zjistit, zda si žáci umí připustit své zdraví jako hodnotu a zda si uvědomují svou částečnou zodpovědnost za něj.
Waldorfská škola - strategie výuky duševní hygieny
HORÁKOVÁ, Marcela
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou, jaká je strategie výuky duševní hygieny na waldorfské škole. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem se duševní hygiena na waldorfské škole vyučuje a tuto strategii poté porovnat se strategií výuky duševní hygieny na škole tradičního vzdělávacího systému. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda má správná strategie výuky duševní hygieny na základní škole nějaký vliv na rozvoj dítěte. Výzkum byl prováděn jednak analýzou Školního vzdělávacího programu pro základní vzdělávání waldorfské školy v Českých Budějovicích a dále dotazníkovou metodou, kdy do šetření se zapojilo 28 rodičů dítěte navštěvujícího základní školu waldorfského typu a 13 rodičů dítěte navštěvujícího základní školu tradičního typu. Rodičům obou skupin byly položeny stejné otázky vztahující se k problematice strategie výuky duševní hygieny na základní škole. Shromážděné odpovědi probandů obou skupin byly navzájem komparovány, vyhodnoceny a byl z nich vyvozen závěr šetření, který byl poté konfrontován s našimi výzkumnými předpoklady. Výzkumem bylo zjištěno, že waldorfská pedagogika věnuje péči o duševní zdraví a duševní hygienu dítěte více prostoru než tradiční pojetí výuky realizované na klasických základních školách. Dále bylo zjištěno, že správná strategie výuky duševní hygieny má pozitivní vliv na rozvoj duševního zdraví dítěte.
Edukační model výuky duševní hygieny ve vybrané škole a její vliv na psychické zdraví pubescentů.
PETRÁNOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se svým obsahem a formou zakládá na edukačním modelu duševní hygieny, který je určen pro žáky pubescentního věku. O duševní hygieně je zde pojednáno jako o součásti zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. V teoretické části jsou zahrnuty literární prameny a zdroje, vztahující se k tématu. Intervenční program duševní hygieny byl aplikován v 7. třídě ZŠ Oskara Nedbala pro 29 žáků ve věkovém průměru 13 let. Vliv aplikovaného intervenčního programu duševní hygieny byl měřen pomocí vstupního a výstupního dotazníkového měření životních rytmů a spánkového režimu. Měření probíhalo i v kontrolní třídě. Samostatně byl také měřen vliv hodiny relaxace pomocí testů POMS. Tato hodina přinesla zajímavé výsledky v pozitivní změně v aktuálním psychickém stavu pubescentů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.