Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,159 záznamů.  začátekpředchozí1133 - 1142dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.
VÝTVARNÝ PROJEV DĚTÍ SE SPU
KŘÍŽKOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na výtvarný projev dětí se specifickými poruchami učení a jejich možné souvislosti s grafomotorickými dovednostmi, zrakovým a prostorovým vnímáním apod. V teoretické části jsou charakterizované specifické poruchy učení, jejich projevy a jejich diagnostika a reedukace. Z dostupných materiálů jsou naznačeny některé rysy vizuálního zobrazování dětí se specifickými poruchami učení. Dále pojednává o dětském výtvarném projevu a jeho vývojových stádiích. Ve výzkumné části jsou na základě vzorku obrázků od dětí se specifickými poruchami učení naznačeny některé typické rysy jejich vizuálního zobrazování. Prokázaly se některé zvláštnosti jejich výtvarného projevu, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Hry a rozvoj myšlenkových operací
TÁBORSKÁ, Nikola
Téma, které jsem si vybrala pro svoji bakalářskou práci je velice aktuální, protože hra tvoří nezastupitelnou součást života dětí i některých dospělých. Dítě si hraje a neví, že současně se rozvíjí po stránce fyzické, psychické i sociální. Formou hry získává nové poznatky a další dovednosti, rozvíjí své myšlenkové operace. Ve své bakalářské práci se zaměřím na hru, herní činnost, hračku a v neposlední řadě představím kritické myšlení jako nástroj efektivní výuky v mateřské škole. V praktické části vysvětlím účinnost her v mateřské škole a svojí bakalářskou práci doplním DVD {\clqq} Hry v mateřské škole``, výzkumem a zásobníkem her.
Holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních
GUIDOVÁ, Hana
Holistická ošetřovatelská péče vyžaduje orientaci na tělo i psychiku. To znamená, že zdůrazňuje jak tělesné, tak psychosociální potřeby člověka. Je nutné, aby sestry chápaly podstatu psycho-sociální interakce a pečovaly o celého člověka, včetně jeho nejbližších ve zdraví i nemoci. Cílem diplomové práce "Holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních" bylo zjistit, jakým způsobem jsou uspokojovány potřeby u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních z hlediska holistického přístupu. Práce zahrnovala kvalitativní i kvantitativní výzkum. Dotazník vyplnilo 104 sester a v kvantitativním výzkumu bylo pozorováno 10 respondentů. Byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza byla zaměřena na děti se zdravotním postižením ve zdravotně sociálních zařízeních a na uspokojování potřeb z hlediska holistické teorie. Většina sester se domnívá, že poskytují holistickou ošetřovatelskou péči. Ale na druhé straně velká část sester odpověděla, že upřednostňuje zajištění fyziologických potřeb oproti psychosociálním potřebám. Toto zjištění nepotvrzuje plně holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče. Druhá hypotéza udává, že sestry více pečují holisticky v neziskových zařízeních než v zařízeních zřízených krajským úřadem. Nezisková zařízení nemohla být zařazena do výzkumu, neboť zde nejsou zaměstnané sestry a ty, které jsou zde zaměstnané, pracují na pozicích sociálních pracovníků a pečovatelů nikoli na pozici sester. Ke srovnání došlo pouze mezi zařízeními, kde zřizovateli jsou společnost s ručením omezeným a krajský úřad. Ve výzkumu byl též porovnán přístup k holistické ošetřovatelské péči mezi vrchními a staničními sestrami a sestrami, pracujícími ve směnném provozu. Sestry manažerky odpovídaly pozitivněji než sestry ve směnném provozu. Sestra, která poskytuje holistickou ošetřovatelskou péči, pohlíží na člověka jako na jedinečnou celostní bytost nikoli na její pouhé části. Taková sestra je odhodlána pomáhat lidem, aby dosáhli a udrželi si optimální zdraví, pomáhá při prevenci a redukci chorob nebo poskytuje podporu nevyléčitelně nemocným. Je důležité si uvědomit, že tělo a psychika jsou úzce propojeny nikoli odděleny. Tato diplomová práce může být využita pro sestry pracující u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních. Výstupem diplomové práce pro praxi je vytvoření standardu pro holistickou ošetřovatelskou péči u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních.
Příčiny a důsledky rizikového chování dětí a mládeže na Českokrumlovsku
KRÁKOVÁ, Zdeňka
Cílem diplomové práce je zjistit příčiny a důsledky rizikového chování dětí a mládeže na Českokrumlovsku. Stanovila jsem si dvě hypotézy. Ty jsem ověřovala na vzorku klinetů kurátorek pro děti a mládež působících při Městské úřadě v Českém Krumlově. Zde pracují dvě pracovnice. Každá z nich má v evidenci 160 živých opatrovnických spisů, což znamená, že s klienty pracovaly minulý kalendářní rok. K výzkumu jsem použila zhruba každý třetí spis, tedy celkem 100 spisů. Jako metodu ověřování hypotéz jsem zvolila metodu analýzy dokumentů, techniku sekundární a obsahové analýzy dat.
INFORMOVANOST MATEK O POVINNÉM OČKOVÁNÍ DĚTÍ
CÍLKOVÁ, Jiřina
Bakalářská práce mapuje informovanost matek o povinném očkování dětí. Teoretická část popisuje postupně všech deset infekčních onemocnění, proti kterým je v České republice zavedeno pravidelné a povinné očkování v dětském věku podle zákona číslo 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v platném znění a vyhlášky Ministerstva zdravotnictví číslo 537/2006 Sb., o očkování proti infekčním nemocem. V praktické části se práce věnuje výzkumu za pomoci dotazníků, které jsou zpracovány do grafů a tabulek a udávají počty a procenta správných odpovědí matek, které jsou rozděleny do skupin podle počtu dětí a dosaženého vzdělání.
Výtvarná realizace knihy: Bible pro děti.
UHLÍŘOVÁ, Lucie
Moje diplomová práce by měla spojovat všechny tři studijní obory, tedy výtvarnou výchovu, občanskou výchovu a pedagogiku. Cílem práce je vytvoření autorské knihy biblických příběhů pro děti. Základní myšlenkou je přiblížit bibli nevěřícím lidem, respektive dětem. Teoretickou část diplomové práce jsem nazvala podtitulem K čemu Bible? Vysvětluji v ní, proč by měl i nevěřící člověk bibli znát. Bibli zkoumám z různých úhlů pohledu. Pátrám po tom, jaký má kniha knih význam pro různé skupiny lidí (věřící a nevěřící, děti, umělci...), řeším vztah Bible {--} výtvarné umění, zabývám se také tématem Bible ve škole. Jedna kapitola je věnována výčtu různých rčení, jmen a dalších věcí, které pocházejí z Bible a my je používáme v běžné řeči. V mé práci má místo také moje osobní zkušenost s Biblí, můj vztah k ní. V poslední kapitole potom popisuji postup práce na praktické části. V praktické části své diplomové práce jsem se zaměřila na Starý zákon. Převyprávěla jsem některé příběhy ze Starého zákona jazykem vhodným pro děti. K těmto biblickým příběhům jsem vytvořila soubor ilustrací technikou linorytu (celkem 19 celostránkových, 5 polovičních, 3 malé a obálka knihy). Své texty a ilustrace jsem potom uspořádala do knihy, jejíž grafickou úpravou jsem se také zabývala. Tuto knihu příběhů jsem nazvala První krok k Bibli.
Terapeutická komunita jako nástroj léčby drogových závislostí se zaměřením na ženy a matky s dětmi
KŘÍŽOVÁ, Eva
Práce se zabývá problematikou žesnkého abusu drog a specifiky negativních doprovodných dopadů závislosti. Snaží se přiblížit poměrně novou oblast v drogové problematice a to způsob léčby závislých matek společně s jejich dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,159 záznamů.   začátekpředchozí1133 - 1142dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.