Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,173 záznamů.  začátekpředchozí1123 - 1132dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prevence úrazů v předškolním věku
PETR, Petr
Každý rok se u nás stane přes 300 000 úrazů dětí, které si vyžádají ošetření lékaře nebo hospitalizaci v nemocnici. Zhruba 300 dětí v důsledku úrazu ročně zemře. Ve srovnání s ostatními evropskými státy je Česká republika na jednom z nejhorších míst v počtu úrazů dětí předškolního věku. Cílem práce bylo identifikovat přítomnost, četnost a rozsah preventivních aktivit v zařízeních, určených pro děti předškolního věku v rámci okresu České Budějovice. Tématem bylo potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, zda existuje vztah mezi velikostí města či obce, četností a rozsahem preventivních aktivit. K ověření zadané hypotézy byl proveden rozhovor, ve kterém byly pedagogickým pracovnicím pokládány otázky, týkající se prevence úrazů v jejich zařízeních. Vyhodnocení výsledků rozhovorů nepotvrdilo hypotézu, že by existoval vztah mezi velikostí obce či města, četností a rozsahem preventivních aktivit. Ve všech navštívených zařízeních probíhají preventivní akce, zaměřené na prevenci všech forem úrazů. Předškolní zařízení v Českých Budějovicích mohou s menšími obtížemi než zařízení venkovská navštěvovat preventivní akce, pořádané složkami Integrovaného záchranného systému vzhledem k lepší dopravní dosažitelnosti. I přes tyto obtíže se jich účastní většina venkovských zařízení, které v tomto směru úzce spolupracují s místní policií nebo dobrovolnými hasiči. Některá předškolní zařízení oproti běžnému standardu mají svá specifická zaměření a programy. Některé se zabývají drogovou prevencí, další zařízení navštěvují studenti PF JU se svými programy. V dalších zařízeních pořádají dětský den spojený s prevencí v silničním provozu nebo s návštěvou ZOO, spojenou s přednáškou na téma jak se chovat ke zvířatům. Jako určitou mezeru v preventivních programech je možno spatřovat v absenci centrální metodiky pro jejich provádění. Jako návrh by mohlo být vypracování centrální metodiky pro prevenci dětí předškolního věku, která by upravovala jednotlivé okruhy a zaměření na konkrétní nebezpečí. Dalším návrhem pro řešení situace by mohlo být vybavení předškolních zařízení materiály pro provádění preventivní výchovy, která probíhá většinou formou her.
Problematika tonutí dětí z pohledu přednemocniční neodkladné péče
SEDLÁČEK, David
Tonutí představuje zejména u dětí relativně častou příčinu smrti. Statistiky hovoří jasně. Utonutí dětí je druhou nejčastější příčinou úmrtí dětí v průmyslových zemích. Dobrá znalost problematiky tonutí dětí se proto v současné době jeví jako nejlepší možnost, jak lze tuto nepříznivou statistiku alespoň částečně minimalizovat. Musíme vždy ale pamatovat, že problematika tonutí má vzhledem k dětskému věku svá specifika. A právě ta se stala náplní této práce. Hlavním cílem práce bylo zmapovat znalosti prevence a poskytování první pomoci u dětí v souvislosti s tonutím nebo utonutím u dospělé a dětské laické veřejnosti a také u pracovníků zdravotnické záchranné služby. Byla zvolena kvantitativní metoda výzkumu formou anonymních dotazníků. Výzkumný soubor reprezentující laickou veřejnost byl tvořen zaměstnanci a studenty několika základních a středních škol v Českých Budějovicích. U pracovníků zdravotnické záchranné služby probíhal výzkum na oblastních střediscích Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Dotazník určený pro laickou veřejnost byl tvořen souborem 25 otázek, dotazník pro zaměstnance zdravotnické záchranné služby souborem 20 otázek. Výzkum potvrdil, že laická veřejnost zná obecné základy první pomoci, ale nemá dostatek znalostí o prevenci a poskytování první pomoci při tonutí nebo utonutí dětí. Prokázala se především neznalost zásad resuscitace dětí. Dále z výzkumu vyplývá, že u dětské laické veřejnosti se v závislosti na věku liší znalosti o prevenci a poskytování první pomoci při tonutí nebo utonutí dětí pouze minimálně. U zaměstnanců zdravotnické záchranné služby provedený výzkum prokázal, že jsou znalí prevence a poskytovaní první pomoci při tonutí nebo utonutí dětí dostatečně. Pro praxi ze získaných výsledků vyplývá potřeba zvýšit vzdělávání v problematice týkající se tonutí dětí u laické veřejnosti všech věkových skupin. V omezeném rozsahu by bylo školení z dané problematiky se zaměřením na přednemocniční neodkladnou péči vhodné i pro pracovníky zdravotnické záchranné služby. Nutnost znalosti prevence a první pomoci při tonutí nebo utonutí potvrzuje i ten fakt, že se i mezi laickou veřejností, u které byl výzkum realizován, našlo hned několik osob, které se s danou problematikou již osobně setkali.
Výhody a nevýhody moderní doby ve vztahu ke vzdělávání, zájmům a chování dětí a mládeže.
VARGOVÁ, Ivana
Problematika chování dětí a mládeže je zásadní ve vztahu k situaci ve společnosti současné, i ve společnosti generací budoucích. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit volnočasové aktivity dětí a mládeže, jejich hodnoty a postoje, které jsou ovlivněny životem v moderní, ekonomicky rozvinuté společnosti a přivést veřejnost, především z řad rodičů, k zamyšlení nad možnostmi ovlivnění této situace. Informace pro zpracování bakalářské práce byly získány obsahovou analýzou sekundárních dat. V praktické části bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování a technika dotazníku. Dotazník obsahoval 34 otázek a byl distribuován výběrovému vzorku dětí a mládeže ve věku od 13 do 19 let na Českobudějovicku. Dotazníkové šetření probíhalo v období od 15. ledna do 15. března roku 2010. Hypotéza H1 - {\clq}qDěti i mládež tráví více jak polovinu svého volného času neefektivně``, byla potvrzena, hypotéza H2 {--} {\clq}qVíce jak polovina dětí staršího školního věku nechce trávit společně s rodiči svůj volný čas`` byla zamítnuta. Výsledky výzkumu ukazují, že více než tři čtvrtiny respondentů, tráví svůj volný čas s rodiči rádo a dobrovolně. Zarážející je však zjištění, že i přes dobrovolnost, tráví 42% respondentů s rodiči o víkendu maximálně 2 hodiny, nebo jen čas po dobu oběda. Nejčastěji vykonávanou činností společně s rodiči je večeře, druhou nejčastější aktivitou je sledování televize, videa a DVD, naopak nejméně častou aktivitou je sport a kulturní aktivity. Domnívám se, že životní způsob dětí a mládeže a tím i budoucích generací je nutné pozitivně nasměrovat.
Kriminalita mládeže na Strakonicku a její prevence
MARKOVÁ, Kateřina
Tématem mé bakalářské práce je kriminalita mládeže na Strakonicku a její prevence. Kriminalita je sociálně patologický jev, který se dotýká každého z nás. Jedná se o problém, který je celosvětově rozšířen, vždy byl a bohužel i vždy bude. Kriminalita je pro společnost o to závažnější, týká-li se mládeže, protože právě děti jsou naše budoucnost. Už několik let je náš svět velmi hektický a na děti nám zbývá málo času, klademe na ně neadekvátní nároky. Právě my, společnost a jejich okolí, však přímo ovlivňujeme jejich postoje. Jakým způsobem je mládež ovlivňována a jak proti tomu můžeme bojovat, tím se zabývá má bakalářská práce. Cílem mé práce je nastínit vývoj kriminality mládeže na Strakonicku a zjistit názory odborníků zabývajících se kriminalitou mládeže na danou problematiku. V teoretické části se zabývám kriminogenními faktory, které dospívající jedince ovlivňují, specifiky kriminality mládeže, výší hranice trestní odpovědnosti, zákonnými opatřeními dle zákona č. 218/2003 Sb., významem prevence kriminality mládeže a vývojem kriminality mládeže na Strakonicku. Pro zjištění stanoveného cíle jsem zvolila sekundární analýzu dat a kvalitativní výzkum metodou strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Dotázala jsem se 8 odborníků pracujících v odvětví kriminality mládeže ve Strakonicích, na jejich názory a poznatky z praxe. Během rozhovoru jsem respondentům položila celkem 10 otázek, které se týkaly kriminality mládeže obecně a její prevence. Bakalářská práce splnila stanovený cíl. Výsledky práce by mohly být užitečné při vytváření programů prevence kriminality. Na základě výsledků výzkumu bych věnovala pozornost kvalitnějšímu obeznámení odborníků s fungujícími preventivními programy.
Poruchy příjmu potravy u dívek a chlapců
HUDEČKOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou poruchy příjmu potravy, které jsou dle Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN {--} 10) rozlišeny na dvě základní pruchy {--} mentální anorexie a mentální bulimie. Teoretická část práce seznamuje s diagnostickými kritérii, zdravotními komplikacemi, možnostmi léčby a s faktory ovlivňujícími vznik těchto poruch u jedinců obou pohlaví. Jsou zde zmíněny i relativně nové poruchy příjmu potravy, které mohou ohrozit nejen dospívající mládež. Cílem praktické části bylo zjistit úroveň informovanosti rodičů a pedagogů o možnosti vzniku poruch příjmu potravy u mužského pohlaví, zejména proto, že je všeobecně známo, že poruchy příjmu potravy postihují převážně dívky a ženy. Dalším cílem bylo monitorování zdrojů informací o těchto poruchách. Cílovými skupinami výzkumu byli pedagogové základních a středních škol a rodiče dětí ve věku 8 {--} 20 let. Ve výzkumu byla použita metoda dotazování pomocí dotazníků.
Pohybová aktivita dětí školního věku, hodnocení hygieny tělesné výchovy v základních školách
NOVOTNÁ, Jitka
Ve své bakalářské práci se zabývám pohybovou aktivitou dětí školního věku a hodnocením hygieny tělesné výchovy v základních školách. Hodnotila jsem také zařazení hodin tělesné výchovy do školního rozvrhu. V bakalářské práci jsem sledovala zda děti, které sportují mají nižší BMI než děti, které tráví svůj volný čas pasivně. Také jsem sledovala a hodnotila hodiny tělesné výchovy v základních školách a hodnotila zda u dětí převládá zátěž statická nad dynamickou a kolik času je v hodinách tělesné výchovy využito ke cvičení. Výzkum jsem prováděla v Českých Budějovicích, Českém Krumlově a ve Frymburku. V teoretická části mé práce se zabývám pohybovou aktivitou, dětskou nadváhou a obezitou a nemocemi s tím spojenými. Dále popisuji historii školní tělesné výchovy, zabývám se správným zařazením tělesné výchovy do školního rozvrhu a popisuji, jak má vypadat hodina tělesné výchovy ve škole. Na závěr teoretické části se zabývám hygienickými požadavky na tělocvičny. Pro výzkum jsem použila dotazníky, které byly rozdány dětem v základních školách. Při druhém výzkumu zjišťování statické a dynamické zátěže v hodinách tělesné výchovy, jsem cvičící žáky sledovala a hodnotila. U těchto tělesných výchov jsem hodnotila jejich zařazení do školního rozvrhu. Výsledky byly zpracovány pomocí MS Excel. Při výzkumu byly potvrzeny všechny předpokládané hypotézy. Tělesná výchova je ve většině případů nevhodně zařazena do školního rozvrhu. Děti, které pravidelně cvičí mají nižší BMI, než děti, které necvičí. V hodinách převládá zátěž statická nad dynamickou.
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Volnočasové pohybové aktivity mládeže a dětí
SLÁDKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá volnočasovými pohybovými akivitami mládeže a dětí. V teoretické části jsou popsány věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie, tělesný vývoj, psychický vývoj a sociální vývoj, zdravotní a výchovný význam pohybových aktivit, teorie a didaktiky her v přírodě. Praktická část obsahuje zásobník kondičních her a cvičení v přírodě rozdělený na 4 části ? hry a cvičení zaměřené na rozvoj rychlosti, koordinace a rovnováhy, síly a vytrvalosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,173 záznamů.   začátekpředchozí1123 - 1132dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.