Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,158 záznamů.  začátekpředchozí1113 - 1122dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poruchy příjmu potravy u dívek a chlapců
HUDEČKOVÁ, Kateřina
Tématem této bakalářské práce jsou poruchy příjmu potravy, které jsou dle Mezinárodní klasifikace nemocí (MKN {--} 10) rozlišeny na dvě základní pruchy {--} mentální anorexie a mentální bulimie. Teoretická část práce seznamuje s diagnostickými kritérii, zdravotními komplikacemi, možnostmi léčby a s faktory ovlivňujícími vznik těchto poruch u jedinců obou pohlaví. Jsou zde zmíněny i relativně nové poruchy příjmu potravy, které mohou ohrozit nejen dospívající mládež. Cílem praktické části bylo zjistit úroveň informovanosti rodičů a pedagogů o možnosti vzniku poruch příjmu potravy u mužského pohlaví, zejména proto, že je všeobecně známo, že poruchy příjmu potravy postihují převážně dívky a ženy. Dalším cílem bylo monitorování zdrojů informací o těchto poruchách. Cílovými skupinami výzkumu byli pedagogové základních a středních škol a rodiče dětí ve věku 8 {--} 20 let. Ve výzkumu byla použita metoda dotazování pomocí dotazníků.
Pohybová aktivita dětí školního věku, hodnocení hygieny tělesné výchovy v základních školách
NOVOTNÁ, Jitka
Ve své bakalářské práci se zabývám pohybovou aktivitou dětí školního věku a hodnocením hygieny tělesné výchovy v základních školách. Hodnotila jsem také zařazení hodin tělesné výchovy do školního rozvrhu. V bakalářské práci jsem sledovala zda děti, které sportují mají nižší BMI než děti, které tráví svůj volný čas pasivně. Také jsem sledovala a hodnotila hodiny tělesné výchovy v základních školách a hodnotila zda u dětí převládá zátěž statická nad dynamickou a kolik času je v hodinách tělesné výchovy využito ke cvičení. Výzkum jsem prováděla v Českých Budějovicích, Českém Krumlově a ve Frymburku. V teoretická části mé práce se zabývám pohybovou aktivitou, dětskou nadváhou a obezitou a nemocemi s tím spojenými. Dále popisuji historii školní tělesné výchovy, zabývám se správným zařazením tělesné výchovy do školního rozvrhu a popisuji, jak má vypadat hodina tělesné výchovy ve škole. Na závěr teoretické části se zabývám hygienickými požadavky na tělocvičny. Pro výzkum jsem použila dotazníky, které byly rozdány dětem v základních školách. Při druhém výzkumu zjišťování statické a dynamické zátěže v hodinách tělesné výchovy, jsem cvičící žáky sledovala a hodnotila. U těchto tělesných výchov jsem hodnotila jejich zařazení do školního rozvrhu. Výsledky byly zpracovány pomocí MS Excel. Při výzkumu byly potvrzeny všechny předpokládané hypotézy. Tělesná výchova je ve většině případů nevhodně zařazena do školního rozvrhu. Děti, které pravidelně cvičí mají nižší BMI, než děti, které necvičí. V hodinách převládá zátěž statická nad dynamickou.
Vnímání výtvarného umění ve volném čase dětí a mládeže
MLS, Pavel
Cílem diplomové práce bylo analyzovat vnímání dětí a mládeže ve vztahu k výtvarnému umění. V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení fenoménů, tj. výtvarné umění, estetika, kultura, kýč a vztah člověka k výše uvedeným hodnotám. V následujících kapitolách se zabývám problematikou a vymezení pojmu a významu volného času i možnosti zprostředkování výtvarného umění dětem a mládeži. Teoretickou část věnuji možnostem konfrontace dětí a mládeže s výtvarným uměním skrze různé kulturní instituce. Tuto část práce zakončuji základním dělením zájmových organizací ve volném čase. Praktická část se věnuje výtvarnému projektu ,,Kdo zná Piaristické náměstí``, {\clq}qRozhovor`` a {\clq}qObjekty v přírodě``. Cílem projektu je výtvarně vyjádřit subjektivní prožitky vyvolané vizuální percepcí konkrétního díla. Projekt je zaměřen na věkovou skupinu dětí a mládeže od 8 do 24 let. Chtěl jsem prostřednictvím projektů konfrontovat jak jednotlivé složky výtvarných oborů (malířství, sochařství a architektura) tak i vybraná slohová období (gotika, baroko a moderna). Najít způsob, jak zprostředkovat výtvarné umění formou zábavnou, naučnou i esteticky hodnotnou. Závěr diplomové práce shrnuje poznatky a postřehy z průběhu jednotlivých výtvarných kroužků, projektů.
Volnočasové pohybové aktivity mládeže a dětí
SLÁDKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá volnočasovými pohybovými akivitami mládeže a dětí. V teoretické části jsou popsány věkové zvláštnosti dětí mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie, tělesný vývoj, psychický vývoj a sociální vývoj, zdravotní a výchovný význam pohybových aktivit, teorie a didaktiky her v přírodě. Praktická část obsahuje zásobník kondičních her a cvičení v přírodě rozdělený na 4 části ? hry a cvičení zaměřené na rozvoj rychlosti, koordinace a rovnováhy, síly a vytrvalosti.
Využití výtvarné tvorby ve volném čase dětí
CHLOUPKOVÁ, Eva
Volný čas dětí můžeme charakterizovat jako dobu, kdy si svobodně vybírají druh činností, které se budou věnovat. Ve výtvarné tvorbě to může být kreslení, modelování, stříhání, lepení a skládání. Využívají tedy materiály jako je papír, modelovací hmotu, tempery, vodové barvy, pastelky, látky, špejle atd. Každé věkové období je něčím specifické a tím se i liší nároky na jedince. Činnostmi a jejich realizací můžeme zjistit, jestli vývoj dítěte odpovídá jeho vrstevníkům.
Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů
PETŘÍKOVÁ, Šárka
ABSTRAKT V dnešní době se čím dál častěji setkáváme s informací, že dítě bylo napadeno psem. Média nás neustále informují o tzv. bojových plemenech a jejich útoky na člověka. Počet psů v domácnostech výrazně stoupá a společně s tím stoupá i riziko poranění dítěte naším čtyřnohým společníkem. Tato situace vyžaduje řešení. Média z útoku obviňují zvíře, bohužel velmi často není viníkem pes, ale ani dítě. Diplomová práce na téma ?Povědomí žáků 1. a 2. tříd 1. stupně základních škol o etologii psů? vychází z praktických zkušeností autorky s objektivní realitou. Sama autorka, která se psům věnuje více jak 15 let, se zde snaží zachytit míru znalostí dětí mladšího školního věku o vrozeném chování našich čtyřnohých domácích ?mazlíčků?. Prostřednictvím vlastního výzkumu, uskutečněného formou standardizovaných dotazníků na vybraných základních školách v jihočeském regionu (v celkovém počtu 284 respondentů) odhaluje primární chyby, kterých se tyto děti dopouštějí v kontaktu se psem vlastním i cizím. Teoretická část diplomové práce se věnuje společnému soužití dětí (resp. lidí) a psů. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřené na historický vývoj psa domácího, na soužití lidí a psů a komunikační signály, které k sobě vysílají, ale také na vliv psa na psychiku dítěte. Z výzkumu vyplynuly výrazné nedostatky ve znalostech dětí, týkající se vrozeného chování psa. Díky této neznalosti děti nedokáží adekvátně reagovat na signál vyslaný psem a hrozí tak vznik rizikové situace mezi dítětem a psem. Na danou problematiku se autorka v závěru práce snaží navrhnout praktická doporučení, která by mohla sloužit jako podklad pro tvorbu nového výukového programu, zaměřeného na prevenci úrazů způsobených útokem psa na dítě.
Percepce seniorů dětmi mladšího školního věku (10 - 12 let)
KARPÍŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vztahy mezi dětmi a seniory. Práce je zaměřena na vnímání seniorů dětmi mladšího školního věku. Teoretická část je věnována charakteristice dětí mladšího školního věku a dětským vztahům. Je zde přiblíženo téma seniorů a jejich postavení ve společnosti. Dále jsou popisovány vztahy mezi dětmi a seniory, zejména pak vztahy mezi prarodiči a vnoučaty. Nedílnou součástí diplomové práce je dětská kresba, pomocí níž děti vyjadřovaly své vztahy ke starým lidem v praktické části diplomové práce. Z tohoto důvodu je dětské kresbě věnována poslední kapitola teoretické části. V praktické části je zkoumáno, jaký pohled mají na seniory děti ve věku 10 ? 12 let. Pomocí výkresů a dotazníků bylo vyhodnoceno, jaké atributy a vlastnosti děti starým lidem přisuzují.
Psychosociální dopady používání mobilních telefonů u dětí ve věku do 12 let
TROUPOVÁ, Miriam
Tématem této diplomové práce jsou {\clq}qPsychosociální dopady používání mobilních telefonů u dětí ve věku do 12 let``. Děti představují v souvislosti s používáním mobilních telefonů ohroženou skupinu, jelikož jsou ve srovnání s dospělými náchylnější ke vzniku nežádoucího chování. Česká veřejnost {--} laická ani odborná {--} však dosud této problematice nevěnovala dostatečnou pozornost. Cílem této práce bylo zmonitorovat postoje dětí k mobilním telefonům, způsob a rozsah jejich využívání. V neposlední řadě bylo také cílem popsat postoje poskytovatelů mobilních služeb, tedy mobilních operátorů, k dětským zákazníkům. Byla rovněž provedena analýza trhu zaměřená na zmonitorování nabídky produktů a služeb vhodných pro děti. První část práce popisuje současnou situaci v České republice a je doplněna statistickými údaji o počtech mobilních telefonů v ČR. Jsou zde zmíněna specifika dětské skupiny uživatelů mobilních telefonů a také rizika, která s používáním mobilních telefonů souvisejí, jako je například závislost na mobilech nebo nomofobie, strach ze ztráty signálu a nedostupnosti. V dalších kapitolách je popsán provedený výzkum, cíle práce, hypotézy a metodika výzkumu. Výsledky jsou znázorněny v grafické formě. Za nimi následují výsledky analýzy trhu a vyjádření odborníků k problematice, metodice a samotnému výzkumu. Poslední částí práce je diskuse k metodice a výsledkům výzkumu. Výsledky výzkumu jsou porovnány a diskutovány také ve vztahu k literatuře.
Porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách
ŠESTÁK, Milan
Porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách. Reconciliation of knowledge on primary school children traffic injury prevention Svou práci jsem věnoval problematice se kterou se každý den setkávám ve svém pracovním prostředí. Úrazy dětí jsou stále celospolečenským zdravotně sociálním problémem. Děti mohou být zraněni jako chodci, cyklisti či jako spolujezdci v motorovém vozidle. Traumatická situace zasahuje rodiny a blízké obětí, kteří potřebují pomoc. Již 24 let pracuji u dopravní policie ČR a zabývám se dopravní výchovou mezi kterou patří také prevence a výchova dětí školního věku. Vybral jsem si toto téma, protože již ve své bakalářské práci jsem se podobným tématem zabýval a ve svém pracovním životě se často s dopravními úrazy setkávám. A to s úrazy nejen dospělých, ale dětí. Má diplomová práce je zaměřena na porovnání znalostí o prevenci dopravních úrazů u dětí na základních školách v jižních Čechách a provedení analýzy realizace preventivních aktivit (primární úrazové prevence v oblasti dopravních úrazů) na sledovaných základních školách. Za účelem zjištění cílů práce byl realizován kvalitativní výzkum. K ověření mých hypotéz jsem si zvolil jako techniku sběru dat dotazníkové šetření. Hodnocení výsledků odpovědí dětí bylo provedeno z hodnotitelného vzorku 338 dotazníků. Hodnocení výsledků pedagogů bylo provedeno ze vzorku 11 anketních lístků. Výsledky odpovědí byly znázorněny v jednotlivých grafech, které je možno porovnat. Nepodařilo se potvrdit hypotézu, že děti na vybraných základních školách sídlících v Českých Budějoviccích mají vyšší znalosti o prevenci dopravních úrazů, než děti na vybraných základních školách sídlících mimo České Budějovice. Analýza realizace preventivních aktivit (primární úrazové prevence v oblasti dopravních úrazů) na sledovaných základních školách je pak samostatnou částí a hypotézu, že by bylo realizováno více preventivních aktivit na základních školách sídlících v Českých Budějovicích nepotvrdila. Výsledky mé práce by měli přispět k lepší informovanosti pedagogů, rodičů a dětí, edukaci pedagogů, rodičů a dětí, ale i dalších zainteresovaných pracovníků. Zvláště bych kladl důraz na prohlubování znalostí dětí v oblastech, které děti neznaly.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,158 záznamů.   začátekpředchozí1113 - 1122dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.