Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy
NOVOTNÁ, Radka
Hlavním tématem této bakalářské práce je výuka cizích jazyků s využitím dramatické výchovy a jejích prvků. První dvě kapitoly charakterizují cizí jazyk a dramatickou výchovu. Důležitou součástí je přehled metod a cílů cizojazyčného vyučování. Ve třetí části této bakalářské práce je popsána integrace předmětů a jsou zde uvedeny konkrétní příklady, jak lze dramatickou výchovu využít ve výuce cizích jazyků. Konkrétní hodiny, ve kterých se využívá dramatických prvků jsem měla možnost vidět na Základní škole Marjánka a v různých školách v Norsku.
Divadelní projekty pro děti v rámci hodin dramatické výchovy na Spgš (a jejich ověřování v mateřské škole)
VÁŇOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce je zaměřená na lekce dramatické výchovy pro děti předškolního věku. Cílem této mé bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem děti reagují při dramatických lekcích a jakým způsobem spolupracuji já s dětmi při činnostech, zda se objevují při výstupech nějaké mé chyby. Teoretická část této bakalářské práce se zaměřuje na základní pojem dramatická výchova. Dále se soustřeďuje na historie dramatické výchovy, na její metody a techniky, stavbu lekce. Konec teoretické části se zabývá dramatickou lekcí na Střední pedagogické škole v Prachaticích. Praktická část bakalářské práce zkoumá pomocí výzkumné metody pozorování, reakce dětí při dramatických lekcích. Dále se zabývá mojí reakcí na děti při dramatických lekcích, na moji práci a chyby.
Možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání
HAKLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce pojednává o praktickém využití dramatické výchovy v mateřské škole. Zabývá se základními teoretickými otázkami jako jsou cíle, principy a metody dramatické výchovy. Blíže se věnuje hře, která je pro děti v mateřské škole důležitou činností, a vývojovým zvláštnostem dětí předškolního věku. Cílem bylo také poukázat na souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, který je obecně závazný a dává nám základy pro další práci s dětmi. V praktické části se zabývá realizací projektu dramatické výchovy s dětmi v mateřské škole.
Využití prvků dramatické výchovy ve volnočasových aktivitách v centrech, klubech a podobných zařízeních pro matky s malými dětmi
BROŽOVÁ, Jana
Cílem bakalářské práce je zjištění, jakým způsobem je využíváno prvků dramatické výchovy na kurzu ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Teoretická část je zaměřena na možnost využití dramatické výchovy v pedagogice volného času. Pedagogiku volného času i dramatickou výchovu blíže popisuji a uvádím jejich metody a hlavní cíle. Praktická část je zaměřena na mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s., které mi dalo příležitost zúčastnit se zájmového a pohybového kroužku ?Cvičení rodičů a dětí 1-2 roky?. Závěrem popisuji, jakým způsobem jsou prvky dramatické výchovy využívány ve volnočasových aktivitách, které nabízí mateřské centrum VICTORY sdružení maminek a dětí, o.s.
Využití dramatických her s dětmi na letním táboře
FEDROVÁ, Ilona
Bakalářská práce se zabývá hrou v dramatickém pojetí a jejím využití na letním táboře. Teoretická část charakterizuje vývojové změny u dětí školního věku, základní rozdíly mezi pojmy: cvičení, hra a dramatická hra. Poslední uvedené sousloví je převedeno do praktického využití s dvěma ukázkami dramatických her. Závěrečná část se zabývá hodnocením, jak z pohledu dětí, tak i autoevaluace. Na letních táborech jsou ve větší míře využívány pohybové hry. Práce si proto klade za cíl ukázat možnosti využití dramatické hry i v prostředí, pro které není tak typické. Přináší také možnou inspiraci, jak zpestřit letní táborové dny.
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.
Pantomima se sluchově postiženými v ramci dramatické výchovy
ROLNÍKOVÁ, Šárka
Práce je zaměřena na možnosti pantomimy se sluchově postiženými v rámci dramatické výchovy. První část se zabývá pedagogikou volného času a přechodem k dramatické výchově. Druhá část se zabývá dramatickou výchovou a společnými prvky v pantomimě. Třetí část je zaměřená na historii a vymezení pojmu pantomima. Čtvrtá objasňuje surdopedii {--} sluchové postižení. V páté části je popsána nonverbální komunikace. V šesté, poslední části, je nastíněna historie a práce sdružení neslyšících. Pantomima má svoji historii převážně mezi dospělými. Stále častěji se využívá v rámci dramatické výchovy u dětí, což je přínosem pro jejich větší rozvoj komunikace a schopnosti domluvit se.
Využití dramatické výchovy v terapii
KOKRMENTOVÁ, Lucie
Celá práce se zabývá vývojem, charakteristikou a využitím dramaterapie. Obsahuje popis paradivadelních systémů, jejich odlišnost a práci s dramatickými prostředky. Ukazuje rozdílné tváře dramatu. Podává definice dramaterapie, které pomáhají vymezit význam, cíle a místo v systému. Práce se zabývá také historickými kořeny dramaterapie, které jsou spojeny už s antickým světem, a současným využíváním této psychoterapeutické techniky u nás i ve světě. Poslední kapitola obsahuje popis využití technik dramaterapie v praxi. Zmínky o práci s rodinou, s dětskými pacienty, s klienty, kteří vyžadují specifický přístup{\dots} V České republice není dramaterapie zatím tak rozšířená jako jinde ve světě, i když v posledních letech došlo k jejímu výraznému posunu jakožto oboru.
Srovnání dramatické výchovy na ZUŠ a ZŠ
DOČKALOVÁ, Zuzana
Obsahem mé diplomové práce je srovnání dramatické výchovy na Základních školách a Základních uměleckých školách ve městech různého regionu. V první části se věnuji porovnávání různým přístupům k dramatické výchově u jednotlivých autorů. V druhé části se věnuji praktickému srovnávání dramatické výchovy v uměleckých školách a základních školách. Toto porovnávání doplňuji dotazníky jak pro děti, tak i pro učitele, ze kterých postupně zjišťuji přístupy k tomuto předmětu na jednotlivých školách.
Způsoby a možnosti dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 1. stupni ZŠ
SVOBODOVÁ, Ivana
Cílem diplomové práce ?Způsoby a možnosti dramatické výchovy jako samostatného předmětu na 1. stupni ZŠ? je, pomocí literatury a názorů učitelů a žáků, zjištění jejich představ o dramatické výchově jako samostatném předmětu. První část se zaměřuje na průřez názorů z teoretické literatury se zaměřením pro děti v mladším školním věku. Důraz klade na dramatickou výchovu jako na samostatný předmět, nikoliv jako metodu vyučování. Druhá část pomocí dotazníků zjišťuje představy žáků a učitelů 1. stupně ZŠ o samostatném předmětu dramatická výchova ve třech základních školách. Třetí část popisuje vlastní představu samostatného předmětu dramatická výchova na 1. stupni ZŠ na základě literatury, vyhodnocených dotazníků a vlastních zkušeností.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.