Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modernizace trati Brno – Přerov v okolí Vyškova pro rychlost 200 km/h
Hašek, Jan ; Rotschein, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout modernizaci železniční trati č. 300 Brno – Přerov v okolí Vyškova pro rychlost 200 km/h. Řešený úsek se nachází mezi stanicemi Luleč a Ivanovice na Hané. Diplomová práce je zpracována ve dvou variantách. První varianta navrhuje vedení trati přes žst. Vyškov, včetně nezbytných úprav dotčené železniční stanice. Druhá varianta navrhuje vedení trati mimo Vyškov s mimoúrovňovým připojením železniční stanice.
Návrh rekonstrukce mezistaničního úseku Opava západ - Skrochovice železniční trati Ostrava-Svinov - Krnov
Duda, Daniel ; Vrba, Tomáš (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční trati situované mezi železniční stanicí Opava západ a železniční stanicí Skrochovice. Úsek začíná v km 107,3 a končí v km 111,78 napojením na výhybku č. 30 v železniční stanici Opava západ. Cílem této práce je návrh úpravy geometrických parametrů koleje s prověřením možnosti zvýšení traťové rychlosti, rekonstrukce železničního svršku a spodku, obnovy odvodnění a technologie práce. Součástí práce je také vypracování výkazu výměr a návrh úpravy nástupiště v zastávce Vávrovice.
Studie Hrušovanské spojky
Filo, Martin ; Rašková, Eliška (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Studie Hrušovanské spojky se zabývá návrhem přímého spojení mezi železničními stanicemi Brno hl .n. a Znojmo tak, aby vlaky nemusely zajíždět do železniční stanice Hrušovany nad Jevišovkou. Spojka výrazně zrychlí a zefektivní dopravu mezi výše jmenovanými stanicemi. Trať bude jednokolejná. Navrhl jsem celkem 7 možných řešení vedení spojky, z toho jsem podrobně vyřešil dvě nejvýhodnější.
Pásy kolem komunikací jako biotop organismů
BABKA, Vladimír
Současná krajina je vystavena stále se zvyšujícímu tlaku nejrůznějších antropogenních zásahů. Dochází k narušování původních biotopů a jejich fragmentaci na čím dál menší segmenty. To se může negativně projevit na jejich biodiverzitě. Takovým příkladem je i výstavba železniční tratě, v našem případě její plánovaná modernizace. Práce se zabývá úsekem železničního náspu tratě č. 190 ze stanice Hluboká n. Vlt. do stanice Zbudov. Cílem práce bylo prokázat, že i železniční tratě mohou být významným a cenným biotopem organismů, který zasluhuje zvýšenou pozornost. Byla sledována biodiverzita rostlin na čtyřech úsecích. Bylo zde nalezeno celkem 182 druhů rostlin, druh vzácný však zde nalezen nebyl. Dále byly zkoumány druhy hmyzu (brouků), vázané na dřevo letitých stromů v blízkosti železnice. Bylo nalezeno 21 čeledí, 52 druhů brouků z toho 3 druhy vzácné. Tyto významné porosty stromů byly také mapovány. Součástí práce bylo zároveň studium historie výstavby tratě v tomto zájmovém úseku. Z výsledků vyplývá, že železniční trať v tomto úseku vytváří biotop, který je pestrý a bohatý na biodiverzitu rostlin. Mnohem významnějším je však z hlediska výskytu letitých stromů, na které jsou vázány specifické druhy hmyzu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.